Wat is Nederland toch een prachtig land!!

Gestart door Elzenga, 22/07/2011 | 10:29 uur

Enforcer

Citaat van: Cigarz op 23/07/2011 | 21:08 uur
Citaat van: jurrien visser op 23/07/2011 | 13:26 uur
Bekijk het eens van de andere kant, als je veel in het buitenland bent geweest en niet alleen in de touristenlocaties, dan weet je dat 3/4 van de wereldbevolking graag in lui-lekker-Neder-land zouden willen wonen.

Waarom zou dat zijn?
Je zegt dus eigenlijk dat Nederland een prachtig land is voor 3/4 van de wereldbevolking die buiten Nederland woont ("niet-westerse immigranten...?), want voor hen is het een 'lui-lekker-neder-land'....

Is dat misschien ook de reden dat de Nederlanders zelf minder enthousiast voor hun poldertje zijn?

Scherp....

KapiteinRob

Citaat van: jurrien visser op 23/07/2011 | 21:15 uur
Velen beseffen niet hoe goed ze het hier in vrijwel alle opzichten hebben.

Ik ben dat volkomen met je eens. Maar dan nog hoef ik Nederland geen prachtig land te vinden.

Citaat van: jurrien visser op 23/07/2011 | 21:15 uur
Het gras lijkt altijd groener bij de buuren

Soms kun je dat ook daadwerkelijk hebben ervaren. Dan nog blijft het overigens verder een persoonlijke smaak/beoordeling/ervaring.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Cigarz op 23/07/2011 | 21:08 uur
Citaat van: jurrien visser op 23/07/2011 | 13:26 uur
Bekijk het eens van de andere kant, als je veel in het buitenland bent geweest en niet alleen in de touristenlocaties, dan weet je dat 3/4 van de wereldbevolking graag in lui-lekker-Neder-land zouden willen wonen.

Waarom zou dat zijn?
Je zegt dus eigenlijk dat Nederland een prachtig land is voor 3/4 van de wereldbevolking die buiten Nederland woont ("niet-westerse immigranten...?), want voor hen is het een 'lui-lekker-neder-land'....

Is dat misschien ook de reden dat de Nederlanders zelf minder enthousiast voor hun poldertje zijn?

Het gras lijkt altijd groener bij de buuren. Velen beseffen niet hoe goed ze het hier in vrijwel alle opzichten hebben.

Cigarz

Citaat van: jurrien visser op 23/07/2011 | 13:26 uur
Bekijk het eens van de andere kant, als je veel in het buitenland bent geweest en niet alleen in de touristenlocaties, dan weet je dat 3/4 van de wereldbevolking graag in lui-lekker-Neder-land zouden willen wonen.

Waarom zou dat zijn?
Je zegt dus eigenlijk dat Nederland een prachtig land is voor 3/4 van de wereldbevolking die buiten Nederland woont ("niet-westerse immigranten...?), want voor hen is het een 'lui-lekker-neder-land'....

Is dat misschien ook de reden dat de Nederlanders zelf minder enthousiast voor hun poldertje zijn?

Elzenga

Citaat van: Kapitein Rob op 23/07/2011 | 10:51 uur
Citaat van: dudge op 23/07/2011 | 10:33 uur
De Noordzee is ook Nederland! Maar ook dat weet je heus wel :P
Een stukje van de Noordzee is van Nederland, ja.  :P
Verder dan jouw oog daar reikt....;)

(en op de video die ik toen ook heb gemaakt is meer te zien...zowel links als rechts over het strand...)

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Kapitein Rob op 23/07/2011 | 13:48 uur
Citaat van: jurrien visser op 23/07/2011 | 13:26 uur
Bekijk het eens van de andere kant, als je veel in het buitenland bent geweest en niet alleen in de touristenlocaties, dan weet je dat 3/4 van de wereldbevolking graag in lui-lekker-Neder-land zouden willen wonen.

Waarom zou dat zijn?

Snap ik; ik woon ook liever in Nederland dan in 3/4 van de rest van de wereld. Maar moet ik Nederland daarom een prachtig land vinden? 3/4 van de mensheid heeft geen auto; moet je dan je Astraatje een prachtige auto vinden?

