nieuwe camo + pakken defensie:

Gestart door Sander12, 05/07/2011 | 21:19 uur

Ipkiss

Dat rechtse patroon doet mij al een stuk blijer maken tov het linker patroon. Dit gaat qua kleuren aardig op multicam lijken (wat combineren met andere uitrusting makkelijker maakt).

Iemand meer info over dit rechtse patroon?
Huz-Huz1-Kpl-Kpl1-Knt-Tlnt-Elnt-Ritm-Maj

Ipkiss

    

Citaat van: dudge op 23/01/2012 | 14:33 uur
Een beperkte vorm van keuzevrijheid zou trouwens ook binnen het KPU kunnen worden gerealiseerd.


Dat is een paar jaar geleden beloofd tijdens de CLAS infodag.. Een nice to have list waar je met Bertholee's gratie van je eigen geld spullen mocht kopen die defensie voor je uitzocht.. Die lijst is er niet gekomen en dus blijven gezellig online shoppen  ;D
Huz-Huz1-Kpl-Kpl1-Knt-Tlnt-Elnt-Ritm-Maj

yelloow

Voor de opvolger van de F16 wordt al geruime tijd geld ingepland in het zogeheten Defensie Investerings Plan (DIP). In dit plan worden alle grote lange termijn investeringsplannen opgenomen. Dit gaat uit het reguliere budget van defensie. Het streven is om elk jaar meer dan 20% van het budget voor investeringen te gebruiken.

Huzaar1

Citaat van: Kapitein Rob op 23/01/2012 | 18:20 uur
Ik kan niet eens een onderdeelembleem en naamlint krijgen voor mijn BT en dan denk je dat we wel geld hebben voor al die plannen van je? We hebben ook geen geld voor de JSF-plannen (dat zal nog wel blijken) en de andere Hillenplannen die geld kosten worden gefinancierd door personeel op straat te smijten. Daarom dus dagdromen....

Vraag me al lange tijd af hoe die koop gerealiseerd zou moeten worden.
Krijgt Defensie even een budget van 1200% ? Of is er al een bestaand potje voor opgespaard, of doneert de regering even tig miljard aan defensie?

Weet niet hoe dat in zijn werk ging bij voorgaande projecten.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

MoronHunter

Citaat van: Kapitein Rob op 23/01/2012 | 18:20 uur
Ik kan niet eens een onderdeelembleem en naamlint krijgen voor mijn BT en dan denk je dat we wel geld hebben voor al die plannen van je? We hebben ook geen geld voor de JSF-plannen (dat zal nog wel blijken) en de andere Hillenplannen die geld kosten worden gefinancierd door personeel op straat te smijten. Daarom dus dagdromen....

Ja dat zuigt ernstig man.....

KapiteinRob

Ik kan niet eens een onderdeelembleem en naamlint krijgen voor mijn BT en dan denk je dat we wel geld hebben voor al die plannen van je? We hebben ook geen geld voor de JSF-plannen (dat zal nog wel blijken) en de andere Hillenplannen die geld kosten worden gefinancierd door personeel op straat te smijten. Daarom dus dagdromen....

MoronHunter

Citaat van: Kapitein Rob op 23/01/2012 | 17:36 uur
Je schiet nu in de droommodus.....

Nee, waarom? Dat is gewoon een kwestie van politieke wil! Als er vele miljarden voor een jachtvliegtuig dat we helemaal niet nodig hebben, ziojn er ook enkele miljoenen om onze Inf/SF fatsoenlijke uitrusting (en een fatsoenlijk geweer!) mee te geven.

KapiteinRob

Je schiet nu in de droommodus.....

MoronHunter

Citaat van: Kapitein Rob op 23/01/2012 | 13:27 uur
Ik ben het absoluut niet met je eens om alle PSU zelf maar aan te laten schaffen. Het beschikbaar gestelde budget zal ontoereikend zijn of voor andere zaken gebruikt worden. Bovendien haal je jezelf andere problemen op de hals. Ik noem bv. controle uitrusting, vervanging in het veld, onvolledigheid uniform/uitrusting, eenheid van tenue/uitrusting (uitwisselbaarheid) en zo zullen er nog wel wat zaken te benoemen zijn. Er zullen gerust artikelen zijn waar dit voor jan werken, maar breed invoeren gaat 'm niet worden voor zover ik dat zie. Al is elk voorstel dat KPU-verbeterend werkt momenteel meegenomen....

Tevens @oof en dudge. Dan zal Defensie heel diep in de buidel moeten tasten want ik heb een hele mooie lijst met spullen. Het is toch van de gekke dat je per groep ook maar 2 man nachtzichtcpabel hebt? Dat heeft geen enkele zin. Elke Infanterist moet een NVG/monoculair, alle soorten richtkijkers e.d. hebben. Doe het goed of doe het helemaal niet zeg.... pffff Een leger kost gewoon geld en ik vind dat onze mensen het beste van het allerbeste verdienen. Dus geen aftandse troep maar fatsoenlijk ATN en Trijicon materiaal. Kost wat, maar dan héb je ook echt wat!

onderofficier

Citaat van: MoronHunter op 23/01/2012 | 13:07 uur
Ik vind dat we die hele KPU Org af kunnen schaffen. Het is veel handiger om gewoon elke militair een aanschafbudget te geven, waarmee vervolgens zelfstandig naar eigen inzicht persoonlijke uitrusting (kleidng, pers. optroniek, wapengerelateerde items enz enz) wordt ingekocht, zolang een ieder maar gewoon netjes de facturen/bonnen aantoont

Het zal voor defensie veel duurder zijn iedereen een budget te geven dan het zelf centraal inkopen.     

Citaat van: dudge op 23/01/2012 | 14:33 uur
Een beperkte vorm van keuzevrijheid zou trouwens ook binnen het KPU kunnen worden gerealiseerd.

Daar wil men idd naar toe.   In ieder geval voor de hoge schoenen. 
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

KapiteinRob

Ik ben het absoluut niet met je eens om alle PSU zelf maar aan te laten schaffen. Het beschikbaar gestelde budget zal ontoereikend zijn of voor andere zaken gebruikt worden. Bovendien haal je jezelf andere problemen op de hals. Ik noem bv. controle uitrusting, vervanging in het veld, onvolledigheid uniform/uitrusting, eenheid van tenue/uitrusting (uitwisselbaarheid) en zo zullen er nog wel wat zaken te benoemen zijn. Er zullen gerust artikelen zijn waar dit voor jan werken, maar breed invoeren gaat 'm niet worden voor zover ik dat zie. Al is elk voorstel dat KPU-verbeterend werkt momenteel meegenomen....

MoronHunter

#80
Citaat van: Ipkiss op 09/01/2012 | 21:52 uur
Pixelated patronen hebben nog nooit aantoonbaar beter gewerkt als non-pixelated patterns. De trend is geboren toen de landmacht van de VS koos voor een bepaald patroon, welke het slechtst uit de proeves was gekomen. Dit kleurenpatroon werd aangepast en voorzien van een pixelpatroon, mede vanwege redenen qua productie. Met pixels die 1 kleur hebben kun je eenvoudiger bepaalde patronen maken dmv laagjes. Overigens waren de Canadezen hen hiermee al voor.

De nummer 2 uit die test, multicam, bevat geen pixelated patronen maar vertoond kleurverloop binnen vlekken, wat duurder de produceren is. Dit verloop zie je bv nu ook met A-TACS camouflage.

In de meest recent uitgevoerde tests in de VS kwam multicam als winnaar uit de test. Vandaar dat de VS het nu dragen, echter alleen voor Operation enduring freedom. Er volgt dit jaar nog een besluit wat het nieuwe Amerikaanse patroon (landmacht) moet gaan worden.

Ik ben een groot voorstander van Multicam:
1. Het is bewezen goed en breed inzetbaar
2. Alles is van de plank te kopen want multicam wordt zo'n beetje door elke fabrikant gebruikt
3. Nog weinig landen maken formeel gebruik van multicam, meestal afgeleide varianten. (Afgh, UK, AUS, Polen)

De Nederlandse testpakken zijn trouwens gemaakt door NFM (Noorwegen) en zijn oa. gemaakt met TenCate Defender-M, een brandwerende (dure) stof. (bron: cobbsindustries.com)

Ik ben ook zéér fanatiek 100% pro Multicam (vervangt woodland zowel als 3 colour desert). Er zijn fantastische ops vesten, chest rigs e.d. en zelfs schoeisel in die lijn te krijgen. Ik vind dat we die hele KPU Org af kunnen schaffen. Het is veel handiger om gewoon elke militair een aanschafbudget te geven, waarmee vervolgens zelfstandig naar eigen inzicht persoonlijke uitrusting (kleidng, pers. optroniek, wapengerelateerde items enz enz) wordt ingekocht, zolang een ieder maar gewoon netjes de facturen/bonnen aantoont en er wel bepaalde richtlijnen aangehouden worden wat betreft kleding zodat je niet tig vlekkenpatronen hebt rondlopen (alléén Multicam). Het nadeel met standaard verstrekking vanuit Defensie is namelijk dat het nooit echt helemaal deugt en er altijd wel mensen zijn die ontevreden blijven. Regel dat daarom op individuele basis. Ook op het gebied van kss [kogel, scherf, en steekwerende]-vesten kun je beter ieder voor zich laten inkopen omdat daar qua dragend platform veel in verkrijgbaar is. Met als enige eis dat de traumaplaten van carbidematerialen gemaakt moeten zijn (Kevlar is achterhaald). Elke militair is anders en heeft dus andere behoeften, zowel qua draagcomfort als functioneel. En wat de indivividuele militair beter maakt, maakt het hele peloton beter....

