Toekomst Europese defensie industie

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 13/06/2011 | 10:36 uur

Ace1

Citaat van: Elzenga op 19/06/2011 | 22:29 uur
Citaat van: IPA op 19/06/2011 | 22:15 uur
Nee ik bedoelde het land systeem bestaande uit 35mm kanonnen en raketwerpers (waar allerlei typen VSHORAD raketten is passen).
Er is ook een variant van die achterop de Boxer staat. (Elzenga, zet je op?)

Dat ik inderdaad heb opgenomen in mijn alternatieve opzet. Want het kan leiden tot een zekere standaardisatie binnen Europa en dat is ook wenselijk voor de industriële ontwikkelingen op dit vlak.

Mocht heel Europa binnen 5 of 6 jaar op dezelfde ideeen komen als Elzenga en allemaal voor dezelfde  standaardisatie  hebben gekozen dan kan Elzenga een kratje Jupiler van mij krijgen mocht het na die periode niet haalbaar gebleken te zijn vanwege duistere politieke reden dan krijg ik een kratje Jupiler van Elzenga :big-smile:

Elzenga

Citaat van: IPA op 19/06/2011 | 22:15 uur
Nee ik bedoelde het land systeem bestaande uit 35mm kanonnen en raketwerpers (waar allerlei typen VSHORAD raketten is passen).
Er is ook een variant van die achterop de Boxer staat. (Elzenga, zet je op?)

Dat ik inderdaad heb opgenomen in mijn alternatieve opzet. Want het kan leiden tot een zekere standaardisatie binnen Europa en dat is ook wenselijk voor de industriële ontwikkelingen op dit vlak.

IPA NG

Citaat van: Ace1 op 19/06/2011 | 21:42 uur
IPA  het is niet het C-Ram syteem wat de Duitse  gebruikt op haar schepen.

Hier een filmpje over het Mantis systeem, dat had op Kamp Holland wel van pas kunnen komen en had wat levens van Nederlandse militiaren  kunnen redden als men onder vuur werd genomen door de Talibian, maar wellicht had dit ook gekund met een paar Cheetah's?

Nee ik bedoelde het land systeem bestaande uit 35mm kanonnen en raketwerpers (waar allerlei typen VSHORAD raketten is passen).
Er is ook een variant van die achterop de Boxer staat. (Elzenga, zet je op?)
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

Nikehercules

Citaat van: Ace1 op 19/06/2011 | 21:04 uur
Elzenga als je het dan toch over 35mm hebt op de CV9035NL dan had ik daar liever Het Oerlikon Millennium 35mm kanon gezien in plaats van een 35mm Bushmaster kanon van ATK.

Ik schat in dat een Milenium gun heel wat meer kost als de 35mm van de CV90.
En in het geval van de CV90 heb je niet zo gek veel aan die hoge vuursnelheid, in de huidige rol tenminste.

Elzenga

Citaat van: Ace1 op 19/06/2011 | 21:04 uurElzenga als je het dan toch over 35mm hebt op de CV9035NL dan had ik daar liever Het Oerlikon Millennium 35mm kanon gezien in plaats van een 35mm Bushmaster kanon van ATK. Ik heb namelijk mijn twijfels of de munitie van het Oerlikon Millennium 35mm kanon in de  ATK Bushmaster 35mm kanon pas, Ik weet wel dat het mogelijk is dat het mogelijk is om in de Denel 35mm Dual Purpose Naval Gun munitie van  Oerlikon Millennium 35mm kanon te gebruiken.
Ammunition: All NATO standard ammo
http://www.atk.com/capabilities_defense/cs_as_gs_b_III.asp

KapiteinRob

Citaat van: Ace1 op 19/06/2011 | 21:54 uur
ik weet alleen niet of er toen doden of gewonden zijn gevallen

Dan moet je dat niet als argument gebruiken om een of ander apparaat aan te prijzen......  ;)

Ace1

Citaat van: Kapitein Rob op 19/06/2011 | 21:50 uur
Citaat van: Ace1 op 19/06/2011 | 21:42 uur
dat had op Kamp Holland wel van pas kunnen en had wat levens van Nederlandse militiaren  kunnen redden als men onder vuur werd genomen door de Talibian,

"Wat levens van Nederlandse militairen kunnen redden op Kamp Holland"? Er is bij mijn weten welgeteld 1 te betreuren collega gesneuveld op Kamp Holland (6 april 2009 - Soldaat der eerste klasse Azdin Chadli (20) komt om het leven door een raketaanval op de basis Kamp Holland / Bron NOS Nieuws).

