De bezuigingen bij de marine

Gestart door Daniel, 30/06/2003 | 20:07 uur

Obelix

Citaat van: oud_zijde op 02/07/2003 | 09:53 uur
de bloys van treslong en de philips van almonde varen toch al niet meer voor ons?

De Bloys is het laatste nog in dienst zijnde S-fregat en doet momenteel dienst als stationsschip in de West.

Niet zo actueel maar http://www.bloys.info/


Koos

Als dit zo doorgaat hebben ze de langste tijd
wel gehad >:(

Marcel

Hoe lang nog en de marine is verleden tijd? ??? ??? ??? ??? :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[

oud_zijde

de bloys van treslong en de philips van almonde varen toch al niet meer voor ons?

die andere 2 vind ik eigenlijk niet zo erg aangezien ze al min of meer vervangen zijn door de 7 provincien klasse maar ik hoop wel dat ze het hierbij laten
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

Koos

Citaat van: wannabe op 01/07/2003 | 11:03 uur
Iemand enig idee presies welke fregatten er uit gaan?

Waarschijnlijk de Bloys van Treslong :'(, de Philips van Almonde :'(, de Jacob van Heemskerck :'(, de Witte de With :'(,
en op termijn nog twee Multi-purposefregatten van de Doorman-Klasse :'(.
Dan kom je precies op 10, de 4 LCF's , en 6 van de 8 MP-fregatten.

Marcel

Laten we hopen dat je gelijk krijgt.


oud_zijde

ach er zal waarschijnlijk binnenkort een europese standaard worden ingevoerd wat er qua bnp aan defensie besteed moet worden.

tot die tijd is het ff slikken vrees ik
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

Marcel

Maakt het uit?

Het is gewoon echt heel pijnlijk dit te moeten meemaken!

Hoe lang nog en we hebben totaal geen defensie meer?


wannabe

Iemand enig idee presies welke fregatten er uit gaan?
''Als ik later groot ben, word ik een heel belangrijke mevrouw in het leger, met net zo'n uniform als Willem Alexander''

Marcel

Als iedereen daar zo over denkt, loopt de marine snel leeg.

Dit is echt heel verschrikkelijk wat er allemaal gebeurt.

Dat er bezuinigd moet worden, okay. Maar, gaan er ook burgers weg van het ministerie of worden deze ontzien en zitten wij straks met een defensie van 40000 man en 80000 burgers op het ministerie?

Dit is echt heel erg.

Daniel

#2
Wel verd...., zelfs de Witte de With en de Jacob van Heemskerck gaan eruit!

Mijn favoriete schip!

Fuck you, Kamp... ik vertrek. >:(
Onvoorwaardelijke steun aan de strijd tegen het terrorisme! Nederland, USA, UK, Israël!

Daniel

De marine heft de complete groep van tien maritieme patrouillevliegtuigen (Orions) op. Daardoor kan ook het marinevliegkamp Valkenburg worden gesloten. Dat is een tegenvaller voor het Koninklijk Huis, dat de basis bij Leiden vaak gebruikt.

Verder stoot de marine eerder dan gepland vier fregatten af. Er blijven tien over, vier hypermoderne luchtverdedigings- en commandofregatten (LCF) en zes multi-purposefregatten. Verder worden twee van de twaalf mijnenjagers afgestoten. Tot slot wordt definitief afgezien van de oprichting van het derde mariniersbataljon.



Waarschijnlijk zie ik dus toch maar af van een toekomst bij de Nederlandse marine. >:(
Dat zal wel Amerika of Israël worden.
Onvoorwaardelijke steun aan de strijd tegen het terrorisme! Nederland, USA, UK, Israël!