Huzaar1

Citaat van: Enforcer op 17/01/2012 | 12:28 uur
Citaat van: Huzaar1 op 17/01/2012 | 11:54 uur
Citaat van: Enforcer op 11/01/2012 | 09:35 uur
Ik heb ook een recent buitenlands pak op de kop getikt, die aan de huidige eisen voldoet. Het draagcomfort is vele malen beter. Daarom sluit ik mij volledig aan bij Ipkiss en Cigarz.


Nieuw pak met woodland?
Zo niet..wat ga je ermee doen dan? Paintballen ..?

Je hebt ook mensen die qua hobby wat verzamelen... 8)


ah, op die manier   ;)

"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Harald

US Army one step closer to replacement of ACU pattern

The Army is now one step closer to selecting a new set of camouflage patterns that could replace what Soldiers are wearing now in most places.

As part of the "Phase IV" camouflage effort, the Army this week awarded contracts to five vendors -- selected from an initial 20 -- to each provide enough fabric in the new camouflage patterns they have developed to produce 150 uniforms for the Army to test.

Each vendor had been asked to produce a "family of camouflage patterns," including one that would be suitable in a woodland environment, one that would be suitable in a desert environment, and one that would work in a "transitional" environment.

The Army will spend the next nine months testing the effectiveness of those patterns.

"To really have confidence in being able to make a recommendation to senior leaders, we need to do field trials," said Col. William Cole, of Program Executive Office Soldier. "We are looking forward to getting out into the woods, into the deserts, into the transitional areas and having real Soldiers wear these uniforms and have real Soldiers observe them."

Cole said the Army will use both real-world testing in varying terrains and conditions, as well as more advanced computer testing to evaluate the patterns.

"We're going to put them through the ringer," he said.

Due to the varying types of terrain Soldiers operate in, Cole said the Army had found that
"we can't really have one pattern that is as effective as we'd like in every single terrain type."

Today, most Soldiers wear the Army Combat Uniform. The ACU bears the Universal Camouflage Pattern, the familiar grey/blue "digital" pattern. In Afghanistan, Soldiers also have the Operation Enduring Freedom Camouflage Pattern, or OCP, available for wear.

The vendors each developed three patterns with the same geometry -- the shapes on the fabric -- but with different color palettes. Additionally, the vendors were to develop a fourth "coordinated" pattern, or name one of the three already in their family of patterns, that would work well with all three patterns. That fourth pattern is for use on organizational clothing and individual equipment, or OCIE.

Cole said that OCIE, things like belts, protective vests, ruck sacks and plate carriers, are more expensive than a Soldier's regular uniform. The Army doesn't want to maintain OCIE in each of the three patterns, so instead the Army will have it in one pattern that looks good with all three of the uniform pattern variants.

Cole said other organizations have OCIE that is a solid color, but he said "we were hoping we could do better than that," and the Army asked industry to come up with an OCIE pattern to break up solid color "and still look good on all three uniform patterns."

"We had seen some examples of grossly mismatched OCIE in uniforms in the early part of Iraqi Freedom -- we didn't want to have any telltale signs of where the OCIE, the vest and armor stopped and where the rest of the body began," Cole said.

Many vendors have chosen their "transitional" pattern for use on the OCIE, Cole said.

Each of the five vendors will now produce enough fabric to build 50 uniforms out of each of their three submitted patterns -- for a total of 150 uniforms from each company. In all, the Army will have 750 uniforms for use in its testing.

Cole said by October, PEO Soldier will have completed testing of the patterns and will be able to make recommendations to Army senior leadership about the way ahead.

"There's a lot to do between now and October, but that's our plan," Cole said. "Complete the field trials and complete the more sensitive computer simulations and come back to senior leaders in October and lay out the results of what we found and have a recommendation."

The five vendors awarded contracts include:

Atlantic Diving Supply, Inc., Virginia Beach, Va.
Brookwood Companies Inc., New York, N.Y.
Crye Precision, LLC, Brooklyn, N.Y.
Kryptek Inc., Fairbanks, Alaska
U.S. Army Natick Soldier Research, Development and Engineering Center, Natick, Mass.

Read more: http://www.defencetalk.com/army-one-step-closer-to-replacement-of-acu-pattern-39700/#ixzz1jnnD6z4z


Enforcer

Citaat van: Huzaar1 op 17/01/2012 | 11:54 uur
Citaat van: Enforcer op 11/01/2012 | 09:35 uur
Ik heb ook een recent buitenlands pak op de kop getikt, die aan de huidige eisen voldoet. Het draagcomfort is vele malen beter. Daarom sluit ik mij volledig aan bij Ipkiss en Cigarz.


Nieuw pak met woodland?
Zo niet..wat ga je ermee doen dan? Paintballen ..?

Je hebt ook mensen die qua hobby wat verzamelen... 8)