Mladic gearresteerd in Servië

Gestart door Lex, 26/05/2011 | 12:30 uur

KapiteinRob

Citaat van: SMI de Boer op 29/05/2011 | 10:58 uur
Ik heb dit topic geprobeerd te lezen om wat over Mladic terug te vinden, het verbaast me uberhaupr niet dat het na 3 (DRIE) replys al niet meer over Mladic gaat maar over de inzet van Dutchbat. De heren Elzenka en Kapitein Rob en degenen die zich daarin mee laten slepen hebben volledig schijt aan de etiquette en discussieren er volledig op los over dutchbat en daardoor verzoek dringend ik dit topic te splitsen in een DUTCHBAT en een Mladic topic, voor degenen die wel geinteresseerd zijn in de gebeurtenissen rond mladic.

Hoewel ieder weldenkend mens de link tussen Mladic en dutchbat zal onderkennnen, heb je m.i. een punt dat de arrestatie van Mladic weinig aan bod is gekomen. Dat gezegd hebbende: je "volledig schijt aan de etiquette" voldoet daarbij wat mij betreft zeker ook aan het schijt aan de etiquette hebben.......

Enforcer

Citaat van: SMI de Boer op 29/05/2011 | 12:14 uur
Citaat van: Enforcer op 29/05/2011 | 11:36 uur
Als Mladic afgeknald was tijdens zijn arrestatie, dan was dit niet door een buitenlandse mogendheid gebeurd. Dat zou alleen maar gunstig zijn geweest. Nu krijgen we een poppenkast met een zelfde afloop als Karadzic.

Heb je #97 niet gelezen?

Jawel, dit is jouw korte versie... :crazy:

SMI de Boer

#106
Citaat van: onderofficier op 29/05/2011 | 13:07 uur
Citaat van: SMI de Boer op 29/05/2011 | 12:15 uur
Citaat van: onderofficier op 29/05/2011 | 09:51 uur

Dan zou hij zeker een martelaar zijn geworden.


Ja en? Da's Hitler ook en hebben we daar last van?
Nee, Hitler is geen martelaar.    
Ten eerste omdat hij lafhartig zelfmoord heeft gepleegd en ten tweede omdat de Duitse bevolking zich echt wel realiseerde dat hij hen in de afgrond heeft gebracht.

Het nationalisme in die regio is zo groot dat men hem wel als een martelaar zou hebben gezien als hij was omgekomen bij de arrestatie.
Daarnaast was misschien de vlam weer in de pan geslagen.
Ja okee, plausibel. Maar ik zie hem toch liever (langzaam) sterven als martelaar dan overleven op mijn rug.
Zag er zat gaan waarvan ik dacht "moest dat nou zo nodig"
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

onderofficier

Citaat van: SMI de Boer op 29/05/2011 | 12:15 uur
Citaat van: onderofficier op 29/05/2011 | 09:51 uur

Dan zou hij zeker een martelaar zijn geworden.


Ja en? Da's Hitler ook en hebben we daar last van?
Nee, Hitler is geen martelaar.   
Ten eerste omdat hij lafhartig zelfmoord heeft gepleegd en ten tweede omdat de Duitse bevolking zich echt wel realiseerde dat hij hen in de afgrond heeft gebracht.

Het nationalisme in die regio is zo groot dat men hem wel als een martelaar zou hebben gezien als hij was omgekomen bij de arrestatie.
Daarnaast was misschien de vlam weer in de pan geslagen.
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

SMI de Boer

Citaat van: onderofficier op 29/05/2011 | 09:51 uur

Dan zou hij zeker een martelaar zijn geworden.


Ja en? Da's Hitler ook en hebben we daar last van?
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

SMI de Boer

Citaat van: Enforcer op 29/05/2011 | 11:36 uur
Als Mladic afgeknald was tijdens zijn arrestatie, dan was dit niet door een buitenlandse mogendheid gebeurd. Dat zou alleen maar gunstig zijn geweest. Nu krijgen we een poppenkast met een zelfde afloop als Karadzic.

Heb je #97 niet gelezen?
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

onderofficier

Citaat van: Enforcer op 29/05/2011 | 11:36 uur
Als Mladic afgeknald was tijdens zijn arrestatie, dan was dit niet door een buitenlandse mogendheid gebeurd.

Maar dat maakt toch niet uit  betreffende "dat maakt ons hetzelfde als hun"     
lees "ons" als de goodguys en "hun" badguys

Daarnaast wilde het Internationale strafhof en de  EU hem toch hebben? 
Denk je echt dat als beide hem niet wilde hebben Servië hem had gearresteerd?

Ja, dan maak ik de Serviërs zelf weer tot een mindere "goodguy"........................
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Enforcer

Als Mladic afgeknald was tijdens zijn arrestatie, dan was dit niet door een buitenlandse mogendheid gebeurd. Dat zou alleen maar gunstig zijn geweest. Nu krijgen we een poppenkast met een zelfde afloop als Karadzic.

