Goalkeeper: AOW leeftijd bereikt?

Gestart door Ace1, 04/11/2011 | 20:11 uur

Master Mack

Waar zijn de GK's van de Royal Navy heen gegaan? Ik weet dat we het  hier in het verleden over gehad hebben maar zijn die nu niet voor een prikkie over te nemen en te moderniseren?

StrataNL

Citaat van: Parera op 08/06/2018 | 02:11 uur
Volgens mij staat er dat ''alle'' LC-fregatten uitgerust zullen worden met een tweede GK dus daarbij ook de Evertsen als ik het zo lees.
Wel goed nieuws dat men in elk geval eindelijk, vlak voor het uit dienst nemen van de LCF's alle schepen voorziet van hun tweede goalkeeper.
Ik zeg voor de nieuwe generatie LCF's gelijk 2 stuks plaatsen  :silent:
Evertsen heeft er al twee, dan heb je dus drie extra GK's nodig. Als er twee van de M-fregatten komen, waar haal je die derde GK dan vandaan, Bij de Belgen?
Als je één van de LCF'en (hoeft niet per sé EVTN te zijn) als testplatform gaat gebruiken is die derde dus niet nodig. Tenzij je de LPD's en JSS ook van hun GK gaat ontdoen.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Parera

Citaat van: StrataNL op 08/06/2018 | 00:22 uur
De belangrijkste punten, eindelijk wat antwoorden:
Dat zijn dus de GK's van de M-fregatten + één GK van Zr.Ms. Evertsen die genoemd werd als testschip voor een laserkanon.

Volgens mij staat er dat ''alle'' LC-fregatten uitgerust zullen worden met een tweede GK dus daarbij ook de Evertsen als ik het zo lees.
Wel goed nieuws dat men in elk geval eindelijk, vlak voor het uit dienst nemen van de LCF's alle schepen voorziet van hun tweede goalkeeper.
Ik zeg voor de nieuwe generatie LCF's gelijk 2 stuks plaatsen  :silent:

StrataNL

De belangrijkste punten, eindelijk wat antwoorden:

CitaatDe M-fregatten beschikken niet over de SM-2 en dit zal ook gelden voor de nieuwe M-fregatten.
CitaatIn de onderzoeksfase worden de alternatieven onderzocht op basis van de functionele eisen en de totale levensduurkosten van deze systemen. De alternatieven bestaan uit systemen die 'van de plank' verkrijgbaar zijn en systemen die deels nog moeten worden ontwikkeld.
CitaatDe LC-fregatten blijven uitgerust met de Goalkeepersystemen tot het einde van de levensduur van deze schepen, ongeveer in 2030.
CitaatBovendien zullen gaandeweg alle LC-fregatten met een tweede Goalkeeper worden uitgerust als de Goalkeepers van andere schepen beschikbaar komen. Op dit moment is nog maar een LC-fregat uitgerust met twee Goalkeepers. Dit zorgt ervoor dat elk LC-fregat straks is voorzien van een 360 graden dekking van Goalkeepers.
Dat zijn dus de GK's van de M-fregatten + één GK van Zr.Ms. Evertsen die genoemd werd als testschip voor een laserkanon.

CitaatDefensie volgt de ontwikkelingen op het gebied van lasers en voert ook eigen onderzoek uit naar de toepasbaarheid van laserwapens. Vooralsnog is de technologie nog niet zo ver dat lasers ingezet kunnen worden als verdediging tegen inkomende raketten. In het ontwerp van nieuwe schepen wordt echter rekening gehouden met deze ontwikkelingen

-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Lex

Beantwoording Kamervragen over A-brief vervanging Close-in Weapon System

Antwoorden van staatssecretaris Visser (Def) op de schriftelijke vragen van de vaste commissie voor Defensie over de behoeftestelling van het project 'vervanging Close-in Weapon System'. Eenzelfde brief is ook aan de Eerste Kamer gestuurd.'

Kamerbrief, 07-06-2018

Huzaar1

De chinese mist een boel capaciteiten die de goalkeeper wel heeft.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

StrataNL

Goalkeeper opwaarderen naar 11 lopen en de vuursnelheid verhogen is niet het antwoord. Zou tegen de huidige/vorige generatie missiles helpen, maar is geen oplossing voor de middellange termijn. Daarnaast word de Goalkeeper nog steeds met de hand geladen, hogere vuursnelheid betekent meer werk, meer slijtage etc.

Succesrate van 96%, alsjeblieft Ace, wikipedia wijsheid van de Chinese staats tv? Dat Chinese ding heeft niet eens een eigen zoekradar en het lijkt me sterk dat de technologie van dat ding net zo goed is als wat in de vernieuwde GK zit.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Parera

Citaat van: Ace1 op 23/05/2018 | 12:38 uur
De Russen hebben wel zulke systemen.





Ik had het over jou chinese oplossing :sleep:  Ja de Russen hebben het al jaren en is zeer effectief (pantsir) ingezet in de oorlog in Syrie, voornamelijk als CRAM.
Bij grotere aanvallen zijn verschillende pantsir's uitgeschakeld. En het zal waarschijnlijk prima werken maar de vraag is of het goed genoeg is tegen mach 5+.
En als we nu een nieuw systeem ontwikkelen dan moet daar ook rekening mee gehouden worden.

Ik denk dat we niet verder moeten kijken op dit moment dan de combinatie  76 mm DART + Pharos / RAM en HEL

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ace1 op 23/05/2018 | 11:55 uur
Jurrien de 6  FL-3000N (Flying Leopard 3000 Naval missiles  die je ziet zijn de Chinese tegenhanger van het Ram missile  Systeem. Ik sluit niet uit dat de chinezen ze gekopieerd hebben. De Chinezen hebben een mix gedaan van een Gatling die voorzien is van 6 missiles. De volgende keer misschien eerst aan research doen voordat je reageert?


Over research doen gesproken..... Als jij dat gedaan had dan weet je ook de Amerikanen met al hun toeters en bellen (nu nog) geen afdoende tegenmaatregelen kunnen nemen tegen hypersoon.

Ace1

Citaat van: Parera op 23/05/2018 | 12:27 uur
De combinatie van missile en gun? Nee nergens de losse systemen zelf wel zoals ik al schreef. Maar de combinatie in Type 730C die nog niet, dus een mooi idee maar eerst zien of het er komt.

De Russen hebben wel zulke systemen.




Parera

Citaat van: Ace1 op 23/05/2018 | 12:24 uur
Weet je dat zeker?

http://errymath.blogspot.com/2015/08/fl-3000n-hhq-10-missile-ciws-air.html#.WwU_r0iFOUk



De combinatie van missile en gun? Nee nergens de losse systemen zelf wel zoals ik al schreef. Maar de combinatie in Type 730C die nog niet, dus een mooi idee maar eerst zien of het er komt.

Ace1

Citaat van: Parera op 23/05/2018 | 12:11 uur
Dit systeem is tot op heden niet ingezet op welk schip dan ook, de 2 systemen waar op het gebaseerd is wel. Op de nieuwe carrier zien we de Type 1130 (2x achter/1x voor) + FL-3000N (1x achter/2x voor). Voorlopig ga ik er vanuit dat het een concept is, meer dan artist impressies zijn er niet van.

Weet je dat zeker?

http://errymath.blogspot.com/2015/08/fl-3000n-hhq-10-missile-ciws-air.html#.WwU_r0iFOUk


Parera

Citaat van: Ace1 op 23/05/2018 | 11:55 uur
Jurrien de 6  FL-3000N (Flying Leopard 3000 Naval missiles  die je ziet zijn de Chinese tegenhanger van het Ram missile  Systeem. Ik sluit niet uit dat de chinezen ze gekopieerd hebben. De Chinezen hebben een mix gedaan van een Gatling die voorzien is van 6 missiles. De volgende keer misschien eerst aan research doen voordat je reageert?

http://defenseupdates.blogspot.nl/2012/12/fl-3000n-hhq-10-missile-ciws-air.html
Dit systeem is tot op heden niet ingezet op welk schip dan ook, de 2 systemen waar op het gebaseerd is wel. Op de nieuwe carrier zien we de Type 1130 (2x achter/1x voor) + FL-3000N (1x achter/2x voor). Voorlopig ga ik er vanuit dat het een concept is, meer dan artist impressies zijn er niet van.

Ace1

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 23/05/2018 | 11:45 uur
Vindt je het erg als ik het stukje "geen probleem" in twijfel trek.

Jurrien de 6  FL-3000N (Flying Leopard 3000 Naval missiles  die je ziet zijn de Chinese tegenhanger van het Ram missile  Systeem. Ik sluit niet uit dat de chinezen ze gekopieerd hebben. De Chinezen hebben een mix gedaan van een Gatling die voorzien is van 6 missiles. De volgende keer misschien eerst aan research doen voordat je reageert?

http://defenseupdates.blogspot.nl/2012/12/fl-3000n-hhq-10-missile-ciws-air.html

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ace1 op 23/05/2018 | 10:00 uur
Geen probleem ook daar hebben de Chinezen een oplossing voor.


Vindt je het erg als ik het stukje "geen probleem" in twijfel trek.