AARDBEVING IN NEDERLAND

Gestart door andré herc, 08/09/2011 | 21:29 uur

onderofficier

Citaat van: Cigarz op 09/09/2011 | 20:31 uur
Citaat van: De Telegraaf op 08/09/2011 | 21:29 uur...Een bewoner van die laatste stad laat weten dat zijn serre schade heeft opgelopen door de trillingen....
Ja, bij mij ook al! Ik woon helemaal aan de andere kant van Nederland, maar bij mij is m'n plasmascherm van de muur gevallen, het Chinese Mingporselijn uit de kast gevallen, alle Swarovski kristal uit de vitrinekast... Allemaal aan gruzelementen!  :angel:

Heb wel de scherven meteen maar even aan de vuilnisman mee gegeven vandaag, die hoeft de verzekeringsexpert toch niet persé te zien?  :cute-smile:



je plasma-scherm aan de vuilnisman mee gegeven? FOEI   Die had je namelijk apart moeten inleveren.................   ;D 
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Cigarz

Citaat van: De Telegraaf op 08/09/2011 | 21:29 uur...Een bewoner van die laatste stad laat weten dat zijn serre schade heeft opgelopen door de trillingen....
Ja, bij mij ook al! Ik woon helemaal aan de andere kant van Nederland, maar bij mij is m'n plasmascherm van de muur gevallen, het Chinese Mingporselijn uit de kast gevallen, alle Swarovski kristal uit de vitrinekast... Allemaal aan gruzelementen!  :angel:

Heb wel de scherven meteen maar even aan de vuilnisman mee gegeven vandaag, die hoeft de verzekeringsexpert toch niet persé te zien?  :cute-smile:


andré herc

Papegaai slachtoffer aardbeving WEHL -
Het enige slachtoffer van de aardbeving donderdagavond in Nederland is papegaai Peter uit het Gelderse Wehl.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/10515850/__Papegaai_slachtoffer_beving__.html?p=37,1
Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.

StormTrooper

Citaat van: Ace1 op 08/09/2011 | 23:39 uur
Citaat van: StormTrooper op 08/09/2011 | 23:00 uur
Citaat van: andré herc op 08/09/2011 | 21:29 uur
Het epicentrum van de beving ligt volgens eerste berichten in Amerrsfoort. De aardschok zou een kracht heben gehad van 4.5 op de schaal van Richter
Ik woon in Amersfoort en heb er niets van meegekregen.

StormTrooper in de eerste berichten stond Amersfoort als  epicentrum  van de aardbeving, maar uit latere berichten blijkt dat  het epicentrum op 21 kilometer ten zuiden van Nijmegen en op 1 kilometer ten oosten van Boxmeer lig.
Dat heb ik inmiddels ook vernomen  ;)

KapiteinRob

Citaat van: NOS op 08/09/2011 | 21:51 uur
"Ook hier in Duiven was de aardbeving goed te voelen. Planten wiebelden en we zaten op de bank te schudden", schrijft Martin Verweij. "Veel buren gingen even naar buiten om te kijken wat er aan de hand was, gezellig!"

Ach ja, gezellig naturlijk zo'n aardbeving. Je bank begint te schudden en je gaat "even naar buiten" om gezellig te keuvelen. Dus of die aardschok wordt nu wat opgeblazen (wat iik vermoed) of "men" spoort hier wat mij betreft niet. Als mijn bank begint te shaken en de planten te wiebelen, graai ik mijn kids mee en speer 'm naar buiten........ Martin Verweij; stoere bikkel!

Ace1

Citaat van: StormTrooper op 08/09/2011 | 23:00 uur
Citaat van: andré herc op 08/09/2011 | 21:29 uur
Het epicentrum van de beving ligt volgens eerste berichten in Amerrsfoort. De aardschok zou een kracht heben gehad van 4.5 op de schaal van Richter
Ik woon in Amersfoort en heb er niets van meegekregen.

StormTrooper in de eerste berichten stond Amersfoort als  epicentrum  van de aardbeving, maar uit latere berichten blijkt dat  het epicentrum op 21 kilometer ten zuiden van Nijmegen en op 1 kilometer ten oosten van Boxmeer lig.

StormTrooper

Citaat van: andré herc op 08/09/2011 | 21:29 uur
Het epicentrum van de beving ligt volgens eerste berichten in Amerrsfoort. De aardschok zou een kracht heben gehad van 4.5 op de schaal van Richter
Ik woon in Amersfoort en heb er niets van meegekregen.

andré herc

Citaat van: Ace1 op 08/09/2011 | 21:46 uur
Citaat van: andré herc op 08/09/2011 | 21:38 uur
Citaat van: Ace1 op 08/09/2011 | 21:36 uur
Ik heb in ieder geval niets gemerkt en gevoeld
Mijn vitrine kasten stonden te trillen :hrmph:

andré herc, dat komt omdat je niet goed heb opgepast :devil:
Nou ja Ace1, al zeg ik het zelf, ik ben toch wel een behulpzaam mens voor in deze maatschappij.
En het waren ook niet de motoren van al die Hercules  C130 modellen die in de vitrine kasten geparkeerd staan ;D
Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#5
Toegevoegd: donderdag 8 sep 2011, 21:29

Op verschillende plaatsen in Nederland is een lichte aardschok gevoeld. Er zijn meldingen uit onder meer Zwolle, Hilversum, Arnhem en Leiden.

De beving had een kracht van 4,4 op de schaal van Richter en deed zich even na 21.00 uur voor. Volgens wetenschapsjournalist Govert Schilling ligt het epicentrum op 21 kilometer ten zuiden van Nijmegen en op 1 kilometer ten oosten van Boxmeer.

De NOS krijgt veel reacties binnen van mensen die de schok voelden. "Ook hier in Duiven was de aardbeving goed te voelen. Planten wiebelden en we zaten op de bank te schudden", schrijft Martin Verweij. "Veel buren gingen even naar buiten om te kijken wat er aan de hand was, gezellig!"

Bron NOS

Ace1

Citaat van: andré herc op 08/09/2011 | 21:38 uur
Citaat van: Ace1 op 08/09/2011 | 21:36 uur
Ik heb in ieder geval niets gemerkt en gevoeld
Mijn vitrine kasten stonden te trillen :hrmph:

andré herc, dat komt omdat je niet goed heb opgepast :devil:

andré herc

Citaat van: Ace1 op 08/09/2011 | 21:36 uur
Ik heb in ieder geval niets gemerkt en gevoeld
Mijn vitrine kasten stonden te trillen :hrmph:
Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.

Ace1

Ik heb in ieder geval niets gemerkt en gevoeld

andré herc

#1
do 08 sep 2011, 21:18  
   
AARDBEVING IN NEDERLAND AMSTERDAM -  In delen van Nederland is donderdagavond een lichte aardbeving gevoeld. "Precies 21.04 stond hier alles te trillen, zon 5 a 6 seconden", zo laat een inwoner van Duiven (Gelderland) weten aan De Telegraaf. De lichte aardschok is ook gevoeld in Noord-Limburg, Maastricht, Venlo, Hilversum en Arnhem. Een bewoner van die laatste stad laat weten dat zijn serre schade heeft opgelopen door de trillingen.

Het epicentrum van de beving ligt volgens eerste berichten in Amerrsfoort. De aardschok zou een kracht heben gehad van 4.5 op de schaal van Richter

telegraaf.nl


Ik dacht al wat zit ik toch te trillen op mij stoel,inwoner van Leerdam ;) :angel:
Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.