Terug naar Afghanistan....?

Gestart door Michelvh, 24/06/2011 | 23:09 uur

SMI de Boer

#45
Citaat van: Lex op 28/06/2011 | 00:22 uur
Citaat van: SMI de Boer op 28/06/2011 | 00:05 uur
Lex, je moet je oneliners vervolmaken knul, die open einden vormen geen mening
1. Knul ..... SMI de Boer ..... ik maak hier bezwaar tegen ..... hebben we samen op de schietbaan gelegen? Ik dacht het niet ..... dus gaarne in de lijn blijven.
2. Oneliners ..... ga je eigen postings eens bekijken ..... en oordeel dan pas over anderen.


Mijn oneliners zijn duidelijk en zoals een goed politicus betaamt geef je wederom geen direct antwoord op mijn vraag, en uiteraard zal je daarop reageren dat ik geen vraag heb gesteld maar een opmerking plaatste, maar voor de duidelijkheid het volgende:

1) Misschien hebben we wel samen op de schiebaan gelegen en heb je het me geleerd: Dat heb je dan goed gedaan, bedankt!
2) Dat was in deze niet de issue, ik begrijp gewoon niet, als wit bloedlichaampje van de maatschappij, wat je bedoelt, ik wil daar graag uitleg over en vraag daar op een plastische manier om, het kan wat mij betreft heel formeel maar dat vind ik op een forum niet van toepassing.

vwd betreft acht ik de discussie daarover gesloten.

Begin ik even overnieuw, speciaal voor jou, Lex



1) Waarom is het een vreemde uitlating voor een militair in actieve dienst als hij vind dat hij geen emotie heeft als hij bezig is de orde in een ander land te herstellen wat overigens niet gaat gebeuren, een land waar je absoluut geen binding mee hebt en waarvan de toekomst met of zonder onze ingreep net zo verdorven blijft. Als het op deze manier gaat.

2) De opmerking UITZENDkracht is hier heel goed van toepassing, ten eerste letterlijk, we zijn een force die uitgezonden wordt, ten tweede figuurlijk, je gaat zolang je nodig geacht wordt en wordt teruggehaald op het moment dat je wekker afloopt zonder je werk af te kunnen maken. Dat gaat een ander doen of verpesten. En daar zit een hele dikke parallel in met de reguliere uitzendkrachten van Randstad!


Een direct antwoord graag, Lex
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Lex

Citaat van: SMI de Boer op 28/06/2011 | 00:05 uur
Lex, je moet je oneliners vervolmaken knul, die open einden vormen geen mening
1. Knul ..... SMI de Boer ..... ik maak hier bezwaar tegen ..... hebben we samen op de schietbaan gelegen? Ik dacht het niet ..... dus gaarne in de lijn blijven.
2. Oneliners ..... ga je eigen postings eens bekijken ..... en oordeel dan pas over anderen.

SMI de Boer

Lex, je moet je oneliners vervolmaken knul, die open einden vormen geen mening
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Lex

Citaat van: SMI de Boer op 27/06/2011 | 23:58 uur
Mijn werk doe ik voor mijn eigen land... Voor andere landen ben ik UITZENDkracht... Nederland heb ik trouw gezworen..
Tja ..... de opmerking uitzendkracht, geeft toch te denken .....

SMI de Boer

Citaat van: Lex op 27/06/2011 | 23:56 uur
Citaat van: IPA op 27/06/2011 | 23:40 uur
Mag een militair geen eigen mening hebben?
Zeker wel.
Mijn werk doe ik voor mijn eigen land... Voor andere landen ben ik UITZENDkracht... Nederland heb ik trouw gezworen..
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Lex


IPA NG

Citaat van: Lex op 27/06/2011 | 22:59 uur
Citaat van: SMI de Boer op 27/06/2011 | 22:40 uur
Zolang als ik niet de grenzen van mijn eigen land verdedig zal het me toch een worst zijn waar ik heengestuurd word.
Een beetje vreemde uitlating voor een militair in actieve dienst.

Mag een militair geen eigen mening hebben?
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

SMI de Boer

Citaat van: Lex op 27/06/2011 | 22:59 uur
Citaat van: SMI de Boer op 27/06/2011 | 22:40 uur
Zolang als ik niet de grenzen van mijn eigen land verdedig zal het me toch een worst zijn waar ik heengestuurd word.
Een beetje vreemde uitlating voor een militair in actieve dienst.

