Vliegtuig Red Arrows neergestort

Gestart door andré herc, 20/08/2011 | 16:55 uur

Lex

Citaat van: onderofficier op 21/08/2011 | 16:36 uur
Ik denk dat de Red Arrows de deelname in Leeuwarden gaan afzeggen. 
Momenteel staan ze "grounded" tot het nader onderzoek voltooid is. Hoe lang dat gaat duren is niet bekend. En dit zal zeker gevolgen hebben voor het programma van The Red Arrows.

onderofficier

Ik denk dat de Red Arrows de deelname in Leeuwarden gaan afzeggen.   
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Enforcer

De risico's zijn gelukkig lager als ze vliegen in oorlogsgebied.....

Soms zijn risico's in een oefening belangrijk om nog grotere risico's in het echie te verkleinen of te voorkomen.

SMI de Boer

Citaat van: Kapitein Rob op 21/08/2011 | 09:47 uur
Citaat van: Ace1 op 21/08/2011 | 00:44 uur
Kan gebeuren met een demoteam.

Bermbom; kan gebeuren met een infanterist.
Aanrijding: kan gebeuren met een automobilist.

Kortom, wat is de zin van je opmerking?


Dat Dammers aanmerkelijk minder kans hebben op neerstorten.
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

KapiteinRob

Citaat van: Nikehercules op 21/08/2011 | 12:54 uur
Het lijkt me dat je niet kunt ontkennen dat bij zowel de trainingsvluchten als de display vluchten van een demoteam ''onnodig'' veel risico word genomen.

Geldt ook voor inhalen op een tweebaansweg. Waar het mij om gaat is het bij mij verkeerd vallende "kan gebeuren". Moet je maar niet demo-en, moet je maar niet autorijden, moet je maar niet op patrouille gaan in de zandbak, etc.....

Nikehercules

Citaat van: Kapitein Rob op 21/08/2011 | 09:47 uur
Bermbom; kan gebeuren met een infanterist.
Aanrijding: kan gebeuren met een automobilist.

Kortom, wat is de zin van je opmerking?

Het lijkt me dat je niet kunt ontkennen dat bij zowel de trainingsvluchten als de display vluchten van een demoteam ''onnodig'' veel risico word genomen.

Het lijkt me dan ook niet geheel te vergelijken met autorijden, een vergelijking tussen autorijden en een verkeersvliegtuig besturen lijkt mij meer op zijn plaats, en niet het vliegen van een jachtvliegtuig of laat staan het vliegen in een demoteam.

Ace1

Overigens zou het voor Bae Systeems wel een goede reclame zijn als Red Arrows in de  Hawk Advanced Jet Trainer (AJT) vliegt.

http://www.baesystems.com/ProductsServices/bae_prod_air_hawk.html

Enforcer

Citaat van: Ace1 op 21/08/2011 | 10:05 uur
De hawk toestelen die Red Arrows gebruiken zijn niet meer de jongste toestelen, ik heb wel eens een fimpje gezien in 2008 dat er een scheur in de staart van een van de hawk toestelen van Red Arrows zat en dit loste de monteurs op door over de scheur een  aluminium plaat te bevestigen met pop nagels, dat werd gedaan omdat er geen onderdelen beschikbaar waren.

Dat is in ieder geval beter als wat ik bij de Turkish Stars gezien heb. Die hadden wat opgelost met duck-tape.

KapiteinRob

Citaat van: Ace1 op 21/08/2011 | 10:05 uur
De hawk toestelen die Red Arrows gebruiken zijn niet meer de jongste toestelen, ik heb wel eens een fimpje gezien in 2008 dat er een scheur in de staart van een van de hawk toestelen van Red Arrows zat en dit loste de monteurs op door over de scheur een  aluminium plaat te bevestigen met pop nagels, dat werd gedaan omdat er geen onderdelen beschikbaar waren.

Dat is een specifiek iets benoemen. Is wat anders dan de loze kreet "kan gebeuren met een demoteam".

Ace1

Citaat van: Kapitein Rob op 21/08/2011 | 09:47 uur
Citaat van: Ace1 op 21/08/2011 | 00:44 uur
Kan gebeuren met een demoteam.

Bermbom; kan gebeuren met een infanterist.
Aanrijding: kan gebeuren met een automobilist.

Kortom, wat is de zin van je opmerking?

De hawk toestelen die Red Arrows gebruiken zijn niet meer de jongste toestelen, ik heb wel eens een fimpje gezien in 2008 dat er een scheur in de staart van een van de hawk toestelen van Red Arrows zat en dit loste de monteurs op door over de scheur een  aluminium plaat te bevestigen met pop nagels, dat werd gedaan omdat er geen onderdelen beschikbaar waren.

KapiteinRob

Citaat van: Ace1 op 21/08/2011 | 00:44 uur
Kan gebeuren met een demoteam.

Bermbom; kan gebeuren met een infanterist.
Aanrijding: kan gebeuren met een automobilist.

Kortom, wat is de zin van je opmerking?

Ace1


Lex


andré herc

Red Arrow Pilot Dies After Jet Crash
A Red Arrow pilot, named as Flight Lieutenant Jon Egging, has been killed after his jet crashed in Bournemouth. 

http://news.sky.com/home/uk-news/article/16053735
Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.

andré herc

Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.