Opvolger Walrusklasse

Gestart door Elzenga, 27/07/2011 | 21:26 uur

Lynxian

Gezien het feit dat het vermeende budget voor de Walrus vervanger €4 miljard is, kun je er dan dus 5 kopen. Nou, doen!

(Eerst maar eens zien dat er natuurlijk echt opeens ergens €4 miljard vandaan wordt getoverd net zo na de doorgehakte JSF knoop, maar we moeten de realiteit van Nederlandse defensiepolitiek natuurlijk even negeren.)

Harald

Super Subs: The German Defense Industry Discovers Asia   (interressante info omtrent de 218SG)

The German defense industry is increasingly looking to Asia as a growing market for its products. Conflicts in the Far East have led to a demand for the kind of giant -- and expensive -- submarines that come from shipyards in northern Germany.


The special fascination of ThyssenKrupp's new Type 218SG submarine is not immediately apparent. It only becomes clear at the sight of the delicate, detailed engineering at its stern. That's where the "air independent propulsion system" is installed, connected directly with a gearless Permasyn motor. Built to glide through the sea almost noiselessly, the submarine is quieter and more durable than any other conventional model.

With fuel-cell drive and lithium-ion batteries, such a submarine can stay deployed at sea for more than 80 days and spend four weeks at a time under the surface.

These are ideal capabilities for a war machine built to function in the depths of seemingly endless waters, over routes that can be navigated without interruption for longer than ever before. It is a design suitable for the largest of all oceans: the Pacific.

At the end of November, Singapore, an authoritarian city-state on the edge of the crisis regions of the West Pacific, ordered the first two Type 218SG submarines to be released by German firm ThyssenKrupp Marine Systems (TKMS). The custom-designed machines are to be delivered to the Singapore Navy by 2020. The deal cost the country €1.6 billion ($2.18 billion), which will go directly into the German economy.

German specialists will offer training for the crew and logistical support as part of the deal, in accord with industry standards. Thanks to German engineering, the Singapore Navy will become the most modern in the region.

the full story, on the SpiegelOnline website :
http://www.spiegel.de/international/business/germany-s-defense-industry-turns-to-asia-for-business-a-942287.html#ref=nl-international


http://www.defense-aerospace.com/articles-view/release/3/150681/german-arms-makers-discover-asia.html

Fuse71

En vreemd genoeg houden we ons verder aan ALLE Euro normen, vooral die ons jaarlijks veel geld kosten .....
Defensie is simpelweg gewoon het roodharige stiefkind van de staat, verders niks.

Mourning

Citaat van: DvdW op 08/01/2014 | 09:36 uur
Daar heb ik het niet over... Het gaat mij om de redenatie. Alsof NL zich ook maar iets aantrekt van de wat de NAVO zegt over onze defensie.... Als Nederland nieuwe subs koopt/bouwt (wat ik verwacht (zie je wel, zo negatief ben ik niet eens) en hoop!) dan doen wij dat omdat wij daar zelf het belang van inzien, niet omdat het van de NAVO moet. Want als wij echt zouden luisteren naar de NAVO zag onze krijgsmacht er wel iets beter uit, denk alleen maar aan de 2% norm van de NAVO!!!!

Volledig mee eens.
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: DvdW op 08/01/2014 | 09:36 uur
Daar heb ik het niet over... Het gaat mij om de redenatie. Alsof NL zich ook maar iets aantrekt van de wat de NAVO zegt over onze defensie.... Als Nederland nieuwe subs koopt/bouwt (wat ik verwacht (zie je wel, zo negatief ben ik niet eens) en hoop!) dan doen wij dat omdat wij daar zelf het belang van inzien, niet omdat het van de NAVO moet. Want als wij echt zouden luisteren naar de NAVO zag onze krijgsmacht er wel iets beter uit, denk alleen maar aan de 2% norm van de NAVO!!!!

Hier heb jij helaas gelijk in!

DvdW

Citaat van: jurrien visser op 08/01/2014 | 07:35 uur
Kijk eens verder in dit topic, dan zie je dat er een volwaardige intentie is om met o.a. Noorwegen te komen tot een vervanger van de Walrussen waar in de investeringsplannen een bedrag van bijna 4 miljard euro is opgenomen.

