Opheffen Paresto

Gestart door onderofficier, 01/07/2011 | 23:05 uur

onderofficier

Gehoord dat vele paresto medewerkers druk zijn aan het solliciteren....maar ook dat de nu aflopende contracten niet verlengd gaan worden

De kans bestaat dus dat Parersto met een personeels tekort komt te zitten (tot 2013)    Ik benieuwd hoe men dit gaat oplossen
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Cigarz

Toe maar, bij ons wordt er gewoon gewerkt tot einde dienst...

onderofficier

Citaat van: Cigarz op 05/09/2011 | 12:39 uur
Citaat van: onderofficier op 03/09/2011 | 19:34 uur...als je tegen sluitingstijd komt is er bijna niets meer.....
Vrijdagmiddag bij de lunch ook niet...

Hier is vrijdagmiddag sluitingstijd......... :devil:
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Cigarz

Citaat van: onderofficier op 03/09/2011 | 19:34 uur...als je tegen sluitingstijd komt is er bijna niets meer.....
Vrijdagmiddag bij de lunch ook niet...

onderofficier

Citaat van: baretdrager op 25/08/2011 | 16:25 uur
Ik zie anders heel veel militairen bij de AH boodschappen doen, de eetvergoeding moet wel heel goed zijn. Daarbij, ook ik zou met dat geld naar de AH gaan en zaken als chips en cola kopen in plaats van proberen gezonde kost te eten. De boord/binnenslaper is gewoon heel slim, zij kopen het eten liever dan dat zij in de morgen vroeg hun bed uit moeten om te ontbijten of in de avond in de rij te moeten staan voor je eten.


Je ziet mij bij de C1000............................. 
Naar een andere legering waarbij ik een kookgelegenheid heb....................

Nu kan ik rond 18.00 uur eten.....en hoef ik niet meer om 16.30 bij Paresto te gaan eten 

Ja, Paresto is langer open maar als je tegen sluitingstijd komt is er bijna niets meer....................................

(ontbijten / lunchen deed ik er al niet)
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

SMI de Boer

Citaat van: onderofficier op 27/08/2011 | 22:33 uur
Citaat van: SMI de Boer op 27/08/2011 | 22:26 uur
Als het dan toch allemaal anders moet heb ik het liefste dat Karel V de catering gaat doen

dan heb je voor €9,25 een glas wijn.....

Maak er maar een tientje van...
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

onderofficier

Citaat van: Cigarz op 27/08/2011 | 22:13 uur
Wanneer Paresto opgeheven wordt, moet er een andere cateraar komen. Dat wordt een openbare aanbesteding en dan komt er een commerciële toko, die waarschijnlijk ook commerciële prijzen zal berekenen...

Op de kromhout zit nu al een commerciële cateraar (als proef)  momenteel heeft deze eten voor de "paresto-prijs" maar ook eten voor een slag duurder.

Ik weet ook wel dat deze wil laten zien dat het voor dezelfde prijs kan leveren, maar dat die graag het contract wil hebben  en idd wat als deze (of een ander) het contract heeft..........wat gebeurt er dan met de prijzen / kwaliteit.
In andere branches heeft de marktwerking bewezen dat het alleen maar duurder wordt.   

Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Lex

Citaat van: onderofficier op 27/08/2011 | 22:33 uur
dan heb je voor €9,25 een glas wijn.....
Een glas wijn bij de maaltijd is niet te versmaden, maar voor die prijs .....

onderofficier

Citaat van: SMI de Boer op 27/08/2011 | 22:26 uur
Als het dan toch allemaal anders moet heb ik het liefste dat Karel V de catering gaat doen

dan heb je voor €9,25 een glas wijn.....
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

SMI de Boer

Als het dan toch allemaal anders moet heb ik het liefste dat Karel V de catering gaat doen
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Cigarz

Citaat van: Kapitein Rob op 26/08/2011 | 21:30 uur
Citaat van: Lex op 26/08/2011 | 21:26 uur
Citaat van: Kapitein Rob op 26/08/2011 | 21:23 uur
Met de prijzen komen ze anders een heel eind!
Kan je mij dan een indicatie geven van de prijzen?

Als je denkt voor 9,25 euro drie normale maaltijden naar binnen te kunnen werken.....
Wanneer Paresto opgeheven wordt, moet er een andere cateraar komen. Dat wordt een openbare aanbesteding en dan komt er een commerciële toko, die waarschijnlijk ook commerciële prijzen zal berekenen (die aanbesteding heeft ze waarschijnlijk geld gekost en dat moet terug verdient worden, zo werkt de markt...).
Defensie zal de vergoeding waarschijnlijk niet verhogen, daar is geen geld voor (over).
Met het verdwijnen van Paresto, zal het eten op de kazerne niet goedkoper worden. Eerder het tegendeel...

SMI de Boer

PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

onderofficier

Citaat van: Laurens op 27/08/2011 | 11:14 uur
Citaat van: onderofficier op 27/08/2011 | 09:13 uur
Citaat van: yelloow op 27/08/2011 | 01:36 uur
De 0,5 liter melk is sowieso heel goed en lekker.

Daar kan Paresto heel weinig aan verpesten  ..............................

Paresto-koeien?

omdat het kant en klaar wordt geleverd     
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Laurens

Citaat van: onderofficier op 27/08/2011 | 09:13 uur
Citaat van: yelloow op 27/08/2011 | 01:36 uur
De 0,5 liter melk is sowieso heel goed en lekker.

Daar kan Paresto heel weinig aan verpesten  ..............................

Paresto-koeien?

Helaas is de kwaliteit soms heel verschillend(grote kazernes), de enige dag een goeie maaltijd voor een normale prijs en de volgende dag echte bagger. Ik heb een aantal jaar op een kleine locatie gewerkt en daar was zowel service als kwaliteit van het voedsel altijd goed. Dure zaken stonden haast niet in de schappen want die werden toch nooit gekocht.

onderofficier

Citaat van: yelloow op 27/08/2011 | 01:36 uur
De 0,5 liter melk is sowieso heel goed en lekker.

Daar kan Paresto heel weinig aan verpesten  ..............................
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.