Leopard, verkoop, gevolgen en vervanging

Gestart door dudge, 02/04/2011 | 08:59 uur

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: A.J. op 05/04/2011 | 09:41 uur
Citaat van: jurrienvisser op 05/04/2011 | 09:37 uur

In mijn optiek "slechts" een collectieve ambtenaren aktie... (een die niet al te veel indruk heeft achter gelaten)

Ik vond het al heel wat dat er zoveel militairen op de been waren, dat gebeurt niet vaak. Maar wat wil je meer doen dan? Onderofficier heeft eea al vrij duidelijk omschreven.

Nu...? even wachten op de voorstellen... er moet immers wel een duidelijk aktiedoel zijn.

A.J.

Citaat van: jurrienvisser op 05/04/2011 | 09:37 uur

In mijn optiek "slechts" een collectieve ambtenaren aktie... (een die niet al te veel indruk heeft achter gelaten)

Ik vond het al heel wat dat er zoveel militairen op de been waren, dat gebeurt niet vaak. Maar wat wil je meer doen dan? Onderofficier heeft eea al vrij duidelijk omschreven.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: A.J. op 05/04/2011 | 09:25 uur
Citaat van: Tanker op 04/04/2011 | 23:35 uur

Je kan je ook afvragen wat doen de actieve militairen er aan ? Ik heb nog geen militair zien demonstreren op het malieveld, of een tank op de A12 zien staan.
Nu weet ik wel dat je officieel niet mag demonstreren als militair, maar ik hoor en zie geen enkele reactie van militairen en plein public.........

:'(

17 februari is jou ontgaan?

In mijn optiek "slechts" een collectieve ambtenaren aktie... (een die niet al te veel indruk heeft achter gelaten)

A.J.

Citaat van: Tanker op 04/04/2011 | 23:35 uur

Je kan je ook afvragen wat doen de actieve militairen er aan ? Ik heb nog geen militair zien demonstreren op het malieveld, of een tank op de A12 zien staan.
Nu weet ik wel dat je officieel niet mag demonstreren als militair, maar ik hoor en zie geen enkele reactie van militairen en plein public.........

:'(

17 februari is jou ontgaan?

Harald

wil je een volledige koepel of juist alleen de loop met afvuurmeganisme zoals bij de Stryker ?

http://www.youtube.com/watch?v=41CpIA1Jytk

A.J.

Citaat van: jurrienvisser op 05/04/2011 | 07:19 uur
;D Met 50.000 man in Arnhem.... dat wil ik mee maken!

Helaas of gelukkig... het is heel snel vrijdag!

En 10.000 mensen die zich laten naaien door een handjevol mensen is?

16 miljoen mensen die zich laten naaien door een handjevol mensen is?

A.J.

Citaat van: dudge op 05/04/2011 | 09:09 uur

Vandaar dat radar ding dus, een lua variant?

Yup, zoek- en volgradar zijn duidelijk te zien.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#42
 ;D Met 50.000 man in Arnhem.... dat wil ik mee maken!

Helaas of gelukkig... het is heel snel vrijdag!

En 10.000 mensen die zich laten naaien door een handjevol mensen is?

onderofficier

Citaat van: Tanker op 04/04/2011 | 23:35 uur
Je kan je ook afvragen wat doen de actieve militairen er aan ? Ik heb nog geen militair zien demonstreren op het malieveld, of een tank op de A12 zien staan.
Nu weet ik wel dat je officieel niet mag demonstreren als militair, maar ik hoor en zie geen enkele reactie van militairen en plein public.........

:'(

We mogen wel demostreren (in eigen tijd)  maar we mogen niet staken.

We mogen ook geen militairen middelen (zoals een tank) inzetten.

Het probleem is dat we nog niet weten wat er precies gaat gebeuren, het enige wat we weten is dat er
- 1 miljard bezuinigd moet worden
- dat de brief hierover uitgesteld wordt

Moeten we dan gaan demostreren tegen de 1 miljard bezuiniging,  dat klinkt inderdaad de burger vreemd in de oren of
moeten we dan gaan demostreren omdat Hillen de brief steeds uit stelt?

