De KLU

Gestart door 8ereek, 05/08/2011 | 00:09 uur

Lex

Citaat van: 8ereek op 13/08/2011 | 14:01 uur
....., en wat mij betreft mag hier eeen slotje op
En aldus is geschiedt.

Lex
Algeheel beheerder

8ereek

afwachten op een uitnodigigin he;) maar het voordeel is dat ik geen keuringen meer hoef te doen, op uitzondering van de sporttest waarschijnlijk. Omdat ik nu al even uit dienst ben. Naja iig bedankt voor succes, en wat mij betreft mag hier eeen slotje op

8ereek

haha, google en vrouwen achja.

Om weer even ontopic te gaan, het schijnt dat je bij de KLU 1 niveau onder je genoten opleiding mag zitten.
Dus ik heb havo, ik mag voor functies solliciteren waarbij dus VMBO TL wordt gevraagd. Lager niet, nou is het helaas niet hondegeleider geworden, maar onderofficier bewaking. Tevens ook erg mooie functie, denk ik.

Groet een oude landmachter

Marc1966

Zou dat kunnen komen omdat:
a: leidinggevenden ook mensen zijn?
b: een leidinggevende tegenwoordig meer niet dan wel mag zeggen tegen zijn medewerkers?
c: defensie zo rond de jaren 70 van uitluisteren-MARS verandert is naar: ach jongen, schikt het jou om..... (vul maar in)?
d: mensen mondiger zijn geworden?
En er zijn ongetwijfeld nog veel meer dingen te noemen waarom een leidinggevende meer niet dan wel mag of kan tegenwoordig.

Aan de andere kant, hoe meer een zgn. ondergeschikte de melden heeft, hoe minder een leidinggevende hoeft te doen of te kennen. Het is net als met google en vrouwen  ;D

Elzenga

Citaat van: 8ereek op 06/08/2011 | 21:10 uur
als je leidinggevende bent, zou het niks uitmaken op wat voor niveau jouw manschappen nadenken, en wat voor opleiding zij genoten hebben. Als leidinggevende ben je niet altijd slimmer of sterker. Je kan gewoon erg goed leidinggeven.
Dat is het ideale plaatje...zijn maar weinig leidinggevende die hier aan voldoen en hun emoties en gevoelens kunnen scheiden van hun taak.

8ereek

daar moet ik je gelijk ingeven ;) maar ik blijf erbij dat je als leidinggevende niemand mag beoordelen op zijn niveau!

KapiteinRob

Citaat van: 8ereek op 06/08/2011 | 21:10 uur
Je kan gewoon erg goed leidinggeven.

Zo stellig zou ik het niet durven zeggen.

8ereek

als je leidinggevende bent, zou het niks uitmaken op wat voor niveau jouw manschappen nadenken, en wat voor opleiding zij genoten hebben. Als leidinggevende ben je niet altijd slimmer of sterker. Je kan gewoon erg goed leidinggeven.

Elzenga

Citaat van: Ros op 05/08/2011 | 13:16 uurDit maakt het voor de leidinggevende van deze groep ook een stuk eenvoudiger om de boel aan te sturen.
en deze leidinggevende kan dan zijn gevoelens van afgunst en jaloezie ook thuis laten...

Ros

Aan een functie "hangen" o.a. minimale opleidingseisen. Dus vanaf welk niveau het mogelijk is te solliciteren naar een bepaalde functie. Kunnen de functies worden ingevuld met mensen die geschikt zijn en die aan de minimale opleidingseisen voldoen zal Defensie daar voor kiezen (alle werkgevers zullen hier de voorkeur aan geven). Het functioneren van een groep met dezelfde taak gaat gewoonweg beter als de mensen (bijna) gelijke opleidingen hebben genoten. Dit maakt het voor de leidinggevende van deze groep ook een stuk eenvoudiger om de boel aan te sturen.

Het heeft dus niets te maken met iemand die een hoge(re) opleiding heeft genoten een functie niet te gunnen.

jurrien visser (JuVi op Twitter)


Je valt simpelweg, voor de door jou genoemde functie, buiten de gewenste profielschets, hoe vervelend dit ook is. Maar wellicht zijn er voor jou, ook in deze barre tijden, nog leuke ander mogelijkheden binnen defensie.

8ereek

Waarom zou je je zoiets niet kunnen voorstellen? Als ik dat niet zou willen gaan doen zou ik er niet voor solliciteren. Maar ik snap het misschien ook wel, maar in mijn hoofd zou zoiets niet opkomen! Ik ga het gewoon doen, en als ze er echt moeite mee hebben zal ik ze gewoon een motivatie geven. Toch blijf ik het raar vinden. Waarom moet iemand die hoger is opgeleidt, altijd een hoge functie hebben, gaan mensen er dan altijd van uit dat mensen met een hogere opleiding beter kunnen leiding geven, of meer verantwoording aan kunnen? Hoop nu geen hele discussies aan te wakkeren maar vind het een intrigerend onderwerp.

Gr Mark

Elzenga

wat ik zelf heb meegemaakt en vaker te horen heb gekregen......ze kunnen zich niet voorstellen dat je de functie lang blijft doen...en zijn dus terughoudend dan om te investeren in iemand die volgens hun inschatting al snel weer weg zal gaan...

8ereek

Goeden nacht allemaal!

Nadat ik in november 2010 de Koninklijke Landmacht heb verlaten met een enorme spijt ben ik pogingen aan het doen om defensie weer in te komen. Nou zag ik toevallig van de week vacatures openstaan voor Hondegeleider KLU staan. Laat ik nou altijd affiniteit met honden en defensie gehad te hebben.

Mooi ik denk solliciteren, is mijn gewenst niveau gewoon te hoog? Er wordt VMBO gevraagd, en ik heb Havo gedaan?
Dit kan toch niet? Waarom zouden ze mensen met een Havo diploma of hoger  geen kans geven en mensen met vmbo wel?
Raar maar waar...

Heeft iemand hier een verklaring voor? of delen meerderen mijn mening?

Groetjes een oud soldaat der eerste klasse