Verhuizing Marinierskazerne

Gestart door Marskramer, 26/10/2011 | 20:25 uur

cabez

Bij een verhuizing van Doorn naar Vlissingen,zullen er weer meer marns de overweging gaan maken om de dienst te gaan verlaten.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#22
Citaat van: Kapitein Rob op 27/10/2011 | 16:16 uur
Citaat van: jurrien visser op 27/10/2011 | 15:55 uur
ik weet dat de Zuiderkruis met zijn 8,4 meter hoogwater nodig heeft, ik heb geen idee hoe het JSS met 8,0 meter zich in deze verhoudt.

Ik heb me laten vertellen dat "de moeder der bevoorraders" (de enige ECHTE oude dame) die toch minstens zo diep stak als de ZKRS geen hoogwater nodig had, maar "dood tij".

En ja, ontopic, want voornoemd schip had ook een onderkomen voor een compagnie mariniers....  8)

Nostalgie viert hoogtij  begrijp ik... is een uitwisselingsprogamma niets voor jouw?  A trip down memory lane  ;D

KapiteinRob

Citaat van: jurrien visser op 27/10/2011 | 15:55 uur
ik weet dat de Zuiderkruis met zijn 8,4 meter hoogwater nodig heeft, ik heb geen idee hoe het JSS met 8,0 meter zich in deze verhoudt.

Ik heb me laten vertellen dat "de moeder der bevoorraders" (de enige ECHTE oude dame) die toch minstens zo diep stak als de ZKRS geen hoogwater nodig had, maar "dood tij".

En ja, ontopic, want voornoemd schip had ook een onderkomen voor een compagnie mariniers....  8)

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Het zijn ook losse flodders waarbij ik ze wel vaker vreemde verplaatsingen heb zien doen.

Onlogisch zou het niet zijn bij een eventuele verplaasting van het corps mariniers om ook in Vlissingen over haven facilliteiten te beschikken die geschikt zijn voor grote schepen.

Je hebt gelijk, de lengte doet er in dit geval niet toe maar de diepgang... ik weet dat de Zuiderkruis met zijn 8,4 meter hoogwater nodig heeft, ik heb geen idee hoe het JSS met 8,0 meter zich in deze verhoudt.

KapiteinRob

Citaat van: jurrien visser op 27/10/2011 | 15:37 uur
De Vlissingse binnenhaven is groot genoeg, of dit bij een nieuw KM complex is... geen ide.

Dus losse flodders....  ;)

Citaat van: jurrien visser op 27/10/2011 | 15:37 uur
Wellicht blijft de vaste ligplaats van de LPD's/JSS Den Helder, maar in het kader van de logistiek is een goede facilliteit voor de genoemde schepen (bij verhuizing naar Vlissingen) een denkbare optie.

Ik vind het erg gezocht allemaal. Dus omdat de minister het in zijn hoofd heeft gehaald om op dubieuze gronden (want niet in het belang van defensie) gaan we nu argumenten zoeken en omstandigheden verzinnen waardoor het nuttig zou worden van Vlissingen een tweede marinehaven te maken. waarom is dan ooit de halve mijnendienst (was het niet MBFLOT3 of zoiets?) van Vlissingen overgeheveld naar Den Helder?

Citaat van: jurrien visser op 27/10/2011 | 15:37 uur
Over lig plaats gesproken: is het JSS met zijn 205 meter eigenlijk wel geschikt voor de Helderse haven of kan deze slechts bij hoog water naar binnen of naar buiten?

Laat ik nou altijd denken dat e.e.a. niet met de lengte maar met de diepgang te maken heeft.....

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#18
Citaat van: Kapitein Rob op 27/10/2011 | 15:25 uur
Citaat van: jurrien visser op 27/10/2011 | 14:32 uur
Vergeet niet (al zullen ze dat in Den Helder niet grappig vinden) dat in Vlissingen ook ruimte is voor de LPD's en/of het JSS (bedenk hierbij ook de recente berichten dat men wil onderzoeken om De Nieuwe Haven in Den Helder meer voor commerciële scheepvaart open te stellen)

Jij wilt nog meer boordplaatsers in Vlissingen? En is die "ruimte" voor de LPD's en het JSS dan op de plek waar die marinierskazerne moet komen? En wat denk je van onderhoud dat normaliter door het marinebedrijf gedaan wordt? De beveiliging en marinebrandweer? Ik denk dat je de ondersteuning die in Den Helder aanwezig is nooit in Vlissingen kan krijgen zonder de portemonnaie nog meer te belasten.....

De Vlissingse binnenhaven is groot genoeg, of dit bij een nieuw KM complex is... geen idee.

Wellicht blijft de vaste ligplaats van de LPD's/JSS Den Helder, maar in het kader van de logistiek is een goede facilliteit voor de genoemde schepen (bij verhuizing naar Vlissingen) een denkbare optie.

Over lig plaats gesproken: is het JSS met zijn 205 meter eigenlijk wel geschikt voor de Helderse haven of kan deze slechts bij hoog water naar binnen of naar buiten?

KapiteinRob

Citaat van: HM op 27/10/2011 | 14:03 uur
Je kiest ergens voor. Wat nu in Doorn walplaatser is heeft daar voor gekozen. Dus dat vind ik wel een belangrijke afweging om te maken. En ja ieder heeft in zijn carriere wel een plaatsing Rdam/DH maar daar kies je voor.

Waarom gaat je redenatie voor Rdam/DH niet voor Doorn op?

KapiteinRob

Citaat van: jurrien visser op 27/10/2011 | 14:32 uur
Vergeet niet (al zullen ze dat in Den Helder niet grappig vinden) dat in Vlissingen ook ruimte is voor de LPD's en/of het JSS (bedenk hierbij ook de recente berichten dat men wil onderzoeken om De Nieuwe Haven in Den Helder meer voor commerciële scheepvaart open te stellen)

Jij wilt nog meer boordplaatsers in Vlissingen? En is die "ruimte" voor de LPD's en het JSS dan op de plek waar die marinierskazerne moet komen? En wat denk je van onderhoud dat normaliter door het marinebedrijf gedaan wordt? De beveiliging en marinebrandweer? Ik denk dat je de ondersteuning die in Den Helder aanwezig is nooit in Vlissingen kan krijgen zonder de portemonnaie nog meer te belasten.....

KapiteinRob

Citaat van: Hans87 op 27/10/2011 | 12:12 uur
Daarnaast denk ik dat het personeel zich voor een gedeelte ook in de regio rond Doorn heeft gevestigd.

Ik weet niet wat jij onder "voor een gedeelte" verstaat, maar ik denk dat de overgrote meerderheid zich niet in Doorn en omgeving heeft gevestigd omdat men daar geplaatst werd. Doordat Doorn vrij centraal ligt, kunnen/willen velen zijn velen walplaatser zijn, vaak omdat men ook al "in die buurt" woonde.

Citaat van: Hans87 op 27/10/2011 | 12:12 uur
Lijkt me behoorlijk klote als je net een huisje hebt gekocht en voortaan bijna 3 uur in de trein mag zitten om op je kazerne terecht te komen.

En? Inherent aan de keuze voor defensie. Ik ben ook genoeg boordplaatser geweest omdat ze in den Helder weer eens bedacht hadden dat ik een takke-eind van mijn huis geplaatst werd.

Citaat van: Hans87 op 27/10/2011 | 12:12 uur
Om dan te gaan zitten janken over de reiskosten is wel heel erg vanuit het bedrijf gedacht en niet vanuit het personeel.

