Onrust in Turkije

Gestart door dudge, 18/10/2011 | 18:35 uur

ARM-WAP

Citaat van: Thomasen op 16/11/2016 | 14:23 uur
Turkish military to add over 30,000 personnel in next four years: official
Dat zal ruimschoots de gaten vullen die door de verdwenen putchisten zijn gecreeerd.
Waar blijft trouwens het nieuws uit Turkije over al deze mensen? Nacht-und-Nebel op zijn Duits? Verdwijnen om nooit meer teruggevonden te worden?
Nu de presidentsverkiezingen voorbij zijn in de US moet er toch weer ruimte zijn in de nieuwsbulletins in Europa om te berichten over dit land? Vooral daar het nog steeds een kandidaat lidstaat is van de EU...

dudge

Turkish military to add over 30,000 personnel in next four years: official

Turkey's armed forces will recruit more than 30,000 new personnel over the next four years, a defense ministry official said on Wednesday, to help plug staff shortages after widespread purges following a failed coup.

More than 110,000 people have been sacked or suspended in the military, civil service, judiciary and elsewhere in a security crackdown that followed the putsch in July. Some 20,000 people have been removed from the military system alone, among them 16,000 military students, the official told Reuters.

Human rights groups and some of Turkey's Western allies have voiced concern at the scope of the purges, fearing President Tayyip Erdogan is using the abortive military coup as a pretext to curtail dissent.

The 30,159 new personnel will be admitted into the armed forces through the naval and army military academies, while the rest will be employed as officials, sergeants and in other posts, the defense ministry official said.

A Turkish military spokeswoman confirmed new personnel would be hired, though she could not confirm the number. The armed forces said in an e-mail that it currently employs nearly 360,000 military personnel.

Ankara accuses the U.S.-based cleric Fethullah Gulen for orchestrating the July 15 coup bid, in which rogue soldiers commandeered tanks, fighter jets and helicopters to attack the parliament and attempt to overthrow the government.

Gulen, who has lived in self-imposed exile in Pennsylvania since 1999, has denied involvement and condemned the coup.

@Reuters
http://www.reuters.com/article/us-turkey-security-military-idUSKBN13B1JG?feedType=RSS&feedName=worldNews&utm_source=Twitter&utm_medium=Social&utm_campaign=Feed%3A+Reuters%2FworldNews+%28Reuters+World+News%29

Huzaar1

Stel Turkije komt bij de EU, dan is dat direct het grootste EU land.
Turks en Frans als voertaal in de EU is dan niet gek over 200 jaar, helemaal niet met het groeipotentieel van de Turken, daar wordt toch al op ingezet? Volgens mij gaat die bevolking alleen nog maar gigantisch toenemen.

Als Turkije de doodstraf invoert is het wel gelijk over en klaar.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Zeewier

#272
Citaat van: Thomasen op 03/11/2016 | 17:55 uur
Turkije wil al lang niet meer bij de EU. Het is echter in hun voordeel te blijven doen alsof, net als dat de EU graag de pretentie ophoud, want ook binnen de EU is er erg weinig enthousiasme over de toetreding van de Turken.
Mwa, de Turkse economie staat stil. Laat die Turken vooral Duitsland tegen zich in het harnas jagen, dan loopt het net zo met ze af als de Grieken. En nee, ik hoef Turkije ook niet bij Europa. De Turkse-Duitsers in Duitsland ondervinden uiteindelijk hun lot voor hun "trouw" aan Erdogan.

Die grootouders kwamen met niks naar Europa, sloofden zich af opdat hun kinderen het beter zouden hebben, en hun kleinkinderen ook echt konden studeren. Totzover het verheffingsideaal. En nu aangestuurd op een minderwaardigheidscomplex alles over boord gegooid met behulp van wat mislukte treitervloggers. Jongens die niet op school opgelet hadden, drukker waren met husselen en scooters, na hun 24e er achter kwamen dat ze niks echt konden. En nu hun schaamte voor de mislukking verhullen met amateuristische gangsta-joetoep filmpjes. Triest!  :dead: Gülenisten zijn het tegenovergestelde. Veel sociaal vaardiger, meer op hun kansen in NL of DE gericht.

