Verhuizing Marinierskazerne

Gestart door Marskramer, 26/10/2011 | 20:25 uur

Tanker

Lijkt mij vrij logisch dat men toegangswegen naar de kazerne aanlegt, had men dan zandpaden willen laten liggen?

Hoop restricties trouwens, eerste badgasten komen in de lente en gaan weg na de herfst.
Mogen mariniers ook in privé  nog op het strand komen daar vraag ik mij af  :dead:


Lex

Strandverbod voor mariniers 

door Roy Klopper

VLISSINGEN -
De mariniers die vanaf eind 2019 in Vlissingen worden gelegerd, moeten bij mooi weer het strand en andere recreatiegebieden mijden. De Zeeuwse autoriteiten willen hiermee argeloze toeristen beschermen. De voorwaarde is een beperking op verder zeer ruimhartige regels waarmee de nu nog in Doorn residerende elitemilitairen naar Vlissingen zijn gelokt.
   
De mariniers krijgen bossen, havens, leegstaande bedrijfsterreinen en stranden ter beschikking voor hun oefeningen. ,,Maar het primaire gebruik als recreatiegebied of bedrijfsvoering heeft altijd voorrang", zo schrijft de provincie Zeeland.

Verder mag in openbare oefengebieden niet wordt geschoten en moeten de elitemilitairen hun eigen rommel opruimen. Als tegenprestatie gaat de regio de nieuwe Michiel Adriaanszoon De Ruyter Kazerne in de Buitenhaven van Vlissingen volledig ontsluiten met nieuwe wegen.

Telegraaf, do 05 feb 2015, 13:48

Fuse71

Er is met heel veel zaken geen rekening gehouden en er zullen gegarandeerd nog bijzonderheden bij komen.
Is niks nieuws hoor, dat heb je bij dit soort grote projecten geleid door defensie met 12.000 onderaannemers.

De tijdsplanning wordt NOOIT gehaald en ook NOOIT binnen budget, vandaar dat men daarna altijd allerlei COVO's moet aanspreken (Commandaten Voorzieningen) om het recht te breiden (geld komt uit een ander potje).

Klinkt erg negatief ?  Praat maar een met medewerkers van DVD, het is gewoon al decennia lang zo.

Lex

Citaat van: Elzenga op 03/03/2014 | 23:11 uur
dat klinkt als nog meer overhevelen van Den Helder naar Vlissingen..of zie ik dat verkeerd?!
In mijn optiek zie je dat verkeerd.
1. De schepen gaan nog regelmatig naar de werf in Vlissingen ikv onderhoud. Het kan zo zijn, dat de benodigde bemanning aan boord vertoeft, maar het kan ook zo zijn dat zij elders moeten worden ondergebracht. In een ver verleden was dat MKVLIS en/of de voormalige KL legering in Middelburg.
2. Ook de aanloopbemanningen van nieuwbouwschepen moeten ergens gehuisvest worden. Dat zal aan de wal dienen te geschieden, omdat de accomodatie aan boord er nog niet is.
Het is dus mijn vraag, of daar in de nieuw te bouwen marinierskazerne rekening mee is gehouden. Zo niet dan zal er civiele accomodatie geregeld dienen te worden.

Elzenga

Citaat van: Lex op 03/03/2014 | 21:29 uur
Voor de toekomstige marinierskazerne is het idd de vraag.
Maar wat niet opgenomen is in het bestek/de plannen is het feit of deze kazerne ook plaats zal moeten bieden aan bemanningen waarvan de schepen in onderhoud zijn bij de werf of aan aanloopbemanningen voor nieuwbouw.
dat klinkt als nog meer overhevelen van Den Helder naar Vlissingen..of zie ik dat verkeerd?!

Lex

Citaat van: Ace1 op 03/03/2014 | 21:45 uur
De huidige marinekazerne blijft die bestaan of gaat deze tegen de vlakte?
Zie de referte naar de tekeningen reeds eerder vermeld in dit topic.  ;D

Ace1

Citaat van: Lex op 03/03/2014 | 21:29 uur
Voor de toekomstige marinierskazerne is het idd de vraag.
Maar wat niet opgenomen is in het bestek/de plannen is het feit of deze kazerne ook plaats zal moeten bieden aan bemanningen waarvan de schepen in onderhoud zijn bij de werf of aan aanloopbemanningen voor nieuwbouw.

De huidige marinekazerne blijft die bestaan of gaat deze tegen de vlakte?

Lex

Citaat van: Elzenga op 03/03/2014 | 21:15 uur
dat is maar de vraag...ook grond voor parkeerplaatsen kost geld...en dat heeft men niet (meer).
Voor de toekomstige marinierskazerne is het idd de vraag.
Maar wat niet opgenomen is in het bestek/de plannen is het feit of deze kazerne ook plaats zal moeten bieden aan bemanningen waarvan de schepen in onderhoud zijn bij de werf of aan aanloopbemanningen voor nieuwbouw.

Elzenga

Citaat van: jurrien visser op 03/03/2014 | 21:13 uur
Nu lijkt mij Zeeland ruimtelijk genoeg voor voldoende parkeergelegenheid, dus hopelijk worden de fouten van elders niet mee genomen naar Vlissingen.
dat is maar de vraag...ook grond voor parkeerplaatsen kost geld...en dat heeft men niet (meer).

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Fuse71 op 03/03/2014 | 20:41 uur
Okay, duidelijk verhaal.

Dat van het parkeren is idd een issue en heb ik zelf ook ondervonden een 2 tal jaren geleden.



Nu lijkt mij Zeeland ruimtelijk genoeg voor voldoende parkeergelegenheid, dus hopelijk worden de fouten van elders niet mee genomen naar Vlissingen.

Fuse71

Okay, duidelijk verhaal.

Dat van het parkeren is idd een issue en heb ik zelf ook ondervonden een 2 tal jaren geleden.


KapiteinRob

Citaat van: Fuse71 op 28/02/2014 | 23:57 uur
Wat is er mis met de Kromhout ?
Wat ik er van zag is dat men er erg luxe en warmpjes bij zit, ook de eetzaal is van een ander niveau ...

Zie reactie Irma.

irma

Als `bewoner` wil ik best even aanvullen vanuit mijn ervaring/mening. Parkeren is een drama. Als je s morgens niet voor 7 uur binnen bent kun je dus idd weer weg om een plek wrgens in de buurt te zoeken. En dat hoeft niet altijd om de hoek te zijn. Ik laat de beroerde bereikbaarheid nog maar even buiten beschouwing. En dan te bedenken dat er nog een paar honderd man vanuit DMO bij gaan komen.
In de gebouwen is het altijd te koud of te warm omdat het verwarmingssysteem naijlt op de buitentemperatuur. Het eten is zeker niet beter dan bij Paresto maar een stuk duurder. Daarnaast zijn de verplichte diensten die je afneemt niet te betalen. Maar we leren.... Als er nu iemand struikelt met koffie in het trappenhuis laten we het wel liggen :-)
En die luxe.... Dat is volgens mij meeste bewoners een doorn in het oog. Totaal ongepast.
Maar, voor mij het belangrijkste..... Het lijkt toch in de verste verte niet meer op een kazerne.
Privacy....ik heb niets te verbergen maar dat hoeven ze niet te weten ....  (Loesje)

Lex

Citaat van: Fuse71 op 28/02/2014 | 23:57 uur
Wat is er mis met de Kromhout ?
Ik kan alleen voor mezelf praten. Als regelmatige bezoeker constateer ik dat er een parkeerprobleem is, waardoor je een plek moet zoeken in de omgeving.