Schuivende balans in de Perzische Golf

Gestart door dudge, 19/07/2011 | 16:16 uur

Huzaar1

Citaat van: Lex op 18/01/2020 | 22:22 uur
Laat dat voor jou een vraag zijn en voor mij een weet.

Prima. Maar het is geen vaag verhaal wat hij afsteekt.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Lex

Citaat van: Huzaar1 op 18/01/2020 | 22:17 uur
Af en toe vraag ik me af hoe het met jou zit en begrijpelijk lezen.
Laat dat voor jou een vraag zijn en voor mij een weet.

Huzaar1

Citaat van: Lex op 18/01/2020 | 21:49 uur
Aldus een jaargenoot? En daadwerkelijke vaart is niet voor hier bestemd? Erg vreemd dit.
Maar laat ik jullie allen uit de droom helpen. Afgelopen dinsdag zat ik in een eetgelegenheid met uitzicht op het Schulpengat. Daar zag ik een LCF in Zuidwaartse richting gaan met een aanzienlijke vaart.
NATO Warship F804 volgens MT. En de speed: 20,4.
Laten we dus stoppen met verstoppertje spelen; dit afsluiten en doorgaan met het topic.

Af en toe vraag ik me af hoe het met jou zit en begrijpelijk lezen.

Wat hij zegt is dat de max. Snelheid een gegeven is wat niet voor iedereens oren is bestemd.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Lex

Citaat van: Flyguy op 18/01/2020 | 21:37 uur
Afgelopen week nog zeker >15 kts gedaan, aldus een jaargenoot. Daadwerkelijke max vaart is natuurlijk niet voor hier bestemd.  :angel:
Aldus een jaargenoot? En daadwerkelijke vaart is niet voor hier bestemd? Erg vreemd dit.
Maar laat ik jullie allen uit de droom helpen. Afgelopen dinsdag zat ik in een eetgelegenheid met uitzicht op het Schulpengat. Daar zag ik een LCF in Zuidwaartse richting gaan met een aanzienlijke vaart.
NATO Warship F804 volgens MT. En de speed: 20,4.
Laten we dus stoppen met verstoppertje spelen; dit afsluiten en doorgaan met het topic.

Flyguy

Citaat van: Lex op 18/01/2020 | 21:14 uur
Niet iedereen is op de hoogte van MT/volgt (KM) eenheden op MT. Wat is dus de max. speed daar waargenomen?  :angel:

Afgelopen week nog zeker >15 kts gedaan, aldus een jaargenoot. Daadwerkelijke max vaart is natuurlijk niet voor hier bestemd.  :angel:

Lex

Citaat van: Flyguy op 18/01/2020 | 21:03 uur
De oplettende MarineTraffic bezoeker had voor het weekend nog kunnen zien dat de de Ruyter nog meer dan halve kracht vooruit op de telegraaf (pun intended) had.
Niet iedereen is op de hoogte van MT/volgt (KM) eenheden op MT. Wat is dus de max. speed daar waargenomen?  :angel:

Flyguy

Citaat van: A.J. op 18/01/2020 | 20:48 uur
En door. De Telegraaf overdrijft wel vaker.
Waarschijnlijk wat rumint opgevangen van iemand wiens zus haar beste vriend in de bonnie wat TD'ers de DR heeft horen praten. De oplettende MarineTraffic bezoeker had voor het weekend nog kunnen zien dat de de Ruyter nog meer dan halve kracht vooruit op de telegraaf (pun intended) had.

A.J.

Citaat van: Flyguy op 18/01/2020 | 20:40 uur
Het is echt een minimale restrictie, minder dan de gemiddelde stroming op het marsdiep. Halve kracht is dikke onzin.

En door. De Telegraaf overdrijft wel vaker.

Flyguy

Citaat van: RTB op 18/01/2020 | 17:22 uur
Als er een snelheidsrestrictie voor de hoofdvaart wordt opgelegd, zal het iig niet de enige zijn. Ook de Britse T45 heeft een snelheidsrestrictie (specifiek in warme wateren), maar dat lijkt haar taken in de Straat van Hormuz niet in de weg te staan.

Het is echt een minimale restrictie, minder dan de gemiddelde stroming op het marsdiep. Halve kracht is dikke onzin.

Huzaar1

Citaat van: Ros op 18/01/2020 | 15:35 uur
Zal best zo zijn maar dit bereikt de media niet zo maar en ook niet zonder reden.

Vertel eens Ros, want ik heb al heel wat werk gehad aan onzinnige berichtgeving, onlangs nog toen de Telegraaf over KPU problemen berichtte die niet bestonden.

Je hebt nul komma nul beschikking over inhoudelijke informatie, een andere houding zou daarbij passen.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

A.J.

Citaat van: Ros op 18/01/2020 | 15:35 uur
Zal best zo zijn maar dit bereikt de media niet zo maar en ook niet zonder reden.

En wat voor intel heb jij dan vwb dit verhaal?

RTB

Als er een snelheidsrestrictie voor de hoofdvaart wordt opgelegd, zal het iig niet de enige zijn. Ook de Britse T45 heeft een snelheidsrestrictie (specifiek in warme wateren), maar dat lijkt haar taken in de Straat van Hormuz niet in de weg te staan.

Ros

Citaat van: Flyguy op 18/01/2020 | 02:36 uur
Ik kan jullie mededelen dat dit gelul is, of iig niet zo erg als dit bericht het doet lijken.

Zal best zo zijn maar dit bereikt de media niet zo maar en ook niet zonder reden.

Flyguy

#874
Ik kan jullie mededelen dat dit gelul is, of iig niet zo erg als dit bericht het doet lijken.

Lex

Citaat van: Ros op 17/01/2020 | 22:53 uur
Stel dat het vanuit de organisatie zelf is gekomen, het "lekken".
Is mogelijk. Maar vervolgens de vraag: wat versta je onder de 'organisatie'. Dit is zeer breed op te vatten.
Citaat van: Ros op 17/01/2020 | 22:53 uur
Waar kan het personeel anders aankloppen dan bij de KM zelf ?  Neem niet aan dat zij direct terecht kunnen in Den Haag.
Vragen naar de bekende weg?
Van Medezeggenschap tot/met IGK. Moet je bekend voorkomen.
Citaat van: Ros op 17/01/2020 | 22:53 uur
Ja het kan gevaar opleveren voor de missie. Personeel bewust in mogelijk gevaar brengen door ze met ondeugdelijk materiaal op pad te sturen is wel toegestaan ?
We weten niet exact alle ins en outs. Dus de opmerking personeel bewust in gevaar brengen etc, is wellicht voorbarig.