De CV90

Gestart door battle10, 06/05/2011 | 06:30 uur

Diesel

Zitten mooie foto's tussen.  ;)
Waar zijn die fotos met de CV90 gemaakt? Oirschotsehei?

battle10

Bedankt. Ik gebruik een Nikon D50, oud beestje maar je kunt er nog steeds mooie dingen mee doen. De meest gebruikte lens was een nikon 70-300mm afs vr.

Die vr werkt erg goed bij dit soort events.

De Leopards hadden eigenlijk al weg moeten zijn, maar ze blijven tot 2017 in dienst, tenminste dat vertelde een Belgische majoor me.

Nikehercules

Citaat van: battle10 op 05/10/2011 | 21:25 uur
Nou het is gelukt hoor, prachtige foto's kunnen maken van b compagnie 17painfbat. En alle eer voor de kapitein, de luitenant en de manschappen, geweldige samenwerking.

http://www.flickr.com/photos/battle14/

Daar zitten een hoop hele gave foto's tussen, wat voor gear gebruik je?

Typisch om te zien trouwens dat die Belgen nog volop met de leopard 1 oefenen, wanneer gingen die dingen er nou uit? Samen met die Mowag 90mm beschikken ze over heel wat meer directe vuurkracht dan wij nu doen.

battle10

Nou het is gelukt hoor, prachtige foto's kunnen maken van b compagnie 17painfbat. En alle eer voor de kapitein, de luitenant en de manschappen, geweldige samenwerking.

http://www.flickr.com/photos/battle14/

Wmr B

Kinder ziektes, die misschien voorkomen hadden kunnen worden, maar komt wel goed met het beestje.
Als die de volgende bezuiniging maar overleefd!

Gr  B

SMI de Boer

Citaat van: ZitStuk op 06/05/2011 | 11:31 uur
Dat hoor je mij niet zeggen. Heb alleen een verleden met het apparaat. Conflicterende software versies etc.

Ken je de onderhoudscode zeker niet?  :angel:

Zijn idd wel wat probs mee...
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

ZitStuk

Dat hoor je mij niet zeggen. Heb alleen een verleden met het apparaat. Conflicterende software versies etc.
De ogen van een vrouw horen te zijn als de voeten van een infanterist, Groot, Zwart en Vochtig

ZitStuk

En juist daarom wil ik NOG niet met dat ding weg. Lekker, zit je midden in een TIC, valt ineens de toren uit. kan de boordschutter zitten slingeren tot hij een ons weegt....
De ogen van een vrouw horen te zijn als de voeten van een infanterist, Groot, Zwart en Vochtig

Diesel

Citaat van: battle10 op 06/05/2011 | 06:30 uur
Ik ga ervan uit dat er met de CV90 nog wel geoefend wordt, want die wordt vast wel ingezet bij een nieuwe missie, volgens mij ook voor de politiemissie,

CV90 gaat niet mee naar Kunduz hoor.  ;)

battle10

Het wordt ook voor mensen die foto's willen maken van oefeningen van de Landmacht een lastige tijd. Ik ben sinds januari bezig met een officier binnen de Landmacht die, uit de aard van zijn functie, een totaaloverzicht heeft qua oefeningen van zijn eenheid, maar het schiet niet op. Hij laat niets van zich horen, ik bel en mail hem regelmatig maar krijg geen antwoord. Het blijft bij beloftes.

Ik snap het het best, hij heeft een hoop toestanden aan zijn hoofd,  maar het is wel jammer dat ik en nog twee anderen nu al verschillende oefeningen gemist hebben, omdat we gewoon geen info krijgen.

Ik ga ervan uit dat er met de CV90 nog wel geoefend wordt, want die wordt vast wel ingezet bij een nieuwe missie, volgens mij ook voor de politiemissie, daarom mijn vraag: kan iemand die meer weet over oefeningen met de CV90 (of andere oefeningen), of die iemand kent die meer info kan geven, mij pm-en? Alles blijft natuurlijk vertrouwelijk.

Alvast bedankt.

http://www.flickr.com/photos/battle14/