De CV90

Gestart door battle10, 06/05/2011 | 06:30 uur

Lex


Huzaar1

Citaat van: johandeleeuw2002 op 22/09/2015 | 16:12 uur
Ik weet niet of huzaar1 nog steeds op de CV90 zit of dat hij inmiddels heeft gesolliciteerd bij het oranje eskadron
Maar weet je(of weet iemand anders) of de onderdelenvoorziening=beschikbaarheid van de CV90 al verbeterd is
Het voertuig zelf presteert toch uitstekend maar de beschikbaarheid en kwaliteit van de onderdelen laat toch de wensen over?

Asjeblieft niet. Ben geen infanterist en dergelijke loyaliteit als verhuizen voor de baasnheeft het bedrijf allang verspeeld. Ik zit nu op een ypr officieel. Wachten de buma af maar die maak ik niet meer mee. Ik ga na mijn uitzending naar een klu basis en dan w.s de dienst uit. Wel best na 8 jaar.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Huzaar1

Citaat van: Strata op 22/09/2015 | 16:58 uur
Hebben ze daar denk ik een gelukje mee gehad dat ze die nog hadden liggen. Zo slecht zullen die tracks van de MLRS toch ook niet geweest zijn? Ook al zijn ze wat ouder.

Rubber heeft inderdaad veel voordelen. Zitten er ook nadelen aan? Gaan ze er makkelijker af? Of kunnen ze juist meer misbruik hebben? Kan me voorstellen dat in rotsachtig terrein stalen tracks beter bestand zijn tegen stenen en andere harde ruige troep.

Dingen zijn er gewoon niet voor gemaakt, alles trilt veel te veel. Rijden op verharde grond is een nachtmerrie.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Huzaar1

Citaat van: Poleme op 22/09/2015 | 19:37 uur
Wederhoor:  ik heb Noren en Zweden gehoord over de CV90 en die waren er zeer tevreden over.
Ook over ernst inzet in Liberia (Zweden) en Afghanistan waren ze dik tevreden over.

Huzaar1, er zijn mensen die beweren dat rubber tracks iets is voor voertuigen < 30 ton.
Wat heb jij hier over te melden ?

Dat zeg ik... lyrisch ;)
En voor nu zitten ze rond dat tonnage als ideaalgewicht. Maar al omstreeks 2005 waren er testen met rubberen tracks voor mbt's.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Poleme

Citaat van: Huzaar1 op 22/09/2015 | 09:13 uur
Heb de noren, zweden en denen gesproken over de cv90.

Noren e  zweden.. lyrisch over het apparaat.
De denen lijken er om en nabij hetzelfde over te denken als wij.

Wat direct opvalt zijn de rubberen tracks.
Die lossen al een boel op.

Wederhoor:  ik heb Noren en Zweden gehoord over de CV90 en die waren er zeer tevreden over.
Ook over ernst inzet in Liberia (Zweden) en Afghanistan waren ze dik tevreden over.

Huzaar1, er zijn mensen die beweren dat rubber tracks iets is voor voertuigen < 30 ton.
Wat heb jij hier over te melden ?
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

Elzenga

Citaat van: Strata op 22/09/2015 | 16:58 uur
Hebben ze daar denk ik een gelukje mee gehad dat ze die nog hadden liggen. Zo slecht zullen die tracks van de MLRS toch ook niet geweest zijn? Ook al zijn ze wat ouder.

Rubber heeft inderdaad veel voordelen. Zitten er ook nadelen aan? Gaan ze er makkelijker af? Of kunnen ze juist meer misbruik hebben? Kan me voorstellen dat in rotsachtig terrein stalen tracks beter bestand zijn tegen stenen en andere harde ruige troep.
Ik denk dat ze naast snellere slijtage wat minder van molotov cocktails houden...maar de voordelen wegen daar inmiddels ruimschoots tegenop heb ik begrepen..

StrataNL

Citaat van: Huzaar1 op 22/09/2015 | 15:18 uur
De Dhiel tracks waren inderdaad van een hogere kwaliteit dan dat er nu op de CV90 opzit. Echter begreep ik dat de keus voor de huidige CV90NL tracks is gevallen wegens het feit dat we die nog een heleboel hadden liggen ( MLRS ). Nederland moet wel overgaan op de rubberen tracks, indien er nu met de cv90 op de weg wordt gereden is dat A. niet uit te houden voor het personeel in de bak en B. slecht voor de electronica.

