Goalkeeper: AOW leeftijd bereikt?

Gestart door Ace1, 04/11/2011 | 20:11 uur

Ace1

Citaat van: StrataNL op 30/11/2022 | 21:00 uur
Waar haal je die dubbele vandaan?

Van de 2 LPD's 2 M Fregatten en de Karel Doorman.

StrataNL

Citaat van: Harald op 30/11/2022 | 20:02 uur
Tijdens onderhoud van LCF fregatten dubbele GK plaatsen,  gelijk betere bescherming voor de komende jaren.

En GK kan prima als aanvulling naast RAM en 76mm. Maar ik denk dat ze gaan voor extra 40mm.
Waar haal je die dubbele vandaan?
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Harald op 30/11/2022 | 20:02 uur
Tijdens onderhoud van LCF fregatten dubbele GK plaatsen,  gelijk betere bescherming voor de komende jaren.

En GK kan prima als aanvulling naast RAM en 76mm. Maar ik denk dat ze gaan voor extra 40mm.

In combinatie  kan ze zeker, denk ik, nog wel even mee. Het is niet dat de wereld ritselt van hypersone ASuW's al heb ik zo het idee dat dit de komende 2 decennia in een hoog tempo zal toenemen.

Harald

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 30/11/2022 | 19:33 uur
GK is een nog steeds een topper tegen alles wat vliegt (of dichtbij vaart) maar tegen Hyoersoon gaat ze het denk ik niet meer redden. Effectief bereik GK +/-3 km. Snelheid hyoersoon >3 km/s.

Tijdens onderhoud van LCF fregatten dubbele GK plaatsen,  gelijk betere bescherming voor de komende jaren.

En GK kan prima als aanvulling naast RAM en 76mm. Maar ik denk dat ze gaan voor extra 40mm.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Master Mack op 30/11/2022 | 19:02 uur
Ok?  Thomassen daar kan ik voor een deel in mee gaan. En ik denk dat onze marine te klein is om zoveel verschillende systemen in stand te houden.

GK is een nog steeds een topper tegen alles wat vliegt (of dichtbij vaart) maar tegen Hyoersoon gaat ze het denk ik niet meer redden. Effectief bereik GK +/-3 km. Snelheid hyoersoon >3 km/s.

Master Mack

Ok?  Thomassen daar kan ik voor een deel in mee gaan. En ik denk dat onze marine te klein is om zoveel verschillende systemen in stand te houden.


Master Mack

Waarom gaan de US en UK en volgens mij meer landen door met de Phalanx en stoppen wij met de goalkeepers. Dacht altijd dat de GK het betere wapen was. En schijnbaar zien deze landen 'nog wel een meerwaarde voor zo 'n systeem.

Harald

Deze versie van de 40 mm is interessant als extra naast de 76mm en RAM op de toekomstige fregatten van de NL Marine en kan voor mijn gevoel een perfecte toevoeging zijn in de CIWS afdekking, van long-range naar short-range.   

Al moet ik wel zeggen, dat de huidige GK nog prima kan voldoen op onze huidige schepen.
Huidige LCF's laten uitvoeren (zoals ooit gepland) met 2x GK.



Leonardo's Independent Line of Sight (ILOS) variant of the 40 mm turret

CitaatThe Marlin 40 turret is a fully digitized system. It is lightweight, compact and easy to integrate. This means that the turret can be integrated onto all types of naval platforms as a primary or secondary defence system. Capable of anti-air and anti-surface defence, the Marlin 40 has a range of over four kilometres, is ITAR-free and can integrate with all currently-available naval Combat Management Systems (CMS).

The ILOS variant of Marlin 40 chosen by the Indonesian Navy is a highly-effective precision-fire system which can operate autonomously via a local control console. This brings together and processes the targeting data received from the turret?s own dedicated electro-optical system, external fire control systems and ship?s data, ensuring precision while incorporating a level of redundancy. The electro-optical director can rotate independently of the line of fire to deliver panoramic surveillance through a highly accurate sensor suite comprising a daylight camera, an InfraRed (IR) camera and a laser range finder.

Leonardo Provides Latest-Generation Marlin 40 Naval Defence System To Indonesia
https://www.navalnews.com/naval-news/2022/11/leonardo-provides-latest-generation-marlin-40-naval-defence-system-to-indonesia/#prettyPhoto

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Harald op 02/11/2022 | 08:46 uur
Als je kijkt naar het ontwerp in de vervanging van de M fregatten, dan is het aannemelijk dat ook de AWWF (vLCF) groter zal zijn dan de huidige LCF fregatten.