SMI de Boer

Ik heb dit topic geprobeerd te lezen om wat over Mladic terug te vinden, het verbaast me uberhaupr niet dat het na 3 (DRIE) replys al niet meer over Mladic gaat maar over de inzet van Dutchbat. De heren Elzenka en Kapitein Rob en degenen die zich daarin mee laten slepen hebben volledig schijt aan de etiquette en discussieren er volledig op los over dutchbat en daardoor verzoek dringend ik dit topic te splitsen in een DUTCHBAT en een Mladic topic, voor degenen die wel geinteresseerd zijn in de gebeurtenissen rond mladic.
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

SMI de Boer

In een notedop citeer ik een stukje over de drie van breda

Citaat
De drie van Breda waren oorspronkelijk de vier van Breda. Willy Lages was hoofd van de SD in Amsterdam. Franz Fischer en Ferdinand aus der Fünten waren in de oorlog verantwoordelijk voor de deportatie van joden uit Amsterdam en Den Haag. Joseph Kotälla tenslotte was kampbeul in Amersfoort en stond bekend om zijn brute optreden tegen politieke gevangenen. Ze waren de laatste vier van de ruim 600 oorlogsmisdadigers die net na de oorlog in de Bredase koepelgevangenis gevangen werden genomen. 86 van hen waren veroordeeld tot de doodstraf, maar in de jaren daarna zijn die straffen omgezet in levenslange gevangenisstraffen.

Zo ook voor de vier van Breda. Vrijwel alle gestraften vroegen in de jaren daarna gratie aan en kregen dat ook. Alleen de vier moesten blijven zitten. Willy Lages werd in 1966 toch vrijgelaten, omdat hij ernstig ziek was en elk moment zou kunnen sterven. Maar de Duitser leefde na zijn vrijlating nog vijf jaar. Nederland was woedend en gratie voor de overgebleven drie van Breda werd daarom lange tijd tegengehouden. In 1972 ontstond er bijna een volksopstand omdat toenmalig minister van Justitie Van Agt de drie vrij wilde laten. Een Kamermeerderheid wist de gratie uiteindelijk tegen te houden. Zelfs de ernstig zieke Kotälla kreeg in 1979 geen gratie. Hij stierf dan ook in zijn cel.

Uiteindelijk lukte het minister van Justitie Frits Korthals Altes in 1989 wel om gratieverlening voor de drie door de Kamer te krijgen. De drie werden na een gevangenschap van ruim 43 jaar op 27 januari 1989 bij Venlo over de grens gezet. Erg lang konden ze niet van hun vrijheid genieten. Ferdinand aus der Fünten overleed drie maanden later, Franz Fischer in september 1989

Bron: http://static.rnw.nl/migratie/www.wereldomroep.nl/actua/nl/nederlandsepolitiek/act20060209_drievanbreda-redirected

En dit voorkom je door een "Bin Laden Arrestatie"

Anderzijds voorkom je de speculaties rond een bin laden arrestatie door de wijze waarop we het nu afhandelen
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

SMI de Boer

Dat ben ik met beiden van jullie eens.

Maar wat er nu aan gaat komen is een complete leidensweg die me bijstaat van Karadzic en Milosovic. Dommetje spelen en ontkennen, verontwaardigheid over beschuldigingen, moeilijk doen over erkenning van het gezag, gadver.
Een miljoenen verslindend traject voor iets dat allang bekend is plus een hele dure opberging die op ons aller rrug komt en daar zit al zoveel last op. en in dat kader hadden de "drie van scheveningen" al bij arrestatie de doodstraf mogen krijgen.
Nu kunnen wij de mensen gaan leveren om hun te beschermen cq bewaken terwijl ik die liever bij de koningin neerzet
Met zo'n juridische procedure gef je ze nog de kans op een veel voorkomende vormfout waardoor ze lachend naar Servie verdwijnen, nou, dan geef ik de vredesengelen ook de vrije hand.
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

onderofficier

Citaat van: SMI de Boer op 29/05/2011 | 09:18 uur
Jammer dat ze hem bij de arrestatie niet gelijk neergeknald hebben.

Dan zou hij zeker een martelaar zijn geworden.

En ik denk niet dat het een trend moet gaan worden:  mensen die internationaal gezocht worden wegens oorlogsmisdaden, aanslagen e.d.
gewoon maar afknallen zonder enig vorm van proces.

Ik heb het al ergens eerder gezegd als we dat gaan doen, zijn we net zo erg als hun.
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#96
Citaat van: SMI de Boer op 29/05/2011 | 09:18 uur
Jammer dat ze hem bij de arrestatie niet gelijk neergeknald hebben.

Is wat voor te zeggen...

Aan de andere kant ben ik benieuwd, als hij lang genoeg leeft, of er tijdens de rechtszaak onbekende feiten aan het daglicht komen die meer duidelijkheid geven over de diverse complottheorieën.

SMI de Boer

Jammer dat ze hem bij de arrestatie niet gelijk neergeknald hebben.
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

KapiteinRob

Citaat van: Elzenga op 29/05/2011 | 00:37 uur
Mijn overtuiging inmiddels...weinig anders!!...

Hoe verrassend denk ik daar anders over.

Citaat van: Elzenga op 29/05/2011 | 00:37 uur
De basic houding en rechtlijnigheid van Karremans heeft hem geen goed gedaan in de nasleep van het drama.

Wat is de definitie van "basic houding"? Ik herken er namelijjk niet "de gemiddelde bataljonscommandant" in, hoewel de (bataljons)commandanten die ik "ken" bij de groene component van de marine zaten. Wat vandaag de dag weinig uit zou maken.... Over "de rechtlijnigheid" van Karremans moet ik nog even nadenken of ik daar wat van kan of nog durf te vinden.  ;)

Citaat van: Elzenga op 29/05/2011 | 00:37 uur
De man was mijns inziens gewoon niet geschikt voor de media-aandacht die hij kreeg.

De man was mijns inziens gewoon niet geschikt voor de taak die hij had gekregen. Waar ik in een documentaire jaren geleden ook iets over heb horen zeggen. Maar ja, die daar geuite mening zal wel weer worden afgedaan als persoonlijke rancune o.i.d. van betrokken officier.....