nieuwe camo + pakken defensie:

Gestart door Sander12, 05/07/2011 | 21:19 uur

Robert2

Citaat van: Marc66 op 18/04/2012 | 19:49 uur
Prima keuze, wanneer kan het ingevoerd worden of wordt het (rap) ingevoerd?  ;D

Welk camopatroon bedoelt u?

Marc66

Prima keuze, wanneer kan het ingevoerd worden of wordt het (rap) ingevoerd?  ;D

Robert2

#149
Citaat van: Enforcer op 18/04/2012 | 17:57 uur
Die nieuwe NL pakken zijn gewoon op basis van de nieuwe pakken van Afghaanse militairen/politie-agenten.

Zie nu.nl, de 1e foto in de fotoserie van vandaag.
Helaas moet ik u sterk ongelijk geven dat de potentiele nieuwe NL camo op die van Afghaanse militairen is gebaseerd. Echter zijn er kleur en engiszins patroon gewijs wel overeenkomsten met andere camo's..

Finse M/05 winter camo.






Dat de experimentele arid versie van NL kleurgewijs overeenkomt met multicam is wel duidelijk.. Of het patroon de kleuren effectiever zullen maken valt moeilijk te zeggen, dat zal wel blijken uit testen.

Maar even iets anders. Niet om de poten onder TNO of alle andere personen die zijn betrokken bij de experimentele camo, maar kan iemand mij vertellen waarom dit geen open procedure is? M.a.w. waarom mogen buitenlandse bedrijven niet meedoen, zoals bijvoorbeeld bij het Amerikaanse en Poolse leger?

Marc66


Enforcer

Die nieuwe NL pakken zijn gewoon op basis van de nieuwe pakken van Afghaanse militairen/politie-agenten.

Zie nu.nl, de 1e foto in de fotoserie van vandaag.

Marc66

Kapitein Rob, da kan dus nie, he  :crazy:

Je vergelijkt appels met peren, want er zit toch echt wel verschil in dezelfde soort grondstof, nl. katoen en de kleur dan een vergelijking met twee MERKEN auto's, wel een beetje dom  :lol: :lol: :lol:

Howdoei  :silent:

yelloow

Nieuwe pakken is prima, ik hoop vooral dat er een goede jas bij komt. De oude BKT jas lijkt me veel beter dan die nara parka.

onderofficier

#144
Citaat van: Marc66 op 17/04/2012 | 20:45 uur
EQ is bij mij hoog  ;)

Ik krijg niet die indruk want je scoort namelijk, in mijn optiek, laag bij de punten
4.Empathie. (Mensen met een hoog EQ kunnen zich goed verplaatsen in de gevoelens van anderen) en
5.Sociale vaardigheden. (Mensen met een hoog EQ kunnen goed met zowel bekenden als vreemden omgaan.)
met je reacties    want vaak denk je het beter te weten en verwijt je mensen niet te willen luisteren naar jouw argumenten en beantwoord je "lastige" vragen niet.

:devil: :devil:  :devil:  :devil:  :devil:
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Lex

Citaat van: Marc66 op 17/04/2012 | 19:54 uur
Het EQ van een enkeling is helaas op ander vlakken, waar werkelijk niets aan de toen doen valt, heel hoog. Onbegrijpelijk, maar, helaas, waar  :(
Jammer  :(
Heb je in relatie tot het begrip EQ dan ook in de spiegel gekeken?  :glare:

KapiteinRob

#142
Citaat van: Marc66 op 17/04/2012 | 20:45 uur
Graag gedaan, tja, EQ is bij mij hoog  ;)

Geweldig voor je.

Citaat van: Marc66 op 17/04/2012 | 20:45 uur
Back on topic, je kunt het niet ontkennen dat de aanschaf van een uniform werkpak, dwz een werkpak voor de gehele defensie op de lange termijn goedkoper is dan het behouden van drie-vier verschillende soorten van werkpak.

Kun je even een citaat plaatsen waar ik (of iemand anders) dat dan heb (heeft) beweerd?

Citaat van: Marc66 op 17/04/2012 | 20:45 uur
Maar, bedenk ik mij net, met een verwijzing naar boven, ik weet zeker dat er iemand denkt aan reageren door te willen schrijven dat het maken niet goedkoper is, want de stof moet gekocht worden en of er nu tien blauwe pakken gemaakt moeten worden of tien groene, dat maakt niet uit.