Je kan alles in het negatieve trekken, ervaringen uit het heden en verleden stemmen tot voorzichtigheid, maar zet eens ander petje op!
Daar heb ik het niet over... Het gaat mij om de redenatie. Alsof NL zich ook maar iets aantrekt van de wat de NAVO zegt over onze defensie.... Als Nederland nieuwe subs koopt/bouwt (wat ik verwacht (zie je wel, zo negatief ben ik niet eens) en hoop!) dan doen wij dat omdat wij daar zelf het belang van inzien, niet omdat het van de NAVO moet. Want als wij echt zouden luisteren naar de NAVO zag onze krijgsmacht er wel iets beter uit, denk alleen maar aan de 2% norm van de NAVO!!!!
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#511
Citaat van: DvdW op 08/01/2014 | 00:01 uur
Kom op, wees reeël. Kijk naar de Nederlandse Krijgsmacht! Jaar naar jaar wordt er van alles bij het grofvuil gezet. Onze bestedingen lopen al jaren achter op de 2% norm van de NAVO, NL loopt op alle mogelijke manier internationaal gezien de kantjes eraf en wanneer hebben wij van de de NAVO op "ons dak gekregen"...? Juist...  :angel:

Kijk eens verder in dit topic, dan zie je dat er een volwaardige intentie is om met o.a. Noorwegen te komen tot een vervanger van de Walrussen waar in de investeringsplannen een bedrag van bijna 4 miljard euro is opgenomen.

Je kan alles in het negatieve trekken, ervaringen uit het heden en verleden stemmen tot voorzichtigheid, maar zet eens ander petje op!

DvdW

#510
Citaat van: Zeewier op 07/01/2014 | 23:41 uur
De OZD verdwijnt niet. Simpelweg om het feit dat de bezuinigingen in heel Europa tot schaarste in materieel heeft geleid. De politicus die de Nederlandse onderzeebootkennis, de bouw, niveau van de operaties en opleidingstraject wegbezuinigd krijgt de NAVO op zijn dak.
Kom op, wees reeël. Kijk naar de Nederlandse Krijgsmacht! Jaar naar jaar wordt er van alles bij het grofvuil gezet. Onze bestedingen lopen al jaren achter op de 2% norm van de NAVO, NL loopt op alle mogelijke manier internationaal gezien de kantjes eraf en wanneer hebben wij van de de NAVO op "ons dak gekregen"...? Juist...  :angel:
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Zeewier

Citaat van: DvdW op 07/01/2014 | 23:26 uur
Ummm... Ik denk dat Huzaar1 bedoelt dat sommigen hier nu hoop voor de OZD gaan putten uit het feit dat er één advertentie staat waarin gesproken wordt over nieuwe subs....  :angel:
De OZD verdwijnt niet. Simpelweg om het feit dat de bezuinigingen in heel Europa tot schaarste in materieel heeft geleid. De politicus die de Nederlandse onderzeebootkennis, de bouw, niveau van de operaties en opleidingstraject wegbezuinigd krijgt de NAVO op zijn dak.

DvdW

Citaat van: Zeewier op 07/01/2014 | 23:19 uur
Ik snap het punt niet. Via de website van Nevesbu kom je op iv-groep.nl daar vindt je dezelfde vacatures. Er is gewoon enorme schaarste aan hoogopgeleid personeel in de gehele scheepsbouw. Mammoet betaald simpelweg meer. Dit soort banen in de marine scheepsbouw zijn echt voor technische nerds.
Ummm... Ik denk dat Huzaar1 bedoelt dat sommigen hier nu hoop voor de OZD gaan putten uit het feit dat er één advertentie staat waarin gesproken wordt over nieuwe subs....  :angel:
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Zeewier

Citaat van: Huzaar1 op 06/01/2014 | 22:54 uur
haha ik herken dit stadium.
Als je je nog aan vacatures op internet moet vastklampen is de situatie kritiek :P

been there,  

;)
Ik snap het punt niet. Via de website van Nevesbu kom je op iv-groep.nl daar vindt je dezelfde vacatures. Er is gewoon enorme schaarste aan hoogopgeleid personeel in de gehele scheepsbouw. Mammoet betaald simpelweg meer. Dit soort banen in de marine scheepsbouw zijn echt voor technische nerds.

Ace1

Citaat van: ARM-WAP op 07/01/2014 | 11:31 uur
Bij het lezen van deze vacature moest ik meteen aan ACE1 denken.

Dank je wel voor het compliment maar ik voldoe niet aan de eisen  met mijn 42 kan ik zo en niet voldoen aan de functie van Junior Naval-architect :angel:

ARM-WAP

Bij het lezen van deze vacature moest ik meteen aan ACE1 denken.

