Aanpassen terugkeer regeling

Gestart door Lex, 20/06/2011 | 11:07 uur

KapiteinRob

Citaat van: Nikehercules op 20/06/2011 | 11:24 uur
Nooit geweten dat dit niet al het geval was, schandalig.

Ik zit er precies andersom in. Op dit soort idoterie zit ik helemaal niet te wachten! De regelgeving is duidelijk wat je bij welke graad "toegekend" krijgt. Als we daar "m'n verkering", "beste vriend", "de melkboer" en "de kroegbaas" bij gaan voegen, wordt het een grote puinhoop en veel te willekeurig.

Nikehercules

Nooit geweten dat dit niet al het geval was, schandalig.

Ik heb eigenlijk ook nooit vernomen dat dit problemen op heeft geleverd, word er coulant met dergelijke zaken omgegaan of worden dit soort zaken afgehandeld volgens de letter van de wet?

Lex

D66 komt op voor ongetrouwde militair

DEN HAAG - Ook uitgezonden militairen die niet getrouwd zijn, moeten het recht krijgen om terug te keren naar Nederland als er iets is gebeurd met hun geliefde. Daarvoor pleit D66-Kamerlid Wassila Hachchi.

Nu hebben alleen getrouwde militairen of militairen met een geregistreerd partnerschap het recht om op kosten van het ministerie van Defensie terug te keren als hun partner iets is overkomen.

''Veel militairen zijn jong en hebben geen vaste relatie, maar wel een beste vriend of vriendin die net zo belangrijk is in hun leven'', aldus Hachchi. D66 wil dat Defensie de zogenoemde terugkeerregeling op dit punt direct aanpast zodat deze geldt voor uitgezonden militairen.

Hachchi wil voorkomen dat militairen voordat ze op missie gaan gedwongen worden om te trouwen of een geregistreerd partnerschap aan te gaan. Het Kamerlid pleit ervoor dat zij ''zelf moeten kunnen aanwijzen wie ze als een nauwe verwant beschouwen''.

De Tweede Kamer heeft maandag een overleg over de steun en de zorg aan uitgezonden militairen.

© ANP
20 juni 2011 09:28