Rijksbegroting & Politieke toekomst

Gestart door Lex, 13/05/2011 | 15:47 uur

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: A.J. op 28/09/2015 | 22:25 uur
Dat ben ik mij bewust, eea is ook niet bindend en kunnen ze gewoon in het ronde archief kiepen. Maar dat er in korte tijd een behoorlijke club mensen is gemobiliseerd moet ze toch aan het denken zetten lijkt me.

Dat ben ik met je eens... al vrees ik een betonplaat.

A.J.

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 28/09/2015 | 22:18 uur
Als de uitkomst 070 niet bevalt dan hoor je wat oehhh en ahhh en vervolgens gaat het de prullenbak in en gaat men over tot de orde van de dag.

Zolang de netto betalers het systeem maar in leven houden, dat is echt het enige wat telt.

Dat ben ik mij bewust, eea is ook niet bindend en kunnen ze gewoon in het ronde archief kiepen. Maar dat er in korte tijd een behoorlijke club mensen is gemobiliseerd moet ze toch aan het denken zetten lijkt me.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#8449
Citaat van: A.J. op 28/09/2015 | 21:52 uur
Weet je, het maakt mij op dit ogenblik vrij weinig uit door welke belangen het heen gaat fietsen, laat dit maar eens een goede wake-up call zijn voor politiek Den Haag ipv dat ze bezig zijn met hun ongebreidelde EU uitbreidingshonger te stillen.

Als de uitkomst 070 niet bevalt dan hoor je wat oehhh en ahhh en vervolgens gaat het de prullenbak in en gaat men over tot de orde van de dag.

Zolang de netto betalers het systeem maar in leven houden, dat is echt het enige wat telt.

A.J.

Citaat van: Zeewier op 28/09/2015 | 14:53 uur
Juist. Het referendum mag van mij ook gewoon doorgang vinden. Het fietst wel dwars door alle geopolitieke belangen.

Weet je, het maakt mij op dit ogenblik vrij weinig uit door welke belangen het heen gaat fietsen, laat dit maar eens een goede wake-up call zijn voor politiek Den Haag ipv dat ze bezig zijn met hun ongebreidelde EU uitbreidingshonger te stillen.

Mourning

Citaat van: irma op 28/09/2015 | 15:01 uur
Je mag ook gewoon `voor` stemmen bij een referendum hoor!

Nee, stemmen en tegen campagnevoeren is echter wel VEEL makkelijker...
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

irma

Citaat van: Zeewier op 28/09/2015 | 14:53 uur
Juist. Het referendum mag van mij ook gewoon doorgang vinden. Het fietst wel dwars door alle geopolitieke belangen.
Je mag ook gewoon `voor` stemmen bij een referendum hoor!
Privacy....ik heb niets te verbergen maar dat hoeven ze niet te weten ....  (Loesje)

Zeewier

Citaat van: irma op 28/09/2015 | 12:01 uur
Stemmen is ook een democratisch instrument. Net als het democratisch bepaalde recht op een referendum.
Juist. Het referendum mag van mij ook gewoon doorgang vinden. Het fietst wel dwars door alle geopolitieke belangen.

DvdW

#8444
Citaat van: Zeewier op 28/09/2015 | 14:43 uur
Ze liegen niet voor. Het is een samenwerkingsverband met Burgerforum EU en daar valt duidelijk de al een paar jaar gaande agenda te lezen. Zonder Geelstijl had het Burgerforum EU nooit aan de financiering gekomen.

De meute moet zichzelf beter inlezen. Die klik-maar-hier actie op Geenpeil.nl is weinig informerend.
De kleine lettertjes. Altijd de kleine lettertjes.
(Doelbewust) een deel verzwijgen komt toch aardig in de buurt....
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Zeewier

Citaat van: DvdW op 28/09/2015 | 14:34 uur
Dus Geenpeil en Geenstijl houden informatie achter/liegen (doelbewust) de meute voor? Lekker democratisch  :sick:
Ze liegen niet voor. Het is een samenwerkingsverband met Burgerforum EU en daar valt duidelijk de al een paar jaar gaande agenda te lezen. Zonder Geelstijl had het Burgerforum EU nooit aan de financiering gekomen.

De meute moet zichzelf beter inlezen. Die klik-maar-hier actie op Geenpeil.nl is weinig informerend.
De kleine lettertjes. Altijd de kleine lettertjes.

DvdW

Citaat van: Zeewier op 28/09/2015 | 14:12 uur
Dat heb ik van http://www.burgercomite-eu.nl Geenpeil en Geenstijl vormen enkel de cosmetische buitenkant die voor het mediarumoer moeten zorgen.
Dus Geenpeil en Geenstijl houden informatie achter/liegen (doelbewust) de meute voor? Lekker democratisch  :sick:
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Zeewier

#8441
Citaat van: DvdW op 28/09/2015 | 11:35 uur
En hoe kom je aan die wijsheid?
Bron: http://geenpeil.nl/

Ik lees helemaal niets over Georgië.....
Dat heb ik van http://www.burgercomite-eu.nl Geenpeil en Geenstijl vormen enkel de cosmetische buitenkant die voor het mediarumoer moeten zorgen.

Als de VN de annexatie van de Krim veroordeeld, net als de bezetting van Noord-Ossetië (waar ook de Russen de grens bewaken) dan is waakzaamheid geboden. Als we niet uitkijken is de exclusieve economische zone op de Zwarte Zee binnenkort grotendeels Russisch. En de Baltische staten voelen zich ook bedrijgt, dan moeten Europa en de NAVO toch wat? NAVO Artikel 4. Dan kan je toch niet zeggen: laat maar zitten. Dat is buiten onze invloedssfeer? Ze hoeven niet bij de EU en de NAVO, er zijn genoeg lagere gradaties mogelijk. Handelsverdragen en associatieverdragen. In Oekraïne snappen ze zelf ook wel dat ze niet integraal bij Europa kunnen. Dat speelt daar ook helemaal niet.

Geenpeil staat haaks op het NAVO-gedachtengoed van politiek kleine landjes die elkaar afdekken. Samen sterk. De roze bluf verhult de angst om echt bij te dragen. Van wij even niet. Het is een raar referendum met een opmerkelijke timing. En MH17-ramp indirect aan de "inmenging" van Europa in Oekraïne verbinden geeft bij mij een wrange verdachte smaak.

Ros

Den Haag zal de EU blijven volgen ondanks de uitkomst van de referendum. Ik denk  dat Rusland wel zal reageren als het flirten met Oekraine wat vastere vormen dreigt aan te nemen. Ik zou de `flitsmach´ alvast tippen om zich klaar te houden om wat vlagvertoon ten tonele te voeren.

irma

Citaat van: DvdW op 28/09/2015 | 10:11 uur
Zie mijn vorige bericht...

En nu opeens de mond vol over "democratie"... Gênante vertoning, dat is het.... Ga gewoon stemmen, want dát is democratie. Die lui die er nu zitten zijn door dat stemvolk zelf gekozen. Wij zijn zelf verantwoordelijk, maar de verantwoordelijkheid dragen ho maar....
Stemmen is ook een democratisch instrument. Net als het democratisch bepaalde recht op een referendum.
Privacy....ik heb niets te verbergen maar dat hoeven ze niet te weten ....  (Loesje)

dudge

Citaat van: DvdW op 28/09/2015 | 11:35 uur
En hoe kom je aan die wijsheid?
Bron: http://geenpeil.nl/

Ik lees helemaal niets over Georgië.....

Nee, wel een hoop onzin.

DvdW

#8437
Citaat van: Zeewier op 28/09/2015 | 11:13 uur
Oekraïne én Georgië. Het Geenpeil raadgevend referendum is een burgerinitiatief dat betrekkingen in de veiligheidssfeer met deze landen afraad/afkapt. Een soort pacifistische anti-NAVO anti-EU benadering. Daar sta ik met aversie tegenover. Georgië kan alle hulp gebruiken. Het is zowel politiek als defensief het zwakste land grenzende aan Rusland.
En hoe kom je aan die wijsheid?

CitaatOp 21 maart 2014 tekenden 28 regeringsleiders van EU-landen en de Oekraïnse premier Jatsenjoek een associatieverdrag tussen de Oekraïne en de EU. De EU zal de Oekraïne politiek en financieel steunen, de Oekraïne zal op haar beurt "Europese normen en maatstaven" invoeren. Is u ooit gevraagd wat u van deze expansie van de EU vindt?

CitaatWaar gaat het referendum over?
Over het associatieverdrag dat de EU namens haar lidstaten tekent met Oekraïne. De Nederlandse Tweede + Eerste Kamer hebben daarmee ingestemd. Maar met dat verdrag is van alles mis.
Bron: http://geenpeil.nl/

Ik lees helemaal niets over Georgië.....
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל