Hr. Ms. Zuiderkruis zwaait af

Gestart door Lex, 12/12/2011 | 17:57 uur

Lex


jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ace1 op 18/12/2011 | 14:08 uur
van de leden die in Den Helder wonen of werkzaam zijn verwachten we natuurlijk wel foto's van de laatse binnenkomst van Hr. Ms. Zuiderkruis? ;)

Op Facebook staan diverse foto's en een video.

Ace1

van de leden die in Den Helder wonen of werkzaam zijn verwachten we natuurlijk wel foto's van de laatse binnenkomst van Hr. Ms. Zuiderkruis? ;)

Flyguy

Citaat van: Kapitein Rob op 12/12/2011 | 20:22 uur
Citaat van: Oorlogsvis op 12/12/2011 | 20:18 uur
Het was ook cynisch bedoeld...een beetje jou stijl (heb ik geprobeerd dan... ;D)

Ik een cynische stijl?  :hrmph:

eh... soms wel  ;D

Ace1

Citaat van: yelloow op 13/12/2011 | 00:17 uur
Volgens mij geldt die enkelvoudige tankerwandregel alleen in Europa.

Ik denk ook in de VS na het gedoe met de Exxon Valdez dat men daar dubbelwandige tankers wilt?

http://en.wikipedia.org/wiki/Exxon_Valdez

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Kapitein Rob op 13/12/2011 | 08:12 uur
Citaat van: yelloow op 13/12/2011 | 00:17 uur
Volgens mij geldt die enkelvoudige tankerwandregel alleen in Europa.

Correct, inclusief Rusland.

Dan houdt mijn theorie stand.

KapiteinRob

Citaat van: yelloow op 13/12/2011 | 00:17 uur
Volgens mij geldt die enkelvoudige tankerwandregel alleen in Europa.

Correct, inclusief Rusland.

yelloow

Volgens mij geldt die enkelvoudige tankerwandregel alleen in Europa.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#20
Citaat van: Lex op 12/12/2011 | 23:37 uur
Citaat van: jurrien visser op 12/12/2011 | 23:33 uur
Geldt dat wereldwijd?
Ja. Er is op het DF reeds eea over te vinden.

Thx

Als de Chilenen daadwerkelijk belangstelling hebben voor de enkelwandige Zuiderkruis dan zou het mij niets verbazen dat ze het schip kunnen over nemen voor een hele lage aanschafprijs (misschien zelfs schrootwaarde) onder voorwaarden dat ze de Amsterdam tegen een acceptabele prijs overnemen.


KapiteinRob

De ADAM is ook enkelwandig....

Lex

Citaat van: jurrien visser op 12/12/2011 | 23:33 uur
Geldt dat wereldwijd?
Ja. Er is op het DF reeds eea over te vinden.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ace1 op 12/12/2011 | 23:14 uur
Het enige probleem is dat vanaf 2014 er geen enkelwandige tankers in Buitenlands havens worden toegelaten, maar misschien hebben de Chilenen wel geld om er een dubbelwandige tanker van te maken?

Geldt dat wereldwijd?

Zoja... dan kunnen ze oefenen met de Zuiderkruis om bij indiensttreding van de Karel Doorman de Amsterdam de zelfde route te laten nemen. (waarbij ik nog steeds hoop - ik zet de wekker - dat de beslissing rondom Hr. Ms. Amsterdam terug gedraaid wordt)

Misschien is het wel een package deal?

Ace1

volgens de wiki heeft Chili al 2 bevoorraders  van de VS gekocht en deze zijn toch een stuk jonger als de Zuiderkruis.

http://en.wikipedia.org/wiki/Chilean_Navy#Ships

http://en.wikipedia.org/wiki/Henry_J._Kaiser_class_oiler

Ace1

overigens durf ik er een kratje juliper erop in te zetten dat de Zuiderkruis  de volgende schepen ook wel een of meerdere keren heeft voorzien van peut?
FFG-05 Almirante Cochrane ex- HMS  Norfolk
FF-07 Almirante Lynch ex- HMS  Grafton
FF-06 Almirante Condell ex HMS  Marlborough
FF-19 Almirante Williams ex- HMS  Sheffield

Ace1

Citaat van: jurrien visser op 12/12/2011 | 23:08 uur
Citaat van: Ace1 op 12/12/2011 | 23:01 uur
Overigens hoor ik de geruchten dat een delegatie van de Chilense marine vanaf Malta naar Den Helder aan boord van de Zuiderkruis meereizen, Chili schijnt interesse te hebben in de Zuiderkruis.?

Het zou geen gekke nieuwe bestemming zijn, dan kan ze weer herenigd worden met 4 oude bekenden.

Wikipedia: Op 27 maart 2004 werd er een contract getekend door de Nederlandse staatssecretaris van Defensie, Cees van der Knaap en de Chileense minister van Defensie, Michelle Bachelet Jeria voor de verkoop van 4 fregatten aan Chili. De Jacob van Heemskerk, Witte de With, Abraham van der Hulst en de Tjerk Hiddes.

Net een echt Nederlands eskader.

Het enige probleem is dat vanaf 2014 er geen enkelwandige tankers in Buitenlands havens worden toegelaten, maar misschien hebben de Chilenen wel geld om er een dubbelwandige tanker van te maken?