Toegezegd verlof Defensie gaat niet door

Gestart door Lex, 15/12/2011 | 16:38 uur

Ros

Citaat van: guest1400 op 21/12/2011 | 11:12 uur
vervolgens een uur in de wachtrij staan, klagen en vervolgens een half jaar na dato een mail krijgen dat er niks concreets gedaan mee gaat worden.

Er is een verschil tussen klagen en een klacht indienen  ;)

guest1400

Citaat van: irma op 21/12/2011 | 11:05 uur
Citaat van: guest1400 op 21/12/2011 | 10:42 uur
moet ik eens doen over het werk wat ze afleveren.
We hebben gewoon een klachten-procedure hoor  ;)

Maar volgens mij is het niet aan jou om te beslissen of wij dat wel of niet verdiend hebben.

mag er wel mijn mening over hebben, das mijn vrije recht als inwoner van Nederland, belastingbetaler en klant van de CDC.

de klachtenprocedure ken ik ook wel... eerst een keuzemenu doorwerken, vervolgens een uur in de wachtrij staan, klagen en vervolgens een half jaar na dato een mail krijgen dat er niks concreets gedaan mee gaat worden.

irma

Citaat van: guest1400 op 21/12/2011 | 10:42 uur
moet ik eens doen over het werk wat ze afleveren.
We hebben gewoon een klachten-procedure hoor  ;)

Maar volgens mij is het niet aan jou om te beslissen of wij dat wel of niet verdiend hebben.
Privacy....ik heb niets te verbergen maar dat hoeven ze niet te weten ....  (Loesje)

guest1400

Citaat van: Kapitein Rob op 19/12/2011 | 14:42 uur
Citaat van: guest1400 op 19/12/2011 | 10:21 uur
dat het dus niet zo standaard is dat je die dagen gewoon krijgt

Precies, het zijn dan ook geen "standaard verlofdagen". Schout bij nacht Kopp (waarnemend C-CDC) heeft gemeend het personeel van het CDC 2 dagen BIJZONDER verlof toe te moeten kennen omdat hij van mening bleek te zijn dat er bij het CDDC "door de bank genomen" het afgelopen jaar behoorlijk aangepoot is. Dat is volgens velen zijn volste recht: een commandant mag tot 10 dagen BV toekennen. Helaas zijn er dan weer krotenkokers in Den Haag die over de definitie van "bijzonder" gaan zeuren. En je hebt collega's die, omdat ze zelf deze 2 dagen niet hebben gekregen, beginnen te piepen dat ze maar gewoon afgeboekt moeten worden. Ik hoop dat deze collega's zich verheugen dat dit nu dus gebeurt. Fijn gevoel moet dat geven.......

ik begin niet te piepen maat dat zijn zij, snap ook niet dat ''onze'' collega's van CDC gelijk naar de krant stappen, moet ik eens doen over het werk wat ze afleveren. snap überhaupt niet waarom UITGEREKEND zij wel en andere collega's die het wel hebben verdient niet.

SMI de Boer

Ja maar er dee niemand moeillijk over een weekeindje meer of minder op die kazerne, nou  staat de halve pantserinfanterie om 5 voor 5 voor te gloeien
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

A.J.

Citaat van: SMI de Boer op 20/12/2011 | 14:27 uur

Pleurop man... jij weet ook nog wel dat die t*****ijer vroeg "en tranker, wat ga je doen van het wekeinde??"

tanker vertelt zijn planne  en sergeantmajoor trekt eeen fijne brede grijns, werpt de blik op tankers ongepoetste schoenen en op dat moment heeft tanker het weekeinde licht...

Weet je nog???

Zit je nu al aan de drank?

En in tijd dat er nog licht arrest werd uitgedeeld was jij hooguit kpl.

SMI de Boer

Citaat van: Tanker op 19/12/2011 | 15:06 uur
Soort van NSB"ers zijn dat dan i.m.o..........lekkere collega's.....daar moet je het van hebben.... :'(

Pleurop man... jij weet ook nog wel dat die t*****ijer vroeg "en tranker, wat ga je doen van het wekeinde??"

tanker vertelt zijn planne  en sergeantmajoor trekt eeen fijne brede grijns, werpt de blik op tankers ongepoetste schoenen en op dat moment heeft tanker het weekeinde licht...