Wel scherp blijven Ace1....  ;)


Rob volgens mij waren er eerder ook al  raketaanvallen van de Taliban op basis Kamp Holland, ik weet alleen niet of er toen doden of gewonden zijn gevallen

KapiteinRob

Citaat van: Ace1 op 19/06/2011 | 21:42 uur
dat had op Kamp Holland wel van pas kunnen en had wat levens van Nederlandse militiaren  kunnen redden als men onder vuur werd genomen door de Talibian,

"Wat levens van Nederlandse militairen kunnen redden op Kamp Holland"? Er is bij mijn weten welgeteld 1 te betreuren collega gesneuveld op Kamp Holland (6 april 2009 - Soldaat der eerste klasse Azdin Chadli (20) komt om het leven door een raketaanval op de basis Kamp Holland / Bron NOS Nieuws).

Wel scherp blijven Ace1....  ;)

Ace1

#15
Citaat van: IPA op 19/06/2011 | 15:12 uur
De MANTIS een is C-RAM systeem, de Skyshield is het luchtverdedigingssysteem.

IPA  het is niet het C-Ram syteem wat de Duitse Marine gebruikt op haar schepen.

Hier een filmpje over het Mantis systeem, dat had op Kamp Holland wel van pas kunnen komen en had wat levens van Nederlandse militiaren  kunnen redden als men onder vuur werd genomen door de Talibian, maar wellicht had dit ook gekund met een paar Cheetah's?


Ace1

Citaat van: Elzenga op 19/06/2011 | 13:49 uur
Dat heeft er mee te maken dat 35mm een vrij standaard kaliber is bij luchtdoelartillerie en ook in Nederland gebruikt werd (Cheetah, luchtdoelartillerie) en nu gebruikt wordt op de CV9035NL. In dat kader zou standaardisatie op dit kaliber ontstaan als ook de marine de Goalkeeper zou vervangen door bijv. het Millennium CIWS. Welke ook als basis dient voor nieuwe landgebonden systemen voor bijv. de Duitse luchtdoelartillerie (NBS MANTIS). Welke laatste ik ook bepleit voor invoering in Nederland.

Elzenga als je het dan toch over 35mm hebt op de CV9035NL dan had ik daar liever Het Oerlikon Millennium 35mm kanon gezien in plaats van een 35mm Bushmaster kanon van ATK. Ik heb namelijk mijn twijfels of de munitie van het Oerlikon Millennium 35mm kanon in de  ATK Bushmaster 35mm kanon pas, Ik weet wel dat het mogelijk is dat het mogelijk is om in de Denel 35mm Dual Purpose Naval Gun munitie van  Oerlikon Millennium 35mm kanon te gebruiken.

http://www.defenceweb.co.za/index.php?option=com_content&view=article&id=6656:fact-file-denel-35mm-dual-purpose-gun&catid=79:fact-files&Itemid=159

http://www.denellandsystems.co.za/dpg.html

http://navy.org.za/files/Naval_Guns_35DPG.pdf



IPA NG

De MANTIS een is C-RAM systeem, de Skyshield is het luchtverdedigingssysteem.
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

Elzenga

Citaat van: Ace1 op 19/06/2011 | 13:29 uur
Citaat van: Elzenga op 13/06/2011 | 18:32 uur
In Europees verband...oeps...is al een alternatief voorhanden dat inmiddels in verschillende varianten breder wordt ingevoerd nu...Oerlikon Millennium 35mm kanon..
jammer dat Elzenga ziin blik alleen richt op het Oerlikon Millennium 35mm kanon, terwijl er ook Zweedse Alternatieven beschikbaar zijn. Die even goed zijn of misschien wel beter zijn en waarschijnlijk goedkoper zijn.
Dat heeft er mee te maken dat 35mm een vrij standaard kaliber is bij luchtdoelartillerie en ook in Nederland gebruikt werd (Cheetah, luchtdoelartillerie) en nu gebruikt wordt op de CV9035NL. In dat kader zou standaardisatie op dit kaliber ontstaan als ook de marine de Goalkeeper zou vervangen door bijv. het Millennium CIWS. Welke ook als basis dient voor nieuwe landgebonden systemen voor bijv. de Duitse luchtdoelartillerie (NBS MANTIS). Welke laatste ik ook bepleit voor invoering in Nederland.


