Commando’s duiken in reclame

Gestart door KapiteinRob, 08/12/2011 | 08:09 uur

Tanker

Waar is dat feestje ? Hier is dat feestje !

Droevig, de manier waarop defensie met actief dienenden / reservisten en veteranen omspringt.....

tijmstoe

Citaat van: Ros op 12/12/2011 | 22:49 uur
Citaat van: tijmstoe op 12/12/2011 | 22:36 uur
In ruil daarvoor wordt hun onderneming even onder de aandacht gebracht bij andere oud commando's.

Dat heeft veel nut. Grof geld betalen om je bedrijf onder de aandacht te brengen van andere oud commando's. Of is de klantenkring beperkt tot deze oud commando's ?.

Nee, maar je wil niet weten (of misschien wel, maar dan moet je dat uitzoeken) hoeveel oud commando's zaken met elkaar doen. De CBC is redelijk succesvol.

tijmstoe

Citaat van: A.J. op 12/12/2011 | 22:49 uur
Wat er mis mee is? Ben je nu serieus? Ik ben van mening dat defensie alle zeilen bij moet zetten om dit soort evenementen door moet laten gaan. En dan niet eea te laten bedruipen door eigen initatief met reclameborden etc. Want je kunt er donder op zeggen dat dit binnenkort de norm wordt. Oh KCT kan het zo, dan kan de rest het wsl nog beter adus Hillen...

Het is belachelijk dat Defensie dit niet wil sponsoren. Ben ik helemaal met je eens. Maar als het een feit is dat Defensie het niet gaat doen en wij willen wel een feestje, zullen we het op een andere manier moeten oplossen.

Sine Pari

Citaat van: Ros op 12/12/2011 | 21:28 uur
Wat heeft de bouw van een moskee te maken met een kazerne van Defensie ?.
Je gaat me hopelijk toch niet vertellen dat je de afgelopen decennia geslapen hebt.  :crazy:
DULCE BELLUM INEXPERTIS
You have never lived until you have almost died. For those who have fought for it, life has a special flavor the protected will never know.

A.J.

Citaat van: tijmstoe op 12/12/2011 | 22:31 uur

Overigens zie ik echt niet wat er mis is om, als Defensie het laat afweten, zelf de handen uit de mouwen te steken om zo voldoende geld bijelkaar te krijgen voor de 5-jaarlijkse reunie van het Korps. Persoonlijk vind ik het een prachtig initiatief van een stel oud commando's die op deze manier het evenement kunnen laten doorgaan op een manier zoals dat altijd gebruikelijk was. Men had er ook voor kunnen kiezen om het met een bescheidener budget te doen en elementen uit te sluiten. Maar nee, gewoon hard werken om alles door te laten gaan...niks mis mee..met hard werken

Wat er mis mee is? Ben je nu serieus? Ik ben van mening dat defensie alle zeilen bij moet zetten om dit soort evenementen door moet laten gaan. En dan niet eea te laten bedruipen door eigen initatief met reclameborden etc. Want je kunt er donder op zeggen dat dit binnenkort de norm wordt. Oh KCT kan het zo, dan kan de rest het wsl nog beter adus Hillen...

Ros

Citaat van: tijmstoe op 12/12/2011 | 22:36 uur
In ruil daarvoor wordt hun onderneming even onder de aandacht gebracht bij andere oud commando's.

Dat heeft veel nut. Grof geld betalen om je bedrijf onder de aandacht te brengen van andere oud commando's. Of is de klantenkring beperkt tot deze oud commando's ?.

Ik blijf het een belachelijke, niet waardige, actie vinden. Waarom niet alle deelnemers gevraagd om een bijdrage van € 50,00. Kom je al snel op een bedrag van rond de € 150.000. Lijkt mij genoeg om een feestje te betalen voor 3.000 man. Of moet het gratis......anders komen ze niet ?.

tijmstoe

Citaat van: Ros op 12/12/2011 | 11:16 uur
Citaat van: Cigarz op 10/12/2011 | 13:32 uur
'T is maar net hoe je het wilt lezen, dat jij vindt dat het KCT zich hiermee belachelijk maakt, zegt wellicht weer meer over jou dan over het KCT...

Dat Defensie door de bezuinigingsdrift onvoldoende geld wil reserveren voor dit evenement is tot daar aan toe. Dat je jezelf als elite eenheid moet wenden tot het verhuren van reclameruimte om de boel te bekostigen zie ik als jezelf behoorlijk belachelijk maken.

