Schuivende balans in de Perzische Golf

Gestart door dudge, 19/07/2011 | 16:16 uur

Lynxian

Citaat van: Kapitein Rob op 06/10/2011 | 07:04 uur
Citaat van: http://americanfreepress.net op 05/10/2011 | 23:07 uur
Israel Positions Nuclear Subs Off Iran

Tuurlijk.....
Ik denk dat eerder wordt gehint naar de mogelijkheid kruisraketten af te vuren met een nucleare lading.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

'US Mideast policy has failed'

Thu Oct 6, 2011 2:16PM GMT

Patrick Seale, a leading British writer on the Middle East issues, argues that the American foreign policy in the Middle East has failed.

In an interview with Press TV's U.S. Desk on Tuesday, Seale said that America's policies in Palestine, Afghanistan, Pakistan, Yemen, and Iran have been unsuccessful and Obama's reputation is at rock bottom in the Arab and Muslim world.

Regarding the Iranian issue, Seale said, "In American relations with Iran also, here it's been so much influenced by Israel in demonizing Iran and in claiming that its nuclear program is a threat to the whole world for which of course the evidence just doesn't stack up."



http://www.presstv.ir/usdetail/203089.html


Elzenga

#15
Citaat van: Kapitein Rob op 06/10/2011 | 07:04 uur
Citaat van: http://americanfreepress.net op 05/10/2011 | 23:07 uur
Israel Positions Nuclear Subs Off Iran
Tuurlijk.....
Er zal gedoeld worden op het volgende...

"Jane's Defence Weekly reports that the Dolphin class submarines are believed to be nuclear armed, offering Israel a second strike capability.[13][14] The Federation of American Scientists and GlobalSecurity.org report that the four larger 25.5-inch (648 mm) torpedo tubes are capable of launching nuclear-armed Popeye Turbo cruise missiles (a variant of the Popeye standoff missile) with a range of up to 1,500 kilometres (930 mi).[15][16] These larger torpedo tubes can also launch underwater swimmer delivery vehicles.[12]"
http://en.wikipedia.org/wiki/Dolphin_class_submarine

Als ook laatste regel... de onderzeeboten spelen waarschijnlijk ook een rol bij mogelijke sabotage-acties door aan land gebrachte commando-eenheden....

Tanker

Citaat van: Oorlogsvis op 06/10/2011 | 10:17 uur
Ja dat is mooi voor Israel, ze kregen de eerste twee Dolphin's kado en de derde met een fikse korting...de twee nieuwe die worden gebouwd ook al met een korting van een derde !
Maar ik begriijp het wel waarom en zo hoort het ook, kunnen wij ook niet een korting krijgen op nieuwe subs in de toekomst ? de moffen hebben hier ook zwaar huisgehouden tijdens de tweede wereld oorlog !

lol, mijn opa is al ruim 60 jaar zijn fiets kwijt.......

Oorlogsvis

Ja dat is mooi voor Israel, ze kregen de eerste twee Dolphin's kado en de derde met een fikse korting...de twee nieuwe die worden gebouwd ook al met een korting van een derde !
Maar ik begriijp het wel waarom en zo hoort het ook, kunnen wij ook niet een korting krijgen op nieuwe subs in de toekomst ? de moffen hebben hier ook zwaar huisgehouden tijdens de tweede wereld oorlog !

jurrien visser (JuVi op Twitter)



jurrien visser (JuVi op Twitter)

Israel Positions Nuclear Subs Off Iran

September 23, 2011   admin


By Keith Johnson -

Israel's submarine fleet is by far the most secretive of its strategic long-range manned arsenals. Unlike the Jewish state's other seafaring crafts, these submersibles never dock in any ports except their own, and their missions are such highly guarded secrets that only a few, even on board, are privy to what their assignment is and where it will next take them.

"Nobody knows where you are except for your crew and your direct commanders," said a former "Lt. Col. Oded" in a recent interview with Israel's Ynet news service. "Even your family doesn't know. They don't know what you're doing or when you'll be back. They know nothing."

Oded says he served 20 years in the Israeli navy and was commander of the Leviathan, one of two state-of-the-art 800-class Dolphin submarines that were donated to Israel by the German government. The Israelis later bought a third Dolphin for $350 million under an agreement in which German taxpayers would absorb 50 percent of the cost.

Though the whereabouts of these mobile doomsday machines are generally kept under wraps, the Israelis occasionally make their presence known. When that happens, the message is clear that they mean business and are prepared to strike at any given moment. That's precisely what happened in July 2009 when Israel sent one of its Dolphins on a high-profile cruise of the Suez Canal. Although the official line out of Israel was that they were merely conducting standard naval drills, it was clear to all that the real purpose of their presence was to flaunt their strategic reach in Iran's face.

