Verhuizing Marinierskazerne

Gestart door Marskramer, 26/10/2011 | 20:25 uur

Lex

Citaat van: A.J. op 23/04/2018 | 21:24 uur
Of krijgen eoa baantje toegeschoven. v Uhm is er ook nog steeds.
Bedoel je niet Tom Middendorp?

A.J.

#892
Citaat van: mikemans op 23/04/2018 | 21:01 uur
Vlagofficieren lopen geen enkel gevaar. Als ze om de een of andere reden op non actief worden gezet worden ze gewoon tot FLO doorbetaald.

Of krijgen eoa baantje toegeschoven. Middendorp is er ook nog steeds.

mikemans

Vlagofficieren lopen geen enkel gevaar. Als ze om de een of andere reden op non actief worden gezet worden ze gewoon tot FLO doorbetaald.

Parera

Citaat van: Lex op 23/04/2018 | 19:00 uur
Gezien alle commotie die er is, een zeer duidelijke stellingname van Mac.
Dit is hard aangekomen in het Haagsche.
Ja het kan hard aankomen maar dan is het nog maar de vraag of ze zich er iets van aantrekken. Daarnaast is het ook een risico van de generaal om zijn nek zo uit te steken.
Maar als het hem lukt om de verhuizing terug te draaien dan hulde van zijn mannen (en vrouwen) zo niet zal het hem misschien wel zijn baan kosten.

Lex

Citaat van: Parera op 23/04/2018 | 18:47 uur
Een zeer bijzondere maar duidelijke oproep.
Gezien alle commotie die er is, een zeer duidelijke stellingname van Mac.
Dit is hard aangekomen in het Haagsche.

Parera

#888
CitaatCommandant spreekt zich uit tegen verhuizing kazerne

DEN HELDER - In een volgende aflevering van de soap die de verhuizing van de marinierskazerne van Doorn naar Vlissingen is geworden, heeft de commandant van het korps zich ertegen uitgesproken. Brigadegeneraal der Mariniers Jeff Mac Mootry roept de politiek op terug te keren op zijn schreden. De korpscommandant doet dat in zijn column in het mariniersblad QPO. De stellingname is opvallend want actief dienende militairen dienen zich te onthouden van commentaar op politieke besluiten. De beslissing de kazerne in Doorn te verlaten en verruilen voor een nieuw te bouwen onderkomen in Vlissingen viel zes jaar terug. Mac Mootry somt in zijn column de plagen op die het korps treffen. Tussen de belangrijkste – leegloop en moeilijke werving – legt hij een direct verband met Vlissingen. Ervaren rotten haken volgens de commandant af omdat ze hun gezin niet willen verhuizen richting Zeeland. Nieuwelingen voelen zich eerder aangetrokken tot andere krijgsmachtsdelen die dichterbij hun woonplaats zitten.

'Nachtmerriescenario'
,,In het westen ligt de Noordzee, in het zuiden België, in het noorden enkele dunbevolkte eilanden en in het oosten bevinden zich eenheden die in dezelfde wervingsvijver vissen, maar daar dichterbij zitten", schetst de generaal de positie van de provincie. Om eraan toe te voegen: ,,Bovenmatige uitstroom in combinatie met een wervingsprobleem is een nachtmerriescenario."
Hij vergelijkt de situatie waarin de politiek nu zit met de bergtraining die mariniers krijgen. Daar wordt altijd geleerd dat veranderende omstandigheden volgens Mac Mootry reden moeten zijn voor heroriëntatie. En ultimo een besluit om terug te keren. ,,Dat is vaak niet makkelijk. We zijn soms al een heel eind op weg en hebben er veel energie in gestoken.
Bovendien geeft terugkeren een gevoel van gezichtsverlies. En toch kan terugkeren het beste zijn voor mens en missie."

[Bron: Telegraaf @ Article ]

Een zeer bijzondere maar duidelijke oproep.

Parera

Citaat van: Dennis123 op 23/04/2018 | 18:05 uur
De olaukade wordt op het moment verbouwd.
Komt soort haspel voor offshore op inclusief ligplaats.

Overigens geloof ik niet dat daar markt voor is. De veerdiensten in Rotterdam naar Engeland lijken ook aflopende zaak te zijn. Nog steeds weinig nieuws over vervangende schepen.

