24/7 militair?

Gestart door onderofficier, 01/07/2011 | 06:43 uur

onderofficier

Citaat van: Nikehercules op 01/07/2011 | 20:19 uur
Weet ik veel, ik heb geen idee wat je functie is. Is ook helemaal niet relevant.

Op de eerste plaats  MILITIAR    ;D
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

A.J.

Citaat van: Nikehercules op 01/07/2011 | 20:15 uur
Citaat van: A.J. op 01/07/2011 | 20:06 uur
Echter dat men denkt dat wij 24/7 beschikbaar moeten zijn voor de baas heb ik nieuws voor ze.

Ho, dit is totaal iets anders! Want dan heb je dus verplichtingen, je dient beschikbaar te zijn en te zorgen dat je inzetbaar bent!

Waar ik vanuit ga is dat jij in je vrije tijd mag doen wat je wilt en dus niet 24/7 beschikbaar bent.
Maar mocht er zich dan een extreme situatie voordoen, en je bent ''toevallig'' beschikbaar en inzetbaar dan ben je er van.

Echter kan ik dat niet zo goed rijmen met deze opmerking van je:

Citaat van: Nikehercules op 01/07/2011 | 19:41 uur
Geen idee, lijkt me geen vraag waar je je druk over hoeft te maken. Dat bepaald echt wel iemand voor je.

Nikehercules

Citaat van: onderofficier op 01/07/2011 | 20:16 uur
Koek en zopie? 

Weet ik veel, ik heb geen idee wat je functie is. Is ook helemaal niet relevant.

Mij zullen ze niet vragen om jou uit je nest te trappen dan wel te bepalen dat jij beschikbaar bent, ik kijk wel uit ;)

onderofficier

Citaat van: Nikehercules op 01/07/2011 | 20:05 uur
Citaat van: onderofficier op 01/07/2011 | 19:59 uur
Een bordje op mijn kamerdeur dan maar? Sorry, ongeschikt     ;D           (zo doe je dat A.J.    ;) )  

Nee hoor, ze hebben nog wel wat andere klusjes voor je :devil:

Koek en zopie?  
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Nikehercules

#36
Citaat van: A.J. op 01/07/2011 | 20:06 uur
Echter dat men denkt dat wij 24/7 beschikbaar moeten zijn voor de baas heb ik nieuws voor ze.

Ho, dit is totaal iets anders! Want dan heb je dus verplichtingen, je dient beschikbaar te zijn en te zorgen dat je inzetbaar bent!

Waar ik vanuit ga is dat jij in je vrije tijd mag doen wat je wilt en dus niet 24/7 beschikbaar bent.
Maar mocht er zich dan een extreme situatie voordoen, en je bent ''toevallig'' beschikbaar en inzetbaar dan ben je er van.

A.J.

Citaat van: Nikehercules op 01/07/2011 | 19:57 uur
Hoe e.e.a. geregeld is weet ik niet, ik vind dat je het gewoon te doen hebt.

Dat is wat anders. Echter dat men denkt dat wij 24/7 beschikbaar moeten zijn voor de baas heb ik nieuws voor ze.

Nikehercules

Citaat van: onderofficier op 01/07/2011 | 19:59 uur
Een bordje op mijn kamerdeur dan maar? Sorry, ongeschikt     ;D           (zo doe je dat A.J.    ;) )  

Nee hoor, ze hebben nog wel wat andere klusjes voor je :devil:

Maar alsof je anders te pas en te onpas uit je nest getrapt zou worden.

onderofficier

Citaat van: Nikehercules op 01/07/2011 | 19:55 uur
Citaat van: onderofficier op 01/07/2011 | 19:51 uur
Pardon, dit is iets wat defensie beslist , niet ik!

Ho ho, rustig! Ik verweid je toch niets?

Je geeft zelf aan dat je 1 keer per jaar schiet, nou dat je dan dus niet geschikt bent voor alle taken, lijkt me logisch toch?

Sorry, het leek even net alsof. Ik baal er ook van, dat het bij ons zo low is.

