Steve Jobs....

Gestart door Elzenga, 06/10/2011 | 22:11 uur

Ace1

Ik weet wie verantwoordelijk is dat de blackberry´s het niet doen? ;)

Elzenga


SMI de Boer

#10
Voor mij heeft hij niks veranderd. Ben met mijn best dure mercedes (apple) net zo lang onderweg van huis naar havelte als met de peugeot (MS) maar het is voor welke luxe je kiest...

Ik denk dat de "shell" (UFI) die apple introduceerde wel een verandering in de computerwereld is geweest waar MS (en later alle Linux-based producenten) hard achteraan hebben gelopen
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

VandeWiel

Citaat van: Elzenga op 09/10/2011 | 21:13 uur
Ik denk dat je de zaken nu even flink onderschat Oorlogsvis. Apple staat aan de basis van de personal computer...en ook veel van wat nu gebruikelijk is in Windows of op mobiele telefoons komt oorspronkelijk van Apple of haar besturingsysteem Mac OS (X).

Mac Os X is er pas sinds 2002 en is in de basis in Unix systeem.

Windows heeft Microsoft inderdaad van Apple gekopieerd. Apple was in +- 1982 ook de eerste computer met een muis. Ik geloof dat de uitvinding van de muis van Xerox is, maar dat je de muis ook kon gebruiken om een scherm weg te klikken was een uitvinding van Apple.


Citaat van: Elzenga op 09/10/2011 | 21:13 uurOok zoiets als de grafische en multimedia industrie draaien vooral om Apple machines.

Dat was tot +- 2002 zo, maar ik ken inmiddels genoeg mensen in de grafische wereld die gewoon op windows machines werken. Tot die tijd waren de apple computers de enige computers die qua rekenkracht sterk genoeg waren om te voldoen. Ik ken ook bedrijven in de farmaceutische industrie die om die reden ook met apple werkten. Die werken inmiddels ook gewoon met Windows.

Citaat van: Elzenga op 09/10/2011 | 21:13 uurmultimedia industrie

Die draaien tegenwoordig ook vaak op Linux systemen. Werkt ook prima.

VandeWiel

Citaat van: Ros op 09/10/2011 | 21:24 uur
IBM kwam in 1981 met de eerste single user PC en deze werd toen geprijst rond de $ 1.500.....een tikkeltje goedkoper dan de genoemde 15.000 Hfl.

De Apple lisa die ik heb staan kostte toen 10.000 dollar ;) (8 jaar geleden oud gekocht voor 200)  Ik geloof dat Apples toen snel daalden naar 4.000 dollar. Maar een x86 voor kantoorgebruik kostte in 1982 echt nog steeds 20.000 gulden. Een commodore was al wel goedkoper.

Ik vind de prijs van apple spullen niet hoog aangezien de manier waarop alles op elkaar afgestemd is er voor zorgt dat het technisch ook beter werkt. Een apparaat dat een halve dag stil staat kost mij 500 euro aan niet factureerbare uren. Dan is een computer die 400 euro meer kost en die gedurende een jaar niet uitvalt de 400 euro extra meer dan waard. Daarnaast waren apple beeldschermen zeker tot een paar jaar geleden echt beduidend beter dan andere schermen. Dat mag ook een beetje meer kosten.

Ros

IBM kwam in 1981 met de eerste single user PC en deze werd toen geprijst rond de $ 1.500.....een tikkeltje goedkoper dan de genoemde 15.000 Hfl.




Tanker

Spul van Apple is mooi om te zien, zal vast wel lekker werken.
Maar naar mijn mening is het overpriced, men betaald voor de naam en het design......

Er zijn ook andere goede spullen te krijgen die een stuk minder kosten.......

