Opvolger Walrusklasse

Gestart door Elzenga, 27/07/2011 | 21:26 uur

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ronald Elzenga op 01/07/2017 | 23:52 uur
Er is over de Noors-Duitse 212NG specificaties nog niks openbaar bekend zover ik weet. Dus knap dat jij al wist dat hij het Walrus-traject niet zou aankunnen. Op basis van de eisen die ik in de loop der jaren voorbij heb zien komen verwacht ik dat de NG op dit terrein meer gaat kunnen dan de huidige Duitse en Italiaanse 212s. En denk ik dat traject dus wel zou aankunnen. Nog even zonder afweging of dat een harde voorwaarde cq eis is. Zonder heldere nieuwe visie en ambitieniveau van het nieuwe kabinet valt daar namelijk nog weinig over te zeggen. En hebben we het dus alleen over wensen...van de Marine..van jou..en van mij.

Ik verwacht en denk....en eisen die JIJ voorbij hebt zien komen... de eisen zijn geclassificeerd en zullen zeker niet publiekelijk met jou gedeeld worden en al helemaal niet jou worden besproken.

Voor de laatste keer een 2000 tonnen ontbeerd het voortzettingsvemogen wat de KM nodig denkt te hebben, wie ben jij om onze marine kansarm te willen maken...

Heb je aandelen thyssenkrupp marine systems gekocht?

walter leever

#3265
Citaat van: Ronald Elzenga op 01/07/2017 | 23:52 uur
Er is over de exacte Noors-Duitse 212NG specificaties nog niks openbaar bekend zover ik weet. Dus knap dat jij al wist dat hij het Walrus-traject niet zou aankunnen. Op basis van de eisen die ik in de loop der jaren voorbij heb zien komen verwacht ik dat de NG op dit terrein meer gaat kunnen dan de huidige Duitse en Italiaanse 212s. En denk ik dat zij dat traject dus wel zou aankunnen. Nog even zonder afweging of dat een harde voorwaarde cq eis is of niet. Zonder heldere nieuwe visie en ambitieniveau van het nieuwe kabinet valt daar namelijk nog weinig over te zeggen. En hebben we het dus alleen over wensen...van de Marine..van Damen...van jou..en van mij.

Lijkt me nogal logisch dat die NG(ik neem aan Next generation  ;) )meer zal kunnen als de huidige 212,anders hoef je er niet aan te beginnen,toch?

Maar dan blijft mijn vraag;"Vanwaar denk je dan dat die op gelijke hoogte zullen zijn(qua kunnen) als de Walrus?"  (zou ik graag willen weten,daarom dus)

En praten we dus over echte blauw water schuitjes?

Verder wou ik 't hierbij laten. :-*

Ronald Elzenga

#3264
Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 01/07/2017 | 23:46 uurIk heb nihil persoonlijke belangen en jij lijkt echt de weg kwijt, stop met kraaien van onzin en hou je bij zaken waar je wel kennis van hebt en benoem zeker geen feiten die fictie zullen zijn.

De Duitsers en de Noren zijn met hun onderzeeboten nauwelijks actief te nomen buiten hun comfort-zone, en blue water behoord voor hun subs nu eenmaal NIET tot die categorie.

Schoenmaker blijf bij je leest of ga anders terug naar de kinderdagopvang!
Dat zegt iemand die in beide zaken wel belangen heeft :-*. Je pogingen vind ik bij vlagen erg grappig, maar weinig steekhoudend en nogal op de man gespeeld. Een zwaktebod wat mij betreft. Je zakt flink door het ijs zo. Al was het maar omdat de betrokkenen mij een veel genuanceerder beeld schetsen dan jij hier doet. Waarin (ook) mijn voorkeur daar nog steeds heel duidelijk in beeld is en daar zelfs nog hard aan wordt gewerkt om die te realiseren. Dus tja..zou je bronnen nog maar eens checken Jurrien. Of verkondig je hier vooral je eigen voorkeur? Gezien je belangen lijkt mij dat van wel.

Ronald Elzenga

#3263
Citaat van: StrataNL op 01/07/2017 | 23:36 uur
Ik doel op de info wat we nu weten... met andere woorden; ik heb nog geen info gezien die het tegendeel bewijzen. Mocht je dat wel hebben hoor ik het graag  8)
Er is over de exacte Noors-Duitse 212NG specificaties nog niks openbaar bekend zover ik weet. Dus knap dat jij al wist dat hij het Walrus-traject niet zou aankunnen. Op basis van de eisen die ik in de loop der jaren voorbij heb zien komen verwacht ik dat de NG op dit terrein meer gaat kunnen dan de huidige Duitse en Italiaanse 212s. En denk ik dat zij dat traject dus wel zou aankunnen. Nog even zonder afweging of dat een harde voorwaarde cq eis is of niet. Zonder heldere nieuwe visie en ambitieniveau van het nieuwe kabinet valt daar namelijk nog weinig over te zeggen. En hebben we het dus alleen over wensen...van de Marine..van Damen...van jou..en van mij.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ronald Elzenga op 01/07/2017 | 23:34 uur
Nee hoor..dat zal gewoon een feit zijn, omdat ook de Noren en Duitsers op de Atlantische Oceaan zeer actief willen blijven..en niet alleen aan de randen daarvan. Maar goed, jij hebt belangen bij de alleingang, ik niet. Niet bij de alleingang, niet bij een keuze voor de Noors-Duitse alliantie, niet bij een keuze voor de Franse kandidaat..of keuze voor de Spaanse variant. Dus tja..

Ik heb nihil persoonlijke belangen en jij lijkt echt de weg kwijt, stop met kraaien van onzin en hou je bij zaken waar je wel kennis van hebt en benoem zeker geen feiten die fictie zullen zijn.

De Duitsers en de Noren zijn met hun onderzeeboten nauwelijks actief te nomen buiten hun comfort-zone, en blue water behoord voor hun subs nu eenmaal NIET tot die categorie.

Schoenmaker blijf bij je leest of ga anders terug naar de kinderdagopvang!

A.J.

#3261
Citaat van: Ronald Elzenga op 01/07/2017 | 23:30 uur
Ben ik benieuwd naar die info. Ik heb die nog niet zien langskomen namelijk.

Kom zelf maar met de info dat het wel zo zou zijn. Of moeten je voor de zoveelste keer weer eens geloven op je blauwe ogen?

Of is het weer eens info van die "geheime" bronnen van je?

StrataNL

Citaat van: Ronald Elzenga op 01/07/2017 | 23:30 uur
Ben ik benieuwd naar die info. Ik heb die nog niet zien langskomen namelijk.
Ik doel op de info wat we nu weten... met andere woorden; ik heb nog geen info gezien die het tegendeel bewijzen. Mocht je dat wel hebben hoor ik het graag  8)
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Ronald Elzenga

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 01/07/2017 | 23:28 uur
Vooringenomen aanname die hoogst onwaarschijnlijk is.... ze je Duitse petje nu een af, je maakt je zelf volledig ongeloofwaardig.
Nee hoor..dat zal gewoon een feit zijn, omdat ook de Noren en Duitsers op de Atlantische Oceaan zeer actief willen blijven..en niet alleen aan de randen daarvan. Maar goed, jij hebt belangen bij de alleingang, ik niet. Niet bij de alleingang, niet bij een keuze voor de Noors-Duitse alliantie, niet bij een keuze voor de Franse kandidaat..of keuze voor de Spaanse variant. Dus tja..

Ronald Elzenga

Citaat van: StrataNL op 01/07/2017 | 23:22 uur
Volgens de info die nu bekend is die ook niet.
Ben ik benieuwd naar die info. Ik heb die nog niet zien langskomen namelijk.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ro!nald Elzenga op 01/07/2017 | 23:18 uur
De U212NG wel :-*

Vooringenomen aanname die hoogst onwaarschijnlijk is.... ze je Duitse petje nu een af, je maakt je zelf volledig ongeloofwaardig.

