Wallonië: rooktijd is geen werktijd meer

Gestart door KapiteinRob, 03/10/2011 | 08:43 uur

KapiteinRob

Citaat van: A.J. op 03/10/2011 | 09:29 uur
Ik heb het dus over de gemiddelde militair die meer buiten is dan binnen op zijn bureau.

Ik betwijfel of 'de gemiddelde militair" meer buiten dan binnen is, maar in n.m.m. is "de gemiddelde defensiemedewerker" zeker meer binnen dan buiten. Terug naar de wet van de grote getallen. Zelfs als je maar een kwartier rookt per dag (zijn de buitenwerkers dan aan het doorwerken met een peuk in het hoofd?) praat je over een uurtje over 50-60 per jaar. Goedemorgen!

A.J.

#9
Citaat van: Kapitein Rob op 03/10/2011 | 09:16 uur

Tyoische reactie van een roker? Omdat "de roker" vaak meteen wijst naar "de anderen die ook niet altijd op hun werkplek zijn om bv. slap te OH-en" (wat de roker dan OOK vaak nog eens doet).

Klopt, een reactie van een roker, hoe raad je het zo! ;D

Citaat
En sporten is elementair onderdeel van het militair bestaan en er staat dus in de regelgeving iets over geschreven.

Klopt, maar ik ga daar in het openbaar maar geen uitspraken over doen.

Citaat
En wellicht dat de gemiddelde defensieroker dat uur per dag niet haalt, maar ik ken er zat die elk uur wel even in een rookhok of butien staan. En dan kom je echt wel aan een substantieel dagdeel. Maar laat het een gemiddeld een half uur per dag zijn. Dat is 2,5 uur per week en dus ruim 100 uur per jaar. Dat (geschatte minimum!) is meer dan mijn winterverlof.......  ;)

Ik heb het dus over de gemiddelde militair die meer buiten is dan binnen op zijn bureau. In mijn geval sta ik meer met mijn lichaam op de klep van een shelter/ schietbaan/ oefenterrein/ overkapping/ loods etc. dan dat ik op bureau zit. En op de momenten dat ik op bureau zit is het administratie wegwerken waar ik geen dagtaak aan heb.


Toevoeging: Rob, ben jij nu in de baas zijn tijd op dit forum aanwezig?

KapiteinRob

Citaat van: A.J. op 03/10/2011 | 09:08 uur
Tsja, het is maar waar je de grens legt. In dit geval gaat het natuurlijk om een regulier bedrijf, maar binnen defensie gaat zoiets niet werken, want dan gaat men natuurlijk ook heel vlot iets vinden over het sporten in de baas zijn (kantoor) tijd en nog meer van dat soort ongein. En door de bank genomen werken de meeste militairen binnen een paar meter van een buitendeur of staan al met hun klus buiten, dus dat uur gaan wij bij lange na niet halen.

Tyoische reactie van een roker? Omdat "de roker" vaak meteen wijst naar "de anderen die ook niet altijd op hun werkplek zijn om bv. slap te OH-en" (wat de roker dan OOK vaak nog eens doet). En sporten is elementair onderdeel van het militair bestaan en er staat dus in de regelgeving iets over geschreven. En wellicht dat de gemiddelde defensieroker dat uur per dag niet haalt, maar ik ken er zat die elk uur wel even in een rookhok of butien staan. En dan kom je echt wel aan een substantieel dagdeel. Maar laat het een gemiddeld een half uur per dag zijn. Dat is 2,5 uur per week en dus ruim 100 uur per jaar. Dat (geschatte minimum!) is meer dan mijn winterverlof.......  ;)

A.J.

Tsja, het is maar waar je de grens legt. In dit geval gaat het natuurlijk om een regulier bedrijf, maar binnen defensie gaat zoiets niet werken, want dan gaat men natuurlijk ook heel vlot iets vinden over het sporten in de baas zijn (kantoor) tijd en nog meer van dat soort ongein. En door de bank genomen werken de meeste militairen binnen een paar meter van een buitendeur of staan al met hun klus buiten, dus dat uur gaan wij bij lange na niet halen.

KapiteinRob

Citaat van: Ace1 op 03/10/2011 | 08:51 uur
en op Rob zijn verhaal terug te komen er zijn rokers die een pakje per dag roken.

Al roken ze 4 pakjes per dag, zoalng ze dat maar niet in hun werktijd doen. Als de verstokte roker gaat vliegen, kan-ie het ook een paar uur zonder.....la

Poleme

Citaat van: Kapitein Rob op 03/10/2011 | 08:45 uur
Ik heb iets tegen prikklokken, maar vind het feit dat rooktijd geen werktijd is correct. Al met al schat ik in dat de stevig doorpaffende collega's opgeteld zomaar een uur per dag staan te paffen.
Afgelopen voorjaar is er een wetenschappenlijk onderzoek geweest naar de rooktijd per werkdag.
Conclusie: rokers verspillen gemiddeld 1 uur per dag.    Goed geschat dus.
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

Ace1

Citaat van: Kapitein Rob op 03/10/2011 | 08:45 uur
Ik heb iets tegen prikklokken, maar vind het feit dat rooktijd geen werktijd is correct. Al met al schat ik in dat de stevig doorpaffende collega's opgeteld zomaar een uur per dag staan te paffen.

Bij mij op de zaak mag het alleen in de pauzetijden. en op Rob zijn verhaal terug te komen er zijn rokers die een pakje per dag roken.
Overigens rook ik zelf niet.

irma

Citaat van: Kapitein Rob op 03/10/2011 | 08:45 uur
Ik heb iets tegen prikklokken, maar vind het feit dat rooktijd geen werktijd is correct. Al met al schat ik in dat de stevig doorpaffende collega's opgeteld zomaar een uur per dag staan te paffen.
Minstens  ;D
Privacy....ik heb niets te verbergen maar dat hoeven ze niet te weten ....  (Loesje)

KapiteinRob

Ik heb iets tegen prikklokken, maar vind het feit dat rooktijd geen werktijd is correct. Al met al schat ik in dat de stevig doorpaffende collega's opgeteld zomaar een uur per dag staan te paffen.

KapiteinRob

NAMEN -  Ambtenaren van de Belgische deelstaat Wallonië moeten voortaan een prikklok gebruiken als ze buiten gaan roken. De tijd die ze roken wordt afgetrokken van hun arbeidstijd. Dat berichtte de Belgische krant Le Soir maandag.

De algemeen directeur van de administratie vindt dat de rokende ambtenaren voor de kantoren slecht zijn voor het imago van de dienst, schreef hij in een brief aan de medewerkers.

De vakbonden spreken van een stigmatisering van rokers. Ze willen dat de directie terugkomt op de plannen.

Bron: Telegraafsite dd. 021011