Forumcultuur & omgangsvormen

Gestart door Nikehercules, 19/06/2011 | 16:38 uur

A.J.

Citaat van: SMI de Boer op 19/06/2011 | 23:40 uur
Lex, de mannen in bloemetjespak, en ik noem even OO, Smash oke groene overall, Cigarz, AJ, Ondergetekende, en iedereen die ik over het hoofd zie zijn veel directer met hun bewoordingen en ook meer vanuit een practische oogpunt reagerend.

Vwb Smash, want daar gaat dit topic uiteindelijk over, is het wel een proto-type eigenwijze vlieger. (Op een ander forum zit ook zo'n eierklutser chauffeur en die reageert ongeveer hetzelfde, misschien is het wel dezelfde persoon).

Betrokkene komt eerst met allerlei boude uitspraken over "schering en inslag" inzet. Vervolgens vindt men daar wat van en dan moet men de mond dichthouden omdat men niet in Afghanistan is geweest. Dan komt er iemand met "veldervaring" en die heeft het blijkbaar allemaal verkeerd gezien... Als Smash dan wordt gevraagd naar relevante info is alles plotseling opsec en geheim.

Vervolgens gaat betrokkene ook nog strooien met opmerkingen richting OO waar de honden geen brood van lusten. (is al weggehaald door het forumbeheer, dus bespaar je de moeite van het zoeken). Maar ik kan je op een briefje meegeven dat als ik OPC danwel CSM van zo'n vent was geweest en betrokkene zou zich reallife net zo gedragen als hier het geval is ik hem het hele kazerneterrein over geschopt zou hebben.

SMI de Boer

Citaat van: Kapitein Rob op 20/06/2011 | 15:27 uur

Trouwens, in je opsomming van voorbeelden zit toch echt een KLu-er......  ;)

Dat klopt, maar jij beweert dat het specifiek om KL bloed gaat, ik beweer dat het om veldmensen gaat...

Ik sprak mijzelf hierin nog niet tegen, dat doe je zelf
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

KapiteinRob

Citaat van: SMI de Boer op 20/06/2011 | 13:17 uur
nee, maar ik lees wel dingen van deze mannen die ik zelf denk. Daar heb ik bij de mannen (en vrouwen om mijn hormonen gerust te stellen) in blauw en grijs veel minder last van.

Dat kan zomaar te maken hebben met je "KMD-bloedgroep"; het lijkt me niet meer dan logisch dat je KL-zaken op die manier "oppakt". Dat zegt echter niets over de eventuele aanwezigheid van de directheid van woorden of de praktijkverwoording van je collega's van de andere KMD's. En jij doet dat m.i. nu wel.

Trouwens, in je opsomming van voorbeelden zit toch echt een KLu-er......  ;)

SMI de Boer

Citaat van: Kapitein Rob op 20/06/2011 | 07:52 uur
Citaat van: SMI de Boer op 19/06/2011 | 23:40 uur
Lex, de mannen in bloemetjespak, en ik noem even OO, Smash oke groene overall, Cigarz, AJ, Ondergetekende, en iedereen die ik over het hoofd zie zijn veel directer met hun bewoordingen en ook meer vanuit een practische oogpunt reagerend.

1. Of dat zo is, kun jij niet objectief vaststellen. Jij kunt hooguit die mening toegedaan zijn. Een mening die ik overigens niet onderschrijf.
nee, maar ik lees wel dingen van deze mannen die ik zelf denk. Daar heb ik bij de mannen (en vrouwen om mijn hormonen gerust te stellen) in blauw en grijs veel minder last van.
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

SMI de Boer

Citaat van: Lex op 20/06/2011 | 00:40 uur
Citaat van: SMI de Boer op 20/06/2011 | 00:08 uur
Da's jou visie in deze, waarin je laatste bewering niet relevant is
Dus participatie in het forum van oud militairen is niet relevant; dat is wat jij stelt in je antwoord.

Lees nog es goed.

