Rijksbegroting & Politieke toekomst

Gestart door Lex, 13/05/2011 | 15:47 uur

KapiteinRob

Als de regering nou eens wat minder "heft", gaan we vanzelf wat meer uitgeven. Dan krijgt diezelfde regering zijn geld via een omweg (de BTW op de meeraankopen die we dan doen) dus weer terug. Per saldo zijn ze dan niet extra inkomsten kwijt, maar zorgen er wel voor dat het economisch verkeer een impuls krijgt. Mensen gaan meer kopen en dus bedrijven meer verdienen. Maar ik heb geen economie gestudeerd, dus zal er wel iets niet kloppen aan deze redenatie. Maar wat niet?

onderofficier

Citaat van: jurrien visser op 19/08/2011 | 23:50 uur
Het is een simpel: kip en ei verhaal...

En sparen...?  de inflatie versus de spaarrente is momenteel hoger dus het kost je geld.....

Angst is in deze situatie een slechte zaak.... denk er maar eens over na... als je als gezin één maandsalaris weet te sparen  per jaar, dan doe je het best goed... dus helaas... als je uit je werkomgeving wordt ontslagen is je spaargeld echt heel snel op.

Dus als iedereen dat (weer) gaat doen, dan versterkt deze aktie elkaar....

30% verleis aan salaris en (als voorbeeld) € 3000,- spaargeld.... waneer is het op in jouw situatie?

Daar heb je een punt met 3000 euro aan spaargeld   :'(  met die 30% verlies, dat is redelijk snel op.
Maar ik heb toch graag een back-up.

Ik ben het niet eens met je berekening inflatie versus spaarrente.   Want als je geen spaarrente hebt heb je ook dat extraatje niet.

Je hebt me nog steeds niet overtuigd om het spaargeld te gaan verbrassen voor een "betere economie"  want dan spek ik voornamelijk de bedrijven. 
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#979
Citaat van: onderofficier op 19/08/2011 | 23:04 uur
Dus ook maar niet in de krant zetten dat er duizenden mensen worden ontslagen?   Want dat is ook negatief.