Waarheen kan ik gaan?

Gestart door Ton de Zwart, 22/05/2011 | 19:40 uur

Lex

Ik denk niet dat Kapt. Rob de enige is die expat wil worden. Er zijn hier idd reeds genoeg redenen de revue gepaseerd om de BV-NL te verlaten.
En zeker als je veel "buiten" geweest bent.
Het is wel moeilijk om een juiste keuze te maken. De gronden hiertoe zijn voor eenieder anders.

KapiteinRob

Citaat van: Laurens op 22/05/2011 | 20:44 uur
Maare, Rob, als in het bezit van een Greencard?

Nog niet. Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden, maar ik hou mijn Tomtom voor mezelf. Zometeen staat er een file voor Rome......  :devil:

Tanker

Canada is een mooi land, groen, ruim, betaalbare huizen etc.
Ben er 15 jaar geleden geweest op een vakantie, familie woont daar.

Het schijnt tegenwoordig bijzonder moeilijk te zijn om het land binnen te komen, en daarbij komend wat voor werk wil je gaan doen ?

Maar niet alleen Canada is moeilijk om binnen te komen hetzelfde probleem geldt ook voor de VS, Australie en Nieuw-Zeeland.

Wat voor werknemers zoeken ze, wat heb je nodig en hoe maak je de meeste kans om toegelaten te worden als je niet financieel onafhankelijk bent...??

KapiteinRob

Citaat van: Laurens op 22/05/2011 | 20:41 uur
Laatst op het internet nog iets gezien dat Zweden actief Nederlanders zoekt voor migratie. Wel onder enkele voorwaarden, maar dan met staatssteun. Studeren is trouwens voor EU onderdanen gratis, dus mocht de verveling toeslaan  ;)

Hoezo voorwaarden? Als EU-onderdaan mag je jezelf sowieso vestigen in Zweden.

Laurens

Maare, Rob, als in het bezit van een Greencard?

Ton de Zwart

Breng maar niet teveel mensen op een idee, dan wordt het erg druk daar....

Laurens

Laatst op het internet nog iets gezien dat Zweden actief Nederlanders zoekt voor migratie. Wel onder enkele voorwaarden, maar dan met staatssteun. Studeren is trouwens voor EU onderdanen gratis, dus mocht de verveling toeslaan  ;)

KapiteinRob

#8
Citaat van: Laurens op 22/05/2011 | 20:29 uur
Maar anders lijkt Zweden of Noorwegen me ook wel wat. Goeie Westerse levenstandaard, alleen dagelijks leven is volgens mij een stuk duurder dan hier.

Heb ik ook aan gedacht. Maar aangezien ik in Zweden en in iets mindere mate in Noorwegen een "huis naar mijn behoeftes" kan kopen van de opbrengst die ik ooit binnen hoop te halen als ik mijn huis in Nederland verkoop, compenseert het gebrek aan hypotheek- of huurlasten de duurdere levensstandaard aldaar geheel of voor een substantieel deel.

KapiteinRob

#7
Citaat van: Ton de Zwart op 22/05/2011 | 20:27 uur
Mooie tweede bijdrage. Die duwende kracht is in Nederland zeker aanwezig.  Die wordt "fiscus"genoemd ofwel de nationale geldpers....

Niet alleen de fiscus/overheid. Primair is het wat mij betreft "het gedrag" en "de mentaliteit" van Henk & Ingrid. Ik heb er gewoon genoeg van. Ik heb een aantal jaar van mijn leven buiten Nederland gewoond en nog vaker buiten Nederland vakantie gevierd en elke keer als je dan in Nederland terugkomt krijg je meteen op Schiphol en anders op de A4 een klap in je bek van het gedrag van onze landgenoten. Natuurlijk, de goeden niet te na gesproken, maar IK (en gelukkig ook mijn echtgenote) zijn er helemaal klaar mee. Ons land met een geschiedenis en ooit mentaliteit om trots op te zijn is een naar mijn mening multiculturele, egoistische, onderdanen uitpersend gedrocht geworden. Sorry voor mijn politiek incorrecte woorden, maar zo voelt het en ik besef dat hier enige generalisatie bijzit. Maar het is wel de kern van mijn motivatie te vertrekken bij de eerste gelegenheid die zich voordoet. Dat lijkt mijn FLO-datum te worden (als Hillen me er niet eerder uit trapt)......