In June 2010, all three of Israel's Dolphins arrived off the coast of the vilified Persian nation. The Sunday Times reported, "The submarines of Flotilla 7—Dolphin, Tekuma and Leviathan—[were] sent in response to Israeli fears that ballistic missiles developed by Iran, Syria and Hezbollah, a political and military organization in Lebanon, could hit sites in Israel, including air bases and missile launchers."

The article added, "The deployment is designed to act as a deterrent, gather intelligence and potentially to land Mossad agents."

It's widely believed that these three submarines are often rotated, with only one maintaining a constant vigil in the region for any extended period.

According to a recent UPI article, "Five Dolphins is considered the minimum number required to keep two boats on patrol off Iran at all times."

That's why, to bring the fleet up to their desired quota, two more Dolphins are being constructed for Israel under a deal reached in 2006 whereby the German government agreed to absorb one-third of a total $1.27 billion price tag.

In July 2011, a deal was finalized for a sixth Dolphin submarine that will again be subsidized by Germany under the same arrangement. According to Der Spiegel, the subsidy was being offered to Israel as part of reparations for the "Holocaust." The first of the three is slated for delivery to Israel by 2012.

Unlike Iran, Israel is not a signatory to the Nuclear Non-Proliferation Treaty and has illicitly pursued a weapons program that, by some estimates, has put more than 600 nuclear-tipped warheads at its disposal.

http://americanfreepress.net/?p=687

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Wednesday, 05 October 2011 23:38
New submarine to join Iran's navy

Oct 5 - The newest domestically manufactured submarine called Fateh (victorious) will join Iran's Navy in the near future.

The 600-ton submarine is of the semi-heavy class, which will be used in protecting the maritime borders, the Fars News Agency reported.

The submarine, equipped with various equipment including torpedoes, can operate in the depth of 200 meters beneath the water surface for almost 5 weeks.

Four light Qadir submarines joined the Navy last month. Iran has 10 Qadir submarines suitable for shallow waters of the Persian Gulf./-

http://www.iranwpd.com/index.php?option=com_k2&view=item&id=2310:new-submarine-to-join-iran%E2%80%99s-navy&Itemid=64

ARM-WAP

Citaat van: Ace1 op 19/07/2011 | 22:18 uur
Citaat van: Lex op 19/07/2011 | 21:00 uur
Citaat van: dudge op 19/07/2011 | 20:54 uur
Zolang Bahrein nog de Amerikaanse vloot herbergt hebben ze een aardige verzekering in huis. 
Vergeet de Franse basis in de VAE niet.
Vergeet Diego Grace niet waar B52 en B1 Bommenwerpers staan.
De Fransen varen toch meestal hun eigen koers, in hun interesse...  Ik denk niet dat we hun basis in de VAE als een (bijkomend) steunpunt voor de Amerikanen moeten zien. De Fransen kijken volgens mij liever de kat uit de boom, of zullen meedoen wanneer ze er zelf winst en glorie uit kunnen halen.

Ace1

Citaat van: Lex op 19/07/2011 | 21:00 uur
Citaat van: dudge op 19/07/2011 | 20:54 uur
Zolang Bahrein nog de Amerikaanse vloot herbergt hebben ze een aardige verzekering in huis. 
Vergeet de Franse basis in de VAE niet.

Vergeet Diego Grace niet waar B52 en B1 Bommenwerpers staan.

Elzenga

#6
Citaat van: dudge op 19/07/2011 | 20:54 uurKlopt, al betwijfel ik of de doelen van Israel mbt de golf zo omvangrijk zijn. Ze willen eigenlijk alleen het Iraanse regime piepelen of voor 15 jaar terug de tijd in bombarderen. Meer kunnen en willen ze niet.
Nee want ze hebben er volgens mij ergens baat bij dat Iran vijandig blijft tov Israël. Als de regering Netanyahu het conflict met Iran aangrijpt om de Bezette Gebieden "schoon te vegen" van Palestijnen en te annexeren hebben ze belang bij een grote vijand....zodat de huidige mythe verder kan worden versterkt en meer realiteit gemaakt ....en zij zo van de steun van veel Westerse landen en met name de VS blijven verzekert...ondanks de annexatie en deportatie van de Palestijnen...die ook hier en in de VS kwade reacties zal opleveren. Maar Israël om die reden steun ontzeggen zie ik niet snel gebeuren.

Zou men uit zijn op een tweestaten-oplossing met de Palestijnen, wat ik dus betwijfel, dan zou ik eerder verwachten dat een conflict met Iran wordt aangegrepen niet alleen de bouw van kernwapens te beschadigen maar ook het Iraanse regime te doen omvallen. En daar een regime te krijgen dat minder Israël-vijandig is...waarop Israël genoeg stabiliteit in de regio ziet voor het toelaten van een Palestijnse staat.

Ik vrees dat het eerste scenario op dit moment een stuk dichter bij de realiteit ligt dan het tweede...

Lex

Citaat van: dudge op 19/07/2011 | 20:54 uur
Zolang Bahrein nog de Amerikaanse vloot herbergt hebben ze een aardige verzekering in huis. 
Vergeet de Franse basis in de VAE niet.

Elzenga

#4
Citaat van: dudge op 19/07/2011 | 20:25 uur"wat mij betreft" lees ik als de weg die jij voorstaat, bedoel je dat, of bedoel je dat het je verwachting is? Hoe dan ook is de 'slimheid' en geslepenheid niet af te lezen aan het beleid op 1 specifiek terrein, waar wellicht nog steeds op een wonder, of window of opportunity, wordt gewacht. De balans in de Perzische golf verbeterd voor Israël in ieder geval niet.
Het is mijn verwachting....en zelfs een belangrijke reden waarom ik zo fel ageer tegen de bezettingspolitiek...omdat ik dat nieuwe Joodse drama absoluut niet wil zien gebeuren.
Citaat van: dudge op 19/07/2011 | 20:25 uur
Dat kan, maar Israel is niet (goed) in staat om een oorlog te voeren in en om de perzische golf. Ze kunnen er een klap uitdelen, op een gevoelig punt, maar doorzettingsvermogen is dan vrijwel nul.
Die eerste klap is voldoende om een keten van escalerende stappen in gang te zetten waar verschillende landen in de regio en daarbuiten bij betrokken zullen gaan raken..al dan niet gewenst. In de verwarring die dat geeft kan Israël nog steeds nieuwe stappen nemen..al dan niet met militaire middelen die in de Golf aanwezig zijn. De belangrijkste stappen en acties zullen denk ik dan echter in en rond Israël en de Bezette Gebieden gaan plaats vinden. En daar heeft Israël alle middelen voor in huis.
Citaat van: dudge op 19/07/2011 | 20:25 uur
Israel staat hier trouwens naast het veld, aasgierig te kijken wanneer ze ongezien de door hun gewenste klap kunnen uitdelen. De voornaamste speelbal, tussen Iran en SA, zal mogelijk Bahrein worden, waar natuurlijk al een klein voorproefje van is geweest. En Jemen zou wat kunnen meekrijgen denk ik.
Er gingen al verhalen dat Israël een "overvlieg-blind-eye" krijgt van SA. Ook de Amerikaanse aanwezigheid in Irak zal belangrijk zijn...neemt die sterk af dan beperkt dat ook de Israëlische mogelijkheden. Veel aanleiding lijkt mij niet nodig. Want ook hier maakt het weinig uit. Israël heeft het toch gedaan in de regio. Weet dus niet of leiders als Netanyahu zo'n aanleiding nog echt zoeken...misschien eerder optimale weersomstandigheden...

Elzenga

Citaat van: dudge op 19/07/2011 | 19:49 uur
Citaat van: Elzenga op 19/07/2011 | 18:38 uur
En het kan zo maar helemaal veranderen als Israël Iran aanvalt....
1 ding is zeker, niets is zeker!
De spanningen lopen op, en nu er beweging in zit kan Isreal een duwtje geven. Die Israëlisch zijn slim, misschien proberen ze SA en Iran tegen elkaar uit te spelen, dat zou voor Israël het meest ideale scenario zijn.
Zo slim vind ik de Israëli anders niet gezien het feit dat ze hun bezettingspolitiek in stand houden en het Palestijns/Israëlisch conflict zo niet oplossen. Dat is wat mij betreft een weg die afkoerst op een nieuw Joods drama.

En natuurlijk kunnen ze SA en Iran tegen elkaar uitspelen...maar dat zal de ontwikkeling van kernwapens niet stoppen maar denk ik juist bespoedigen. En dat is volgens Israëlische leiders als Netanyahu volstrekt onacceptabel. Ik denk ook SA met kernwapens. Ook heeft Israël zo de situatie niet in de hand en kan zij niet bepalen wat er en hoe zaken gebeuren.

Wel kan zij zo wat meer buiten beeld blijven... al heb ik dus zo'n vermoeden dat leiders als Netanyahu inmiddels de zienswijze huldigen, dat wat Israël ook doet, en of het nu iets initieert of niet, ze toch wel de schuld krijgen en als de agressor in de regio worden gezien. Dat roept bij mij wel eens de vrees op dat de spanningen met Iran zullen worden aangegrepen voor een "oplossing Netanyahu/Lieberman-style" voor het Palestijns/Israëlische conflict...