Ik heb het niet over de participatie maar over de BEWERING
Ik had je hoger ingeschat dan mij proberen te betichten van het negeren van een complete bevolkingsgroep. Onder de oud militairen maak ik hetzelfde onderscheid, daarom heb ik ook nog overwogen om tanker, TdZ en enkele nog enkele van hun bij te schrijven.
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

KapiteinRob

#26
Citaat van: SMI de Boer op 19/06/2011 | 23:40 uur
Vwb de (jonge) Burger die zich onder ons bevindt vind ik ook wel eens dat ze beter de kat een beetje uit de boom kunnen kijken.

Dat vind ik met enige regelmaat ook van sommige forumleden waarvan ik denk dat ze "een jonge(re) militair" zijn. Ook van enkele waarschijnlijk "ouderen" trouwens......

KapiteinRob

#25
Citaat van: SMI de Boer op 19/06/2011 | 23:40 uur
Lex, de mannen in bloemetjespak, en ik noem even OO, Smash oke groene overall, Cigarz, AJ, Ondergetekende, en iedereen die ik over het hoofd zie zijn veel directer met hun bewoordingen en ook meer vanuit een practische oogpunt reagerend.

1. Of dat zo is, kun jij niet objectief vaststellen. Jij kunt hooguit die mening toegedaan zijn. Een mening die ik overigens niet onderschrijf.
2. In ieder geval OO is geen man in bloemetjespak, wat jouw "hormoongedrag' volgens mij wel onderschrijft.  ;)
3. Het is prima dat er forumleden, al dan niet in bloemetjespak, uit praktisch oogpunt reagerend zijn. Maar die informatie behoef je niet automatisch als zoete koek te slikken. Als er iets niet duidelijk is of er wordt onderbouwing gevraagd, zal "die uit de praktijk reagerende ervaringsdeskundige" daar dan wel verder mee "moeten". Dan kun je jezelf er niet vanaf maken met "dat is zo, omdat ik het zeg".

Lex

Citaat van: SMI de Boer op 20/06/2011 | 00:08 uur
Da's jou visie in deze, waarin je laatste bewering niet relevant is
Dus participatie in het forum van oud militairen is niet relevant; dat is wat jij stelt in je antwoord.

SMI de Boer

#23
Citaat van: Lex op 19/06/2011 | 23:52 uur
Citaat van: SMI de Boer op 19/06/2011 | 23:40 uur
Als cdt op een CV90 weet je ook niet precies hoe zo'n ding inelkaar zit hoor, maar je weet wel wie en vooral hoe je wie te grazen moet nemen
Dit komt mij vreemd over. De CDT van een CV90 dient m.i. volledog op de hoogte te zijn van het wapen waar hij/zij het commando over heeft.
Da's (nog steeds) in verschillende echelons onderverdeeld en hier is de CDT uitstekend op de hoogte van alles wat onder de verantwoording valt. maar als de boordcomputer (een van) de geest geeft ga ik daar echt niet in zitten grutten om het ding weer aan de praat te krijgen
Citaat van: SMI de Boer op 19/06/2011 | 23:40 uurLex, de mannen in bloemetjespak, en ik noem even OO, Smash oke groene overall, Cigarz, AJ, Ondergetekende, en iedereen die ik over het hoofd zie zijn veel directer met hun bewoordingen en ook meer vanuit een practische oogpunt reagerend.
Citaat van: Lex op 19/06/2011 | 23:52 uur

Volgens mij sla je de plank hier volledig mis. Ook andere KMD'n, alsmede andere leden zijn ook heel direct in hun bewoordingen.
Daarnaast herbergt het forum ook oud militairen, die hun bijdrage leveren.

Da's jou visie in deze, waarin je laatste bewering niet relevant is
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Nikehercules

Citaat van: SMI de Boer op 19/06/2011 | 23:40 uur
Als cdt op een CV90 weet je ook niet precies hoe zo'n ding inelkaar zit hoor, maar je weet wel wie en vooral hoe je wie te grazen moet nemen

Lex, de mannen in bloemetjespak, en ik noem even OO, Smash oke groene overall, Cigarz, AJ, Ondergetekende, en iedereen die ik over het hoofd zie zijn veel directer met hun bewoordingen en ook meer vanuit een practische oogpunt reagerend.

