Hr. Ms. Zuiderkruis zwaait af

Gestart door Lex, 12/12/2011 | 17:57 uur

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ace1 op 12/12/2011 | 23:01 uur
Overigens hoor ik de geruchten dat een delegatie van de Chilense marine vanaf Malta naar Den Helder aan boord van de Zuiderkruis meereizen, Chili schijnt interesse te hebben in de Zuiderkruis.?

Het zou geen gekke nieuwe bestemming zijn, dan kan ze weer herenigd worden met 4 oude bekenden.

Wikipedia: Op 27 maart 2004 werd er een contract getekend door de Nederlandse staatssecretaris van Defensie, Cees van der Knaap en de Chileense minister van Defensie, Michelle Bachelet Jeria voor de verkoop van 4 fregatten aan Chili. De Jacob van Heemskerk, Witte de With, Abraham van der Hulst en de Tjerk Hiddes.

Net een echt Nederlands eskader.

Ace1

Overigens hoor ik de geruchten dat een delegatie van de Chilense marine vanaf Malta naar Den Helder aan boord van de Zuiderkruis meereizen, Chili schijnt interesse te hebben in de Zuiderkruis.?

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Kapitein Rob op 12/12/2011 | 20:12 uur
Citaat van: Oorlogsvis op 12/12/2011 | 19:24 uur
We krijgen er natuurlijk iets moois voor terug !

Volgens mij komt er helemaal niets voor terug. Het JSS gaat de ADAM aflossen.... En hoewel smaken verschillen (ik vind het JSS helemaal niet mooi), is het JSS in ieder geval veel te overbodig.........

Persoonlijk zou ik helemaal blij zijn geweest met het JSS naast de Amsterdam. (helaas gepasseerd station) :'(

Ace1

Citaat van: Kapitein Rob op 12/12/2011 | 20:22 uur
Citaat van: Oorlogsvis op 12/12/2011 | 20:18 uur
Het was ook cynisch bedoeld...een beetje jou stijl (heb ik geprobeerd dan... ;D)

Ik een cynische stijl?  :hrmph:

:lol: :lol:

KapiteinRob

Citaat van: Oorlogsvis op 12/12/2011 | 20:18 uur
Het was ook cynisch bedoeld...een beetje jou stijl (heb ik geprobeerd dan... ;D)

Ik een cynische stijl?  :hrmph:

Oorlogsvis

Citaat van: Kapitein Rob op 12/12/2011 | 20:12 uur
Citaat van: Oorlogsvis op 12/12/2011 | 19:24 uur
We krijgen er natuurlijk iets moois voor terug !

Volgens mij komt er helemaal niets voor terug. Het JSS gaat de ADAM aflossen.... En hoewel smaken verschillen (ik vind het JSS helemaal niet mooi), is het JSS in ieder geval veel te overbodig.........
Het was ook cynisch bedoeld...een beetje jou stijl (heb ik geprobeerd dan... ;D)

KapiteinRob

Citaat van: Oorlogsvis op 12/12/2011 | 19:24 uur
We krijgen er natuurlijk iets moois voor terug !

Volgens mij komt er helemaal niets voor terug. Het JSS gaat de ADAM aflossen.... En hoewel smaken verschillen (ik vind het JSS helemaal niet mooi), is het JSS in ieder geval veel te overbodig.........

KapiteinRob

Citaat van: Telegraaf op 12/12/2011 | 17:57 uur
Voorgangers van de bevoorrader droegen ook al de naam Zuiderkruis.

O ja?

andré herc

Citaat van: Oorlogsvis op 12/12/2011 | 19:24 uur
We krijgen er natuurlijk iets moois voor terug !
Te triest voor woorden dat er helemaal niks voor teug komt,en laten we het maar niet hebben over de JSS, want die komt veel later in dienst dan gepland,en dan gaat ook de Hr Ms Amsterdam uit dienst van de KM.. :sick:
Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Oorlogsvis op 12/12/2011 | 19:24 uur
We krijgen er natuurlijk iets moois voor terug !

De kiel is al gelegd!

Jammer is dat dit dan weer ten koste gaat van de Amsterdam.


Oorlogsvis

We krijgen er natuurlijk iets moois voor terug !

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Lex op 12/12/2011 | 17:57 uur
DEN HELDER -  Een van Nederlands bekendste marineschepen, de Hr.Ms. Zuiderkruis, maakt deze dagen zijn laatste zeemijlen. Na deelname aan de antipiraterij-operatie Atalanta, keert de boot het schip donderdag voor het laatst terug in thuishaven Den Helder. Op 10 februari volgend jaar wordt het 36 jaar oude marineschip uit dienst gesteld, meldde het ministerie van Defensie maandag.

Het 'Fast Combat Support Ship' vertrok 22 augustus naar de Golf van Aden en de wateren bij Somalië. Voorgangers van de bevoorrader droegen ook al de naam Zuiderkruis. Het huidige schip werd gebouwd door Verolme en had in 1980 als eerste marineschip vrouwen onder de opvarenden.

Telegraaf,
ma 12 dec 2011, 17:14

:'(

Lex

DEN HELDER -  Een van Nederlands bekendste marineschepen, de Hr.Ms. Zuiderkruis, maakt deze dagen zijn laatste zeemijlen. Na deelname aan de antipiraterij-operatie Atalanta, keert de boot donderdag voor het laatst terug in thuishaven Den Helder. Op 10 februari volgend jaar wordt het 36 jaar oude marineschip uit dienst gesteld, meldde het ministerie van Defensie maandag.

Het 'Fast Combat Support Ship' vertrok 22 augustus naar de Golf van Aden en de wateren bij Somalië. Voorgangers van de bevoorrader droegen ook al de naam Zuiderkruis. Het huidige schip werd gebouwd door Verolme en had in 1980 als eerste marineschip vrouwen onder de opvarenden.

Telegraaf,
ma 12 dec 2011, 17:14