Ace1

#11
Citaat van: Elzenga op 13/06/2011 | 18:32 uur
In Europees verband...oeps...is al een alternatief voorhanden dat inmiddels in verschillende varianten breder wordt ingevoerd nu...Oerlikon Millennium 35mm kanon..

jammer dat Elzenga ziin blik alleen richt op het Oerlikon Millennium 35mm kanon, terwijl er ook Zweedse Alternatieven beschikbaar zijn. Die even goed zijn of misschien wel beter zijn en waarschijnlijk goedkoper zijn.

http://www.baesystems.com/ProductsServices/40mm_mk3_naval_gun.html

http://www.baesystems.com/BAEProd/groups/public/documents/bae_publication/bae_pdf_40mk3.pdf

http://www.baesystems.com/BAEProd/groups/public/documents/bae_publication/bae_pdf_57mk3.pdf

http://www.bofors.se/bae/products/57Mk3.pdf

http://www.baesystems.com/BAEProd/groups/public/documents/bae_publication/bae_pdf_3pammo.pdf









jurrien visser (JuVi op Twitter)


jurrien visser (JuVi op Twitter)

By PIERRE TRAN • PARIS – EADS would field its Talarion Advanced UAV in a competition the company expects Britain and France to hold for a new-generation medium-altitude long-endurance (MALE) unmanned aerial system, Cassidian Chief Executive Stefan Zoller said June 18.

"I assume a competition is upcoming," Zoller told journalists ahead of the Paris Air Show opening June 20.
EADS intends to compete with the Talarion, which was "quite mature," he said. The project was very close to the design review stage and could fly in 2014, he said.

That would pit the BAE Systems-Dassault Aviation team, partnered on its proposed Telemos MALE UAV, against the EADS Talarion.

"I assume that's what's going to happen," Zoller said.

The competition would delay execution of the Talarion program, which aimed to deliver a sovereign capability, he said. EADS is talking to the British government on the Talarion, he said.

EADS has asked France, Germany, Spain and Turkey to pay an initial 300 million euros ($430 million) split between the four countries to 2014, out of a total 1.2 billion euro development program. That funding is far less than the $5 billion budgeted by the U. S. government for UAV work for next year, Zoller said. Germany alone has spent one billion euros in developing the high-altitude Euro Hawk UAV, he said.

The European company believes its Talarion project is the most advanced in Europe, with at least five years of work, placing it ahead of the field.

"I am still optimistic," Zoller said.

EADS is financing work on the Talarion from own funds, employing some 200 engineers in the four nations.

France, Germany and Spain paid 60 million euros to EADS for a risk-reduction study and Turkey has signed a memorandum of understand to work on the Talarion project.

Zoller declined to say whether the Talarion would be able to deploy smart bombs, a capability offered on the BAE-Dassault Telemos project.

"All the potential missions required by the various clients are embedded," Zoller said. "It fits the requirements of all the respective governments."

Part of the design brief was to provide all of the state-of-the-art capabilities available in 2017, Zoller said.

Germany objects to arming UAVs, given its pacifist constitution, but the British authorities are understood to require a weapons capability. France has been cautious about arming UAVs but the authorities are understood to be moving closer to putting guided weapons on air vehicles, particularly as Paris and London have signed a bilateral defense cooperation treaty which commits to building a new MALE UAV, and later a combat unmanned aerial system.

The Anglo-French treaty had yet to show results, Zoller said. Countries call for sovereign capabilities but they have no money, he said.

The upcoming decision on an Anglo-French UAV was an "industrial driving issue," Zoller said. If there was nothing beyond the Eurofighter Typhoon and Rafale,

Europe would lose competences not just in the aircraft industry but also electronics and integration. Europe stands "at the crossroads," he said.

Dassault has insisted that its Telemos project will be led by BAE and Dassault, with other partners acting as suppliers. EADS rejects such a relegation to an equipment supplier and seeks a leading role.

"We need one single European program," Zoller said. Once a prototype is running, other countries could join the program, he said.

http://defensenews.com/blogs/paris-air-show-2011/2011/06/18/eads-preps-for-uav-competition/