Rijksbegroting & Politieke toekomst

Gestart door Lex, 13/05/2011 | 15:47 uur

A.J.

Druktemakerij weer:












Nooit iemand over gehoord...

Jellington

Citaat van: Zeewier op 19/12/2013 | 22:32 uur
Hoeveel beveiligingsmensen willen we nog voor hem beschikbaar stellen? Wellicht was het wijzer geweest 1 Leopard II te bewaren om Geert Wilders te vervoeren.

Gewoon beveiliging afschaffen voor die man, kijken hoeveel praatjes die dan heeft.

Zeewier

Citaat van: Jellington op 19/12/2013 | 21:25 uur
Die man is echt niet helemaal goed.
Hoeveel beveiligingsmensen willen we nog voor hem beschikbaar stellen? Wellicht was het wijzer geweest 1 Leopard II te bewaren om Geert Wilders te vervoeren.

Jellington

Die man is echt niet helemaal goed.

Zeewier

Onze Nederlands politicus van het jaar heeft een kerstboodschap:

Wilders komt met anti-islamsticker

DEN HAAG -
PVV-leider Geert Wilders heeft een anti-islamsticker geïntroduceerd. Op de sticker, die lijkt op de vlag van Saudi-Arabië, staat in het Arabisch: 'De islam is een leugen, Mohammed een crimineel, de Koran is vergif.'


Wilders komt met anti-islamsticker

In een tweet liet hij weten dat hij er zelf al eentje op de deur van zijn werkkamer heeft geplakt. De stickers zijn te bestellen bij de PVV. Eerder sprak de PVV-leider al over een nieuwe vlag - met dezelfde tekst - voor de islamitische wereld.
Volgens Wilders is de bedoeling van de sticker ,,niet om te kwetsen, wel om te choqueren. Het is mijn intentie om mensen te bevrijden van het juk van de islam. Om ze te vertellen waar die islam voor staat", stelde Wilders.
Het kabinet veroordeelt de anti-islamsticker. Vicepremier Lodewijk Asscher noemt het ,,een walgelijke sticker met als enige doel om te kwetsen". Hij zei dat voor de camera van de NOS.
Ook minister Frans Timmermans van Buitenlandse Zaken reageerde, vanuit de Eurotop in Brussel. Hij zei dat meer dan een miljard mensen op de wereld en honderdduizenden Nederlanders gelovige moslims zijn van goede wil en zonder radicale denkbeelden. ,,Hun geloof beledigen is geen bijdrage aan de bestrijding van extremisme, maar speelt de extremisten juist in de kaart. Daar neemt de Nederlandse regering afstand van", zei Timmermans tegen de NOS.
,,Vrijheid van meningsuiting betekent dat kritiek op godsdienst altijd mogelijk moet zijn en mensen die deze kritiek uiten moeten dat ook in vrijheid kunnen doen, zonder de vrees daardoor met geweld geconfronteerd te worden. Maar als je doel is radicalisering, extremisme en terrorisme te bestrijden, is het beledigen van een godsdienst en het daarmee krenken van vele gelovigen een buitengewoon slecht en ineffectief middel. De Nederlandse regering neemt verder afstand van methoden als het beschimpen of misbruiken van nationale symbolen, zoals een vlag", aldus Timmermans.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/22153820/__Wilders_komt_met_anti-islamsticker__.html

Zeewier

#3709
Citaat van: Ace1 op 18/12/2013 | 16:47 uur
Hoera! Het debat in de Tweede Kamer over ons Burgerinitiatief is aanstaande

Het debat staat in de agenda van de Tweede Kamer in de derde week van januari. Nadere informatie over hoe dit debat zal plaatsvinden alsmede over activiteiten hieromheen volgt snel middels een mailbericht aan ondertekenaars en op deze site, zodra de datum definitief is vastgesteld. Maar u kunt bij het debat in elk geval aanwezig zijn op de publieke tribune.

Het Burgerforum EU

Blijf tekenen! Overdracht nieuwe bevoegdheden aan EU mag niet zonder referendum

In 2005 stemde ruim 61% van de Nederlandse bevolking tegen de Europese Grondwet. Toch is de macht van de EU sindsdien sterk toegenomen. Ook de eurocrisis leidt weer tot ingrijpende machtsoverdracht van Nederland aan de EU, onder meer op het gebied van begroting en budget.

Op nationaal niveau blijft steeds minder politieke zeggenschap over. De democratie raakt steeds verder uitgehold.

Dit kan niet zonder uitdrukkelijke instemming van de bevolking.