Een bordje op mijn kamerdeur dan maar? Sorry, ongeschikt     ;D           (zo doe je dat A.J.    ;) )  
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Nikehercules

Citaat van: A.J. op 01/07/2011 | 19:54 uur
Ik ook, mits ingepland voor OPPLAN 10 ed. Zo niet, jammer dan. Hoe de zorg eea contractueel heeft vastgelegd heb ik weinig boodschap aan.

Hoe e.e.a. geregeld is weet ik niet, ik vind dat je het gewoon te doen hebt.

Nikehercules

Citaat van: onderofficier op 01/07/2011 | 19:51 uur
Pardon, dit is iets wat defensie beslist , niet ik!

Ho ho, rustig! Ik verweid je toch niets?

Je geeft zelf aan dat je 1 keer per jaar schiet, nou dat je dan dus niet geschikt bent voor alle taken, lijkt me logisch toch?

A.J.

Citaat van: Nikehercules op 01/07/2011 | 19:50 uur
Ja vast ja.
Mijn moeder werkt in de zorg en zelfs zij kan in bepaalde situaties gewoon verplicht worden om op te komen dagen, ook wanneer ze niet ingeroosterd is.

Ik ook, mits ingepland voor OPPLAN 10 ed. Zo niet, jammer dan. Hoe de zorg eea contractueel heeft vastgelegd heb ik weinig boodschap aan.

onderofficier

Citaat van: Nikehercules op 01/07/2011 | 19:48 uur


Citaat van: onderofficier op 01/07/2011 | 19:43 uur
Dat ik maar 1x per jaar schiet is geen probleem? ................................dat is minder dan de gemiddelde agent    8)       :devil:
Citaat van: Nikehercules op 01/07/2011 | 18:54 uur
In algemenere zin vind ik dat elke militair die redelijkerwijs beschikbaar en geschikt is 24/7 ingezet kan worden mocht OPPLAN10 niet in die inzet kunnen voorzien.

Kraskraskras, ongeschikt.

Pardon, dit is iets wat defensie beslist , niet ik!
De dingen die ik doe schijnen belangrijker te zijn dan schieten,  1x per jaar een "groene week"  en als er iets uitvalt:  jammer dan!
Ik kan bidden en smeken om het gemiste te doen of 3x per jaar te gaan schieten  maar daar is geen tijd voor..............
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Nikehercules

Citaat van: A.J. op 01/07/2011 | 19:46 uur
Iemand gaat dus in mijn vrije tijd bepalen of ik al dan niet beschikbaar ben... Ja vast.

Ja vast ja.
Mijn moeder werkt in de zorg en zelfs zij kan in bepaalde situaties gewoon verplicht worden om op te komen dagen, ook wanneer ze niet ingeroosterd is.

Nikehercules

#27
Citaat van: onderofficier op 01/07/2011 | 19:43 uur
Dat ik maar 1x per jaar schiet is geen probleem? ................................dat is minder dan de gemiddelde agent    8)       :devil:
Citaat van: Nikehercules op 01/07/2011 | 18:54 uur
In algemenere zin vind ik dat elke militair die redelijkerwijs beschikbaar en geschikt is 24/7 ingezet kan worden mocht OPPLAN10 niet in die inzet kunnen voorzien.

Kraskraskras, ongeschikt.8) (athans, voor bepaalde taken, zandzakken vullen oid kun je vast prima)

Maargoed het heeft weinig zin om hier details te gaan bespreken, mocht er zich een extreme situatie voordoen zal een commandant echt wel gaan inventariseren wie er beschikbaar zijn voor de taak die uitgevoerd moet worden, dat niet iedereen voor alle taken in aanmerking komt lijkt me duidelijk.

A.J.

Citaat van: Nikehercules op 01/07/2011 | 19:41 uur
Geen idee, lijkt me geen vraag waar je je druk over hoeft te maken. Dat bepaald echt wel iemand voor je.

Oh, vakanties, bier en chips zijn dus wel een issue? Stel ik heb een feestje gehad en er komt iemand op de deur bonken die van mening is dat ik wel beschikbaar ben of ik ben op vakantie en men is van mening dat ik toch beschikbaar ben... En dan? Desertie?

Iemand gaat dus in mijn vrije tijd bepalen of ik al dan niet beschikbaar ben... Ja vast.