En roepen dat de regels zijn om af te wijken is wel heel makkelijk
Citaat van: jurrienvisser op 04/04/2011 | 23:42 uur
REGELS ZIJN ALLEEN GEMAAKT OM ER VAN AF TE WIJKEN!!!!!!!

Als we van deze regels afwijken dan staan we in Arhnem.............en is waarschijnlijk ontslag het gevolg.  Met geen uitkering als gevolg want we zijn immers verwijtbaar werkloos. Fijn dan de bijstand maar we hebben wel onze mening geventileerd................

Citaat van: jurrienvisser op 04/04/2011 | 23:42 uur

Als er € 1,-- van kunst en cultuur af gaat, dan schreeud de wereld in Nederland moord en brand... heren en dames van defensie het is akelig stil.............
Daar was bekend waar er op bezuiningd zou worden

Ook het publiek van Kunst en Cultuur stonden de demostreren.............  hier moeten de heren en dames van defensie het dus zelf doen.......
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Leovanw

Citaat van: dudge op 05/04/2011 | 00:11 uur
En een Boxer variant zou dus met wat passen en meten toch wel mogelijk moeten zijn.
Een koepel en 120mm heeft hij alvast gehad.






Dat is geen 120mm maar een 35mm revolverkanon van Oerlikon...
http://www.dutchdefencepress.com.  "There is no 'I' in TEAM"

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Tanker op 04/04/2011 | 23:35 uur
Citaat van: jurrienvisser op 04/04/2011 | 22:51 uur
Ik vrees dat ik het met Reinier eens moet zijn.  :sick:

De enige rede voor de NL politiek om te herinvesteren in defensie is als NL getroffen wordt door een "onverdraagbaar" incident, iets wat de heren en dames niet meer met "pollow talk" kunnen af doen.

Regeren is vooruitzien.... we mogen (alweer) constateren dat de BV Nederland slechte manager heeft (wat ook helaas geldt voor de legerleiding)

Maar in dit kader mogen we ook de hand in eigen boezem stekeken... wat wat doen wij, die kiezers, er aan? (anders dan klagen?)

Je kan je ook afvragen wat doen de actieve militairen er aan ? Ik heb nog geen militair zien demonstreren op het malieveld, of een tank op de A12 zien staan.
Nu weet ik wel dat je officieel niet mag demonstreren als militair, maar ik hoor en zie geen enkele reactie van militairen en plein public.........

:'(

REGELS ZIJN ALLEEN GEMAAKT OM ER VAN AF TE WIJKEN!!!!!!!

Als er € 1,-- van kunst en cultuur af gaat, dan schreeud de wereld in Nederland moord en brand... heren en dames van defensie het is akelig stil.............

Tanker

Citaat van: jurrienvisser op 04/04/2011 | 22:51 uur
Ik vrees dat ik het met Reinier eens moet zijn.  :sick:

De enige rede voor de NL politiek om te herinvesteren in defensie is als NL getroffen wordt door een "onverdraagbaar" incident, iets wat de heren en dames niet meer met "pollow talk" kunnen af doen.

Regeren is vooruitzien.... we mogen (alweer) constateren dat de BV Nederland slechte manager heeft (wat ook helaas geldt voor de legerleiding)

Maar in dit kader mogen we ook de hand in eigen boezem stekeken... wat wat doen wij, die kiezers, er aan? (anders dan klagen?)

Je kan je ook afvragen wat doen de actieve militairen er aan ? Ik heb nog geen militair zien demonstreren op het malieveld, of een tank op de A12 zien staan.
Nu weet ik wel dat je officieel niet mag demonstreren als militair, maar ik hoor en zie geen enkele reactie van militairen en plein public.........

:'(

Reinier

Citaat van: dudge op 04/04/2011 | 22:51 uur
Citaat van: Reinier op 04/04/2011 | 22:31 uur
Citaat van: Elzenga op 04/04/2011 | 22:19 uur
Maar goed..terug naar de Leopards en een mogelijk alternatief. Eens kijken wat die markt aan producten op dit vlak voorstelt nu zo na de laatste ervaringen met IEDs e.d.
Ik ga in dit topic niet mee discussiëren over een opvolger/ alternatief voor onze Leo's. Deze gaan er uit. Onze politici hebben geen visie en er zal dus ook geen opvolger komen voor de Leo's in onze krijgsmacht. Helaas, afsluiting van een hoofdstuk....  :'(

Ik vind het daarom, voor mij zelf, onzinnig om te gaan bomen over welke alternatieven er zijn als het toch nooit gaat komen.