Mijn argument doe ik juist ook uit het oogpunt van personeelszorg. Als de minister duidelijk zou worden gemaakt wat het hem gaat kostem om een kazerne in de Zeeuwse uithoek neer te zetten, gaat-ie zich misschien nog wel eens achter zijn hoofd krabben. Ik durf gerust de inschatting te maken dat 90% van het in Vlissingen te plaatsen personeel dat nu in Doorn zit dan boordplaatser moet worden. Ga maar eens uitrekenen wat dat gaat kosten aan legering met dat soort aantallen (hooguit 2 man op een kamer), aan commissie Staal faciliteiten, aan voedingsgeld en aan reiskosten naar de verre woonplaatsen.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: HM op 27/10/2011 | 14:03 uur
Citaat van: Poleme op 27/10/2011 | 01:17 uur
Stel, dat die geruchten waar zijn.  Waar worden ze dan gelegerd?    In de 'Pruttel Dessert', of te wel waar de Pruttels zouden worden gelegerd?
Waarom weg uit Doorn.   Aantrekkelijk onroerend goed (grond gebied) voor project ontwikkelaars?

Legering moet nog gebouwt worden. Dus er moet aardig wat uit de grond gestampt worden daar.

Weg uit Doorn omdat te klein. Geen plek voor voertuigen en legering te oud en weinng/klein. En nu pas komt gemeente met mogelijkheden..
De te verkopen grond die eventueel overblijft als marns weg zijn is geen klap waard, dat word waarschijnlijk gewoon weer bos.

Citaat van: Kapitein Rob op 27/10/2011 | 11:42 uur
He ja, laten we gaan janken over het afgelegen liggen van Vlissingen. Den Helder/Texel ligt niet afgelegen? Assen/Havelte liggen bij iedereen naast de deur? DCHR Enschede en FDC Eygelshoven makkelijk bereisbaar?

Ik ben tegen de idioterie van het bouwen van een dergelijke kazerne in Vlissingen, maar de reden "weinig mensen zullen er blij mee zijn want het ligt in de middle of nowhere" staat bij mij ver onderaan het lijstje argumenten. Voer dan aan dat het een berg geld kost om de te verwachten hoeveelheid boordplaatsers te huisvesten en wekelijks op en neer te laten reizen naar hun woonplaats....

Je kiest ergens voor. Wat nu in Doorn walplaatser is heeft daar voor gekozen. Dus dat vind ik wel een belangrijke afweging om te maken. En ja ieder heeft in zijn carriere wel een plaatsing Rdam/DH maar daar kies je voor.

Daarnaast lijkt het van de minister te komen dat hele Vlissingen, argument.. Sociaal economisch!! Dat vind ik nog het ergste... draait alles om knaken en paars/efficient bezuinigen, komt dit kont argument er bij kijken.

Zoals hier al aangehaald, hoeveel kazernes MET ruimte/oefenterrein etc. in de buurt zijn al afgewezen/verkocht.. en nu met Vlissingen komen...pff

Vergeet niet (al zullen ze dat in Den Helder niet grappig vinden) dat in Vlissingen ook ruimte is voor de LPD's en/of het JSS (bedenk hierbij ook de recente berichten dat men wil onderzoeken om De Nieuwe Haven in Den Helder meer voor commerciële scheepvaart open te stellen)

HM

Citaat van: Poleme op 27/10/2011 | 01:17 uur
Stel, dat die geruchten waar zijn.  Waar worden ze dan gelegerd?    In de 'Pruttel Dessert', of te wel waar de Pruttels zouden worden gelegerd?
Waarom weg uit Doorn.   Aantrekkelijk onroerend goed (grond gebied) voor project ontwikkelaars?

Legering moet nog gebouwt worden. Dus er moet aardig wat uit de grond gestampt worden daar.

Weg uit Doorn omdat te klein. Geen plek voor voertuigen en legering te oud en weinng/klein. En nu pas komt gemeente met mogelijkheden..
De te verkopen grond die eventueel overblijft als marns weg zijn is geen klap waard, dat word waarschijnlijk gewoon weer bos.

Citaat van: Kapitein Rob op 27/10/2011 | 11:42 uur
He ja, laten we gaan janken over het afgelegen liggen van Vlissingen. Den Helder/Texel ligt niet afgelegen? Assen/Havelte liggen bij iedereen naast de deur? DCHR Enschede en FDC Eygelshoven makkelijk bereisbaar?