Elzenga

Ik denk dat je de zaken nu even flink onderschat Oorlogsvis. Apple staat aan de basis van de personal computer...en ook veel van wat nu gebruikelijk is in Windows of op mobiele telefoons komt oorspronkelijk van Apple of haar besturingsysteem Mac OS (X). Ook zoiets als de grafische en multimedia industrie draaien vooral om Apple machines. Nu is dat niet allemaal te danken aan Steve Jobs...er hebben meer mensen aan bijgedragen...maar Steve Jobs heeft wel alle zaken bij elkaar gebracht en gehouden...en daar zijn zeer bepalende en vooruitstrevende producten uit voortgekomen...die nu het dagelijkse leven domineren en veel concurrenten hebben gekopieerd. Dat Apple de laatste tijd weer zo groot en populair is geworden was het gevolg daarvan. Er zijn tijden geweest dat Apple alleen voor de liefhebber was.

VandeWiel

Citaat van: Oorlogsvis op 09/10/2011 | 20:33 uur
Even wat me zo irriteerd is het feit dat zoveel media en ook President Obama heeft gezegd dat Steve Jobs de wereld heeft veranderd...wat vinden jullie daar nou van ? ......Ok het touch screen komt van hun, maar ook vele technologie is gestolen van Nokia (ze betalen hiervoor ook 600 miljoen aan Nokia per jaar aan schade vergoeding)...maar verder...
Om nou te zeggen dat de Macbooks en Ipads en Iphones zo geweldig zijn dat ze ons leven en de wereld hebben veranderd ..DAT GAAT ME ECHT TE VER !....om me kapot te ergeren..Ik kan hier volgens mij wel honderden uitvindingen bedenken die de wereld echt hebben veranderd...zoals het vliegtuig..het buskruit...het wiel ...het geweer.....

Maar voordat al die Apple produkten zo populair werden, bestonden er al mobiele telefoons en computers...JOBS heeft helemaal niets veranderd in de wereld...alleen het feit dat mensen bereid zijn veel meer te betalen voor een stukje techniek met een appel erop...pffffff

Het knappe van Jobs is dat hij de ipad en iphone zo vreselijk gebruiksvriendelijk heeft weten te introduceren dat concurrenten er een serieuze kluif aan hebben gehad dat te evenaren. Ik had voor de iphone telkens toestellen die allerlei dingen hadden waardoor ze rammelden. Gewoon niet af en zeker niet gebruiksvriendelijk. De Iphone legde die lat een stuk hoger waardoor ook de android phones er nu cool uit zien en zelfs de nieuwe windows phone software er cool uit ziet. En ook dat hij telkens de stap heeft durven zetten waardoor hij keer op keer een volledig nieuwe branche succesvol wist te creeren. Het Wiel, de fiets, de boekdrukkunst en zelfs te techniek achter Google is allemaal tegelijkertijd door meerdere personen uitgevonden. Vaak is het gewoon het momentum.

Er waren mp3 spelers maar hij wist goede apparaten te lanceren en nog belangrijker, in combinatie met itunes. Daardoor werden ipods ineens veel gebruiksvriendelijker dan de dos schermen die je tot dan moest gebruiken om muziek op je spelertje te krijgen. iphone was ook een stap verder. Toen ik een ipad kocht vroeg ik me af waar ik het ding voor zou gaan gebruiken maar ik dacht dat het voor mijn werk misschien wel handig zou zijn dus ging ik het uitproberen. Dat je een heel nieuwe reeks producten weet te lanceren waarvan niemand vooraf echt zeker wist waar het voor gebruikt ging worden vind ik wel revolutionair. 

Ik ben al bijna 15 jaar apple fan, dus helemaal ongekleurd ben ik niet ;) maar in de tijd dat ik ieder jaar met windows 95 een volledige harde schrijf met inhoud kwijt raakte was ik zeer blij met een computer die veel beter in elkaar zat dan windows. Nooit meer een bestand kwijt geraakt sindsdien.


Citaat van: Oorlogsvis op 09/10/2011 | 20:33 uur
alleen het feit dat mensen bereid zijn veel meer te betalen voor een stukje techniek met een appel erop...pffffff

Als je een kantoor met 10 computers hebt waarvoor geen virusscanners nodig zijn spaar je al veel geld en tijd uit. Hoe vaak ik mensen met windows machines niet heb geholpen spyware en malware te verwijderen. Als je pech hebt ben je dan een halve dag verder. Als die computers dan ook nog eens veel stabieler werken (nauwelijks, eigenlijk nooit, crashen) en je personeel het cool vindt dan vind ik dat economisch meer dan te verantwoorden voor een paar 100 euro meer.