Op een dag komen ze Reinier, echt waar. De rol die de MBT nu vervult zal evengoed opgevangen worden. De sensoren, die stukken beter zijn dan bij een YPR, worden nu ook door de CV90 gedragen, dus dat gat is 'gedekt'. Anti-tank rol wordt straks vervuld door de Apaches en AT wapens bij de INF. De snelheid, mobiliteit, camouflage en sterkte worden nu ook door diverse opgevangen. Er zal geen voertuig/platform meer zijn dat al deze eigenschappen combineert tot een essentieel verdediging en aanvalsmiddel. Op een dag misschien weer wel, wie weet. En wat gaat dan gekozen worden? het gaat nog even duren, dat wel, maar die dag komt.
Ik zal niet ontkennen dat die dag ooit gaat komen. Waar het mij om gaat, is dat die dag nog niet is gekomen. En zeker niet voor Nederland!
Het idee achter afstoten van de Leo's is niet dat ze obsoleet zijn, dat er andere of betere technieken voorhanden zijn die we dan nemen. Nee, nu is het puur en alleen verder afbreken om nog een paar stuivers bij defensie weg te halen. En veel zal het niet opleveren, wel zal het straks heel veel geld meer kosten om het weer op te bouwen.

Mij irriteert het mateloos dat er totaal geen visie is voor de krijgsmacht, van zowel de politici niet als de defensiestaf.
We zijn van 1000 tanks in 1990 naar waarschijnlijk nul in 2011. Hebben we 1000 tanks nodig? Nee, dat ook niet. Rond de 140 lijkt mij ruim voldoende.
Van 22 fregatten naar 6 nu. Dat zijn een paar te weinig, zien we al jarenlang.
Van 200 F-16's naar 30 vliegende F-16's nu!

Het is gewoon diep triest gesteld met onze krijgsmacht nu. En deze afbraak is gelijktijdig gevoerd met een zeer intensieve inzet van defensie in de afgelopen 20 jaar!

Nu wordt er dus weer €1 mld bezuinigd, wat volgt daarop? Het budget is €7 mld dus er valt nog steeds te halen!

Elzenga

Citaat van: Reinier op 04/04/2011 | 22:50 uurAansluitend op jouw opmerking Elzenga, citaat van Rob de Wijk in Trouw 26-11-2010

"Het lijkt alsof deze inzichten aan Nederland voorbijgaan. Door ruim een miljard op defensie te bezuinigen, is het zonneklaar dat Nederland zijn krijgsmacht afbreekt en daarmee een pijler onder onze welvaart en de stabiliteit doet verbrokkelen. Verbijsterend is dat het politieke debat ondertussen blijft hangen in het beoefenen van politieke hobby's. Een fundamenteel debat over de vraag hoe Defensie een bijdrage aan de bescherming van Nederlandse belangen kan leveren, blijft uit. Een debat over welke internationale samenwerking dit vereist, heb ik nog niet gehoord.

Een natie die niet in staat is om over dit soort fundamentele vragen te discussiëren, eindigt onverbiddelijk onderaan –ergens tussen het land van Borat en de eindeloze Mongoolse woestijn.
"

http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuws/article/detail/1806051/2010/11/26/Nederland-is-de-risee-van-de-Navo.dhtml
AMEN!!...

Terug naar het topic...

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Ik vrees dat ik het met Reinier eens moet zijn.  :sick:

De enige rede voor de NL politiek om te herinvesteren in defensie is als NL getroffen wordt door een "onverdraagbaar" incident, iets wat de heren en dames niet meer met "pollow talk" kunnen af doen.

Regeren is vooruitzien.... we mogen (alweer) constateren dat de BV Nederland slechte manager heeft (wat ook helaas geldt voor de legerleiding)

Maar in dit kader mogen we ook de hand in eigen boezem stekeken... wat wat doen wij, die kiezers, er aan? (anders dan klagen?)