Weet je nog???
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Tanker

Citaat van: Kapitein Rob op 19/12/2011 | 14:42 uur
Citaat van: guest1400 op 19/12/2011 | 10:21 uur
dat het dus niet zo standaard is dat je die dagen gewoon krijgt

Precies, het zijn dan ook geen "standaard verlofdagen". Schout bij nacht Kopp (waarnemend C-CDC) heeft gemeend het personeel van het CDC 2 dagen BIJZONDER verlof toe te moeten kennen omdat hij van mening bleek te zijn dat er bij het CDDC "door de bank genomen" het afgelopen jaar behoorlijk aangepoot is. Dat is volgens velen zijn volste recht: een commandant mag tot 10 dagen BV toekennen. Helaas zijn er dan weer krotenkokers in Den Haag die over de definitie van "bijzonder" gaan zeuren. En je hebt collega's die, omdat ze zelf deze 2 dagen niet hebben gekregen, beginnen te piepen dat ze maar gewoon afgeboekt moeten worden. Ik hoop dat deze collega's zich verheugen dat dit nu dus gebeurt. Fijn gevoel moet dat geven.......

Soort van NSB"ers zijn dat dan i.m.o..........lekkere collega's.....daar moet je het van hebben.... :'(

KapiteinRob

Citaat van: guest1400 op 19/12/2011 | 10:21 uur
dat het dus niet zo standaard is dat je die dagen gewoon krijgt

Precies, het zijn dan ook geen "standaard verlofdagen". Schout bij nacht Kopp (waarnemend C-CDC) heeft gemeend het personeel van het CDC 2 dagen BIJZONDER verlof toe te moeten kennen omdat hij van mening bleek te zijn dat er bij het CDDC "door de bank genomen" het afgelopen jaar behoorlijk aangepoot is. Dat is volgens velen zijn volste recht: een commandant mag tot 10 dagen BV toekennen. Helaas zijn er dan weer krotenkokers in Den Haag die over de definitie van "bijzonder" gaan zeuren. En je hebt collega's die, omdat ze zelf deze 2 dagen niet hebben gekregen, beginnen te piepen dat ze maar gewoon afgeboekt moeten worden. Ik hoop dat deze collega's zich verheugen dat dit nu dus gebeurt. Fijn gevoel moet dat geven.......

guest1400

Citaat van: irma op 19/12/2011 | 11:11 uur
Daar gaat het ook niet om. Het gaat om het terugdraaien er van.

jammer dan, omgaan met teleurstellingen noemen ze dat

Ros

En wie is nu aan zet of wie gaat het bij Defensie aankaarten ?. Of is het zoals altijd  pikken en slikken  :hrmph:

irma

Daar gaat het ook niet om. Het gaat om het terugdraaien er van.
Privacy....ik heb niets te verbergen maar dat hoeven ze niet te weten ....  (Loesje)

guest1400

dat het dus niet zo standaard is dat je die dagen gewoon krijgt

irma

Citaat van: guest1400 op 19/12/2011 | 09:40 uur
ik heb ook geen BV gekregen, gewoon uurtjes inklokken
En? Wat voegt dit toe aan deze discussie?
Privacy....ik heb niets te verbergen maar dat hoeven ze niet te weten ....  (Loesje)

guest1400

ik heb ook geen BV gekregen, gewoon uurtjes inklokken

Enforcer

Citaat van: Tanker op 16/12/2011 | 16:30 uur
Citaat van: Enforcer op 15/12/2011 | 21:18 uur
Ik heb begrepen dat bijzonder verlof alleen opgaat voor individueel personeel en niet voor hele groepen tegelijk.

Ik heb bij de KL in het verleden regelmatig dagen van de baas gekregen, niet alleen ik maar complete CIE's en ESK's..
Volgens mij kan een cdt dat toch zelf besluiten ?

