Militaire top Turkije stapt op

Gestart door Cigarz, 29/07/2011 | 20:34 uur

Ros

Citaat van: dudge op 01/08/2011 | 13:28 uur
Dat staat al in de grondwet.

:cute-smile:  Waar dan ?. In de grondwet is de algemene taakstelling van de krijgsmacht aangegeven. Of de krijgsmacht daar klaar voor is en uitgerust met de juiste spullen en mensen is, staat niets van in de grondwet. Zou ook vreemd zijn eerlijk gezegd.....

Tanker

Citaat van: Poleme op 31/07/2011 | 20:37 uur
Citaat van: Ace1 op 31/07/2011 | 19:44 uur
Citaat van: Elzenga op 31/07/2011 | 19:14 uur
Citaat van: Cigarz op 31/07/2011 | 17:07 uur
Het besturen van een land, kun je niet aan burgers over laten. Wanneer zien we dat nou eens in...?  :angel:
:crazy:
nou militairen hebben anders op dit vlak ook niet echt een goede track record ;) :devil:....
Dat verschilt volgens mij per land, neem Juan Perón  eens dat was volgens mij geen verkeerde.
Feit is dat vooral de economie veel slechter gaat draaien als militairen aan de macht komen.  Argentina bijvoorbeeld behoorde ooit tot de top 5 van de rijkste landen op Aarde.  De 'zandhazen' komen aan de macht en de verpaupering slaat toe.  Don't cry for me Argentina.
Schoenmaker, blijf bij je leest.

Maar als een leger een regering afzet die er op binnelands- / buitenlands veiligheidgebied een "zooitje" van maakt, met als doel de veiligheid van het land te waarborgen en een overgangsregering inzet en nieuwe verkiezingen uitschrijft.

Er zou in de grondwet moeten staan dat defensie financieel niet verwaarloosd mag worden of dat er minimaal 2% van het BNP MOET worden uitgegeven aan defensie.

Verwaarlozing van defensie zou strafbaar gesteld moeten worden....... :devil:

Poleme

Citaat van: Ace1 op 31/07/2011 | 19:44 uur
Citaat van: Elzenga op 31/07/2011 | 19:14 uur
Citaat van: Cigarz op 31/07/2011 | 17:07 uur
Het besturen van een land, kun je niet aan burgers over laten. Wanneer zien we dat nou eens in...?  :angel:
:crazy:
nou militairen hebben anders op dit vlak ook niet echt een goede track record ;) :devil:....
Dat verschilt volgens mij per land, neem Juan Perón  eens dat was volgens mij geen verkeerde.
Feit is dat vooral de economie veel slechter gaat draaien als militairen aan de macht komen.  Argentina bijvoorbeeld behoorde ooit tot de top 5 van de rijkste landen op Aarde.  De 'zandhazen' komen aan de macht en de verpaupering slaat toe.  Don't cry for me Argentina.
Schoenmaker, blijf bij je leest.
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

Ace1

Citaat van: Elzenga op 31/07/2011 | 19:14 uur
Citaat van: Cigarz op 31/07/2011 | 17:07 uur
Het besturen van een land, kun je niet aan burgers over laten. Wanneer zien we dat nou eens in...?  :angel:
:crazy:
nou militairen hebben anders op dit vlak ook niet echt een goede track record ;) :devil:....

Dat verschilt volgens mij per land, neem Juan Perón  eens dat was volgens mij geen verkeerde.

Elzenga

Citaat van: Cigarz op 31/07/2011 | 17:07 uur
Het besturen van een land, kun je niet aan burgers over laten. Wanneer zien we dat nou eens in...?  :angel:
:crazy:
nou militairen hebben anders op dit vlak ook niet echt een goede track record ;) :devil:....

Ton de Zwart

Wat kun je eigenlijk wel aan hen overlaten? Eigenlijk moet dat beperkt worden tot het betalen van belasting.....