Zeewier

Citaat van: Ton de Zwart op 04/09/2016 | 20:43 uur
Gülen is net zo'n islamist als Erdogan. Beiden hebben de wereldwijde verbreiding van de islam als doelstelling. Voorheen waren ze beste maatjes, maar daar is de klad in gekomen.   Maar het zijn beiden op macht beluste dictators, waar niets democratisch aan is.  Gülen wordt door de Amerikanen gehuisvest maar ze zijn hem eigenlijk liever kwijt dan rijk, alleen komen ze nu niet met goed fatsoen meer van hem af. Te laat hebben ze ingezien wat voor vlees ze in de kuip hebben.  Als ze het inzien tenminste, want politiek en diplomatie is nooit de sterkste kant geweest van de Amerikanen.
Gülen is een geestelijke in ballingschap. De Gülen beweging kent geen politieke machtsstructuur waarin opgeklommen kan worden, wel een islamitisch intellectueel gezelschap waarin machtsdragers in actief zijn. Een soort betrekking als de Vrijmetselarij. Een dictator is per definitie een politiek acterend persoon. Maar jij zit duidelijk in de PVV-hoek, het zal wel tegen dovemansoren zijn.

Zander

 :devil:

Ik zeg jaag ze maar terug de Bosporus over en stel aan de Aziatische zijde maar een veiligheidsbuffer in van 150km.

Dan hebben we dat strategische punt ruim binnen de NAVO en hebben we geen gedonder meer op politiek niveau. Alleen militair is dat een dingetje.

:devil:
People are sheep

dudge

Citaat van: Zander op 03/11/2016 | 14:11 uur
Erdogan noemt Duitsland 'schuilplaats voor terroristen'
http://www.nu.nl/onrust-turkije/4345432/erdogan-noemt-duitsland-schuilplaats-terroristen.html

Turkije dreigt weer met eind migrantenverdrag
http://www.telegraaf.nl/buitenland/26945280/__Turkije__einde_migrantenverdrag__.html

Turkije wil doodstraf weer invoeren
http://www.ad.nl/buitenland/turkije-wil-doodstraf-weer-invoeren~ab52c500/

Wil Turkije nog wel bij de EU?
Ik hoef ze niet, blijft een naar mannetje die Erdogan.

Turkije wil al lang niet meer bij de EU. He is echter in hun voordeel te blijven doen alsof, net als dat de EU graag de pretentie ophoud, want ook binnen de EU is er erg weinig enthousiasme over de toetreding van de Turken.

Zander

Erdogan noemt Duitsland 'schuilplaats voor terroristen'
http://www.nu.nl/onrust-turkije/4345432/erdogan-noemt-duitsland-schuilplaats-terroristen.html

Turkije dreigt weer met eind migrantenverdrag
http://www.telegraaf.nl/buitenland/26945280/__Turkije__einde_migrantenverdrag__.html

Turkije wil doodstraf weer invoeren
http://www.ad.nl/buitenland/turkije-wil-doodstraf-weer-invoeren~ab52c500/

Wil Turkije nog wel bij de EU?
Ik hoef ze niet, blijft een naar mannetje die Erdogan.
People are sheep

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: ARM-WAP op 01/10/2016 | 09:40 uur
Ik ben eens benieuwd welke de verhouding zal zijn tussen Erdoga en de nieuwe US president(e). Want uiteindelijk zal deze de Turken wel een of ander Diets maken. Van de EU ligt Erdogan alleszins niet wakker. Dat is duidelijk.

Ergens vermoed ik dat Mark Rutte als langst zittend Europese liberale regeringsleider een gooi naar deze vacature zal gaan doen en het ergste is: hij lijkt mij niet kansloos.  :sick:

ARM-WAP

Citaat van: ARM-WAP op 30/09/2016 | 20:56 uur
Desalniettemin "interessante" uitspraken van Erdogan.
Timing...
Het is trouwens goed stil geworden over de putschisten...
Deze uitspraken verbazen me niet.
Integendeel, ze liggen in mijn verwachtingen.
Voor mij is hij een extreem moslim-nationalist die zijn aanhangers opjut, wat me doet me denken aan de demagogie in Duitsland in de jaren '30. Hieruit kan niets goeds komen.
Hij creeert problemen in eigen land door het secularisme overboord te gooien. Het is alweer geruime tijd stil in ht nieuws over de (vermeende) putschisten. Waar zijn de aanklachten? Waar zijn de processen? Waar zijn al die mensen die opgepakt zijn? Wat met al die anderen die hun werk kwijt zijn?
Ik heb enkele Turkse vrienden hier in Engeland en die moeten niets, maar dan ook niets van zijn poppenkast weten. En zij maken zich grote zorgen om wat er zich in hun thuisland afspeelt. Een enkele heeft familieleden die hun werk kwijt zijn en die mensen proberen alsnog hun huizen en flats te verkopen om dan te verkassen naar "ergens in de EU". Van een andere vriendin heb ik al twee maanden niets meer gehoord, sedert ze naar Turkije teruggekeerd is om haar ouders te helpen. Haar vader kreeg opeens geen pensioen meer uitbetaald.