In de krachtigste bewoordingen roepen wij Parlement & Regering op om gehoor te geven aan onze wens

1. dat de sluipende overdracht van bevoegdheden aan de EU stopt.

2. dat indien toch nieuwe bevoegdheden worden overgedragen, een referendum wordt gehouden waarin de Nederlandse bevolking zich over die bevoegdheidsoverdracht kan uitspreken.

https://www.burgerforum-eu.nl/
Een grondwet moet met 75% meerderheid worden aangenomen. Men kan beter goed onderbouwde zekeringen aanbrengen.

De democratie wordt helemaal niet uitgehold, het aantal politieke partijen neemt maar toe en op internet, twitter en facebook typt men zich ongans over hun onvrede. Allemaal zonde van de bits en bytes. Wordt lid van een politieke partij, zeg bijvoorbeeld de VVD, en ga daar debiteren wat je aan de voorstellen vrijheidsbeperkend vind. Want het politieke proces gaat wel degelijk via de democratisch wegen, gebruik zelf ook die wegen om feitelijk invloed uit te oefenen. En dat doe je door je op te geven voor congressen waar amendementen ingediend worden en gestemd wordt.

Ik zelf vind wat Ivo Opstelten doet met justitie vaak niet liberaal. Het verhogen van de drempel tot het procederen tegen de staat is alles behalve liberaal.
Wat de AIVD doet met de sleepnet-afluistermethode waarmee grote hoeveelheden data gewonnen wordt onder ons vrije burgers is ook niet erg liberaal. Liever de ambachtelijke afluistermethode. Je hoeft niet alle technieken te gebruiken omdat het technisch mogelijk is.

Ton de Zwart

Huzaar1 toch!   Heb ik iets vreemds of onlogisch geschreven in jouw ogen?  Verklaar je nader ...

Huzaar1

Citaat van: Ton de Zwart op 18/12/2013 | 16:15 uur
"Onbewust onbekwaam"?    Bij de SP dacht ik dat niet. De SP leiding is  zich prima bewust met wat ze voor hebben met ons Nederland.  Het achtergrondbrein uit Oss is echt niet dom of onbewust. Die heeft echt een gedegen visie en een stalen partijdicipline teneinde de doelstellingen te verwezenlijken.


Je hebt gedronken Ton.. neem ik aan.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Flyguy

Ik dacht dat Ros altijd maar sarcastisch was?

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: A.J. op 18/12/2013 | 18:49 uur
Ik weet heel goed wat de SP wil en dat strookt zeker niet met mijn ideeën...

Exact, Ppyongyang aan de Noord Zee, nee dank je wel.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ton de Zwart op 18/12/2013 | 16:15 uur
"Onbewust onbekwaam"?    Bij de SP dacht ik dat niet. De SP leiding is  zich prima bewust met wat ze voor hebben met ons Nederland.  Het achtergrondbrein uit Oss is echt niet dom of onbewust. Die heeft echt een gedegen visie en een stalen partijdicipline teneinde de doelstellingen te verwezenlijken.


Deze Ossenaar heeft van dichtbij gezien dat iets roepen één ding is, iets realiseren is punt twee. (bij de laatste verkiezingen zijn ze dan in Oss ook afgestraft door als 2e achter de VVD te eindigen)

Ton de Zwart

Citaat van: Ros op 18/12/2013 | 18:18 uur
Als zo velen heb je geen flauw idee wat deze partij is en wil......

Jij wel, Ros!  :devil:

A.J.

Citaat van: Ros op 18/12/2013 | 18:18 uur
Als zo velen heb je geen flauw idee wat deze partij is en wil......

Ik weet heel goed wat de SP wil en dat strookt zeker niet met mijn ideeën...

Fuse71

Het maakt NIETS uit wat een partij wilt. Het gaat erom wat een partij daadwerkelijk doet !
We weten uit ervaring dat ALLE partijen regelmatig andere dingen doet dan dat ze hadden beloofd en soms ook duidelijk tegen hun eigen visie ingaan.

Kortom, je kunt wel filosoferen over het oogmerk van een partij maar wat zegt dat nou in de praktijk.
Beetje hetzelfde als een nieuwe zuinige auto kopen en je verbruik alvast berekenen op basis van de fabrieksgegevens, je komt meestal (erg) bedrogen uit.

Ros

Citaat van: Ton de Zwart op 18/12/2013 | 15:42 uur
Zo'n geweldige economie hadden Cuba en de DDR nou ook weet niet, en die hadden zo' n door jou geadoreerd communistisch systeem...

Als zo velen heb je geen flauw idee wat deze partij is en wil......