Vwb de (jonge) Burger die zich onder ons bevindt vind ik ook wel eens dat ze beter de kat een beetje uit de boom kunnen kijken.

Ok op die manier, een beetje verwarrend allemaal want de eerste post waarover je sprak was in feite mijn derde post in dit topic.

Verder begrijp ik de strikte scheiding militair/niet-militair niet, zou die militair dan ook niet de kat uit de boom moeten kijken wanneer het topic niet zijn directe vakgebied behelst? (wat in het overgrote merendeel van de topics zo zal zijn)

Nogmaals het feit of je militair bent zegt niks maar dan ook niks over je kennis van defensiegerelateerde onderwerpen, het burger zijn daarentegen zegt niks maar dan ook niks over het gebrek aan kennis van defensiegerelateerde onderwerpen.
En daarnaast, de defensiewereld is groter dan puur en alleen het operationele.

Lex

Citaat van: SMI de Boer op 19/06/2011 | 23:40 uur
Als cdt op een CV90 weet je ook niet precies hoe zo'n ding inelkaar zit hoor, maar je weet wel wie en vooral hoe je wie te grazen moet nemen
Dit komt mij vreemd over. De CDT van een CV90 dient m.i. volledog op de hoogte te zijn van het wapen waar hij/zij het commando over heeft.
Citaat van: SMI de Boer op 19/06/2011 | 23:40 uur
Lex, de mannen in bloemetjespak, en ik noem even OO, Smash oke groene overall, Cigarz, AJ, Ondergetekende, en iedereen die ik over het hoofd zie zijn veel directer met hun bewoordingen en ook meer vanuit een practische oogpunt reagerend.
Volgens mij sla je de plank hier volledig mis. Ook andere KMD'n, alsmede andere leden zijn ook heel direct in hun bewoordingen.
Daarnaast herbergt het forum ook oud militairen, die hun bijdrage leveren.


SMI de Boer

Citaat van: Nikehercules op 19/06/2011 | 17:53 uur
Citaat van: onderofficier op 19/06/2011 | 17:38 uur
Persoonlijk denk ik dat het juist goed is voor de discussie dat ook niet "operationele" elementen zich met de discussie(s) bemoeien.
Waarom ook niet? 

Precies.
Het feit dat je militair bent zegt ook helemaal niets over je niveau van kennis betreffende defensie gerelateerde onderwerpen.
Want als een tankcommandant mee discussiërend over onderzeeërs is hij weliswaar militair maar zegt dit niets over zijn inhoudelijke kennis.

Als cdt op een CV90 weet je ook niet precies hoe zo'n ding inelkaar zit hoor, maar je weet wel wie en vooral hoe je wie te grazen moet nemen

Lex, de mannen in bloemetjespak, en ik noem even OO, Smash oke groene overall, Cigarz, AJ, Ondergetekende, en iedereen die ik over het hoofd zie zijn veel directer met hun bewoordingen en ook meer vanuit een practische oogpunt reagerend.

Vwb de (jonge) Burger die zich onder ons bevindt vind ik ook wel eens dat ze beter de kat een beetje uit de boom kunnen kijken.
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Lex

Citaat van: SMI de Boer op 19/06/2011 | 23:27 uur
Op de eerste posting van NH reagerend kan ik mededelen dat ik me uitstekend kan vinden in de uitlatingen van Smash.
Welke uitlatingen? :angel:
Citaat van: SMI de Boer op 19/06/2011 | 23:27 uur
Ik denk toch dat de mannen in groen er een hele ander ziens- en uitdrukkingswijze op nahouden dan de mannen in grijs-blauw-dt-gt enz
Verklaar je nader.

SMI de Boer

Op de eerste posting van NH reagerend kan ik mededelen dat ik me uitstekend kan vinden in de uitlatingen van Smash.

Ik denk toch dat de mannen in groen er een hele ander ziens- en uitdrukkingswijze op nahouden dan de mannen in grijs-blauw-dt-gt enz
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Lex

Mocht u berichten missen, dan klopt dat; deze off-topc berichten zijn verwezen naar de prullenbak.  :devil:

Lex
Alegeheel beheerder