Ook vandaag de kade gezien bij de (oud) marine kazerne in Vlissingen.
Die heeft ook echt haar beste tijd gehad.
Ziet er enigszins vervallen uit.

De oude olau kade is wel aangeboden aan defensie om het bij de kazerne te trekken maar waarschijnlijk is dit afgewezen (i.v.m. kosten)  maar zal men wel gebruik maken van de kades indien nodig en anders die in Vlissingen-Oost. De gemeente Vlissingen wil de kade's tegen over de oude kazerne ook ombouwen voor cruiseschepen maar hoe het met die plannen staat is een groot vraagteken.

Dennis123

Citaat van: Ace1 op 23/04/2018 | 06:22 uur
Mocht de verhuizing van de mariniers naar Vlissingen worden afgeblazen moet men eens serieus gaan kijken of men de Olau Line geen nieuw leven in kan blazen. Wel dan in het onderzoek meenemen of men vanuit Sheerness of vanuit Dartford een veerdienst naar Vlissingen  moet beginnen.

https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/83737/Petitie-voor-heropenen-traject-Olau-Line

https://nl.wikipedia.org/wiki/Olau_Line

De olaukade wordt op het moment verbouwd.
Komt soort haspel voor offshore op inclusief ligplaats.

Overigens geloof ik niet dat daar markt voor is. De veerdiensten in Rotterdam naar Engeland lijken ook aflopende zaak te zijn. Nog steeds weinig nieuws over vervangende schepen.

Ook vandaag de kade gezien bij de (oud) marine kazerne in Vlissingen.
Die heeft ook echt haar beste tijd gehad.
Ziet er enigszins vervallen uit.

A.J.

Citaat van: Parera op 23/04/2018 | 04:15 uur
Ik zocht slechts een mooie oplossing, de bus was niet het eerste wat in me opkwam. En als jij vind dat mijn antwoord corrigeren is prima.

Wat ik bedoel is dat je een initieel verkeerd genomen beslissing gaat gladstrijken door allerlei regelingen te verzinnen om het zo verkoopbaar te maken. Als de marns niet gaan verhuizen danwel verhuizen naar een geschikte locatie hoef je dit soort regelingen niet op te tuigen.

Citaat
Ja, ik ben groot grond bezitter in Zeeland. Maar nu serieus, nee ik heb er geen grond te koop (was het maar zo'n feest).
Zoals vaker hier geschreven ben ik vanaf minuut 1 voorstander van de mariniers in Vlissingen maar ik heb ook al eerder geschreven dat als het echt problemen oplevert voor het korps de verhuizing maar moet worden afgeblazen en er een nieuwe bestemming voor de grond gezocht moet worden. De komst van het korps zou een geweldige opsteker zijn voor de stad die wel een impuls nodig heeft.

Ik ben ook heel simpel in dat soort dingen hoor, als de baas bepaalt dat er een kazerne dicht gaat en je vervolgens 150 kilometer verderop weer wakker wordt is het gewoon uitvoeren. Dekken, dienen, hulzen rapen. En geloof me, ik heb dat persoonlijk meerdere malen meegemaakt... Waar ik echter een broertje dood aan heb (en dit zijn persoonlijke ervaringsgegevens) is dat er beloftes gedaan worden waar uiteindelijk niks van terecht komt en het uiteindelijk 10 keer slechter is dan waar je vandaan komt. En dat is wat er nu gebeurt met de mariniers. Als alles geregeld zou worden zoals initieel beloofd was zou ik gewoon zeggen: "Opstellen!, Geeft acht! Rechtsom! Voorwaarts Mars!" Zo wijd de wereld strekt etc... Maar nu komt er niks van de beloftes terecht en ga je er kilometers op achteruit, dan is er maar 1 oplossing en dat is afblazen.

Ace1

#884
Citaat van: Parera op 23/04/2018 | 04:15 uur
Ik zocht slechts een mooie oplossing, de bus was niet het eerste wat in me opkwam. En als jij vind dat mijn antwoord corrigeren is prima.
Ja, ik ben groot grond bezitter in Zeeland. Maar nu serieus, nee ik heb er geen grond te koop (was het maar zo'n feest).
Zoals vaker hier geschreven ben ik vanaf minuut 1 voorstander van de mariniers in Vlissingen maar ik heb ook al eerder geschreven dat als het echt problemen oplevert voor het korps de verhuizing maar moet worden afgeblazen en er een nieuwe bestemming voor de grond gezocht moet worden. De komst van het korps zou een geweldige opsteker zijn voor de stad die wel een impuls nodig heeft.

Mocht de verhuizing van de mariniers naar Vlissingen worden afgeblazen moet men eens serieus gaan kijken of men de Olau Line geen nieuw leven in kan blazen. Wel dan in het onderzoek meenemen of men vanuit Sheerness of vanuit Dartford een veerdienst naar Vlissingen  moet beginnen.

https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/83737/Petitie-voor-heropenen-traject-Olau-Line

https://nl.wikipedia.org/wiki/Olau_Line

Parera

Citaat van: A.J. op 22/04/2018 | 23:16 uur
Waarom zou je dit soort trucs uberhaupt willen gaan verzinnen? Dat is simpelweg naar de fout toe corrigeren...
Ik zocht slechts een mooie oplossing, de bus was niet het eerste wat in me opkwam. En als jij vind dat mijn antwoord corrigeren is prima.

Citaat van: A.J. op 22/04/2018 | 23:16 uur
En wat voor belang heb jij er eigenlijk bij dat de marns naar Vlissingen komen? Heb je grond te koop ofzo?
Ja, ik ben groot grond bezitter in Zeeland. Maar nu serieus, nee ik heb er geen grond te koop (was het maar zo'n feest).
Zoals vaker hier geschreven ben ik vanaf minuut 1 voorstander van de mariniers in Vlissingen maar ik heb ook al eerder geschreven dat als het echt problemen oplevert voor het korps de verhuizing maar moet worden afgeblazen en er een nieuwe bestemming voor de grond gezocht moet worden. De komst van het korps zou een geweldige opsteker zijn voor de stad die wel een impuls nodig heeft.

A.J.

Citaat van: Parera op 22/04/2018 | 18:48 uur
Ook een bus is natuurlijk mogelijk en waarschijnlijk stuk goedkoper dan een tender, de tender zou eventueel wel nog gebruikt kunnen worden om personeel op en af te halen van een schip zonder dat dit hoeft aan te meren. Maar wel velemalen duurder dan een bus. Daarnaast is de bus slechts 5 minuten naar de kazerne dus goed te doen.

Waarom zou je dit soort trucs uberhaupt willen gaan verzinnen? Dat is simpelweg naar de fout toe corrigeren...

En wat voor belang heb jij er eigenlijk bij dat de marns naar Vlissingen komen? Heb je grond te koop ofzo?

A.J.

Citaat van: Lex op 22/04/2018 | 18:45 uur
Waarom? In het verleden hadden we op zondagavond en maandagmorgen een tpt busje. En deze reed ook op vrijdag.

Todat iemand daar weer lucht van krijgt en het weer eens op oneerlijke concurrentie gooit... Dat hebben we ook al eerder gezien. Daarom zijn dat soort interne regelingen allemaal de nek omgedraaid.

Parera

Citaat van: Lex op 22/04/2018 | 18:45 uur
Waarom? In het verleden hadden we op zondagavond en maandagmorgen een tpt busje. En deze reed ook op vrijdag.
Ook een bus is natuurlijk mogelijk en waarschijnlijk stuk goedkoper dan een tender, de tender zou eventueel wel nog gebruikt kunnen worden om personeel op en af te halen van een schip zonder dat dit hoeft aan te meren. Maar wel velemalen duurder dan een bus. Daarnaast is de bus slechts 5 minuten naar de kazerne dus goed te doen.

Lex

Citaat van: Parera op 22/04/2018 | 18:37 uur
Maak daar een kleine 30 minuten van (2,5 a 3 km) tenzij je wilt gaan zwemmen dan is het slechts 600 m maar ja dat ga je ook niet doen.
Een oplossing zou kunnen zijn voor Defensie om een kleine tender aan te kopen en het eigen personeel zo heen en weer te varen tussen het station en de kazerne.
Waarom? In het verleden hadden we op zondagavond en maandagmorgen een tpt busje. En deze reed ook op vrijdag.