Laurens

CitaatHij of zij die het zat is hier, gefrustreerd door het afbreken van onze defensie, en het uitknijpen van H&I t.b. van allerlei linkse hobbies, de regelzucht, de prijzen en de vooruitzichten op meer van dat alles en daarom overweegt om te emigreren; waarheen zou die hij of zij dan willen vluchten, nu het nog kan???  En waarom daarheen?

Daar breken ze de Defensie niet af, juist aan het moderniseren, elke 5 jaar een revolutie/massaprotest of coup d'état van het leger. Maakt de boel wel zo spannend en daarover moet jij je als toekomstig expat toch niet druk te maken. Voor 2 ton een villa en een lap grond en eten gezond + lekker eten voor max 5 euro per dag. En het schijnt dat je daar de politie nog wel gewoon kunt omkopen  :P

Verder: http://www.emigratiebeurs.nl/nl/

Maar anders lijkt Zweden of Noorwegen me ook wel wat. Goeie Westerse levenstandaard, alleen dagelijks leven is volgens mij een stuk duurder dan hier.

Ton de Zwart

Mooie tweede bijdrage. Die duwende kracht is in Nederland zeker aanwezig.  Die wordt "fiscus"genoemd ofwel de nationale geldpers....

KapiteinRob

#4
Mijn wensenlijstje is, even los van of het immigratietechnisch mogelijk is, in volgorde van wenselijkheid:

1. VS
2. Canada
3. Noorwegen
4. Zweden

Als dat alle 4 niet mogelijk is, kom je in mijn volgende categorie terecht waar dan als extra issue de financiele leefhaalbaarheid bijkomt die ik bij bovenstaande vier in ieder geval in relatie tot mijn financiele plaatje aanwezig acht.

Ierland - Luxemburg - Nieuw-Zeeland.

Waarom VS-Canada? Omdat dit landen betreft waar ik door de jaren heen door praktijkwaarneming fan van geworden ben. De ruimte, de mogelijkheden, de waardering als je wat bereikt of gewoon werkt (en je dat ook wel moet....), de diversiteit van deze landen en inwoners, het respect voor mein en dein, kortom de gehele way of life. Waarbij ik de Canadezen net wat Europeser beoordeel en Canada dus op plek 2 staat. Noorwegen en Zweden staan op 3 en 4 omdat ik Noorwegen een prachtig land vind, wat zichzelf kan bedruipen en geen lid van de EU is. Dat is Zweden wel, en daarom staat het op 4. Want als de top 3 niet kan, zal ik heel hypocriet van diezelfde EU-bepalingen kunnen profiteren dat ik me daar vrij kan vestigen.

Bij de "reservecategorie" moet ik toegeven dat Nieuw Zeeland erij staat als min of meer grote onbekende. Maar het trekt wel......

Is dit een voldoende eerste bijdrage? Bottemline is dat mijn (waarschijnlijke) vertrek na FLO ingegeven wordt door zowel de trekkende kracht uit die landen als helaas zeker en primair de "duwende" kracht in en van Nederland.....

Ton de Zwart


Laurens


Ton de Zwart

Hij of zij die het zat is hier, gefrustreerd door het afbreken van onze defensie, en het uitknijpen van H&I t.b. van allerlei linkse hobbies, de regelzucht, de prijzen en de vooruitzichten op meer van dat alles en daarom overweegt om te emigreren; waarheen zou die hij of zij dan willen vluchten, nu het nog kan???  En waarom daarheen?