Opvolger Walrusklasse

Gestart door Elzenga, 27/07/2011 | 21:26 uur

dudge

Citaat van: Ace1 op 16/06/2014 | 19:25 uur
De Spaanse onderzeeers die gebouwd zijn door Navantia, kampen met grote technische problemen.

Dus? Geen garantie dat defensie zich daar door laat tegenhouden, bovendien, ander model.

Laagste prijs is laagste prijs, en defensie is defensie. Hopen dat de Marine het initiatief kan behouden.

Ace1

Citaat van: Thomasen op 14/06/2014 | 08:55 uur
Mwa, met de ervaring van de laatste jaren zou ook Navantia ofzo me niet verbazen. Laagste offerte wint.... :neutral:

De Spaanse onderzeeers die gebouwd zijn door Navantia, kampen met grote technische problemen.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Lex op 16/06/2014 | 12:53 uur
De Minister heeft toch een nota gepubliceerd?

Als het goed is gaat nog voor het a.s. zomerreces de "onderzeebootvisie van Mindef naar de kamer en volgt in Q1/2015 de behoeftestelling.

DvdW

Citaat van: Ros op 16/06/2014 | 12:57 uur
Bij Defensie is het een "bende", en worden mensen taken toebedeeld waar zij de ballen verstand van hebben ? Kijkend naar de ministerie zou je het bijna gaan geloven  :devil:
In de overheid in het algemeen, ja.
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Ros

Citaat van: DvdW op 16/06/2014 | 11:55 uur
En laten wij het hier nu net niet hebben over het bedrijfsleven.... Juist ja....  :angel:

Bij Defensie is het een "bende", en worden mensen taken toebedeeld waar zij de ballen verstand van hebben ? Kijkend naar de ministerie zou je het bijna gaan geloven  :devil:

Lex

Citaat van: Elzenga op 16/06/2014 | 11:33 uur
Is de taakstelling van de toekomstige opvolger al ergens officieel beschreven?
De Minister heeft toch een nota gepubliceerd?

DvdW

Citaat van: Ros op 16/06/2014 | 11:52 uur
Vaak genoeg ?  In het bedrijfsleven kost het klauwen met geld als je iemand op een plaats zet waar hij/zij niet geschikt voor is. Ik kan je verzekeren dat het bij  de meeste bedrijven in 99,8% van de gevallen niet aan de orde is. En in de 0,2% waar dat zo is worden mensen door hun leidinggevenden onvoldoende gesteund of door wanbeleid tegengewerkt.
En laten wij het hier nu net niet hebben over het bedrijfsleven.... Juist ja....  :angel:
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Ros

Citaat van: Lynxian op 16/06/2014 | 00:30 uur
Sorry, maar met enige werkervaring zou je zelf moeten inzien dat dit kant en klare onzin is; natuurlijk zou het zo moeten zijn, maar in de praktijk zie je vaak genoeg dat incompetente mensen op functies terecht komen waar ze niets te zoeken hebben. Dit is in alle organisaties wel eens zo, dat komt erbij.

Vaak genoeg ?  In het bedrijfsleven kost het klauwen met geld als je iemand op een plaats zet waar hij/zij niet geschikt voor is. Ik kan je verzekeren dat het bij  de meeste bedrijven in 99,8% van de gevallen niet aan de orde is. En in de 0,2% waar dat zo is worden mensen door hun leidinggevenden onvoldoende gesteund of door wanbeleid tegengewerkt.

Elzenga

Is de taakstelling van de toekomstige opvolger al ergens officieel beschreven?

Harald

een tipje van de sluier over de samenwerking tussen de Aussies en Japan : de AIP van Japan en misschien wel in de upgrade voor de huidige Collins ? 

Japan, Australia Deal Poses Tech Issues

Last week's agreement between Japan and Australia to jointly develop stealth submarine technology represents a major, perhaps even breakthrough, step for Japan as it seeks to normalize its defense posture, forging ever closer ties with Australia as both countries seek to balance Chinese expansionism.

The question now is how, or how far, can Japan capitalize on the intriguing potential the deal poses.

The June 11 agreement, following extensive talks between Japanese Defense Minister Itsunori Onodera, Foreign Minister Fumio Kishida and their Australian counterparts, Julie Bishop and David Johnston, will see the two countries jointly develop a range of submarine technologies based mainly on Japan's highly advanced air-independent propulsion (AIP) systems.

..../....

The reality is that Australia will probably deploy some form of AIP technology that Japan uses in its Soryu-class submarines as the Royal Australian Navy, in a March 2015 review, embarks on an AUS $35 billion (US $33 billion) program to replace its six aging, maintenance-heavy Collins-class diesel-electric submarines.

