Vrouwelijke militair (18) mishandeld door collega's

Gestart door A.J., 05/04/2011 | 10:46 uur

A.J.

Citaat van: Laurens op 05/04/2011 | 22:58 uur
Aangifte wegens smaad of nog beter laster. Volgens mij is het met een strafblad (mocht er dan een veroordeling komen) toch echt exit. Maar ik denk dat de gemiddelde militair het dan laat voor wat het is. "Laat toch zitten, ben blij dat ik eindelijk van het gezeik af ben."

Volgens mij pas na 6 maanden zitten voordat het exit is, tenminste dat was in de dipli tijd zo. (eea kan natuurlijk veranderd zijn in de loop der jaren, ik hou dat niet zo bij)

Maar idd, het wordt erbij gelaten, ik spreek nl. uit ervaring na een "valse beschuldiging" aan mijn persoon die ik gelukkig heb kunnen weerleggen met steekhoudende argumenten.


Gozo

Citaat van: Tanker op 05/04/2011 | 21:52 uur
Het zijn vaker kontverhalen die in de media verschijnen en die achteraf niet waar blijken te zijn........

Klopt vaker niet dan wel....

In dit bericht is toch niet gezegd dat die militairen al schuld hebben?
Simpel: als het gaat om misdaad dan is elke berichtgeving mogelijk schadelijk voor de verdachte (die naderhand kan blijken onschuldig te zijn), werkgevers, slachtoffers, etc. Dat is nu eenmaal inherent aan verslaggeving, te weten dat het soms wel erg suggestief lijkt te zijn. Maar niet zulke lange tenen. Militairen zijn toch geen mietjes?

Laurens

Citaat van: A.J. op 05/04/2011 | 22:54 uur
Citaat van: onderofficier op 05/04/2011 | 22:22 uur
2) als haar verhaal niet waar is dan die vrouw ontslaan   

En dat gaat dus niet gebeuren.

Aangifte wegens smaad of nog beter laster. Volgens mij is het met een strafblad (mocht er dan een veroordeling komen) toch echt exit. Maar ik denk dat de gemiddelde militair het dan laat voor wat het is. "Laat toch zitten, ben blij dat ik eindelijk van het gezeik af ben."

Laurens

Citaat van: Tanker op 05/04/2011 | 21:52 uur
Het zijn vaker kontverhalen die in de media verschijnen en die achteraf niet waar blijken te zijn........

Klopt vaker niet dan wel....

... :silent:

A.J.

Citaat van: onderofficier op 05/04/2011 | 22:22 uur
2) als haar verhaal niet waar is dan die vrouw ontslaan   

En dat gaat dus niet gebeuren.

onderofficier

Citaat van: irma op 05/04/2011 | 20:54 uur

Of is het zo dat Defensiepersoneel weer eens iets heeft uitgevreten (wie dan ook in dit verhaal) waardoor het bedrijf in een slecht daglicht is komen te staan?


Schijnbaar niet........................  

Maar ik ben het volledig met je eens.  

Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

onderofficier

Citaat van: Cigarz op 05/04/2011 | 20:34 uur
Het gaat er niet om wat de definitie is van 'mishandeling'. Het gaat er om dat de nationale media weer een stok heeft gevonden om militairen/defensie mee te slaan.
dat is nog al een mishandeling.........  8)

Citaat van: Cigarz op 05/04/2011 | 20:34 uur

En wie daar schuld aan heeft moet gestraft worden:
1) De opgepakte militairen, als het hele verhaal waar blijkt te zijn (dat oordeel is overigens niet aan ons, maar aan de rechter)
2) Het 'slachtoffer' als haar verhaal blijkt te rammelen (zal niet de eerste keer zijn dat in een dergelijke zaak de aangiften vals blijken)
3) OM/Kmar als blijkt dat die maar al te gretig een opgeblazen verhaal hebben gecreëerd (zal ook niet de eerste keer zijn...)

1) mee eens maar dat zoekt de Kmar uit
2) als haar verhaal niet waar is dan die vrouw ontslaan   
3) ik vind dit niet z'n opgeblazen verhaal     er is al langdurig onderzoek gedaan voor dat dit bericht naar buiten komt.
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Tanker

Het zijn vaker kontverhalen die in de media verschijnen en die achteraf niet waar blijken te zijn........

Klopt vaker niet dan wel....

irma

Citaat van: Cigarz op 05/04/2011 | 20:34 uur
Het gaat er niet om wat de definitie is van 'mishandeling'. Het gaat er om dat de nationale media weer een stok heeft gevonden om militairen/defensie mee te slaan.

Of is het zo dat Defensiepersoneel weer eens iets heeft uitgevreten (wie dan ook in dit verhaal) waardoor het bedrijf in een slecht daglicht is komen te staan?
Privacy....ik heb niets te verbergen maar dat hoeven ze niet te weten ....  (Loesje)

Cigarz

Het gaat er niet om wat de definitie is van 'mishandeling'. Het gaat er om dat de nationale media weer een stok heeft gevonden om militairen/defensie mee te slaan.
En wie daar schuld aan heeft moet gestraft worden:
1) De opgepakte militairen, als het hele verhaal waar blijkt te zijn (dat oordeel is overigens niet aan ons, maar aan de rechter)
2) Het 'slachtoffer' als haar verhaal blijkt te rammelen (zal niet de eerste keer zijn dat in een dergelijke zaak de aangiften vals blijken)
3) OM/Kmar als blijkt dat die maar al te gretig een opgeblazen verhaal hebben gecreëerd (zal ook niet de eerste keer zijn...)

KapiteinRob

Citaat van: Tanker op 05/04/2011 | 11:48 uur
Verkrachting, pesterijtjes, wederrechtelijke vrijheidsberoving is toch geen mishandeling.....

Aha, dus er moeten klappen worden uitgedeeld om over mishandeling te spreken. Oftewel: is er een steekje bij je los? Je spreekt meteen al over suggestieve berichtgeving. Waarom? Het kan zomaar zijn dat deze vrouwelijke militair het WEL overkomen is waar ze aangifte voor doet. Ze heten niet allemaal "Anja"...... Laat de club van Laurens het maar lekker onderzoeken!

Gozo

Citaat van: Enforcer op 05/04/2011 | 13:26 uur
Citaat van: Gozo op 05/04/2011 | 13:23 uur
Citaat van: Enforcer op 05/04/2011 | 13:21 uur
En verkrachting is een zware vorm van mishandeling.

Verkrachting is sexueel binnendringen van het lichaam met geweld.

Mishandeling kan al een enkele duw of klap inhouden.

Eigenlijk zeggen wij hetzelfde..........

Ik preciseer alleen maar de essentie is hetzelfde. Maar let op: verkrachting kan zijn met dreiging van geweld zonder dat er daadwerkelijk geweld is toegepast. Dit is juridisch van belang misschien niet in het café. 

Enforcer

Citaat van: Gozo op 05/04/2011 | 13:23 uur
Citaat van: Enforcer op 05/04/2011 | 13:21 uur
En verkrachting is een zware vorm van mishandeling.

Verkrachting is sexueel binnendringen van het lichaam met geweld.

Mishandeling kan al een enkele duw of klap inhouden.

Eigenlijk zeggen wij hetzelfde..........

Gozo

Citaat van: Enforcer op 05/04/2011 | 13:21 uur
En verkrachting is een zware vorm van mishandeling.

Verkrachting is sexueel binnendringen van het lichaam met geweld.

Mishandeling kan al een enkele duw of klap inhouden.

Enforcer

En verkrachting is een zware vorm van mishandeling.