Onrust in Turkije

Gestart door dudge, 18/10/2011 | 18:35 uur

JdL

Citaat van: A.J. op 19/07/2016 | 11:59 uur
Welke oppositie... Die kijken wel uit.

Erdogan heeft zijn eigen Marinus van der Lubbe gecreeerd...
+1
Ik zie steeds meer overeenkomsten tussen onze Turkse vriend en de Duitse snorreman uit de jaren '30.
Of denk ik nu te negatief?
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

JdL

Citaat van: DvdW op 19/07/2016 | 11:08 uur
Ik ben erg benieuwd waar dit op de middellange termijn toe gaat leiden. Erdogan slaat zijn slag en zuivert alle vijandelijke elementen, of tot zover hij kan in ieder geval. Maar wat gaat de oppositie doen?
Ik vrees dat de oppositie 't wel kan vergeten.
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

A.J.

Citaat van: DvdW op 19/07/2016 | 11:08 uur
Ik ben erg benieuwd waar dit op de middellange termijn toe gaat leiden. Erdogan slaat zijn slag en zuivert alle vijandelijke elementen, of tot zover hij kan in ieder geval. Maar wat gaat de oppositie doen?

Welke oppositie... Die kijken wel uit.

Erdogan heeft zijn eigen Marinus van der Lubbe gecreeerd...

DvdW

Ik ben erg benieuwd waar dit op de middellange termijn toe gaat leiden. Erdogan slaat zijn slag en zuivert alle vijandelijke elementen, of tot zover hij kan in ieder geval. Maar wat gaat de oppositie doen?
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

A.J.

Citaat
Coming Tuesday: The #ErdoganEmails: 300 thousand internal emails from Erdoğan's AKP - through to July 7, 2016.

Twitter

Nou, ik ben benieuwd... Dat zou vandaag moeten gebeuren.

A.J.

Erdogan: waarom coupplegers gevangen zetten als volk doodstraf wil?

De Turkse president Erdogan heeft gezegd dat hij een herinvoering van de doodstraf in Turkije niet in de weg zal staan wanneer het parlement hiertoe besluit. De suggestie dat Erdogan met zijn hardhandige optreden vooral zijn tegenstanders onschadelijk wil maken, noemt hij "smadelijk". Erdogan deed zijn uitspraken in een exclusief interview met CNN.

"Als het Turkse volk vindt dat de terroristen geëxecuteerd moeten worden, waarom zou ik ze dan jaren gevangen zetten en te eten geven?", vroeg Erdogan zich af. Hij noemt de coup "overduidelijk hoogverraad".

Eerder zei een woordvoerder van de Duitse Bondskanselier Merkel dat Turkije EU-lidmaatschap kan vergeten als de doodstraf in Turkije opnieuw wordt ingevoerd. Turkije stopte in 2004 met de doodstraf toen het land met de EU in gesprek ging over mogelijk lidmaatschap van de Europese Unie.
Gülen

Erdogan zegt dat de VS snel een officieel uitleveringsverzoek voor de islamitische geestelijke Fethullah Gülen van zijn regering kan verwachten. Hij noemt de Verenigde Staten "een belangrijke strategische partner" en verwacht dat de "wederzijdse afspraken over de uitlevering van criminelen" worden nageleefd.

De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken John Kerry zei eerder mee te werken met een onderzoek naar Gülen als de Turkse regering met serieuze bewijzen komt voor betrokkenheid bij de coup.

NOS

JdL

'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan


Ros

Citaat van: ARM-WAP op 18/07/2016 | 23:01 uur
Ook getekend :) Mogen er nog zeer velen volgen...

En dan.......? Den Haag gaat zich niets aantrekken van enkele duizenden handtekeningen als er EU belangen in het gedrang zijn. Als de Turken geen vluchtelingen meer tegenhouden en/of opvangen heeft de EU een gigantisch probleem. De Turken zullen echt eerst bewezen mensenrechten moeten schenden en de doodstraf ten uitvoer moeten brengen eer dat er iets gaat gebeuren.

Laat de CU zich maar druk maken over Turken die andersdenkende Turken hier in Nederland bedreigen en  intimideren om hun mening over Erdogan en de toestand in Turkije niet te verkondigen  :glare:  Iets met het recht op vrije meningsuiting ?

ARM-WAP

Ook getekend :) Mogen er nog zeer velen volgen...

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: DvdW op 18/07/2016 | 21:35 uur
Top! Delen mag. Het is de hoogste tijd om deze onzin te stoppen!!

Gedeeld op Twitter

DvdW

Top! Delen mag. Het is de hoogste tijd om deze onzin te stoppen!!
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Oorlogsvis

Done !...gevoel dat ik iets goeds heb gedaan !..haha


DvdW

The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל