De trainingsmissie in Kunduz, deel 2

Gestart door Lex, 22/10/2011 | 21:49 uur

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#70
Citaat van: Lex op 04/12/2011 | 22:44 uur
Afghanistan wil nog minstens 10 jaar hulp

BONN - President Hamid Karzai van Afghanistan heeft andere landen maandag gevraagd om zijn land nog minstens 10 jaar te steunen. Hij wil financiële en militaire hulp, net als in de afgelopen 10 jaar.  

Na nog een aantal jaar van westerse hulp kan Hamid Karzai met familie en inner circle vast in luxe stil leven op een plek ergens anders dan in Afganistan.

De Europese middel-eeuwen hebben ook niet in 10 of 20 jaar plaats gemaakt voor de 21e eeuw!

Wat mij betreft trekken wij (het westen) de stekker er uit!

Lex

Afghanistan wil nog minstens 10 jaar hulp

BONN - President Hamid Karzai van Afghanistan heeft andere landen maandag gevraagd om zijn land nog minstens 10 jaar te steunen. Hij wil financiële en militaire hulp, net als in de afgelopen 10 jaar.

Karzai zei dat zondag in Bonn, voorafgaand aan een grote conferentie over hulp aan Afghanistan. Aanleiding is het geplande vertrek van buitenlandse militairen eind 2014, evenals de armoede en de vele drugssmokkel in het land.

''We hebben training en materiaal nodig voor ons leger en de politie, evenals hulp voor de overheidsinstellingen'', zei Karzai.

© ANP
4 december 2011 17:17

Tanker

Citaat van: Enforcer op 02/12/2011 | 16:07 uur
Ik had Sap op de barricades verwacht. Maar blijkbaar kan ze alleen selectief verontwaardigd doen als het haar uitkomt.

Maar natuurlijk, zie haar alweer staan met haar stekkerdoos.......... :crazy:

Enforcer

Ik had Sap op de barricades verwacht. Maar blijkbaar kan ze alleen selectief verontwaardigd doen als het haar uitkomt.

Ros

Wat mij het meeste irriteert is het feit dat de Nederlandse regeringen inclusief de oppositie, altijd vooraan staat om het schenden van mensenrechten te veroordelen, de rechtstaat van Afghanistan mee help te versterken. En dat versterken heeft helemaal niet te maken met het respecteren van mensenrechten en die van vrouwen in het bijzonder.


Tanker

Citaat van: Ros op 02/12/2011 | 10:14 uur
En de Nederlandse politiek is ineens blind, stom en doof. Een unieke kans om de verbetering van de positie van de vrouwen in Afghanistan te bejubelen laten zij aan zich voorbij gaan. Laat staan de mogelijkheid om het in positieve zin te koppelen aan onze bijdrage om de rechtstaat van Afghanistan te verbeteren.

Jammer weer........... :silent:

Absoluut, of men past zich aan en gaat vrouwenrechten respecteren en straffen de daders keihard of we pakken onze koffers (hadden we al lang moeten doen maar dat terzijde) en er gaat € 0,- naar Afghanistan in de toekomst.....

Oorlogsvis

Citaat van: Ros op 02/12/2011 | 10:14 uur
En de Nederlandse politiek is ineens blind, stom en doof. Een unieke kans om de verbetering van de positie van de vrouwen in Afghanistan te bejubelen laten zij aan zich voorbij gaan. Laat staan de mogelijkheid om het in positieve zin te koppelen aan onze bijdrage om de rechtstaat van Afghanistan te verbeteren.

Jammer weer........... :silent:
mee eens !

Ros

En de Nederlandse politiek is ineens blind, stom en doof. Een unieke kans om de verbetering van de positie van de vrouwen in Afghanistan te bejubelen laten zij aan zich voorbij gaan. Laat staan de mogelijkheid om het in positieve zin te koppelen aan onze bijdrage om de rechtstaat van Afghanistan te verbeteren.

Jammer weer........... :silent:

Oorlogsvis

Het wordt tijd dat Karzai zijn eigen dochter verkracht wordt...hoe zal die malloot dan reageren ?...of misschien moet hijzelf worden verkracht

Tanker

Citaat van: Enforcer op 01/12/2011 | 23:02 uur
do 01 dec 2011, 21:40 Telegraaf.nl

Afghanistan laat verkrachte vrouw vrij

KABUL -  Afghanistan laat een verkrachte vrouw vrij uit de gevangenis. In ruil voor de vrijlating moet ze echter trouwen met de verkrachter. Het slachtoffer heeft daarmee ingestemd. Dat heeft een woordvoerder van president Hamid Karzai donderdag bekendgemaakt.


Het slachtoffer, Gulnaz, had het gedwongen huwelijk met de verkrachter tot nu toe afgewezen. Ze heeft alsnog ingestemd, op de voorwaarde dat de zus van de dader trouwt met haar broer. Dat zou nieuwe aanvallen voorkomen.

Gulnaz was na de verkrachting veroordeeld tot een jarenlange celstraf. Een rechter vond dat ze zich schuldig had gemaakt aan overspel. Gulnaz bleek bovendien zwanger. Het kind is in de gevangenis geboren en altijd bij de moeder gebleven.

De verkrachte vrouw komt voor in een kritische documentaire over het lot van vrouwen in Afghanistan. Die is in opdracht van de Europese Unie gemaakt, maar mag niet worden uitgezonden. Volgens de EU zou dat de vrouwen in gevaar brengen.