Is het een idee om het baretembleem te vervangen door een schildje van Coca Cola, Shell, Aldi of MacDonalds.........levert waarschijnlijk een behoorlijk sponsorbedrag op.

vind je dit zelf ook niet een beetje idiote opmerking? Er worden oud commando's opgeroepen een extra bijdrage te leveren in de vorm van pecunia om een reunie te kunnen laten doorgaan (hoezo, tot daar aan toe dat Defensie daar minder geld voor wil reserveren). In ruil daarvoor wordt hun onderneming even onder de aandacht gebracht bij andere oud commando's. So what ? De opmerking over het baretembleem schuif ik maar even onder de noemer "onzinnige opmerkingen"

tijmstoe

Citaat van: yelloow op 12/12/2011 | 17:40 uur
Ik ben wel heel erg benieuwd of de getoonde reclame van een kwaliteit is die net zo groot is als het zelfbeeld van deheren Roosendalers.

ik ben wel benieuwd waar deze onzinnige opmerking vandaan komt.

Overigens zie ik echt niet wat er mis is om, als Defensie het laat afweten, zelf de handen uit de mouwen te steken om zo voldoende geld bijelkaar te krijgen voor de 5-jaarlijkse reunie van het Korps. Persoonlijk vind ik het een prachtig initiatief van een stel oud commando's die op deze manier het evenement kunnen laten doorgaan op een manier zoals dat altijd gebruikelijk was. Men had er ook voor kunnen kiezen om het met een bescheidener budget te doen en elementen uit te sluiten. Maar nee, gewoon hard werken om alles door te laten gaan...niks mis mee..met hard werken

Ros

Citaat van: Sine Pari op 12/12/2011 | 17:13 uur
Of in hoevere het nodig is dat een moskee met een 20m hoge minaret op steenworp van de EvN kazerne moet worden gebouwd.

Wat heeft de bouw van een moskee te maken met een kazerne van Defensie ?.

A.J.

Citaat van: yelloow op 12/12/2011 | 17:40 uur
Ik ben wel heel erg benieuwd of de getoonde reclame van een kwaliteit is die net zo groot is als het zelfbeeld van deheren Roosendalers.

Proef ik hier een waardeoordeel?

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Kapitein Rob op 12/12/2011 | 17:34 uur
Citaat van: Sine Pari op 12/12/2011 | 17:13 uur
Of in hoevere het nodig is dat een moskee met een 20m hoge minaret op steenworp van de EvN kazerne moet worden gebouwd.

Oei, hier gaat een strijd van komen tussen "het praktijkgevoel" en de "politieke correctheid"......

Wel nee,  een prachtig oefendoel....

yelloow

Ik ben wel heel erg benieuwd of de getoonde reclame van een kwaliteit is die net zo groot is als het zelfbeeld van deheren Roosendalers.

KapiteinRob

Citaat van: Sine Pari op 12/12/2011 | 17:13 uur
Of in hoevere het nodig is dat een moskee met een 20m hoge minaret op steenworp van de EvN kazerne moet worden gebouwd.

Oei, hier gaat een strijd van komen tussen "het praktijkgevoel" en de "politieke correctheid"......

Sine Pari

Citaat van: Ros op 12/12/2011 | 11:16 uur
Dat Defensie door de bezuinigingsdrift onvoldoende geld wil reserveren voor dit evenement is tot daar aan toe. Dat je jezelf als elite eenheid moet wenden tot het verhuren van reclameruimte om de boel te bekostigen zie ik als jezelf behoorlijk belachelijk maken.

Is het een idee om het baretembleem te vervangen door een schildje van Coca Cola, Shell, Aldi of MacDonalds.........levert waarschijnlijk een behoorlijk sponsorbedrag op.
Mijn idee is dat defensie in NLD zichzelf belachelijk maakt, door niet het geld voor een evenement als deze te willen ophoesten, en dat een eenheid zulke radicale stappen moet ondernemen om hen die dienen/diende niet in de kou te laten staan. Het laat maar weer eens duidelijk zien dat men als militair wel mag dienen, maar dat er niks tegenover mag staan, of hoe met oudgediende en/of militaire word omgesprongen.

Wat men zich af moet vragen is niet zo zeer of het inzamelen van geld door middel van reclame wel of niet belachelijk is, maar meer of het niet belachelijk is dat men van buiten de kazerne zicht op deze reclame heeft. Gaat het hier toch om een elite korps. Of in hoevere het nodig is dat een moskee met een 20m hoge minaret op steenworp van de EvN kazerne moet worden gebouwd.
DULCE BELLUM INEXPERTIS
You have never lived until you have almost died. For those who have fought for it, life has a special flavor the protected will never know.

Ros

Citaat van: Cigarz op 10/12/2011 | 13:32 uur
'T is maar net hoe je het wilt lezen, dat jij vindt dat het KCT zich hiermee belachelijk maakt, zegt wellicht weer meer over jou dan over het KCT...

Dat Defensie door de bezuinigingsdrift onvoldoende geld wil reserveren voor dit evenement is tot daar aan toe. Dat je jezelf als elite eenheid moet wenden tot het verhuren van reclameruimte om de boel te bekostigen zie ik als jezelf behoorlijk belachelijk maken.

Is het een idee om het baretembleem te vervangen door een schildje van Coca Cola, Shell, Aldi of MacDonalds.........levert waarschijnlijk een behoorlijk sponsorbedrag op.