Schuivende balans in de Perzische Golf

Gestart door dudge, 19/07/2011 | 16:16 uur

Umbert

Citaat van: Parera op 26/11/2019 | 09:01 uur
Dat weet jij , dat weet ik maar zo denkt de politiek niet (altijd). In Den Haag is een marineschip een marineschip.

Misschien gewoon eens uitleggen wat de letter voor het nummer betekend, en dat een inzet misschien een P, maar liefst een F moet zijn om het veilig te houden en in sommige gevallen een D maar die hebben we officieel niet. En dat een A of L in bepaalde gevallen zelfmoord is op het verkeerde moment.

Parera

Citaat van: Admiral Halsey op 25/11/2019 | 20:09 uur
Een LPD lijkt mij niet geschikt voor deze missie, wel een LCF of een M-fregat.

Dat weet jij , dat weet ik maar zo denkt de politiek niet (altijd). In Den Haag is een marineschip een marineschip.

Huzaar1

Ook al blijkt het een Efteling lijst te zijn. Ben verbaast dat forumleden het posten alsof het een boodschappen lijst is. Je hoort echt wel beter te weten.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

A.J.

Citaat van: Poleme op 26/11/2019 | 00:06 uur
Dat klopt, enkele problemen stammen uit 2017 en het is bedoeld ter illustratie van de staat waarin de KM zich bevindt.

Jaja...

Flyguy

Citaat van: RTB op 25/11/2019 | 23:58 uur
Dat R geen APAR heeft is ook onwaar + er zijn twee Sabre ECM sets die rouleren. De GT's zijn nog al storingsgevoelig maar dat ze niet harder dan 20 knopen kunnen is ook onzin.

Roulerende ECM sets vind ik vrij bizar, maar het is beter dan een paar jaar geleden. 

Poleme

Citaat van: RTB op 25/11/2019 | 20:18 uur
Weet niet welke bron(nen) je gebruikt maar enkele zijn 100% onwaar.
Dat klopt, enkele problemen stammen uit 2017 en het is bedoeld ter illustratie van de staat waarin de KM zich bevindt.
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

RTB

Citaat van: Ace1 op 25/11/2019 | 21:15 uur
Dat van de Kanons is onwaar.
Dat R geen APAR heeft is ook onwaar + er zijn twee Sabre ECM sets die rouleren. De GT's zijn nog al storingsgevoelig maar dat ze niet harder dan 20 knopen kunnen is ook onzin.

Ace1

Citaat van: RTB op 25/11/2019 | 20:18 uur
Weet niet welke bron(nen) je gebruikt maar enkele zijn 100% onwaar.

Dat van de Kanons is onwaar.

RTB

Citaat van: Poleme op 25/11/2019 | 19:21 uur
Opwerk traject ?

Noem het eerder een "herverdeel", of te wel kannibaliseer traject.

Het kanon op de bak van bijvoorbeeld fregat Z, E en T doen het niet en dat op fregat A en S ook al niet.
Fregat A en S kampen door voortstuwingsproblemen met een maximale vaart limiet van onder de 20 knopen.
Fregat R heeft geen beschikking over APAR.  Fregat R, T en E hebben geen Thales Sabre EOV systeem.
En zo is er een hele waslijst aan apparatuur die herverdeelt moet worden.   :(

Al dat uit-, en in-bouwen van systemen kost niet alleen tijd en pecunia.  Maar komt ook de levensduur en betrouwbaarheid van die betreffende systemen niet ten goede.
Het leidt bijvoorbeeld nogal eens tot kabelbreuk, dus kortsluiting.

Kortom: we hebben een marine die nauwelijks kan vechten.

'Maar het goed dat het hier een waarneming missie betreft.'

Weet niet welke bron(nen) je gebruikt maar enkele zijn 100% onwaar.

Admiral Halsey

Citaat van: Parera op 25/11/2019 | 20:02 uur
Dan sturen we toch gewoon een OPV of LPD :angel: Dat is wat ik de politiek hoor denken.

Maar de staat van de vloot is te triest voor woorden.

Een LPD lijkt mij niet geschikt voor deze missie, wel een LCF of een M-fregat.

Parera

Dan sturen we toch gewoon een OPV of LPD :angel: Dat is wat ik de politiek hoor denken.

Maar de staat van de vloot is te triest voor woorden.

Poleme

#831
Opwerk traject ?

Noem het eerder een "herverdeel", of te wel kannibaliseer traject.

Het kanon op de bak van bijvoorbeeld fregat Z, E en T doen het niet en dat op fregat A en S ook al niet.
Fregat A en S kampen door voortstuwingsproblemen met een maximale vaart limiet van onder de 20 knopen.
Fregat R heeft geen beschikking over APAR.  Fregat R, T en E hebben geen Thales Sabre EOV systeem.
En zo is er een hele waslijst aan apparatuur die herverdeelt moet worden.   :(

Al dat uit-, en in-bouwen van systemen kost niet alleen tijd en pecunia.  Maar komt ook de levensduur en betrouwbaarheid van die betreffende systemen niet ten goede.
Het leidt bijvoorbeeld nogal eens tot kabelbreuk, dus kortsluiting.

Kortom: we hebben een marine die nauwelijks kan vechten.

'Maar het goed dat het hier een waarneming missie betreft.'
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

Admiral Halsey

Citaat van: Thomasen op 25/11/2019 | 18:36 uur
Niet publiekelijk.
Maar er mag nog wel wat aan geklust worden.

Bedoel je dat die zich nog in een opwerktraject bevindt?

Lex


Lex

Citaat van: Admiral Halsey op 25/11/2019 | 17:56 uur
Is het al bekend welk schip aan deze missie gaat deelnemen?
Het lijkt me verstandig om te wachten tot de formele berichtgeving hieromtrent gepubliceerd wordt.