Verregaande samenwerking Dld-Nl defensie

Gestart door Ace1, 06/11/2011 | 14:56 uur

Elzenga

Citaat van: Harald op 23/05/2013 | 10:14 uur
op termijn ?? .... Zowel de Duitsland (NH90, Tiger) als Nederland (Chinook, upgrade Apache) heeft net geinvesteerd in transporthelicopters en gevechtshelicopters, deze zullen de eerste 15 a 20 jaar nog niet worden vervangen, dus aanschaf opvolgers/vervanging zal lange termijn zijn.

Het enigste wat ik me kan voorstellen is dat Nederland dan op termijn gebruik gaat maken van Duitse NH90 TTH, naast de Chinooks
En als men werkelijk tot deze samenwerking komt laat het wederom zien hoe beperkt of eenzijdig de visie en het strategisch denken was in het verleden. Want we kochten vooral systemen die de Duitsers niet gebruiken..van Apache ipv Tiger tot Bushmaster ipv ATF Dingo en C-130 ipv A400M. Al zou deze samenwerking op termijn wel tot standaardisatie kunnen leiden...bijv bij vervanging Chinook en CH-53 door opvolger.

Harald

Citaat van: jurrien visser op 23/05/2013 | 10:38 uur
Dat zou een goede zijn, dan kunnen alle 20 NL NH90's vol voor de vloot ter beschikking gesteld worden....

Precies +1

dudge

#81
Wat is die 'Luftlandebrigade 1' waar we mee zouden moeten samenwerken/onder commando komen, want daar kan ik dus helemaal niks over vinden.

Ik kan wel de "Luftbewegliche Brigade 1" vinden, dat is vergelijkbaar met onze THG, tactische helikopter groep. Deze brigade bestaat uit 1 transportheli regiment en 2 'kampfhubschrauber' regimenten. Ga er maar even vanuit dat deze niet bedoeld wordt.
http://www.deutschesheer.de/portal/a/dlo/dienststellen/brig1

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Harald op 23/05/2013 | 10:14 uur
Het enigste wat ik me kan voorstellen is dat Nederland dan op termijn gebruik gaat maken van Duitse NH90 TTH, naast de Chinooks

Dat zou een goede zijn, dan kunnen alle 20 NL NH90's vol voor de vloot ter beschikking gesteld worden....

Harald

Citaat van: jurrien visser op 23/05/2013 | 08:57 uur

Minister Hennis (Defensie) tekent volgende week in Berlijn een intentieverklaring over de samenwerking. Volgens ingewijden is het samenvoegen van de wereldwijd inzetbare 11 Air Manoeuvre Brigade, internationaal aangeduid als AMB, met de Duitse parachutisten van de Luftlandebrigade 1, op termijn goedkoper. Het gaat om de gezamenlijke aanschaf van transport- en gevechtshelikopters, de uitwisseling van personeel, gemeenschappelijke oefeningen en het samen volgen van opleidingen. 

op termijn ?? .... Zowel de Duitsland (NH90, Tiger) als Nederland (Chinook, upgrade Apache) heeft net geinvesteerd in transporthelicopters en gevechtshelicopters, deze zullen de eerste 15 a 20 jaar nog niet worden vervangen, dus aanschaf opvolgers/vervanging zal lange termijn zijn.

Het enigste wat ik me kan voorstellen is dat Nederland dan op termijn gebruik gaat maken van Duitse NH90 TTH, naast de Chinooks

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Strata op 23/05/2013 | 10:01 uur
"Gezamenlijke aanschaf transport en gevechtshelikopters"??

De Duitsers gaan "vast" Apaches kopen omdat ze zich realiseren dat ze met de Tiger niets kunnen  :devil: (zolang het maar niet de onzen zijn)

StrataNL

"Gezamenlijke aanschaf transport en gevechtshelikopters"??
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Tanker

Dit zou men dan toch ook gemechaniseerd kunnen uitvoeren?
Bijvoorbeeld door uitwisseling pantserinfanterie en tanks

jurrien visser (JuVi op Twitter)

do 23 mei 2013

Luchtmobiele Brigade onder Duits commando 
Van onze verslaggevers

BERLIJN - De 11e Luchtmobiele Brigade komt volgend jaar onder Duits commando. Nederland zal de samenwerking met de oosterburen uitbreiden, ook vanwege ingrijpende bezuinigingen.

