Goalkeeper: AOW leeftijd bereikt?

Gestart door Ace1, 04/11/2011 | 20:11 uur

Parera

Citaat van: StrataNL op 09/02/2023 | 20:08 uur
Niemand zegt dat wij de single deck variant krijgen...

Die staat wel op alle tekeningen sinds 2014 tot de meest recente impressies die openbaar gemaakt zijn.

StrataNL

Citaat van: Parera op 09/02/2023 | 19:04 uur
Dat maakt de (budget) keuze van de single deck / sovraponte alleen maar belachelijker. Ja als je het op een hangaar of bijvoorbeeld het JSS wilt plaatsen waar er geen plek is voor onderdekse munitie toevoer + opslag dan wil ik daar in mee gaan. Maar op de boeg van een fregat nee dat slaat gewoon nergens op tenzij je het verkoopt als budget oplossing, maar dat is nu niet (meer) nodig en wenselijk.

Het ASWF kan dus gewoon een 76/62 SR op de boeg krijgen en dan koppelen we later die pharos wel aan de DART capaciteit. Zoals ik hierboven eerder al aangaf voor het JSS, CSS en de 2  LPD's zie ik wel mogelijkheden voor de Sovraponte. De sovraponte is ook nog luchtgekoeld i.p.v. watergekoeld zoals de andere 76 mm's.
Niemand zegt dat wij de single deck variant krijgen...
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Parera

#471
Citaat van: StrataNL op 09/02/2023 | 17:45 uur
Strales hebben we niet nodig want Pharos...

Dat maakt de (budget) keuze van de single deck / sovraponte alleen maar belachelijker. Ja als je het op een hangaar of bijvoorbeeld het JSS wilt plaatsen waar er geen plek is voor onderdekse munitie toevoer + opslag dan wil ik daar in mee gaan. Maar op de boeg van een fregat nee dat slaat gewoon nergens op tenzij je het verkoopt als budget oplossing, maar dat is nu niet (meer) nodig en wenselijk.

Het ASWF kan dus gewoon een 76/62 SR op de boeg krijgen en dan koppelen we later die pharos wel aan de DART capaciteit. Zoals ik hierboven eerder al aangaf voor het JSS, CSS en de 2  LPD's zie ik wel mogelijkheden voor de Sovraponte. De sovraponte is ook nog luchtgekoeld i.p.v. watergekoeld zoals de andere 76 mm's.

StrataNL

Citaat van: Parera op 09/02/2023 | 17:28 uur
Bij toeval stuitte ik op dit artikel in het EDR magazine #67 van februari 2023 en daar gaat men in op de 76 mm Sovraponte of in het engels single deck variant. Interessant artikel maar ik houd toch mijn twijfels over dit kanon als hoofd wapensysteem voor de ASWF's, dan zie ik toch veel liever een normaal 76 mm kanon met strales capaciteit. In feite is dat net zo goed als wat er nu gepland op komt te staan als CIWS rol. In het artikel staat wel een interessante ontwikkeling ; 76 mm Vulcano vanaf 2023-2024 voor de Italiaanse marine met een bereik van maximaal 40 km.

Het gehele magazine is HIER te lezen.
Strales hebben we niet nodig want Pharos...
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Parera

#469
Bij toeval stuitte ik op dit artikel in het EDR magazine #67 van februari 2023 en daar gaat men in op de 76 mm Sovraponte of in het engels single deck variant. Interessant artikel maar ik houd toch mijn twijfels over dit kanon als hoofd wapensysteem voor de ASWF's, dan zie ik toch veel liever een normaal 76 mm kanon met strales capaciteit. In feite is dat net zo goed als wat er nu gepland op komt te staan als CIWS rol. In het artikel staat wel een interessante ontwikkeling ; 76 mm Vulcano vanaf 2023-2024 voor de Italiaanse marine met een bereik van maximaal 40 km.

Het gehele magazine is HIER te lezen.




techneut

Dat klopt daarom zal de onderschepping verder gelegd moet worden. Dat kost heel veel rekenkracht en het probleem is ook wat blijft er over nadat de raket is geraakt:
Grote stukken verliezen gelijk snelheid en zal nooit het schip bereiken het zijn de kleine stukken die de meest schade kunnen veroorzaken.
Mensen denken dat de goalkeeper gaten in een raket schieten maar dat is niet de bedoeling van het systeem. De bedoeling is dat de raket zichzelf te pletter vliegt tegen een muur van metal.

A.J.

