Wat is Nederland toch een prachtig land!!

Gestart door Elzenga, 22/07/2011 | 10:29 uur

onderofficier

Citaat van: Kapitein Rob op 22/10/2011 | 09:27 uur
Citaat van: fly3rguy op 21/10/2011 | 23:12 uur
zeikende hollanders toch, krijgen ze een van de beste stukjes aarde zijn ze nog boos :P

Los van het feit dat "een van de beste stukjes aarde" een subjectief begrip is, is m.i. het feit dat hier "zeikende, betweterige, egoistische mensen" rondlopen juist een belangrijke oorzaak dat men zelf steeds negatiever over ons land en dan met name de landgenoten wordt. Ik ervaar dat in ieder geval wel zo......

Sorry, wat verwacht je dan van mensen?   Laat ik het anders stellen:  jij zegt wel op over al "ja", "is goed" e.d. op ? 
Of zeg je ook je mening?   En dat mag wel mogen?  Ik denk dat het antwoord al weet  :devil:

Anderen die het ook doen zijn "zeikende, betweterige en egoistisch mensen"?

Als je dat niet (meer) wilt moet je misschien verhuizen naar Noord-Korea.
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

KapiteinRob

Citaat van: fly3rguy op 21/10/2011 | 23:12 uur
zeikende hollanders toch, krijgen ze een van de beste stukjes aarde zijn ze nog boos :P

Los van het feit dat "een van de beste stukjes aarde" een subjectief begrip is, is m.i. het feit dat hier "zeikende, betweterige, egoistische mensen" rondlopen juist een belangrijke oorzaak dat men zelf steeds negatiever over ons land en dan met name de landgenoten wordt. Ik ervaar dat in ieder geval wel zo......

Tanker

Citaat van: fly3rguy op 21/10/2011 | 23:12 uur
ik wou dat ik in nederland woonde  :'(
daar is het niet iedere dag snikheet en kan je fietsen
zeikende hollanders toch, krijgen ze een van de beste stukjes aarde zijn ze nog boos :P

Weet niet waar jij woont, maar als je in een warm land woont waar het niet regent dan kunnen we misschien ruilen  :P..........

Flyguy

ik wou dat ik in nederland woonde  :'(
daar is het niet iedere dag snikheet en kan je fietsen
zeikende hollanders toch, krijgen ze een van de beste stukjes aarde zijn ze nog boos :P

IPA NG

Tsja, Nederland...

Als een van de weinige patriotten in dit land zie ik best de goede dingen, vind ik dit land een van de betere landen om in te wonen qua welvaart en voorzieningen maar zie ik ook al de misstanden. En dat zijn er veel te veel.

Wij zijn een land van asociale klootzakken met een ikikik mentaliteit die hun eigen land nog zouden verkopen aan Merkel voor een appel en een ei. En ondertussen zetten ze het volume van hun Blackberry nog wat harder, in de stiltecoupé... En dan de politiek :silent:.
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

KapiteinRob

'Nederland meest vervuilde land'

UTRECHT -  Nederlandse lucht, water en bodem zijn de vieste van heel Europa. Dat zegt Natuur & Milieu zaterdag in haar rapport Ranking the Stars. In dat verslag van de milieuorganisatie wordt Nederland vergeleken met andere landen op het gebied van klimaat, milieu en natuur.

Volgens Natuur & Milieu is de Nederlands bodem het meest verontreinigd door stikstof en fosfaat, afkomstig van de grote veestapel. Ook het oppervlaktewater is van slechte kwaliteit door flinke vervuiling. Met de luchtkwaliteit is het slecht gesteld door de hoge uitstoot van stikstofdioxide.

Natuur en Milieu zegt zich in het rapport te baseren op onafhankelijke binnen- en buitenlandse rapporten en onderzoeken, zoals het CBS, Planbureau voor de Leefomgeving, het Europese Milieuagentschap van de Europese Commissie in Kopenhagen (EEA) en Yale University.

Bron: Telegraafsite dd. 151011

Cigarz

Klopt! Ik voel me vooral gelukkig als ik niet in NLD ben...

onderofficier

Nederland in top drie depressiefste landen*

en dat ondanks dit prachtige land ...................... :devil:

*http://www.nu.nl/algemeen/2575120/nederland-in-top-drie-depressiefste-landen.html
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

KapiteinRob

Als praktijkwaarnemer stel ik dat ik in Nederland meer zwaaipalen zie "gemiddeld per vierkante kilometer" dan in de VS en dus de horizon in Nederland meer vervuild zie met die palen. En dat dus duidelijk "niet prachtig" vind. Daar laat ik het bij.