..../....

The goal is to replace them with a new fleet of larger boats better able to protect vital shipping routes around disputed waters in the South and East China seas. The new subs could feature submarine-launched cruise missiles and be capable of deploying special operations forces and represent a major regional enhancement of Australia's capabilities.

Johnston said that while Australia and Japan are looking at a technology exchange, all options for Australia's Future Submarine program are still on the table.

Project Sea 1000 will build up to 12 large conventionally powered submarines to replace six Collins-class boats, with options previously narrowed to a choice between an evolved Collins-class boat, which will benchmark current capabilities and add a technology refresh; and a new design.

Johnston has said the new submarines must be in the water by 2030

..../....

http://www.defensenews.com/article/20140615/DEFREG03/306160010/Japan-Australia-Deal-Poses-Tech-Issues?odyssey=mod|newswell|text|World News|p

Lynxian

Citaat van: Ros op 15/06/2014 | 16:58 uur
Daarbij ga ik er vanuit dat als iemand, man of vrouw, op een functie word gezet hij of zij ook geschikt is om deze functie te bekleden. Er zijn immers ook weer mensen verantwoordelijk voor de keuze om iemand aan te stellen.
Sorry, maar met enige werkervaring zou je zelf moeten inzien dat dit kant en klare onzin is; natuurlijk zou het zo moeten zijn, maar in de praktijk zie je vaak genoeg dat incompetente mensen op functies terecht komen waar ze niets te zoeken hebben. Dit is in alle organisaties wel eens zo, dat komt erbij.

De echte vraag die overblijft is natuurlijk of vrouwen even geschikt zijn in leidinggevende functies als mannen; er zijn geen enkele feiten die zullen onderbouwen dat het bij defensie anders is dan andere organisaties, dus de vraag kun je gewoon breder trekken: zijn vrouwen even geschikt in leidinggevende functies als mannen?

Onderzoeken ga ik me niet aan wagen; op dit gebied zijn er veel te veel 'onderzoeken' gedaan die als onafhankelijk zijn gepresenteerd, maar vaak in opdracht van of door mensen met een duidelijke agenda. Ik ga dan gewoon af op mijn praktijkervaringen: vrouwen hebben gewoon moeite om emoties en zaken van elkaar te scheiden. Sommige minder dan anderen (en dat is fijn, als je ermee moet werken) en je moet 't gewoon even treffen. Het is echter de willekeur in deze dat het voor mij onwenselijk maakt om een vrouw als leidinggevende te hebben: bij een man weet ik simpelweg waar ik aan toe ben. Bij een vrouw blijft het toch maar gokken.

Sommige mannen overigens ook, maar dat zijn er procentueel gewoon stukken minder.

KapiteinRob

Citaat van: Ros op 15/06/2014 | 16:58 uur
Ik zit niet binnen de organisatie dus kan onmogelijk deze functies benoemen. Wie op welke stoel zit is wel te achterhalen maar of hij of zij goed of niet goed functioneert is niet in te vullen.

En dus kun jij niet als feit presenteren dat vrouwen operationele commandantenstoelen net zo goed kunnen vervullen. Ik denk dat dit inderdaad best zo kan zijn, maar FEIT is dat de praktijk dit voor zover ik weet niet staaft.

Ros

Citaat van: Kapitein Rob op 15/06/2014 | 14:44 uur
Nog maar weer mijn poging; ik hoor graag voorbeelden van vrouwen op operationele commandantenstoelen die vervolgens goed presteerden of presteren.

Ik zit niet binnen de organisatie dus kan onmogelijk deze functies benoemen. Wie op welke stoel zit is wel te achterhalen maar of hij of zij goed of niet goed functioneert is niet in te vullen. Het is ook niet zo dat de verslagen van functioneringsgesprekken openbaar worden gemaakt. Daarbij ga ik er vanuit dat als iemand, man of vrouw, op een functie word gezet hij of zij ook geschikt is om deze functie te bekleden. Er zijn immers ook weer mensen verantwoordelijk voor de keuze om iemand aan te stellen.


Ace1

Citaat van: Kapitein Rob op 15/06/2014 | 14:44 uur
Nog maar weer mijn poging; ik hoor graag voorbeelden van vrouwen op operationele commandantenstoelen die vervolgens goed presteerden of presteren.

+1

KapiteinRob

Citaat van: Ros op 15/06/2014 | 13:10 uur
Het gaat mij om het feit dat er vrouwen zijn die deze posities kunnen bekleden, en goed ook.

Nog maar weer mijn poging; ik hoor graag voorbeelden van vrouwen op operationele commandantenstoelen die vervolgens goed presteerden of presteren.