Ronald Elzenga

Citaat van: Ros op 01/07/2017 | 22:19 uur
Keep on dreaming....zou ik zeggen. Dat er maar 37  F-35 besteld zijn was ook een grote verrassing, maar niet heus. Ondanks alle argumenten, feiten en aangetoonde noodzakelijkheid vanuit alle denkbare hoeken en gaten.

En met de coalitie waar Nederland mogelijk nu op aanstuurt, vrees ik dat er op defensiegebied geen grote stappen gezet zullen worden. Het is geen hot item en zeker geen breekpunt van geen van de 4 partijen. Dus de kans is zeer groot dat er veel op de lange(re) baan geschoven gaat worden. De voorbode zal zijn wie er op de post van MINDEF komt te zitten. Als dat een volgzaam en braaf figuurtje is.......
Defensie en veiligheid is volgens mij juist wel een belangrijk punt en hot item voor de 4 partijen. Waarbij ze al zoveel overeenstemming hebben op dat vlak dat het niet eerst wordt behandeld bij de besprekingen nu..men kijkt eerst naar de meer gevoelige dossiers. De ontwikkeling richting 2% BBP in 2024 zal zich doorzetten denk ik. Daar hoeven wij niks voor te doen, dat zullen de ontwikkelingen in de wereld de komende maanden en jaren wel voor zorgen. Daarom is zowel pleiten voor meer F-35s als voldoende onderzeeboten en fregatten denk ik prima op zijn plaats dezer dagen, weken en maanden. Zolang dit vind ik maar gebeurd binnen een volwaardige krijgsmacht brede visie, niet ieder voor zich en strijd tussen de krijgsmachtdelen.

Er komt meer geld voor defensie aan, dat is wel zeker, hoeveel precies wanneer is nog een vraagteken. We will know soon!

StrataNL

Citaat van: Ronald Elzenga op 01/07/2017 | 23:18 uur
De U212NG wel :-*
Volgens de info die nu bekend is die ook niet.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Reinier

Citaat van: Ros op 01/07/2017 | 22:19 uur
Keep on dreaming....zou ik zeggen. Dat er maar 37  F-35 besteld zijn was ook een grote verrassing, maar niet heus. Ondanks alle argumenten, feiten en aangetoonde noodzakelijkheid vanuit alle denkbare hoeken en gaten.
Dat aantal is niet in steen gehouwen, noch staat het in de Bijbel als zijnde een gebod: "Gij zult niet meer dan 37 F-35's kopen!"

Ook daar gaan er meer van gekocht worden. Als de eerste 20 hier zijn, komen er mooie verhalen en gaat men zeggen dat men er meer nodig heeft en komen er nog zo'n 24 bij.

Zelfde bij de onderzeeërs; lange projecten, men weet niet precies wat het gaat kosten en ben je halverwege dan gaat er makkelijker geld bij dan dat je vanaf begin af aan zou zeggen.

Als men midden jaren '90 had gezegd dat de Noord-Zuid lijn metro in Amsterdam pas in 2018 zou gaan rijden, voor het twee of drievoudig van het initiële budget en een paar panden zou verzakken; zou men het nooit gedaan hebben.
Toch weet je dat zulke projecten gedaan moeten worden en dat we niet in een sprookjesbos leven waar alles vlekkeloos gaat.

Gewoon vanaf begin bewust onderschatten en rooskleurig voorstellen dan kan je halverwege aanpassen en doen wat je echt wilt.

Ronald Elzenga

Citaat van: StrataNL op 01/07/2017 | 23:14 uur
...

(Dat zie ik een U212 nog niet doen)  :cute-smile:
De U212NG wel :-*

StrataNL

Citaat van: Lex op 01/07/2017 | 22:54 uur
Terzijde: Ook HNLMS Zeeleeuw is onderdeel van de oefening.

Jup, de boot heeft letterlijk een rondje Atlantic gedaan (West, USA, Canada, Ijsland) De boot is tot nu toe dit hele jaar (en het laatste half jaar van 2016) volop bezig geweest. Goed teken dat alles naar behoren lijkt te werken.

(Dat zie ik een U212 nog niet doen)  :cute-smile:
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation