Verhuizing Marinierskazerne

Gestart door Marskramer, 26/10/2011 | 20:25 uur

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Parera op 11/04/2018 | 12:02 uur
Het lijkt er op dat ook het ministerie er nog maar een keer goed over na gaat denken. Wel blijft het probleem dat als de mariniers in Doorn blijven defensie opgezadeld zit met de grond van de nieuwe kazerne die al gehuurd is.

Ze kunnen natuurlijk altijd een (kleinere) marns kazerne bouwen incl. nieuwe stijger voor LPD's en JSS, dit ook in het kader van de zo gewenste uitbreiding van het Korps.

Parera

Het lijkt er op dat ook het ministerie er nog maar een keer goed over na gaat denken. Wel blijft het probleem dat als de mariniers in Doorn blijven defensie opgezadeld zit met de grond van de nieuwe kazerne die al gehuurd is.

Umbert

Denk dat er ook langzaam geluiden uit het bedrijfsleven zijn gaan komen over bedrijven en scholen, sportverenigingen die mensen (de partners van, en kinderen) zien verdwijnen en dus gaten in bedrijfsvoering zullen gaan vallen die niet zo snel opgevuld gaan worden. En het verleden laat zien dat (gedwongen) verhuizing van hele delen van bedrijven niet werkt op lange termijn, Directie PTT Nederland van Randstad naar Groningen, ondanks dat er speciale extra forenzen treinen liepen met luxe wagons iedere werkdag. Kijk nu eens wat er nog van de voormalige PTT in Groningen zit, en wat er via de opsplitsing weer terug in de Randstad zit.

MasterChief1971

Je snapt er niet veel van, wel?
Of je nu bij het water zit of niet, Mariniers komen letterlijk overal vandaan.
En ook zij hebben partners, sociale netwerken e.d.
Dát is het probleem voor ze. Ze geven geen two shits about de oefenmogelijkheden op de kazerne in Vlissingen. Vlissingen zelf interesseert ze ook niet.
Ze hebben een probleem met het feit dat Vlissingen achterlijk lange reistijden oplegt óf betekent dat je alles achter moet laten.
De vergelijking met KL-eenheden gaat niet op. Die zitten door het hele land.
Dus dat soort denigrerende vergelijkingen slaan nergens op.
"Whosoever commands the sea, commands the trade; whosoever commands the trade of the world commands the riches of the world, and consequently the world itself"- Sir Walter Raleigh

Master Mack

Jemig en iedereen leest even over het feit heen dat gemeente Utrechtseheuvelrug altijd al tegen uitbreiding was en nu er kosten zijn gemaakt om de verhuizing in gang te zetten is het het thuisfront wat de tegengeluiden moet aktiveren. Puur beroepsmatig gekeken mariniers komen vanaf zee dan moet je daar wel in de buurt zitten. Doorn is dan eigenlijk gewoon een landmacht kazerne dus dan zou ik zeggen maak er een gewoon infanteriebataljon van.

jurrien visser (JuVi op Twitter)


jurrien visser (JuVi op Twitter)


Parera

Vlissingen is negatieve geluiden van groep mariniers beu

VLISSINGEN - In Vlissingen ergert men zich groen en geel aan het negatieve beeld dat belangengroepen van mariniers schetsen van Zeeland. Tijd voor een tegengeluid, vindt de wethouder Albert Vader.

De rest van het artikel zit achter de zeeuwse betaalmuur:
https://www.pzc.nl/walcheren/vlissingen-is-negatieve-geluiden-van-groep-mariniers-beu~ae3d15a4/

Mourning

Citaat van: A.J. op 09/04/2018 | 11:29 uur

Overigens ving ik via Twitter ook het gerucht op dat in het verleden de Tonnetkazerne ('t Harde) in beeld is geweest om de mariniers heen te verhuizen. Nou, dat zou helemaal een drama geweest zijn met de infra, daar liggen grootmajoors van 50+ nog met drie man op een kamer.  :sick:

;D ;D ;D
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

A.J.

Citaat van: Harald op 09/04/2018 | 09:28 uur
Hoe besloten werd de mariniers van Doorn naar Vlissingen te laten verhuizen

Ik had het stuk gelezen... Er werd ook gesproken over Budel las ik... Als je het dan toch over een uithoek hebt.

Overigens ving ik via Twitter ook het gerucht op dat in het verleden de Tonnetkazerne ('t Harde) in beeld is geweest om de mariniers heen te verhuizen. Nou, dat zou helemaal een drama geweest zijn met de infra, daar liggen grootmajoors van 50+ nog met drie man op een kamer.  :sick:

Harald

Hoe besloten werd de mariniers van Doorn naar Vlissingen te laten verhuizen

De verhuizing van de marinierskazerne in Doorn naar Vlissingen is al een tijdje veelvuldig in de media. Volgens GroenLinks is met een 'pennenstreek' de verhuizing doorgedrukt, anderen spreken van een politiek handjeklap. Wat zit nu echt achter de verhuizing van de kazerne van Doorn naar Vlissingen?

.../...

https://marineschepen.nl/dossiers/verhuizing-korps-mariniers-doorn-vlissingen.html

Zander

Citaat van: Huzaar1 op 05/04/2018 | 19:09 uur
Jan agent traint en krijgt gedeeltelijk hun opleiding op genoeg defensie locaties.;) dat is al jaren zo :)

Ik zie ook geen enkele reden waarom dit niet zou moeten kunnen. Ik ben ook van mening dat de blauwe KMAR en de politie veel meer van elkaars faciliteiten gebruik zouden moeten maken.

Maar die kazerne naar Vlissingen kan prima maar dan wel met alle beloofde faciliteiten en een ruimhartige verhuisvergoeding.
People are sheep

Huzaar1

Citaat van: Parera op 05/04/2018 | 14:48 uur
Behalve de AT's en mensen van de DSI dan dat kan wel. Maar ''jan'' agent nee die mag gewoon lekker in Ossendrecht of een andere politie academie/oefenlocatie blijven trainen.
Zo nu en dan een geïntegreerde oefening kan geen kwaad, ik weet niet of er binnen de  KL / KMARNS standaard getrained word op riot control maar ik denk dat zoiets wel een nuttige training kan zijn voor elke basis militair voor het geval dat. In de West krijgt iedereen die opleiding (KL en Mariniers ) voor als het nodig is de lokale politie bij te staan. Dit zou ook passen binnen de NATRES naar mijn mening.

Jan agent traint en krijgt gedeeltelijk hun opleiding op genoeg defensie locaties.;) dat is al jaren zo :)
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Parera

#820
Citaat van: Huzaar1 op 05/04/2018 | 14:33 uur
Oirschot, Vredepeel, Amersfoort.. daar zie je regelmatig popo. Die gebruiken er fasciliteiten. Ik vind het echter geen goed idee om politieburgers en ander nono personeel toe te laten op een complex waar teams trainen die SOF taken hebben en anti terrorisme taken uitvoeren.

Behalve de AT's en mensen van de DSI dan dat kan wel. Maar ''jan'' agent nee die mag gewoon lekker in Ossendrecht of een andere politie academie/oefenlocatie blijven trainen.
Zo nu en dan een geïntegreerde oefening kan geen kwaad, ik weet niet of er binnen de  KL / KMARNS standaard getrained word op riot control maar ik denk dat zoiets wel een nuttige training kan zijn voor elke basis militair voor het geval dat. In de West krijgt iedereen die opleiding (KL en Mariniers ) voor als het nodig is de lokale politie bij te staan. Dit zou ook passen binnen de NATRES naar mijn mening.

Huzaar1

Citaat van: Zander op 27/03/2018 | 22:50 uur
AU!
Politie en justitie zijn twee verschillende takken van sport.(even een principieel zij stapje)

Maar verder wel een logische stap.

Oirschot, Vredepeel, Amersfoort.. daar zie je regelmatig popo. Die gebruiken er fasciliteiten. Ik vind het echter geen goed idee om politieburgers en ander nono personeel toe te laten op een complex waar teams trainen die SOF taken hebben en anti terrorisme taken uitvoeren.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"