Dat Erdogan verhoudingen met andere staten op scherp stelt, lijkt hem geen zorge te maken. Zijn aanhang vindt het best leuk dat hij zo'n uitspraken maakt.
Ik ben eens benieuwd welke de verhouding zal zijn tussen Erdoga en de nieuwe US president(e). Want uiteindelijk zal deze de Turken wel een of ander Diets maken. Van de EU ligt Erdogan alleszins niet wakker. Dat is duidelijk.

Lex

Citaat van: ARM-WAP op 30/09/2016 | 20:56 uur
Desalniettemin "interessante" uitspraken van Erdogan.
Bedoel je hiermee het op scherp zetten van de verhouding tussen twee buurlanden, die ook nog NATO lid zijn?

Zander

Citaat van: ARM-WAP op 30/09/2016 | 20:56 uur
Tja, een en ander had wel makkelijker "onder controle" gebleven indien een hele rist Griekse eilanden Turks waren.
Lesbos, Kos, Samos liggen gewoon in een steenworp van de Turkse kust. Op sommige plaatsen zou je zelfs kunnen overzwemmen.
Helemaal niet moeilijk dus om in een bootje van Turkije de EU binnen te komen.

Desalniettemin "interessante" uitspraken van Erdogan.
Timing...
Het is trouwens goed stil geworden over de putschisten...

Interessant. ...?
Ik vind ze ronduit gevaarlijk.
Deze narcistische dictator kan weleens voor heel wat reuring gaan zorgen de komende jaren.
People are sheep

ARM-WAP

Citaat van: Lex op 30/09/2016 | 18:55 uur
Kritiek Tsipras op grensclaims Erdogan
Tja, een en ander had wel makkelijker "onder controle" gebleven indien een hele rist Griekse eilanden Turks waren.
Lesbos, Kos, Samos liggen gewoon in een steenworp van de Turkse kust. Op sommige plaatsen zou je zelfs kunnen overzwemmen.
Helemaal niet moeilijk dus om in een bootje van Turkije de EU binnen te komen.

Desalniettemin "interessante" uitspraken van Erdogan.
Timing...
Het is trouwens goed stil geworden over de putschisten...

Lex

Kritiek Tsipras op grensclaims Erdogan

ATHENE - De Griekse premier Alexis Tsipras heeft vrijdag uitlatingen van de Turkse president Recep Tayyip Erdogan over de grenzen tussen de twee landen als ,,gevaarlijk'' bestempeld.

Tsipras verwees vrijdag naar uitspraken die Erdogan donderdag deed in een toespraak in Ankara. Daarin hekelde de Turkse president de grensafspraken die zijn vastgelegd in het Verdrag van Lausanne, een vredesakkoord uit 1923. Erdogan zei onder meer dat Turkije eilanden ,,had weggegeven'' aan Griekenland. Het gaat volgens Erdogan om eilanden die zo dicht bij Turkije liggen dat er over water naartoe geschreeuwd kan worden.

De Griekse premier vreest dat de uitspraken de verhoudingen tussen beide landen kunnen schaden. ,,Het in twijfel trekken van het Verdrag van Lausanne, waarin de afspraken vastliggen voor de Grieks-Turkse betrekkingen en de status quo in de Egeïsche Zee en zijn eilanden, is gevaarlijk voor de banden tussen beide landen en de regio'', liet Tsipras weten.

ANP, 30-09-2016, 18:03

Ton de Zwart

Citaat van: Poleme op 04/09/2016 | 18:16 uur
Maar waar staat die Gülen beweging nou precies voor ?
Daar hoor je niemand over.

Gülen is net zo'n islamist als Erdogan. Beiden hebben de wereldwijde verbreiding van de islam als doelstelling. Voorheen waren ze beste maatjes, maar daar is de klad in gekomen.   Maar het zijn beiden op macht beluste dictators, waar niets democratisch aan is.  Gülen wordt door de Amerikanen gehuisvest maar ze zijn hem eigenlijk liever kwijt dan rijk, alleen komen ze nu niet met goed fatsoen meer van hem af. Te laat hebben ze ingezien wat voor vlees ze in de kuip hebben.  Als ze het inzien tenminste, want politiek en diplomatie is nooit de sterkste kant geweest van de Amerikanen.