Hebben ze daar denk ik een gelukje mee gehad dat ze die nog hadden liggen. Zo slecht zullen die tracks van de MLRS toch ook niet geweest zijn? Ook al zijn ze wat ouder.

Rubber heeft inderdaad veel voordelen. Zitten er ook nadelen aan? Gaan ze er makkelijker af? Of kunnen ze juist meer misbruik hebben? Kan me voorstellen dat in rotsachtig terrein stalen tracks beter bestand zijn tegen stenen en andere harde ruige troep.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

JdL

Ik weet niet of huzaar1 nog steeds op de CV90 zit of dat hij inmiddels heeft gesolliciteerd bij het oranje eskadron
Maar weet je(of weet iemand anders) of de onderdelenvoorziening=beschikbaarheid van de CV90 al verbeterd is
Het voertuig zelf presteert toch uitstekend maar de beschikbaarheid en kwaliteit van de onderdelen laat toch de wensen over?
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

Huzaar1

Citaat van: Strata op 22/09/2015 | 13:32 uur
Dat zijn gebruikelijk tracks die ook op de Bradley, AAV7, MLRS en de CV90's van andere landen gebruikt worden... cheapcheap? Geen idee.

Jij bent misschien verwend met die van de Leopard/Puma  :-*

De Dhiel tracks waren inderdaad van een hogere kwaliteit dan dat er nu op de CV90 opzit. Echter begreep ik dat de keus voor de huidige CV90NL tracks is gevallen wegens het feit dat we die nog een heleboel hadden liggen ( MLRS ). Nederland moet wel overgaan op de rubberen tracks, indien er nu met de cv90 op de weg wordt gereden is dat A. niet uit te houden voor het personeel in de bak en B. slecht voor de electronica.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

StrataNL

Citaat van: Huzaar1 op 22/09/2015 | 11:15 uur
O.a
Er zitten nu tracks op die van o.a de mlrs afkomen.
Cheapcheap

Dat zijn gebruikelijk tracks die ook op de Bradley, AAV7, MLRS en de CV90's van andere landen gebruikt worden... cheapcheap? Geen idee.

Jij bent misschien verwend met die van de Leopard/Puma  :-*
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Harald

Citaat van: Huzaar1 op 22/09/2015 | 11:20 uur
Bij gebruik rubberen tracks is het voertuig een stuk lichter, slijten de kransen minder snel, is er minder onderhoud nodig, wordt de eindaandrijving minder belast..allemaal voordelen. Ook voor de leo2 is daar al naar gekeken.. incluis abrams.

ok, bedankt

misschien interessant artikel

Rubber Band Tracks:
The Future of Tracks?..
http://warfaretech.blogspot.nl/2014/06/band-tracks.html

Huzaar1

Citaat van: Harald op 22/09/2015 | 09:25 uur
Waarschijnlijk zijn rubberen rupsbanden duurder dan stalen en slijtage is met rubber hoger (denk ik) !?   Waarom worden ze niet door NL gebruikt, centenkwestie ?

Zijn trillingen het probleem in relatie met de apparatuur ?


Bij gebruik rubberen tracks is het voertuig een stuk lichter, slijten de kransen minder snel, is er minder onderhoud nodig, wordt de eindaandrijving minder belast..allemaal voordelen. Ook voor de leo2 is daar al naar gekeken.. incluis abrams.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Huzaar1

Citaat van: Harald op 22/09/2015 | 10:54 uur
@Huzaar1Is dit wat er in NL speelt ?


O.a

Er zitten nu tracks op die van o.a de mlrs afkomen.
Cheapcheap
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Mourning

#312
Ik dacht dat de Nederlandse CV90 MkIII's ook over rubbertracks beschikte? Maar dat is dus niet zo?
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Harald

@Huzaar1
Citaat van: Harald op 22/09/2015 | 09:25 uur
Waarschijnlijk zijn rubberen rupsbanden duurder dan stalen en slijtage is met rubber hoger (denk ik) !?   Waarom worden ze niet door NL gebruikt, centenkwestie ?

Zijn trillingen het probleem in relatie met de apparatuur ?
Is dit wat er in NL speelt ?