Zo zie je maar. Het wordt gewoon op de Afghaanse manier opgelost. Wordt dit ook onderdeel van de lessen die gegeven worden, want dan kunnen die politie agenten dit soort situaties snel op lossen?!  :sick:


Het is echt de wereld op zijn kop, slachtoffer wordt dader.
en wij moeten dit normaal vinden, moeten er respect voor hebben, kost ons klauwen vol met geld en wij werken er nog aan mee ook aan die gekte.

Er mogen toch eisen gesteld worden aan ons verblijf daar ?
Zet die clown Karzai met zijn corrupte bende maar onder druk !

Ros

Citaat van: de Telegraaf
De verkrachte vrouw komt voor in een kritische documentaire over het lot van vrouwen in Afghanistan. Die is in opdracht van de Europese gemaakt  maar mag niet worden uitgezonden.

Waarom dan gemaakt ?. Een of andere cineast kon wel wat subsidie gebruiken ?.

Enforcer

do 01 dec 2011, 21:40 Telegraaf.nl

Afghanistan laat verkrachte vrouw vrij

KABUL -  Afghanistan laat een verkrachte vrouw vrij uit de gevangenis. In ruil voor de vrijlating moet ze echter trouwen met de verkrachter. Het slachtoffer heeft daarmee ingestemd. Dat heeft een woordvoerder van president Hamid Karzai donderdag bekendgemaakt.


Het slachtoffer, Gulnaz, had het gedwongen huwelijk met de verkrachter tot nu toe afgewezen. Ze heeft alsnog ingestemd, op de voorwaarde dat de zus van de dader trouwt met haar broer. Dat zou nieuwe aanvallen voorkomen.

Gulnaz was na de verkrachting veroordeeld tot een jarenlange celstraf. Een rechter vond dat ze zich schuldig had gemaakt aan overspel. Gulnaz bleek bovendien zwanger. Het kind is in de gevangenis geboren en altijd bij de moeder gebleven.

De verkrachte vrouw komt voor in een kritische documentaire over het lot van vrouwen in Afghanistan. Die is in opdracht van de Europese Unie gemaakt, maar mag niet worden uitgezonden. Volgens de EU zou dat de vrouwen in gevaar brengen.




Zo zie je maar. Het wordt gewoon op de Afghaanse manier opgelost. Wordt dit ook onderdeel van de lessen die gegeven worden, want dan kunnen die politie agenten dit soort situaties snel op lossen?!  :sick:

onderofficier

#58
Citaat van: Oorlogsvis op 25/11/2011 | 10:06 uur
Die Afghaanse politie mensen, verkrachten zelf kleine jongetjes in de dorpjes...dat heb ik gelezen in een boek van 3 Para in Afghanistan....
hoe kan je nou mensen opleiden tot "agent" die zelf bij iedere geit of klein kind hun broek al laten zakken.
Sommige zullen dit willen afdoen als  onzin....maar het tegendeel is waar....

Waar ik me ook zo aan erger is dat vaders hun dochter van 11 jaar  verkopen aan een oude viezerik van bijvoorbeeld 60 jaar voor
een klein stukje grond of een handvol geiten. Niet dat de prijs te laag is ..maar omdat dat gewoon beneden alle normen waarden is
die er in de wereld bestaan..(dit heb ik gezien in een documentaire op tv)

Eigenlijk zijn Afghanen een super achterlijk volk .

En in Nederland gebeurt dit allemaal niet ..........................................       okee het verhaal van de geiten niet..............(denk ik)

Daarnaast generaliseer je het eea behoorlijk.
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Oorlogsvis op 25/11/2011 | 10:06 uur
Die Afghaanse politie mensen, verkrachten zelf kleine jongetjes in de dorpjes...dat heb ik gelezen in een boek van 3 Para in Afghanistan....
hoe kan je nou mensen opleiden tot "agent" die zelf bij iedere geit of klein kind hun broek al laten zakken.
Sommige zullen dit willen afdoen als  onzin....maar het tegendeel is waar....

Waar ik me ook zo aan erger is dat vaders hun dochter van 11 jaar  verkopen aan een oude viezerik van bijvoorbeeld 60 jaar voor
een klein stukje grond of een handvol geiten. Niet dat de prijs te laag is ..maar omdat dat gewoon beneden alle normen waarden is
die er in de wereld bestaan..(dit heb ik gezien in een documentaire op tv)

Eigenlijk zijn Afghanen een super achterlijk volk .

Een simpel.... we gaan vertrekken lijkt me niet zo heel moeilijk te begrijpen. Het kan natuurlijk nog korter: NL Exit!

Oorlogsvis

Die Afghaanse politie mensen, verkrachten zelf kleine jongetjes in de dorpjes...dat heb ik gelezen in een boek van 3 Para in Afghanistan....
hoe kan je nou mensen opleiden tot "agent" die zelf bij iedere geit of klein kind hun broek al laten zakken.
Sommige zullen dit willen afdoen als  onzin....maar het tegendeel is waar....

Waar ik me ook zo aan erger is dat vaders hun dochter van 11 jaar  verkopen aan een oude viezerik van bijvoorbeeld 60 jaar voor
een klein stukje grond of een handvol geiten. Niet dat de prijs te laag is ..maar omdat dat gewoon beneden alle normen waarden is
die er in de wereld bestaan..(dit heb ik gezien in een documentaire op tv)

Eigenlijk zijn Afghanen een super achterlijk volk .