Huzaar1

haha ik herken dit stadium.
Als je je nog aan vacatures op internet moet vastklampen is de situatie kritiek :P

been there, 

;)
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

dudge

Vacature
Junior Naval-architect

Vacature gegevens Organisatie:    Ministerie van Defensie (Den Haag)
Vacaturenummer:    315771
Reageren vóór:    31 januari 2014

Functieomschrijving

Je werkt mee aan het vervangen van een groot aantal oorlogsschepen van de Koninklijke Marine. Het gaat om fregatten en mijnenbestrijdingsvaartuigen, maar ook om nieuwe onderzeeboten. Jij zorgt voor de inpassing van de nieuwste ontwikkelingen op maritiem gebied in baanbrekende en betaalbare schepen voor de Koninklijke Marine.

Als junior Naval-architect werk je binnen een team op zelfstandige wijze onderdelen uit van het ontwerpproces van Marineschepen. Dit doe je op aspecten als dimensionering van scheepsvorm, hoofdconstructie en voortstuwers. Ook houd je rekening mer ruimtelijke indeling van scheepsontwerpen, gewichtsprognose, zwaartepuntligging en stabiliteit, en met documentatie van ontwerpresultaten en financiële ramingen. Je ondersteunt de scheepsbouwkundige aspecten van het materieelsontwikkeling proces bij de Defensie Materieel Organistie. Je werkt mee aan coördinatie en integratie van bijdragen aan het ontwerp van andere afdelingen, zoals wapen-, sensor-, en commandovoeringssystemen. Je levert waar nodig bijdragen aan besteksteksten en reviews tijdens de realisatiefase van nieuwbouwprojecten. Ook voer je bovenstaande taken waar nodig uit bij grote modificaties van bestaande schepen.
Functie-eisen

    Je hebt een afgeronde hbo-opleiding Scheepsbouw of TU Maritieme Techniek.
    Je hebt een uitstekende beheersing van de Engelse taal, schriftelijk en mondeling.
    Je hebt uitstekende communicatievaardigheden, schriftelijk en mondeling.
    Je hebt kennis van en ervaring met moderne softwarepakketten op gebied van CAD-systemen en conceptontwikkeling in maritieme context.
    Je bent flexibel en kunt zelfstandig functioneren in teamverband.

Werk-/denkniveau

Bachelor - HBO
Arbeidsvoorwaarden
Arbeidsvoorwaarden met betrekking tot het salaris. Minimum salaris:    € 2378 bruto per maand
Maximum salaris:    € 3770 bruto per maand
Indicatie:    Het genoemde salaris is gebaseerd op een volledige werkweek.
Arbeidsvoorwaarden met betrekking tot het dienstverband. Dienstverband:    Vaste aanstelling (eventueel met een proeftijd)
Minimaal aantal uren per week:    38
Maximaal aantal uren per week:    38
Organisatie - Ministerie van Defensie

Het ministerie van Defensie staat voor vrede en veiligheid, in eigen land en daarbuiten. Nederland levert daarmee een bijdrage aan de stabiliteit en vrijheid in de wereld. Hiermee is ook de samenleving gediend. De marine, landmacht, luchtmacht en marechaussee zijn snel en flexibel inzetbaar en kunnen overal ter wereld optreden, ook onder de zwaarste omstandigheden. In nauwe samenwerking met anderen en gesterkt door een rotsvast vertrouwen in elkaar. Uitgerust met modern materieel, gaat verantwoord om met geweld en als het moet met gevaar voor eigen leven. Dat is Defensie.

Meer informatie over de organisatie
Afdeling - Defensie Materieel Organisatie, Maritieme Systemen

De afdeling Maritieme Systemen van de Defensie Materieel Organisatie is een kleine, dynamische organisatie, verantwoordelijk voor conceptueel ontwerp, realisatie en life cycle-management van de huidige en toekomstige vloot van de Koninklijke Marine.
Standplaats

Den Haag
Meer informatie
Meer informatie over de vacature: Naam:    Dhr. H.J. Sebel
Telefoonnummer:    070-3169084
E-mailadres:    HJ.Sebel@mindef.nl
Meer informatie over de sollicitatieprocedure: Naam:    Christien Beukers-Bruggeman
Telefoonnummer:    070-3163335
E-mailadres:    CM.Beukers.Bruggeman@mindef.nl