Laat je horen, kom ook naar de landelijke actiedag!

Gestart door -Peter-, 05/05/2011 | 09:32 uur

A.J.

Citaat van: Lex op 24/05/2011 | 17:46 uur
De bonden hadden meer gewild, maar het Korps Haaglanden heeft het laatste woord.

Dat zal me aan mijn reet roesten. En dat hadden de bonden ook moeten vertellen aan die knuppels. Door dit gelul ga ik toch die kant op, ik was het niet van plan maar nu ga ik toch.

Lex

Citaat van: A.J. op 24/05/2011 | 17:41 uur
Oh... er mogen dus maar 5000 man meedoen (pak hem beet een procent of 10 van de huidige bezetting). Chapeau bonden! :sick:
De bonden hadden meer gewild, maar het Korps Haaglanden heeft het laatste woord.

A.J.

Oh... er mogen dus maar 5000 man meedoen (pak hem beet een procent of 10 van de huidige bezetting). Chapeau bonden! :sick:

Lex

Er zijn dus beperkingen opgelegd. 5K pax maximaal en niet in de buurt van het bolwerk "MINDEF" komen.
Schrale troost dat MINDEF himself komt.
Ben wel benieuwd wie van de politici aanwezig zullen zijn.

Lex

Circa 5000 betogers naar militaire actiedag

DEN HAAG -  Ongeveer vijfduizend militairen en burgercollega's doen donderdag in Den Haag mee aan de landelijke manifestatie voor defensiepersoneel. Ze voeren actie tegen de volgens hen visieloze bezuinigingen op de krijgsmacht. Ook verzetten ze zich tegen gedwongen ontslagen en eisen ze een goed sociaal beleid en behoud van koopkracht.

Omdat met de politie was afgesproken dat er maximaal vijfduizend mensen aan de actiebijeenkomst van de militaire vakbonden op de Koekamp (bij het Malieveld) mogen deelnemen, zijn de aanmeldingen stopgezet, zei actiecoördinator Ed Lugthart dinsdag. Ongeveer duizend militairen zullen deelnemen aan een 'mars voor waardering', waarmee ze op een militair waardige manier hun onvrede willen tonen.

Vanaf twee locaties in Den Haag zullen de militairen naar het manifestatieterrein marcheren. De bonden wilden ook langs het ministerie van Defensie in het centrum van de stad lopen, maar ze hebben daarvoor geen toestemming gekregen. De manifestatie begint om 11.45 uur en duurt tot ongeveer 14.00 uur. Onder anderen minister Hans Hillen van Defensie zal het defensiepersoneel toespreken. Ook is er een gesprek met Tweede Kamerleden.

Defensie moet de komende vier jaar 1 miljard euro structureel besparen en schrapt 12.000 van de 69.000 banen. Zesduizend medewerkers moeten gedwongen weg. Ook veel materieel wordt afgestoten.

De Tweede Kamer debatteert maandag 6 juni met de minister over de bezuinigingsoperatie.

Telegraaf,
di 24 mei 2011, 16:50

Lex


Lex

Bovenvermelde info komt van de actiesite van de gezamenlijke bonden. Het is op deze vrijdag (mei vakantie) niet gelukt om een bevestiging te krijgen.
Ik hoop dat misschien eea op Intranet staat cq vermeld gaat worden.

KapiteinRob

Is de info in voorgaande posting een officieel defensiestandpunt?

Lex

Citaat van: Kapitein Rob op 06/05/2011 | 19:43 uur
Commandanten zouden met gemak een dag BV kunnen geven, gezien het onderwerp dat ook hun en hun personeel aangaat! Maar het leeuwendeel zal dat niet durven....

Géén verlof nodig voor 26 mei
 
Voor deelname aan de Landelijke Actiedag Defensiepersoneel is geen verlof nodig. Iedereen wordt in de gelegenheid gesteld aanwezig te zijn, maar er zijn wel uitzonderingen. Operaties moeten worden ondersteund, ook 24/7 activiteiten moeten doorgaan. Hierbij valt te denken aan bijvoorbeeld de balies van de KMar op Schiphol, de brandweer en SIT-CEN. We spreken de wens uit dat zoveel mogelijk militairen en burgermedewerkers aanwezig zijn tijdens de Landelijke Actiedag Defensiepersoneel. We gaan ervan uit dat commandanten de bedrijfsvoering zodanig aanpassen dat er wel deelgenomen kan worden (stel er is les, dan kan de les Marcheren in Den Haag worden uitgevoerd). Werkt uw commandant niet mee, meld dit dan bij uw vakbond.

Defensiepersoneelinactie, 12mei 2011

Tanker

Citaat van: rom2007 op 09/05/2011 | 21:33 uur
Citaat van: irma op 09/05/2011 | 16:42 uur
De beslissing is nog niet genomen. Daarom is de actiedag juist vervroegd.

De zeven vakbonden voor defensiepersoneel die zich hebben verenigd in Defensiepersoneelinactie.nl zien zich hiertoe genoodzaakt doordat de bezuiningen bij Defensie al begin juni in de Tweede Kamer worden behandeld.

De belissing is inmiddels wel door de minister genomen. Hij wordt hierin ondersteund door een kamermeerderheid van VVD/CDA en de PVV.

De tweedekamer stemt in met de bezuinigingen of geeft de minister opdracht het e.a. nog eens te bekijken. Als de tweede kamer gaan alternatieven krijgt van zeven bonden die zich hebben verenigd in Defensiepersoneelinactie, zal deze instemmen met de plannen van Hillen.

Wie vertelt nu dat het anders kan en moet. Ik zie geen bond een statement neerzetten richting de tweede kamer. Ik zie dat ze geen alternatief hebben voor de bezuiniging, ze willen alleen gaan voor een goed sociaal plan.

Waarom steken ze de koppen niet bijelkaar en komen met een alternatief en gaan praten met de defensiecommissie van de tweede kamer. Ik vind de JSF een mooi toestel, maar de Saab Gripen kost 1 miljard minder in aanschaf en is inclusief onderhoud en training voor de komende 30 jaar. Met het geld wat wordt bespaard kunnen wij de cougar, de tanks, PZH en de OPV's behouden.

Durf een visie te ontwikkelen en uit te dragen.

Op de actiedag kunnen de bonden het alternatief presenteren en gaan praten met de tweede kamer.

Maar dit zal niet gebeuren, we gaan als een mak schaap naar de slachtbank. We protesteren en niemand neemt hier notie van. Na de reorganisatie zal Hillen en Co de vakbonden bedanken voor hun steun............. En ik zit met 6000 andere collega's misschien wel thuis  :dead:



Mwaaaa, als je half Den Haag afbreekt haal je het 8 uur journaal wel......

rom2007

Citaat van: irma op 09/05/2011 | 16:42 uur
De beslissing is nog niet genomen. Daarom is de actiedag juist vervroegd.

De zeven vakbonden voor defensiepersoneel die zich hebben verenigd in Defensiepersoneelinactie.nl zien zich hiertoe genoodzaakt doordat de bezuiningen bij Defensie al begin juni in de Tweede Kamer worden behandeld.

De belissing is inmiddels wel door de minister genomen. Hij wordt hierin ondersteund door een kamermeerderheid van VVD/CDA en de PVV.

De tweedekamer stemt in met de bezuinigingen of geeft de minister opdracht het e.a. nog eens te bekijken. Als de tweede kamer gaan alternatieven krijgt van zeven bonden die zich hebben verenigd in Defensiepersoneelinactie, zal deze instemmen met de plannen van Hillen.

Wie vertelt nu dat het anders kan en moet. Ik zie geen bond een statement neerzetten richting de tweede kamer. Ik zie dat ze geen alternatief hebben voor de bezuiniging, ze willen alleen gaan voor een goed sociaal plan.

Waarom steken ze de koppen niet bijelkaar en komen met een alternatief en gaan praten met de defensiecommissie van de tweede kamer. Ik vind de JSF een mooi toestel, maar de Saab Gripen kost 1 miljard minder in aanschaf en is inclusief onderhoud en training voor de komende 30 jaar. Met het geld wat wordt bespaard kunnen wij de cougar, de tanks, PZH en de OPV's behouden.

Durf een visie te ontwikkelen en uit te dragen.

Op de actiedag kunnen de bonden het alternatief presenteren en gaan praten met de tweede kamer.

Maar dit zal niet gebeuren, we gaan als een mak schaap naar de slachtbank. We protesteren en niemand neemt hier notie van. Na de reorganisatie zal Hillen en Co de vakbonden bedanken voor hun steun............. En ik zit met 6000 andere collega's misschien wel thuis  :dead:


Mourning

Niet werkzaam bij Defensie, maar zal er wel een vrije dag voor opnemen en er zijn.
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Ros

Citaat van: Tanker op 06/05/2011 | 21:43 uur
Citaat van: Kapitein Rob op 06/05/2011 | 19:43 uur
Commandanten zouden met gemak een dag BV kunnen geven, gezien het onderwerp dat ook hun en hun personeel aangaat! Maar het leeuwendeel zal dat niet durven.....

Pussy's zijn het, denken alleen maar aan eigen belang (eigen carriere).....

De grootste pussy's zitten gewoon bij het personeel zelf !!. 

Je stuurt de dag voor de actie om 16:55 collectief een mail naar de baas.............."Morgen zijn wij er niet !"

Ros

Sorry mensen maar het nu te laat om in actie te komen  :mad:

Hillen en Co hebben de mentaliteit en bereidwilligheid om op te komen voor je baan en bedrijf goed ingeschat en daar dankbaar van gebruik gemaakt.

Nu nog braaf een snipperdag aanvragen om naar de actiedag te gaan.....................ik lig in een deuk  :crazy:.............sorry  :'(

irma

Citaat van: rom2007 op 09/05/2011 | 16:08 uur
Wat heeft het voor zin naar de landelijke actiedag te gaan, als de beslissing reeds is genomen. Onze vakbonden vinden het heel erg, maar doen m.i. te weinig. Wat ik mis is, dat de vakbonden niet durven komen met een alternatief. De Bezuinigingen kunnen anders worden ingevuld. Dit kan echter alleen als de bonden te komen met een voorstel en dit bespreken met de defensiecommissie van de tweede kamer. Als men dit doet kan er een andere uitkomst komen. Op dit moment heeft geen enkele actie kans op succes.

Verder wens ik van uit mijn numerous Fixed positie iedereen veel sterkte toe op de landelijke actiedag.



De beslissing is nog niet genomen. Daarom is de actiedag juist vervroegd.
Citaat
De zeven vakbonden voor defensiepersoneel die zich hebben verenigd in Defensiepersoneelinactie.nl zien zich hiertoe genoodzaakt doordat de bezuiningen bij Defensie al begin juni in de Tweede Kamer worden behandeld.
Privacy....ik heb niets te verbergen maar dat hoeven ze niet te weten ....  (Loesje)