Hoezo?
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Lex

Citaat van: SMI de Boer op 27/06/2011 | 22:40 uur
Zolang als ik niet de grenzen van mijn eigen land verdedig zal het me toch een worst zijn waar ik heengestuurd word.
Een beetje vreemde uitlating voor een militair in actieve dienst.

KapiteinRob

Citaat van: Michelvh op 27/06/2011 | 18:55 uur
Militairen leren hoe zich te gedragen en te werken op missie....

Duhuh ik gedraag me al en ik hoef niet te leren hoe ik moet werken op een missie; lijkt me erg beperkt.......

Militairen leren hoe ze invulling kunnen geven aan de taak die hen is toebedeeld in de defensie-organisatie t.b.v. het beschermen van het Koninkrijk en onze belangen. En sedert een paar jaar die idioterie over handhaving van de internationale rechtsorde. Dat gewauwel over missies is iets wat ik, op 2 weken op de SVV na, verder nooit in een "leermodule" ondervonden heb.

SMI de Boer

Citaat van: IPA op 27/06/2011 | 16:26 uur
Citaat van: onderofficier op 27/06/2011 | 16:20 uur
Dat gebeurt ook niet

Maar dat is de motivatie van SMI, hij wilt naar A-stan omdat hij zijn training in de praktijk wilt brengen en toen zij ik dat het maar goed is dat hij daar niet over gaat.

Dat wij nu enkel en alleen gaan omdat de VS dat fijn vinden is weer iets ander.

Zolang als ik niet de grenzen van mijn eigen land verdedig zal het me toch een worst zijn waar ik heengestuurd word. Ik hecht geen enkele waarde aan of heb geen enkele ambitie met wat de gevolgen van zo'n uitzending zijn. We zijn pionnen en we doen ons werk. Dat ik daarvoor geoefend heb betekent voor mij dat ik het geoefende in de praktijk probeer toe te passen. Niet zozeer om het geoefende op de werkelijkheid te testen.
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Michelvh

Citaat van: Oorlogsvis op 27/06/2011 | 16:45 uur
Citaat van: onderofficier op 27/06/2011 | 16:34 uur
Citaat van: IPA op 27/06/2011 | 16:26 uur
Citaat van: onderofficier op 27/06/2011 | 16:20 uur
Dat gebeurt ook niet

Maar dat is de motivatie van SMI, hij wilt naar A-stan omdat hij zijn training in de praktijk wilt brengen en toen zij ik dat het maar goed is dat hij daar niet over gaat.


Maar dat is toch een persoonlijke motivatie van de Smi.   Andere gaan puur en alleen voor het extra geld, andere gaan omdat ze aangewezen zijn:  je kan je afvragen welke motivatie het beste is...........  

Het is net als met sex,...sommige willen de theorie in praktijk brengen, anderen doen het voor het geld..... :lol:

Simpel voorbeeld: Als je een opleiding voor auto monteur doet, wil je daarna doen waarvoor je heb geleerd; aan auto's sleutelen.

Militairen leren hoe zich te gedragen en te werken op missie....

De rest kan je denk ik zelf wel invullen :)

Oorlogsvis

Citaat van: onderofficier op 27/06/2011 | 16:34 uur
Citaat van: IPA op 27/06/2011 | 16:26 uur
Citaat van: onderofficier op 27/06/2011 | 16:20 uur
Dat gebeurt ook niet

Maar dat is de motivatie van SMI, hij wilt naar A-stan omdat hij zijn training in de praktijk wilt brengen en toen zij ik dat het maar goed is dat hij daar niet over gaat.


Maar dat is toch een persoonlijke motivatie van de Smi.   Andere gaan puur en alleen voor het extra geld, andere gaan omdat ze aangewezen zijn:  je kan je afvragen welke motivatie het beste is...........  

Het is net als met sex,...sommige willen de theorie in praktijk brengen, anderen doen het voor het geld..... :lol:

onderofficier

Citaat van: A.J. op 27/06/2011 | 16:34 uur
Als we toch eens gingen doen wat ik leuk vind... :angel:

Wil ik dat wel weten?
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

onderofficier

Citaat van: IPA op 27/06/2011 | 16:26 uur
Citaat van: onderofficier op 27/06/2011 | 16:20 uur
Dat gebeurt ook niet

Maar dat is de motivatie van SMI, hij wilt naar A-stan omdat hij zijn training in de praktijk wilt brengen en toen zij ik dat het maar goed is dat hij daar niet over gaat.


Maar dat is toch een persoonlijke motivatie van de Smi.   Andere gaan puur en alleen voor het extra geld, andere gaan omdat ze aangewezen zijn:  je kan je afvragen welke motivatie het beste is...........  
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.