Verhuizing Marinierskazerne

Gestart door Marskramer, 26/10/2011 | 20:25 uur

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Lex op 10/03/2020 | 21:25 uur
Waarom?

Omdat in dit artikel een directe link met Vlissingen gelegd wordt.

Zie ook tweet:

Olof van Joolen‏ @Olof023 

Na de ophef over het geclaimde vertrek van generaal Mac Mootry als commandant van @korpsmariniers nog een belrondje gedaan. Vertrek lijkt te kloppen maar link met #Vlissingen hoor ik nergens terug. Dat defensiepersoneel doorschuift na 2,5/ 3 jaar op een functie is vaste prik.


Lex

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 10/03/2020 | 12:22 uur
Ik heb de link verwijderd. Uit zeer betrouwbare bron vernomen dat bericht geen correcte weergave is en dat de afdeling communicatie bezig is met een reactie.

Dus.... negeren
Waarom? Volgens de woordvoerder maakt het deel uit van de regelmatig terugkerende 'stoelendans'.
Betrokkene is in functie sedert augustus 2017, dus bijna 2,5 jaar.
Rijst de vraag wat de minimale tijdsduur voor functie vervulling is.

A.J.

Citaat van: Ros op 10/03/2020 | 12:32 uur
Mijn reactie verwijderd tot nader bericht. Maar waar rook is....... ?

Is een reguliere functiewisseling na twee jaar...

A.J.

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 10/03/2020 | 12:22 uur
Ik heb de link verwijderd. Uit zeer betrouwbare bron vernomen dat bericht geen correcte weergave is en dat de afdeling communicatie bezig is met een reactie.

Dus.... negeren

Dit dus, maar ik wil voor de duidelijkheid dit stukje uit het bericht wel even benadrukken:

CitaatMacMootry, zoon van een befaamde marinier, werd in augustus 2017 commandant van het korps.

Kortom, MacMootry zit nu tweeëneenhalf jaar op functie dus dit klopt precies met de reguliere schuifplaat.

Huzaar1

Zou een hele slimme zet zijn van hem. Stapje omhoog in carriere en het korps kan er niet meer persoonlijk op worden aangesproken, want dat was een andere commandant.

Ik ben benieuwd
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Ros

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 10/03/2020 | 12:22 uur
Lees aanpassing

Mijn reactie verwijderd tot nader bericht. Maar waar rook is....... ?

jurrien visser (JuVi op Twitter)


jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 10/03/2020 | 11:14 uur
Korpscommandant mariniers vertrekt na afblazen kazerne in Vlissingen

Ik heb de link verwijderd. Uit zeer betrouwbare bron vernomen dat bericht geen correcte weergave is en dat de afdeling communicatie bezig is met een reactie.

Dus.... negeren

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#1665
Korpscommandant mariniers vertrekt na afblazen kazerne in Vlissingen


Huzaar1

Citaat van: Ros op 09/03/2020 | 22:10 uur
Dat hij het veld moet ruimen zeg ik niet. Ik stel alleen maar dat de politiek en met name de regering er niet gelukkig mee is als een hoog geplaatste militair openlijk tegen het beleid is van de regering. Met in het achterhoofd het feit dat het militair apparaat uitvoerend is.

Je snapt t spel niet. Hij was niet tegen politieke keuze om naar Vlissingen te gaan. Hij was ertrgen doordat het leegloop betekende. Dat heeft hij nog staan uitleggen in de 2r kamer met precies die argumenten.

Dit was het dan. Door al je argumenten heen.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Enforcer

Citaat van: Ros op 09/03/2020 | 22:10 uur
Dat hij het veld moet ruimen zeg ik niet. Ik stel alleen maar dat de politiek en met name de regering er niet gelukkig mee is als een hoog geplaatste militair openlijk tegen het beleid is van de regering. Met in het achterhoofd het feit dat het militair apparaat uitvoerend is.

Was hij echt tegen het beleid of waarschuwde hij voor de waarschijnlijke leegloop? Als hij echt publiekelijk tegen was geweest, dan waren er wel maatregelen genomen.

Lex

Citaat van: Ros op 09/03/2020 | 22:10 uur
Dat hij het veld moet ruimen zeg ik niet. Ik stel alleen maar dat de politiek en met name de regering er niet gelukkig mee is als een hoog geplaatste militair openlijk tegen het beleid is van de regering. Met in het achterhoofd het feit dat het militair apparaat uitvoerend is.
Betreffende het laatste: ja, de militairen zijn uitvoerend; maar als reactie op het voorgaande: er heeft de laatste jaren een verschuiving plaatsgevonden. En dat is een gevolg van het veranderende politiek geheel en de 'macht' van social media. We hebben reeds gezien hoe het dossier F35/JSF reacties heeft uitgelokt van anderen dan de regering.

Ros

Citaat van: A.J. op 09/03/2020 | 17:20 uur
Dus omdat de politiek heeft lopen falen moet een topmilitair het veld ruimen? Geloof je het zelf?

Dat hij het veld moet ruimen zeg ik niet. Ik stel alleen maar dat de politiek en met name de regering er niet gelukkig mee is als een hoog geplaatste militair openlijk tegen het beleid is van de regering. Met in het achterhoofd het feit dat het militair apparaat uitvoerend is.

Huzaar1

Aangezien dat hij in het MD traject zit wat toch allang zijn pad heeft uitgetekend en daar nu alleen maar meer van onder de indruk is zal het hem eerder goed dan kwaad hebben gedaan. De politiek gaat hier helemaal niet over en heeft geen vinger in de pap in dit proces. De wijze waarop de politiek met Defensie omgaat zal de MD club alleen maar gesterkt hebben in haar besluit dat dit een echte leider is die voor zijn mannen en het belang van het leger is gaan staan.

Iedereen die het tegenovergestelde denkt, snapt niet hoe het MD traject werkt of wat het is.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

A.J.

Citaat van: Ros op 09/03/2020 | 16:34 uur
Dit soort gedrag in de hoogste rangen van de top wil de politiek zeker niet zien. En voorbeeld doet volgen.....zoals dat heet.  En een "carrieretoewijzing" of in een bepaald traject zitten is geen garantie.

Dus omdat de politiek heeft lopen falen moet een topmilitair het veld ruimen? Geloof je het zelf?