Minister Hennis (Defensie) tekent volgende week in Berlijn een intentieverklaring over de samenwerking. Volgens ingewijden is het samenvoegen van de wereldwijd inzetbare 11 Air Manoeuvre Brigade, internationaal aangeduid als AMB, met de Duitse parachutisten van de Luftlandebrigade 1, op termijn goedkoper. Het gaat om de gezamenlijke aanschaf van transport- en gevechtshelikopters, de uitwisseling van personeel, gemeenschappelijke oefeningen en het samen volgen van opleidingen.  Het betekent echter niet dat de AMB haar bases in Arnhem en in Assen verlaat.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/21587440/__Brigade_onder_Duits_bevel__.html

Flyguy

Afbraak der natiestaten voor de opbouw van 1 grote natiestaat. :devil:

IPA NG

De EU, oftewel Groß-Deutschland.


@Oorlogsvis

Mwa, met de Duitsers hoeven we tenminste niet mee te doen aan elke wissewasje in het Midden-Oosten, als ze in Washington weer eens een plannetje hebben bedacht een seculiere dictator te doden en te vervangen door haatbaarden of zo. Wat inzet betreft zit je met de Duitsers beter maar ik vertrouw die Duitsers absoluut niet, zij zijn de drijvende kracht achter de afbraak der natiestaten in Europa.
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

Oorlogsvis

Die Duitsers kijken toch altijd op ons neer, ik had liever gezien dat Lucht Mobiel een samenwerking aanging met het Engelse Parachute Regiment...ook kwa mentaliteit passen wij meer bij de Engelsen dan de Duitsers denk ik.

Lex

Citaat van: IPA NG op 22/05/2013 | 22:42 uur
Een voorloper op de politieke annexatie door Duitsland, die snel voortschrijdt.
1.Ik vraag mij af of je het artikel wel gelezen hebt;
2. Waar baseer je dat op?

Ace1

Citaat van: IPA NG op 22/05/2013 | 22:53 uur
Men is volledig te weg kwijt, men heeft geen enkele fatsoenlijke brigade meer en de laatste brigade die wel op zijn taak berekend is wordt ontbonden en geïntegreerd in het net zo kapotbezuinigde Duitse leger. Duitsland als land overigens houdt er een zeer eurofederalistische politiek op na die net zo gevaarlijk is voor de toekomst van ons land als het nazisme in de jaren 30. Moeten we heel erg voor uitkijken, dat land.

Daarnaast willen die ZEURENDE KINDEREN, want dat zijn het, bij de Klu 4.2 miljard euro uitgeven aan 30 STOVL kisten die geen STOVL kisten zijn, die niet wendbaar genoeg zijn voor luchtgevechten, totaal ongeschikt zijn voor CAS en waar de first entry rol beperkt wordt door zijn te kleine interne wapenlast: kortom 30 kisten waar we weinig mee kunnen en die dus dat geld helemaal niet waar zijn. Los nog van het feit dat 30 veel te weinig is.

IPA NG wanneer richt he LIPANG(Lijst IPA NG) op? :angel:

IPA NG

Men is volledig te weg kwijt, men heeft geen enkele fatsoenlijke brigade meer en de laatste brigade die wel op zijn taak berekend is wordt ontbonden en geïntegreerd in het net zo kapotbezuinigde Duitse leger. Duitsland als land overigens houdt er een zeer eurofederalistische politiek op na die net zo gevaarlijk is voor de toekomst van ons land als het nazisme in de jaren 30. Moeten we heel erg voor uitkijken, dat land.

Daarnaast willen die ZEURENDE KINDEREN, want dat zijn het, bij de Klu 4.2 miljard euro uitgeven aan 30 STOVL kisten die geen STOVL kisten zijn, die niet wendbaar genoeg zijn voor luchtgevechten, totaal ongeschikt zijn voor CAS en waar de first entry rol beperkt wordt door zijn te kleine interne wapenlast: kortom 30 kisten waar we weinig mee kunnen en die dus dat geld helemaal niet waar zijn. Los nog van het feit dat 30 veel te weinig is.
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu