Rijksbegroting & Politieke toekomst

Gestart door Lex, 13/05/2011 | 15:47 uur

dudge

Citaat van: jurrien visser op 22/03/2014 | 12:48 uur
Yep... een stelling name die uiteindelijk alleen maar groei kan opleveren... we hebben dit al eerder gezien bij de LPF.

Niet ongebruikelijk in Den Haag, of elders in de politiek. Maar het geeft maar wel aan wat de zwakte is van 'slechte' partijen. Zij stemmen niet op de inhoud, maar op de indiener.

Een slimme PVV kan er natuurlijk gebruik van maken. Allemaal PVDA plannen indienen waar de PVDA vervolgens tegen moet stemmen  :devil:

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: A.J. op 22/03/2014 | 12:45 uur
Stelletje kleuters...

Yep... een stelling name die uiteindelijk alleen maar groei kan opleveren... we hebben dit al eerder gezien bij de LPF.

A.J.

Citaat van: Ros op 22/03/2014 | 11:53 uur
'PvdA stemt voortaan tegen elk PVV-voorstel'
De PvdA-fractie in de Tweede Kamer steunt voortaan geen voorstellen van de PVV meer, hoe ze ook luiden. 

De Kamerleden Duco Hoogland en Roelof van Laar hebben dat zaterdag op Twitter gemeld. ''De PVV heeft teveel grenzen overschreden'', aldus Van Laar.

De opstelling van de PvdA is het gevolg van het optreden van PVV-leider Geert Wilders, die zijn achterban op de avond van de gemeenteraadsverkiezingen 'minder Marokkanen' liet scanderen.

PvdA-leider Diederik Samsom kondigde eerder deze week al aan dat zijn fractie niet meer zal meedoen aan moties van de PVV. Samsom zei ook dat hij overleg wil met andere fractievoorzitters over een nieuwe politieke aanpak van Wilders.

www.nu.nl

Stelletje kleuters...

Ros

#4071
In tegenstelling tot eerdere incidenten/uitspraken van Wilders lijkt het er nu echt op dat zijn laatste actie in zijn gezicht gaat ontploffen.

Massaal afscheid nemen en een nieuwe partij starten....?, de leden bedoel ik natuurlijk.

Ros

'PvdA stemt voortaan tegen elk PVV-voorstel'
De PvdA-fractie in de Tweede Kamer steunt voortaan geen voorstellen van de PVV meer, hoe ze ook luiden. 

De Kamerleden Duco Hoogland en Roelof van Laar hebben dat zaterdag op Twitter gemeld. ''De PVV heeft teveel grenzen overschreden'', aldus Van Laar.

De opstelling van de PvdA is het gevolg van het optreden van PVV-leider Geert Wilders, die zijn achterban op de avond van de gemeenteraadsverkiezingen 'minder Marokkanen' liet scanderen.

PvdA-leider Diederik Samsom kondigde eerder deze week al aan dat zijn fractie niet meer zal meedoen aan moties van de PVV. Samsom zei ook dat hij overleg wil met andere fractievoorzitters over een nieuwe politieke aanpak van Wilders.

www.nu.nl

Ros

Friese PVV'ers verlaten partij

Enkele PVV'ers in de Provinciale Staten van Friesland verlaten de partij. 


Dat meldt de Leeuwarder Courant zaterdag. Het gaat om Otto van der Galiën en Pieter Buisman.

Van der Galiën en Buisman namen vrijdag al afstand van de uitspraken van Wilders over Marokkanen. Derde fractielid Max Aardema deed dat nog niet.


De PVV was sinds maart 2011 met vier zetels vertegenwoordigd in de Provinciale Staten van Friesland. In hetzelfde jaar startte fractieleider Jelle Hiemstra een eenmansfractie, waardoor er drie zetels overbleven.

www.nu.nl

DvdW

Citaat van: Lex op 21/03/2014 | 23:28 uur
Hoor net onderweg op de radio, dat het schijnbaar vreselijk rommelt binnen de PVV, nav eerdere uitspraken op woensdag.
ach, de blonde Fürher werkt een paar dissidenten eruit en gaat vrolijk verder. ..... lang leve de democratie..........
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Lex

Hoor net onderweg op de radio, dat het schijnbaar vreselijk rommelt binnen de PVV, nav eerdere uitspraken op woensdag.