Citaat van: techneut op 09/12/2022 | 10:07 uur
Dat is zeker mogelijk zeker na de hardware upgrade: Hypersone is snel en de gatling heeft een max bereik. Maar het geheim is de rekenkracht die een raket kan onderscheppen zodat er een scherm wordt neergelegd op maximale range (als de snelheid zo groot is Mach 10>) kunnen beide GK in tandem in bursts in het vluchtpad van de raket wolken van metaal neerleggen. Simpel gezegd met twee kunnen de wolken meer dense worden EN eventueel vlak naast elkaar gelegd worden.

De missiles raken is niet zo'n probleem echter zullen de brokstukken met die snelheden alsnog je hele schip aan flarden trekken. Dat is het probleem.

techneut

CitaatIn combinatie  kan ze zeker, denk ik, nog wel even mee. Het is niet dat de wereld ritselt van hypersone ASuW's al heb ik zo het idee dat dit de komende 2 decennia in een hoog tempo zal toenemen.

Dat is zeker mogelijk zeker na de hardware upgrade: Hypersone is snel en de gatling heeft een max bereik. Maar het geheim is de rekenkracht die een raket kan onderscheppen zodat er een scherm wordt neergelegd op maximale range (als de snelheid zo groot is Mach 10>) kunnen beide GK in tandem in bursts in het vluchtpad van de raket wolken van metaal neerleggen. Simpel gezegd met twee kunnen de wolken meer dense worden EN eventueel vlak naast elkaar gelegd worden.

Master Mack

Lijkt me goed idee. Elke vuurkracht verbetering voor de huidige LCF'en op korte termijn is er weer 1. En geld is er genoeg er ligt nog een miljard op de plank. Dus niet zeuren doorpakken.

Ace1

Citaat van: StrataNL op 01/12/2022 | 01:50 uur
Ja dat weet ik ook wel, ik bedoelde hoe je aan extra Goalkeepers komt. (zonder ze van andere actieve schepen te slopen zoals Ace voorstelt.).

Bij de 2 LPD's en de JSS worden de Goalkeepers vervangen door andere systemen. Dan hou je in mijn ogen 6 Goalkeepers over.  En de Goalkeepers worden niet eraf gesloopt want de Goalkeepers hebben ook onderhoud nodig en worden dan van de schepen afgehaald als deze aan de kant liggen voor onderhoud.

Harald

Citaat van: StrataNL op 01/12/2022 | 01:50 uur
Ja dat weet ik ook wel, ik bedoelde hoe je aan extra Goalkeepers komt. (zonder ze van andere actieve schepen te slopen zoals Ace voorstelt.).
Die worden ook vervangen door RAM en komen dan vrij.

Maar weet zo niet hoe het zich verhoud in de tijd.


StrataNL

Citaat van: Harald op 30/11/2022 | 22:46 uur
Er kunnen 2 GK op een LCF fregat.

https://marineschepen.nl/schepen/zeprov.html
Ja dat weet ik ook wel, ik bedoelde hoe je aan extra Goalkeepers komt. (zonder ze van andere actieve schepen te slopen zoals Ace voorstelt.).
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Ace1

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 30/11/2022 | 21:28 uur
Het zou natuurlijk maar zo kunnen dat de Grieken die 2 op de beide M's willen houden.

Nee joh die hebben op ieder S Fregat wat ze hebben een Phalanx  staan.

Harald

#460
Citaat van: StrataNL op 30/11/2022 | 21:00 uur
Waar haal je die dubbele vandaan?

Er kunnen 2 GK op een LCF fregat.

CitaatAlle LCF'en beschikken over tenminste ??n Goalkeeper van Thales Nederland. Alleen Zr.Ms. Evertsen heeft er twee. Bij de andere fregatten zijn wel voorzieningen aangebracht om de tweede Goalkeeper te plaatsen. Dat was eerder uit kosten oogpunt niet gedaan; zowel voor het gereed maken van het schip voor plaatsing (het is geen plug and play systeem) als de aankoop van nieuwe systemen is onvoldoende budget.
De achterste goalkeeper van de Evertsen werd in 2016 als eerste gemoderniseerde systeem weer geplaatst.

https://marineschepen.nl/schepen/zeprov.html

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ace1 op 30/11/2022 | 21:21 uur
Van de 2 LPD's 2 M Fregatten en de Karel Doorman.

Het zou natuurlijk maar zo kunnen dat de Grieken die 2 op de beide M's willen houden.