Volgens de SG niet, zo tussen de regels doorlezend.

Tanker

Citaat van: Enforcer op 15/12/2011 | 21:18 uur
Ik heb begrepen dat bijzonder verlof alleen opgaat voor individueel personeel en niet voor hele groepen tegelijk.

Ik heb bij de KL in het verleden regelmatig dagen van de baas gekregen, niet alleen ik maar complete CIE's en ESK's..
Volgens mij kan een cdt dat toch zelf besluiten ?

irma

Ik heb even in t AMAR en BARD zitten kijken. En volgens mij kan het ook gewoon. Idd 10 dagen.
Maar goed.... volgens C-CDC is de waardering er niet minder om  :sick:
Privacy....ik heb niets te verbergen maar dat hoeven ze niet te weten ....  (Loesje)

A.J.

Citaat van: Lex op 16/12/2011 | 10:44 uur
Nu blijkt dit ook bij de Klu te spelen.

Volgens mij ook bij ons, de verplichte bedrijfssluiting waar de helft van de dagen door de baas wordt gegeven en de helft dzv de medewerker zelf. Maar ik was altijd in de veronderstelling dat de baas 10 dagen BV per werknemer per jaar kon weggeven.

Lex

Nu blijkt dit ook bij de Klu te spelen.

irma

Citaat van: Lex op 15/12/2011 | 21:37 uur
Omtrent het toekennen en vervolgens intrekken van het buitengewoon verlof CDC zijn inmiddels vragen gesteld aan MINDEF door zowel ACOM als AFMP.
Mooi. Het viel namelijk niet echt goed drie weken voor de start van de mega-reorganisatie.  :sick:
Privacy....ik heb niets te verbergen maar dat hoeven ze niet te weten ....  (Loesje)

Lex

Omtrent het toekennen en vervolgens intrekken van het buitengewoon verlof CDC zijn inmiddels vragen gesteld aan MINDEF door zowel ACOM als AFMP.

Enforcer

Ik heb begrepen dat bijzonder verlof alleen opgaat voor individueel personeel en niet voor hele groepen tegelijk.

irma

#2
Volgens mij laat de regelgeving het wel degelijk toe. Ik heb bij andere KMD'n gewerkt waar het (bijna) standaard was om jaarlijks 2 dagen van de baas te krijgen.


De voorzitter van de Koninklijke Vereniging van Marineofficieren heeft in een weblog van november (http://www.kvmo.nl/werkbezoek) hierover een opmerking gemaakt. Zou dat van invloed op de beslissing van C-CDC zijn geweest?

Privacy....ik heb niets te verbergen maar dat hoeven ze niet te weten ....  (Loesje)

Lex

DEN HELDER - Ze dachten in de laatste week van het jaar vrij te zijn, maar er gaat een streep door de rekening van veel werknemers bij het Defensie-onderdeel CDC. De door commandant Erik Kopp toegezegde twee dagen bijzonder verlof passen namelijk niet binnen de regels van het ministerie van defensie.

Schout-bij-nacht Kopp staat aan het hoofd van het Commando Diensten Centra dat zaken als huisvesting, transport en catering voor de krijgsmacht regelt. Als blijk van waardering kregen enkele duizenden medewerkers te horen dat tussen kerst en oud en nieuw twee dagen bijzonder verlof konden worden opgenomen. Een medewerker van het onderdeel uit Anna Paulowna vertelt op voorwaarde van anonimiteit: ,,Een mooi en ruimhartig gebaar dat door velen werd gebruikt om een extra weekje verlof compleet te maken. De verlofaanvragen werden ingediend en goedgekeurd. Tot deze week bekend werd dat het verlof wordt ingetrokken. Weg blijk van waardering. Dit is dubbel balen.''

Een Defensie-woordvoerder bevestigt de gang van zaken: ,,De commandant heeft het bijzonder verlof ten onrechte verleend. Het past niet binnen de regelgeving van het ministerie. Daarom is dit besluit teruggedraaid. We vinden het heel vervelend voor de betrokkenen, maar konden niet anders handelen.''

NHD,
15 december 11, 16:17