Cigarz

Het besturen van een land, kun je niet aan burgers over laten. Wanneer zien we dat nou eens in...?  :angel:

:crazy:

Ace1

Citaat van: Ton de Zwart op 31/07/2011 | 00:30 uur
Citaat van: Elzenga op 30/07/2011 | 22:48 uur
Citaat van: Ton de Zwart op 30/07/2011 | 21:51 uur
Ondemocratisch, foute boel, verwerpelijk....

wanneer doen we het? :angel:
Nou sta je al keurig op de lijst van dit defensieforum... waarom wil je nou zo graag op die van de AIVD??! ;D
Ik heb al op zoveel lijsten gestaan, en nog, bij de belastingdienst, wachtlijst van de medische maffia, plaatselijk belang, de dorpsfanfare en misschien ook al stiekum bij de uitvaartondernemer.  Dus de AIVD kan er ook nog wel bij.....

Dan kan de Fiod er vast ook nog wel bij? :devil:

Ton de Zwart

Citaat van: Elzenga op 30/07/2011 | 22:48 uur
Citaat van: Ton de Zwart op 30/07/2011 | 21:51 uur
Ondemocratisch, foute boel, verwerpelijk....

wanneer doen we het? :angel:
Nou sta je al keurig op de lijst van dit defensieforum... waarom wil je nou zo graag op die van de AIVD??! ;D
Ik heb al op zoveel lijsten gestaan, en nog, bij de belastingdienst, wachtlijst van de medische maffia, plaatselijk belang, de dorpsfanfare en misschien ook al stiekum bij de uitvaartondernemer.  Dus de AIVD kan er ook nog wel bij.....

Elzenga

Citaat van: Ton de Zwart op 30/07/2011 | 21:51 uur
Ondemocratisch, foute boel, verwerpelijk....

wanneer doen we het? :angel:
Nou sta je al keurig op de lijst van dit defensieforum... waarom wil je nou zo graag op die van de AIVD??! ;D

Ton de Zwart

Ondemocratisch, foute boel, verwerpelijk....

wanneer doen we het? :angel:

Tanker

Citaat van: Lynxian op 30/07/2011 | 15:53 uur
Citaat van: Ace1 op 29/07/2011 | 21:29 uur
Ga er maar vanuit dat het Turkse leger Erdogan afzet omdat deze zichzelf als hoeder beschouwen  van de scheiding van religie en staat
Lijkt mij prachtig om te zien. Popcorn zou ik ervoor klaar zetten.

En hoe zou je het vinden als dat hier in Nederland zou gebeuren ?
Dat de krijgsmacht besluit om de regering naar huis te sturen wegens het verkwanselen van de binnen- en buitenlandse veiligheid ?

:devil:

Lynxian

Citaat van: Ace1 op 29/07/2011 | 21:29 uur
Ga er maar vanuit dat het Turkse leger Erdogan afzet omdat deze zichzelf als hoeder beschouwen  van de scheiding van religie en staat
Lijkt mij prachtig om te zien. Popcorn zou ik ervoor klaar zetten.

Tanker

Citaat van: Ace1 op 29/07/2011 | 21:29 uur
Ga er maar vanuit dat het Turkse leger Erdogan afzet omdat deze zichzelf als hoeder beschouwen  van de scheiding van religie en staat

Is toch een goede zaak, sinds hij aan de macht is is Turkije hard aan het "islamiseren" geslagen......

Ace1

Ga er maar vanuit dat het Turkse leger Erdogan afzet omdat deze zichzelf als hoeder beschouwen  van de scheiding van religie en staat

Cigarz

Citaat van: ANP
Militaire top Turkije stapt op

Uitgebracht op: 29 Juli 2011 - 16:03:05
Categorie: Buitenland
Bron: ANP


ANKARA (ANP) - In Turkije zijn vrijdag de stafchef van de strijdkrachten, Isik Kosaner, en de commandanten van landmacht, luchtmacht en marine opgestapt. Dit hebben Turkse media gemeld. Er zou sprake zijn van een meningsverschil met de regering.

De militairen hebben al jaren een moeilijke verhouding met de regering van premier Recep Tayyip Erdogan, die is voortgekomen uit de politieke islam. De strijdkrachten in Turkije beschouwen zichzelf al decennia als de hoeders van de scheiding van religie en staat.

Enkele generaals worden beschuldigd van het beramen van een staatsgreep. Daarnaast had Kosaner de afgelopen dagen herhaaldelijk ontmoetingen met Erdogan over problemen rond de promotie van officieren die ervan worden verdacht de burgerregering niet trouw te zijn.

Daar kunnen ze in NLD nog een voorbeeld aan nemen... :(