Enforcer

Hij heeft het niet uitgevonden, maar heeft wel voor verbeteringen gezorgd, als dan niet door concurrentie, waardoor de producten voor een groot publiek beschikbaar waren.

Rond 1980 kostte een 286 PC zo'n 15000 gulden (en nee, dat is geen nul te veel).

Oorlogsvis

Even wat me zo irriteerd is het feit dat zoveel media en ook President Obama heeft gezegd dat Steve Jobs de wereld heeft veranderd...wat vinden jullie daar nou van ? ......Ok het touch screen komt van hun, maar ook vele technologie is gestolen van Nokia (ze betalen hiervoor ook 600 miljoen aan Nokia per jaar aan schade vergoeding)...maar verder...
Om nou te zeggen dat de Macbooks en Ipads en Iphones zo geweldig zijn dat ze ons leven en de wereld hebben veranderd ..DAT GAAT ME ECHT TE VER !....om me kapot te ergeren..Ik kan hier volgens mij wel honderden uitvindingen bedenken die de wereld echt hebben veranderd...zoals het vliegtuig..het buskruit...het wiel ...het geweer.....

Maar voordat al die Apple produkten zo populair werden, bestonden er al mobiele telefoons en computers...JOBS heeft helemaal niets veranderd in de wereld...alleen het feit dat mensen bereid zijn veel meer te betalen voor een stukje techniek met een appel erop...pffffff

Elzenga

Steve Jobs' Influence on the Military

Apple founder Steve Jobs, the Bay Area-bred Buddhist, tech mogul and non-conformist who died yesterday, may not be the first person you associate with the military —  he even issued the famous quote "it's more fun to be a pirate than join the navy" — his inventions have indeed helped transform the military.

First off, it was largely Jobs who brought the easy to use graphical user interface and mouse to the masses with the Macintosh computer. The Mac and other Jobs' creations ushered in the spirit of the modern Internet long before it existed by allowing average people to use computers to produce and share information. In the decade and a half after the Mac's release we'd see the major computer companies producing personal computers — inspired by the Mac — that ran easy to use software flooding average consumers' houses — and these computers were soon connected to one another by the World Wide Web. This has led to an unbelievable and ongoing explosion of creativity, for both good and bad, around the globe. In other words, his actions helped kick off the democratization of technology that now allows millions of hackers around the globe to harness knowledge and digital destructive power that keeps Pentagon planners up at night. Just browse DT's cyber security section for more information on how much of a threat these hackers can be.

Meanwhile, the iPhone that I've posted articles onto this blog from basically ushered in the modern smartphone only four years ago. Yes, Blackberry brought the smartphone to the masses, but Jobs' iPhone completely changed the game by making a device that was (in my opinion) the epitome of almost everything a smartphone should be, and then some. Heck, the iPhone makes Captain Kirk's communicator, envisioned by Star Trek's 1960s writers as the pinnacle of 23rd Century technology, look downright hokey. The iPhone and all the copycat's that have come since also made a lot of very expensive and very cumbersome military technology look downright hokey.

How many times have we heard of Army generals complaining that they want their troops to have the mobile computing and communications power of an iPhone? Well, as sister site Kit Up! is about to reveal, the Army is looking to swap its bulky Nett Warrior radio designs for an Android smartphone connected to a secure Joint Tactical Radio System terminal. This makes sense, a modern smartphone, loaded with the right aps can do just about all the things that Nett Warrior's "17-pound GPS" was supposed to do.

The links between the military and apple sometimes go in the opposite direction — the new iPhone 4S' Siri personnal assistant has its origins in a Pentagon translation project.

As computing technology gets smaller, more powerful, easier to use and more universally distributed you can expect it to have a continuing impact on the way wars are waged. All of these things that are now cornerstones of the global tech revolution were also hallmarks of Steve Jobs' designs — designs that helped usher in that revolution.

Read more: http://defensetech.org/2011/10/06/steve-jobs-influence-on-the-military/#ixzz1a2C799yJ
Defense.org