Ik weet zeker dat je hier de bietenbrug op gaat, want zelfs forumlid met een laag IQ kan begrijpen dat je goedkoper uit zal zijn als je bij de Citroendealer twintig C1's gaat halen dan dat je er 10 haalt en 10 Peugeots 107 (die precies hetzelfde zijn).  ;)

Marc66

Graag gedaan, tja, EQ is bij mij hoog  ;)

Back on topic, je kunt het niet ontkennen dat de aanschaf van een uniform werkpak, dwz een werkpak voor de gehele defensie op de lange termijn goedkoper is dan het behouden van drie-vier verschillende soorten van werkpak.

Maar, bedenk ik mij net, met een verwijzing naar boven, ik weet zeker dat er iemand denkt aan reageren door te willen schrijven dat het maken niet goedkoper is, want de stof moet gekocht worden en of er nu tien blauwe pakken gemaakt moeten worden of tien groene, dat maakt niet uit. Ergo, laat ik de meest wijze zijn en zeggen: howdoei!

;)

KapiteinRob

Dank voor je college. Kunnen we ons nu weer wijden aan de camo en nieuwe pakken bij defensie.

Marc66

Een laag EQ? Het spijt mij dat te lezen en ik denk ook niet dat je wilt dat men weet dat je EQ laag is want:

De vijf belangrijkste EQ-eigenschappen zijn:

1.Zelfkennis. Mensen met een hoog EQ zijn zich bewust van wat ze voelen
2.Optimisme. Mensen met een hoog EQ denken positief over hun eigen mogelijkheden en laten zich niet snel uit het veld slaan.
3.Kunnen afzien. Mensen met een hoog EQ kunnen het opbrengen om te werken aan iets wat ze op lange termijn willen.
4.Empathie. Mensen met een hoog EQ kunnen zich goed verplaatsen in de gevoelens van anderen.
5.Sociale vaardigheden. Mensen met een hoog EQ kunnen goed met zowel bekenden als vreemden omgaan.

Maar, okay, in jou geval is het dan misschien allemaal te begrijpen wat je schrijft. Ik vind het vervelend voor je  :'(


KapiteinRob

Citaat van: Marc66 op 17/04/2012 | 19:54 uur
Tja, wat kan ik hier nu mee, is de vraag die ik mij stel.

Je kan er je voordeel mee doen.....  ;)

Citaat van: Marc66 op 17/04/2012 | 19:54 uur
Volgens mij ben ik (en zo voelt het) de enige die zich druk maakt om de komende bezuiniging en dus tracht door o.a. aan meer uniformiteit te werken, of naar meer uniformiteit, meer generiek te werken kan of mag voorkomen dat er nog meer schepen, vliegtuigen en rijdend materiaal/materieel verkocht wordt en daarmee personeel ontslagen moet worden.

Alsof er niet (veel) meer forumleden zijn die zich druk maken om de bezuinigingen, het afstoten van materieel en VOORAL het ontslaan van personeel. Alsof diezelfde forumleden voor een deel niet aangeven wat er anders kan bij defensie waardoor de bezuinigingsaanslag ook gehaald wordt. Misschien moet je nog maar eens een goede (betere?) zoekslag maken op het forum en wat leeswerk plegen voor ook maar de insinuatie te doen overkomen dat je de enige bent die zich druk maakt over wat defensie overkomt (cq. aangedaan wordt) en met voorstellen komt de slachting die Hillen aanricht verder te beperken. Dat jij kiest voor uniformiteit en generiek werken om te bezuinigen waar andere forumleden andere oplossingen aandragen wil dus niet zeggen dat jij daarmee de enige bent die hiermee zijn best aan te doen is op het bezuinigingsfront......

Citaat van: Marc66 op 17/04/2012 | 19:54 uur
Het EQ van een enkeling is helaas op ander vlakken, waar werkelijk niets aan de toen doen valt, heel hoog. Onbegrijpelijk, maar, helaas, waar  :(

Jammer  :(

Mijn EQ is dermate laag dat ik geen idee hebt op wie (of wat) je hier doelt.

Marc66

Tja, wat kan ik hier nu mee, is de vraag die ik mij stel. Volgens mij ben ik (en zo voelt het) de enige die zich druk maakt om de komende bezuiniging en dus tracht door o.a. aan meer uniformiteit te werken, of naar meer uniformiteit, meer generiek te werken kan of mag voorkomen dat er nog meer schepen, vliegtuigen en rijdend materiaal/materieel verkocht wordt en daarmee personeel ontslagen moet worden.

Het EQ van een enkeling is helaas op ander vlakken, waar werkelijk niets aan de toen doen valt, heel hoog. Onbegrijpelijk, maar, helaas, waar  :(

Jammer  :(