Elzenga

#76
Citaat van: Kapitein Rob op 26/07/2011 | 10:56 uurIn de VS wordt momenteel bijna 40 Gw opgewekt door windenergie (bron: http://www.twanetwerk.nl/default.ashx?DocumentId=12780). In Nederland volgens Wikipedia in 2009 25.3 Gw. Dus zullen er in de VS meer zwaaipalen staan, goh. Maar wellicht moet je in dit soort vergelijkingen ook even de grootte van het land en het aantal inwoners meenemen, waardoor de stelling dat je er in ons "prachtige land" over struikelt en daar niet wat duidelijker is. Ik ben gisteren op safari naar het midden van het land geweest en op mijn weg daarheen en terug is mijn horizon geen moment "zwaaipaalloos" geweest........

Het enige wat ik aan zwaaipalen in Nederland als mooi kan omschrijven is:
Je vergelijking leek me al stug en dat blijkt ook wel als ik een complete tabel erbij pak...een factor 18 verschil...en hogere groeicijfers in de VS dan in NL. In 1 windmolenpark bij Palm Springs in Californië staan 2x zoveel windmolens als in Nederland in het totaal.
http://en.wikipedia.org/wiki/Wind_power_by_country

Daarbij zegt het aantal MW helemaal niets over het aantal windmolens. In de VS is men er eerder mee begonnen en staan dus veel meer kleinere molens met een lager vermogen. De grotere molens met een veel groter vermogen zijn meer in NL toegepast.

Hoewel de capaciteit veel lager is en de wieken niet op een ideale hoogte zitten heb ik in discussies in het verleden gepleit om veel meer windmolens te plaatsten die lijken op de oude windmolens van vroeger zoals op de foto (als ook in zonnemolen variant..heb ik hier nog een maquette van staan die ik toen heb gemaakt). En daar ook woningen of bedrijfjes in te plaatsen. Het rendement is lager maar het oogt inderdaad veel fraaier en doet denken aan de honderden windmolens die vroeger in Nederland stonden, met name in de regio waar ik woon. Zo kun je ook veel meer molens plaatsen en meer door aantal ipv maximaal rendement per molen toch je doelstellingen bereiken. Ik ben daar nog steeds erg voor. Een goed voorbeeld van deze gecombineerde en oude "look" is de Nolet molen...http://nl.wikipedia.org/wiki/Noletmolen

KapiteinRob

Citaat van: Elzenga op 22/07/2011 | 22:49 uur
Waar ze overigens in de staten waar ze daar wel serieus mee bezig zijn wel wat meer zwaaipalen hebben staan dan hier.

In de VS wordt momenteel bijna 40 Gw opgewekt door windenergie (bron: http://www.twanetwerk.nl/default.ashx?DocumentId=12780). In Nederland volgens Wikipedia in 2009 25.3 Gw. Dus zullen er in de VS meer zwaaipalen staan, goh. Maar wellicht moet je in dit soort vergelijkingen ook even de grootte van het land en het aantal inwoners meenemen, waardoor de stelling dat je er in ons "prachtige land" over struikelt en daar niet wat duidelijker is. Ik ben gisteren op safari naar het midden van het land geweest en op mijn weg daarheen en terug is mijn horizon geen moment "zwaaipaalloos" geweest........

Het enige wat ik aan zwaaipalen in Nederland als mooi kan omschrijven is:

KapiteinRob

Voor het bespreken van emigratielanden is reeds een ander topic in het leven geroepen....

Rob
Forumbeheerder


"Waarheen kan ik gaan?"

jurrien visser (JuVi op Twitter)


Tanker


jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Kapitein Rob op 23/07/2011 | 21:39 uur
Citaat van: jurrien visser op 23/07/2011 | 21:15 uur
Velen beseffen niet hoe goed ze het hier in vrijwel alle opzichten hebben.

Ik ben dat volkomen met je eens. Maar dan nog hoef ik Nederland geen prachtig land te vinden.

Citaat van: jurrien visser op 23/07/2011 | 21:15 uur
Het gras lijkt altijd groener bij de buuren

Soms kun je dat ook daadwerkelijk hebben ervaren. Dan nog blijft het overigens verder een persoonlijke smaak/beoordeling/ervaring.

Mee eens. Als het ooit zo ver komt dat ik Nederland ga verlaten, dan geniet Nieuw Zeeland of Canada mijn voorkeur.