Tonnage huidige M fregatten : 3300 ton
Tonnage vervanger M fregatten  : 5700 ton ( ontwerp RMF-22D )  => vergroting met 172%

Tonnage huidige LCF fregatten : 6000 ton
Tonnage AWWF fregatten : 6000 x 172% = 10360 ton en met in gedachten nemend het (Damen) F126 ontwerp met zijn 9900 ton en ik denk dat het AWWF fregat een afgeleide van het F126 ontwerp zal zijn, dus gelijkend tonnage.

Een dergelijk omvang zal mij niet verbazen, bedenk ook dat er een fors pakket aan wapensystemen incl. drones moet worden meegevoerd en dat de energiehuishouding stevig zal zijn om ook ontwikkelingen als HEL te faciliteren. Maar zoals altijd, het wachten is op de eerste conceptontwerpen (iets wat niet al te lang meer op zich zal laten wachten als de planning gehaald moet worden).

Harald

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 01/11/2022 | 21:29 uur
Dat is waar, men kan ook kiezen voor het delen van systemen, maar het ligt voor de hand de het aanstaande AWWF een (aanzienlijk) groter schip wordt dan het huidige LCF, maar misschien is dat wishful thinking.
Als je kijkt naar het ontwerp in de vervanging van de M fregatten, dan is het aannemelijk dat ook de AWWF (vLCF) groter zal zijn dan de huidige LCF fregatten.

Tonnage huidige M fregatten : 3300 ton
Tonnage vervanger M fregatten  : 5700 ton ( ontwerp RMF-22D )  => vergroting met 172%

Tonnage huidige LCF fregatten : 6000 ton
Tonnage AWWF fregatten : 6000 x 172% = 10360 ton en met in gedachten nemend het (Damen) F126 ontwerp met zijn 9900 ton en ik denk dat het AWWF fregat een afgeleide van het F126 ontwerp zal zijn, dus gelijkend tonnage.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Lex op 01/11/2022 | 21:07 uur
Waarbij de vraag of de BV-NL dit fomaat in gedachten heeft.

Dat is waar, men kan ook kiezen voor het delen van systemen, maar het ligt voor de hand de het aanstaande AWWF een (aanzienlijk) groter schip wordt dan het huidige LCF, maar misschien is dat wishful thinking.

Lex

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 01/11/2022 | 18:28 uur
F126 wordt rond 10.000 ton, er zou dus voldoende ruimte voor systemen moeten zijn.
Waarbij de vraag of de BV-NL dit fomaat in gedachten heeft.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#445
Citaat van: Harald op 01/11/2022 | 17:21 uur
Interessant !  wel groot, maar kwa lay-out een interessante
Als ik zelf snel even lees dan idd 1x 127mm op de boeg, 2x 76mm midscheeps en ook nog 1x 76mm op de hangaar.
Geen RAM. VLS, 48 stuks midscheeps + 16 stuks in de boeg.

Vooralsnog ga ik uit van een AWWF met minimaal 64 VLS cellen (er is een Duits concept waar men spreekt over 96 cellen). Als de samenwerking tussen NL en Dld blijft bestaan om LCF en F124 te vervagen dan zou de hull van F126 wellicht een basis kunnen zijn (al kan het ook een volledig nieuw ontwerp worden).

F126 wordt rond 10.000 ton, er zou dus voldoende ruimte voor systemen moeten zijn.


Harald

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 01/11/2022 | 17:11 uur
Ik heb zo het vermoeden dat AWWF een forse dame zal gaan worden, gezien wat van haar verwacht mag worden.

Ter inspiratie dit Italiaanse concept incl. een 127mm en 2 x 76mm.

Italy plans new destroyers for 2028 delivery https://www.defensenews.com/global/europe/2020/11/09/italy-plans-new-destroyers-for-2028-delivery/

Interessant !  wel groot, maar kwa lay-out een interessante
Als ik zelf snel even lees dan idd 1x 127mm op de boeg, 2x 76mm midscheeps en ook nog 1x 76mm op de hangaar.
Geen RAM. VLS, 48 stuks midscheeps + 16 stuks in de boeg.