Ik ben tegen de idioterie van het bouwen van een dergelijke kazerne in Vlissingen, maar de reden "weinig mensen zullen er blij mee zijn want het ligt in de middle of nowhere" staat bij mij ver onderaan het lijstje argumenten. Voer dan aan dat het een berg geld kost om de te verwachten hoeveelheid boordplaatsers te huisvesten en wekelijks op en neer te laten reizen naar hun woonplaats....

Je kiest ergens voor. Wat nu in Doorn walplaatser is heeft daar voor gekozen. Dus dat vind ik wel een belangrijke afweging om te maken. En ja ieder heeft in zijn carriere wel een plaatsing Rdam/DH maar daar kies je voor.

Daarnaast lijkt het van de minister te komen dat hele Vlissingen, argument.. Sociaal economisch!! Dat vind ik nog het ergste... draait alles om knaken en paars/efficient bezuinigen, komt dit kont argument er bij kijken.

Zoals hier al aangehaald, hoeveel kazernes MET ruimte/oefenterrein etc. in de buurt zijn al afgewezen/verkocht.. en nu met Vlissingen komen...pff
Alleen berusting kan ons verslaan

Enforcer

En als je bij Den Helder een huis gekocht hebt en naar Rotterdam wordt overgeplaatst? Het is rot, maar dit soort zaken horen wel bij defensie.

Hans87

Citaat van: Kapitein Rob op 27/10/2011 | 11:42 uur
Citaat van: Hans87 op 27/10/2011 | 10:09 uur
Pff, Vlissingen is wel echt in the middlle of nowhere. Daar zullen weinig mensen bij mee zijn denk ik.

He ja, laten we gaan janken over het afgelegen liggen van Vlissingen. Den Helder/Texel ligt niet afgelegen? Assen/Havelte liggen bij iedereen naast de deur? DCHR Enschede en FDC Eygelshoven makkelijk bereisbaar?

Ik ben tegen de idioterie van het bouwen van een dergelijke kazerne in Vlissingen, maar de reden "weinig mensen zullen er blij mee zijn want het ligt in de middle of nowhere" staat bij mij ver onderaan het lijstje argumenten. Voer dan aan dat het een berg geld kost om de te verwachten hoeveelheid boordplaatsers te huisvesten en wekelijks op en neer te laten reizen naar hun woonplaats....

Lol, die reacties van jou altijd. Volgens mij hangt je laatste argument onlosmakelijk samen met het feit dat het in de middle of nowhere ligt. Daarnaast denk ik dat het personeel zich voor een gedeelte ook in de regio rond Doorn heeft gevestigd. Lijkt me behoorlijk klote als je net een huisje hebt gekocht en voortaan bijna 3 uur in de trein mag zitten om op je kazerne terecht te komen.
Om dan te gaan zitten janken over de reiskosten is wel heel erg vanuit het bedrijf gedacht en niet vanuit het personeel.

KapiteinRob

Citaat van: Hans87 op 27/10/2011 | 10:09 uur
Pff, Vlissingen is wel echt in the middlle of nowhere. Daar zullen weinig mensen bij mee zijn denk ik.

He ja, laten we gaan janken over het afgelegen liggen van Vlissingen. Den Helder/Texel ligt niet afgelegen? Assen/Havelte liggen bij iedereen naast de deur? DCHR Enschede en FDC Eygelshoven makkelijk bereisbaar?

Ik ben tegen de idioterie van het bouwen van een dergelijke kazerne in Vlissingen, maar de reden "weinig mensen zullen er blij mee zijn want het ligt in de middle of nowhere" staat bij mij ver onderaan het lijstje argumenten. Voer dan aan dat het een berg geld kost om de te verwachten hoeveelheid boordplaatsers te huisvesten en wekelijks op en neer te laten reizen naar hun woonplaats....

Hans87

Pff, Vlissingen is wel echt in the middlle of nowhere. Daar zullen weinig mensen bij mee zijn denk ik.