Ros

Citaat van: slaydo op 21/03/2014 | 18:38 uur
hoe kan je dan in vredesnaam een protestpartij als de SP steunen... Zij willen Defensie helemaal leeggehaald zien  worden

Dan moet de SP wel snel zijn. Met het sloop tempo van de huidige regering gaat het snel en blijft er niet veel over om te verpatsen :devil:

Problemen met de slechte staat van onze krijgsmacht ? Spreek dan de juiste partijen aan....

slaydo

Kim Jong Roemer en zn EUSSR is echt de beste oplossing ooit bedacht voor al onze problemen..... Not!!! Ros, ik ga er vanuit dat je de NL krijgsmacht een warm hart toedraagt... hoe kan je dan in vredesnaam een protestpartij als de SP steunen... Zij willen Defensie helemaal leeggehaald zien  worden zodat we het geld hiervan allemaal aan de arme mensen in Afrika kunnen geven. Saillant detail: zij kopen er wapens van en gaan elkaar de hersens inslaan. Great Job!!!!

Laurens

Citaat van: Ros op 20/03/2014 | 15:32 uur
En daarom is hoog opgeschaald...om demonstraties te voorkomen ?. Het zal de mensheid worst zijn dat een er een lading wereldleiders 48 uur bij elkaar zitten om de tekst van een slotverklaring op te stellen waar vervolgens niets mee word gedaan. Na woensdag trekt ieder land toch een eigen plan met eigen belang in het achterhoofd.

Het nut van de top is een andere discussie, het succesvol en rustig laten verlopen is prio één. Daarin is ruimte voor mensen om te demonstreren, niet voor niks een goed democratisch recht. Alleen willen we liever niet het nieuws in gaan zoals bijvoorbeeld de grootschalige g8 rellen van een aantal jaren terug. Dat er veiligheidsmaatregelen zijn getroffen voor veel ernstigere scenario's, daar hoef ik met het scala aan aanslagen van de laatste 15 jaar volgens mij niet met veel argumenten te komen om de noodzaak van die maatregelen te ondersteunen.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#4063
Citaat van: Ros op 20/03/2014 | 22:03 uur
Door de voorraad argumenten heen ?

Ik denk te verwoorden hoe het gros van de Nederlandse bevolking denkt over het uitgavepatroon van de overheid. Grof bezuinigen aan het adres van de burger en aan de andere kant bakken met geld over de balk gooien voor luxe prestige feestjes van de overheid. Niet voor niets dat de burger in de armen word gedreven van partijen zoals de SP en erger nog voor de toekomst van Nederland in de armen van de PVV.



Ik ben nooit door mijn argumenten heen....

Ik begrijp de dynamiek van de, zoals ik ze noem, angst partijen en er zit verdomt weinig verschil tussen de PVV en de SP (met uitzondering van het "buitenlanders" standpunt).

En voor alle helderheid ik ben fel tegen de PVV en de SP.

Ik ben dan ook blij dat de economie voorzichtig uit het moeras komt (wat mij betreft geen credit voor de huidige regering) zodat langzaam maar zeker de voedingsbodem bij zowel SP en PVV wordt verminderd.



Ros

Citaat van: jurrien visser op 20/03/2014 | 16:54 uur
Ros, ga bij SP solliciteren, ik ken het adres waar je dan eerst langs moet want zonder instemming van Jan Marijnissen (al is hij voor het oog niet meer actief) kan je het schudden binnen het polietbureau....

Door de voorraad argumenten heen ?

Ik denk te verwoorden hoe het gros van de Nederlandse bevolking denkt over het uitgavepatroon van de overheid. Grof bezuinigen aan het adres van de burger en aan de andere kant bakken met geld over de balk gooien voor luxe prestige feestjes van de overheid. Niet voor niets dat de burger in de armen word gedreven van partijen zoals de SP en erger nog voor de toekomst van Nederland in de armen van de PVV.


Ton de Zwart


Mourning

#4060
Citaat van: Ros op 20/03/2014 | 16:38 uur
Er zijn, geloof mij, duizenden mensen die er net zo over denken. Dezelfde duizenden mensen die gisteren hun afkeer en onvrede hebben geuit door niet op de regerende partijen te stemmen.

Oh, dat zal best. Er zullen er ook miljoenen zijn die er een net iets bredere kijk op nahouden. M.b.t. die mensen die hun onvrede kenbaar willen maken: die zullen zich moeten realiseren dat ze zichzelf in hun eigen voet schieten door op bijv. de PVV en de SP te stemmen bij de Tweede Kamer Verkiezingen. Dit zijn m.i. negatieve partijen waarbij elke zetel die ze halen in bijv. de Tweede Kamer het moeilijker maakt voor constructieve partijen om een meerderheid te behalen, waardoor er meer partijen bij betrokken worden en de regeringsconstructie instabieler wordt en het moeilijker wordt om besluiten te nemen waar iedere regeringspartij het mee eens kan zijn dan wel onderwerpen aan te snijden welke gevoelig liggen in de landelijke politiek.

Gevolg: gebrek aan besluitvorming en daadkracht om elementaire problemen aan te pakker en evt. te hervormen daar waar nodig, politieke instabiliteit en nog meer ontevredenheid.

Nu is dit enigszins zwart-wit, maar ik denk dat er een grote kern van waarheid in zit.
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).