Nee hoor, ik weet meer prachtige landen aan te wijzen... het gaat niet alleen om de schoonheid maar ook om het bijbehorende gevoel.... dus in deze heeft iedereen gelijk.

KapiteinRob

Citaat van: jurrien visser op 23/07/2011 | 13:26 uur
Bekijk het eens van de andere kant, als je veel in het buitenland bent geweest en niet alleen in de touristenlocaties, dan weet je dat 3/4 van de wereldbevolking graag in lui-lekker-Neder-land zouden willen wonen.

Waarom zou dat zijn?

Snap ik; ik woon ook liever in Nederland dan in 3/4 van de rest van de wereld. Maar moet ik Nederland daarom een prachtig land vinden? 3/4 van de mensheid heeft geen auto; moet je dan je Astraatje een prachtige auto vinden?

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Bekijk het eens van de andere kant, als je veel in het buitenland bent geweest en niet alleen in de touristenlocaties, dan weet je dat 3/4 van de wereldbevolking graag in lui-lekker-Neder-land zouden willen wonen.

Waarom zou dat zijn?

Enforcer

Prachtig hoor, een aantal gekken die op TV willen komen en er een zuipfeest van maken. Echt iets om trots op te zijn. Net als die oranjekoort tijdens voetbal EK's of WK's.

Maar ho maar als het gaat om opkomen voor NL belangen, of het ondersteunen van hen die de belangen van NL verdedigen.

KapiteinRob

Citaat van: S2 op 23/07/2011 | 12:24 uur
Gisteren weer een prachtig stukje Nederland gezien op de televisie!

Lekker met zijn allen op vakantie en lekker hossen met zijn allen in bocht 7.




Prachtige Nederlandse gezelligheid  ;D

Moet je eens aan Thomas Voeckler vragen wat hij van die gezellige Nederlanders vond.....  :P

S2

Gisteren weer een prachtig stukje Nederland gezien op de televisie!

Lekker met zijn allen op vakantie en lekker hossen met zijn allen in bocht 7.




Prachtige Nederlandse gezelligheid  ;D

KapiteinRob

Citaat van: dudge op 23/07/2011 | 10:33 uur
De Noordzee is ook Nederland! Maar ook dat weet je heus wel :P

Een stukje van de Noordzee is van Nederland, ja.  :P

KapiteinRob

Citaat van: Elzenga op 22/07/2011 | 23:20 uur
(de foto geeft het maar heel matig weer).


En de (best wel aardige) foto die bij dit citaat staat (antwoord# 47), kiijkt weg van Nederland.......   :devil:

onderofficier

Citaat van: Elzenga op 23/07/2011 | 00:56 uur
Citaat van: onderofficier op 23/07/2011 | 00:52 uur
Citaat van: Elzenga op 23/07/2011 | 00:44 uur
Ik voel ook geen behoefte je les te geven in deze....
Ik lees dat je me ergens anders wel les in wilt geven...................vast over het prachtige Nederland    ;D
zal vast...want over de noodzaak van een sterker defensieapparaat zijn we het eens...en voor de rest van de lessen heb je geloof ik al een vaste "instructeur" hier ;)

Ik ben niet één-kennig en leer ook (graag) van anderen  :-)     


Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Elzenga

Citaat van: onderofficier op 23/07/2011 | 00:52 uur
Citaat van: Elzenga op 23/07/2011 | 00:44 uur
Ik voel ook geen behoefte je les te geven in deze....
Ik lees dat je me ergens anders wel les in wilt geven...................vast over het prachtige Nederland    ;D
zal vast...want over de noodzaak van een sterker defensieapparaat zijn we het eens...en voor de rest van de lessen heb je geloof ik al een vaste "instructeur" hier ;)
Citaat van: onderofficier op 23/07/2011 | 00:52 uur
Citaat van: Elzenga op 23/07/2011 | 00:44 uur
net zoals ik sch..t heb aan jouw cursus as you notice :devil:
Gaf ik dan een cursus?  :hrmph:
Ja
(kort genoeg? :devil:)